Handelstal voor projectpaarden, bestaan deze vertrouwd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:42

Evamarie schreef:
Nee misschien moet je gewoon even goed de openingspost lezen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Het is tegen de regels zomaar links te posten.

Als je bijv een goede ervaring hebt met een stal dan kun je dat delen. Zelfs dan mag je volgens mij geen namen noemen hoor.

En nu weet je de boktregels ineens wel :+
Gezien je in het andere topic ook met namen en onwaarheden gooit.

Lijkt erop dat ze een paard wil verkopen. Ook gezien andere berichten. Al is die, als het om hetzelfde paard gaat, net nieuw. Al weet niemand dat omdat er getwijfel wordt of het paard bestaat :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:47

Op basis van je verhaal zou ik eerder denken aan verkoop aan een particulier.
Ed (zie onderschrift) heb ik gekregen van een bokker. Was ook een paard met historie. Is medisch doorgelicht en staat hier nu (al heel wat jaren) met pensioen. Mijn laatst aangekochte paard was ook een gokje. Paard met heel veel kwaliteiten en een ontzettend goed leerpaard, maar was in omgang oprecht brutaal en kon dan zelfs wat gevaarlijk worden. Inmiddels is het gelukkig een heel fijn paard in omgang.

Wat ik probeer te zeggen.. Handelaren gaan voor geld en dus snelle doorverkoop. Particulieren investeren over het algemeen meer tijd en geld in een paard. Misschien is particuliere verkoop met eerlijk verhaal dus wel de juiste keuze.

Een paard met (gedrags)problemen zou ik overigens zelf eerst door de medische molen halen om pijn en ongemak uit te sluiten. Mankeert het paard niks en zou ik zelf niet de tijd/middelen/kennis hebben om het paard te trainen, dan zou ik deze met een gerust hart bij bijvoorbeeld bokkers als @Avalanche achterlaten.

Veel wijsheid gewenst!
Laatst bijgewerkt door Matheno op 03-02-22 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:48

Evamarie schreef:

Als je bijv een goede ervaring hebt met een stal dan kun je dat delen. Zelfs dan mag je volgens mij geen namen noemen hoor.

Het is helemaal niet tegen de regels een link te posten als iemand naar een (specifieke) link vraagt.

Daarnaast mogen er best namen genoemd worden van handelsstallen/ pensionstallen/ maneges/ hoefsmeden en DA-en enz als het functioneel is.
Negatieve opmerkingen met alleen een naam wordt niet altijd gewaardeerd.

Als iemand op zoek is naar een hoefsmid kan ik prima de naam van de mijne posten.

Maar alsnog mijn vraag: Wil je een paard hebben of juist er vanaf?
En niet zeggen: lees mijn bericht goed, want dat staat er niet in benoemt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:51

Fly_high schreef:
Als jullie meer tijd nemen om posts van TS te lezen onstaat er mogelijk een (niet al te ongegrond) vermoeden dat er helemaal geen paard is ;)

ja ondertussen zijn er heel wat meer berichten bij gekomen.....

Nou dit topic kan ook wel dicht.

AnnemiekvM

Re: Handelstal voor projectpaarden, bestaan deze vertrouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:04

Nou ben ik ook wel benieuwd hoe het zit. Had prima pb contact met de Ts, maar nu vraag ik mij ook af wat precies de bedoeling is.
TS, ik hoop dat je blij bent met je nieuwe pony en als het toch een 'probleem' paardje blijkt te zijn, dat je goede hulp vindt.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:17

Vreemd verhaal en wordt steeds vreemder
TS reageert ook niet handig
Mensen mochten in ander topic ook geen foto zien van haar “ nieuwe paard” omdat er mensen waren die niet reageerden zoals zij dat wilde.

Voor mij wordt het allemaal steeds meer ongeloofwaardig gezien reacties van TS in het ander topic

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:26

Oké ik ben even benieuwd. Wat voor paard gaat het om, en wat is er aan de hand?

Normaal als je een paard in training zet, met oog op verkoop, zijn de trainingskosten voor de klant, en verkoop kun je meer voor vragen omdat het paard nu goed te rijden is en werkbaar. Dus je haalt die kosten er op zich wel uit.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:22

Dat jullie nog de moeite nemen om hier serieus op in te gaan....

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:11

Nou.. een echt probleempaard wat medisch wel in orde is moet je niet naar een handelsstal sturen maar naar een stal die aan herinrichting/training doet waar je zelf voor betaald en dan kun je het verkopen..

Is het dier medisch gezien niet in orde dan is een goede plek het slachthuis... of inslapen... neem je verantwoordelijkheid en zorg dat zo'n dier niet een lijdensweg in de handel moet doormaken...

Daarbij TS... reageer eens wat vriendelijker... je vangt meer vliegen met stroop dan met stront...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:16

Nieuwe gebruikersnaam, maar duidelijk nog geen nieuwe manieren. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:10

Elin_ schreef:
Evamarie schreef:

En nu weet je de boktregels ineens wel :+
Gezien je in het andere topic ook met namen en onwaarheden gooit.

Lijkt erop dat ze een paard wil verkopen. Ook gezien andere berichten. Al is die, als het om hetzelfde paard gaat, net nieuw. Al weet niemand dat omdat er getwijfel wordt of het paard bestaat :')

Jij mag geloven wie je wil! :D hahaha ik moet er echt om lachen sorrie. Maar als een verhaal zo duidelijk is dan ben je echt dom.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:13

Je reageert echt vreemd TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:14

AnnemiekvM schreef:
Nou ben ik ook wel benieuwd hoe het zit. Had prima pb contact met de Ts, maar nu vraag ik mij ook af wat precies de bedoeling is.
TS, ik hoop dat je blij bent met je nieuwe pony en als het toch een 'probleem' paardje blijkt te zijn, dat je goede hulp vindt.

Dankjewel. Dit topic is ter info (heb ik volgens mij al eerder gezegd)

Misschien heb ik ergens wat bot gereageerd vanwege in mijn ogen wat domme opmerkingen. Excuus ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:26

Stripe000 schreef:

Ik doel op het andere topic waar bovenstaande bokker mij op attendeerd.

Mensen die alles hebben mee gelezen en de boel nog niet snappen. Ja sorrie daar wordt ik echt link van. Dan ben je echt blind. Zelfs op de foto's kun je zien dat dit paard niet goed volgroeid is. Het lijkt net een drie jarige. Die mensen lichtten de boel op waar je bij staat. Ik wens iedereen er geluk mee naar ik zou daar never nooit een paard weg halen. Ook niet bij de dochter die net doet of deze zo perfect is.

Dat paard moet medisch nagekeken worden. Kijk naar de hoeven, kijk naar het gebit. Kijk naar de groei! Sorrie hoor ik wordt hier echt kwaad van. Oplichters zijn het en de paarden zijn weer te dupe. Die wordt straks door mensen als jullie die het voor hun opnemen als gezond paard op goed niveau verkocht. Dat doet een paard geen goed! Het paard is 5 en laat zich vallen als je al 1 hoef pakt..

Ik noem hier geen namen. Het is zoals het is. Ik reageer niet vreemd. Dat zijn de mensen die dieren en mensen leed aan doen. Die reageren vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:28

En bokkers zoals avalanche die moeten jarenlang vechten de paarden weer enigzins hun bestaansrecht terug te geven. En dan is nog maar de vraag of het ooit nog goed komt met zo'n dier... Hij moet natuurlijk wel behandeld kunnen worden überhaupt, ook als ze getraumatiseerd zijn.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:28

Uit eerste hand ken ik een fantastisch adres, iemand die wat lastigere gevallen een tweede (of 3e of 4e) kans geeft. Maar waar ben je nu zelf naar op zoek ts? Moet je een paard kwijt of ben je op zoek? Daarbij vind ik je niet zo netjes reageren op anderen dus ik weet niet, zolang alles zo vaag blijft, ik dat wil delen.

Edit; laat maar, te veel drama.
Laatst bijgewerkt door Rytir op 03-02-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:29

Wauw, en hier gewoon doorgaan met liegen! :oo
Waar haal je het lef vandaan om zo mensen te beschuldigen? Je wilde het paard notabene zélf kopen! En toen was je helemaal verliefd!

Wat een laffe streek, en ook nog eens dikke smaad.

Ik wil eigenlijk niet meer reageren maar dit maakt me zo ontzettend boos en verdrietig… Besef jij wel wat je doet?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:39

Bizar wel dat een leuk topic op slot is gegooid en dat je er niet van leert.

Ik mis echt een fikse dosis zelfreflectievermogen TS. Sorry.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:40

Evamarie schreef:
Stripe000 schreef:

Mensen die alles hebben mee gelezen en de boel nog niet snappen. Ja sorrie daar wordt ik echt link van. Dan ben je echt blind. Zelfs op de foto's kun je zien dat dit paard niet goed volgroeid is. Het lijkt net een drie jarige. Die mensen lichtten de boel op waar je bij staat. Ik wens iedereen er geluk mee naar ik zou daar never nooit een paard weg halen. Ook niet bij de dochter die net doet of deze zo perfect is.

Dat paard moet medisch nagekeken worden. Kijk naar de hoeven, kijk naar het gebit. Kijk naar de groei! Sorrie hoor ik wordt hier echt kwaad van. Oplichters zijn het en de paarden zijn weer te dupe. Die wordt straks door mensen als jullie die het voor hun opnemen als gezond paard op goed niveau verkocht. Dat doet een paard geen goed! Het paard is 5 en laat zich vallen als je al 1 hoef pakt..

Ik noem hier geen namen. Het is zoals het is. Ik reageer niet vreemd. Dat zijn de mensen die dieren en mensen leed aan doen. Die reageren vreemd.

Huh? Wat heeft dit verhaal te maken met jouw openingspost TS? Over welk paard heb je het? Ik zie geen foto’s van een paard?

Vaag topic dit.
Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 03-02-22 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:41

Citaat:
Mensen die alles hebben mee gelezen en de boel nog niet snappen. Ja sorrie daar wordt ik echt link van. Dan ben je echt blind.
Ehhmm TS
Ik snap nu niet helemaal wat je nu bedoeld hoezo ben je nu "link" omdat mensen zoals ik niet begrijpen waar het nu over gaat en wat de bedoeling is.
Je hebt het over een foto van een paard, maar mss ligt het aan mij, maar die zie ik hier niet in het topic.
Maar nogmaals mijn vraag: zoek je een paard of wil je een paard weg doen?
Indien het eerste: mag het en weidemaatje zijn (een paard die lichamelijk niet meer bereden kan worden) of een projectpaard die een trainbaar probleem heeft (waar lichamelijke dingen zijn uitgesloten).
Indien het laatste: wat voor soort paard betreft het en waar wordt tegenaan gelopen?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:41

Evamarie schreef:
Stripe000 schreef:

:')
Het was zo'n fantastisch paard en jij wilde nieteens keuren want dat vond je niet nodig, maar nu ineens is dit het? :+

Je hebt inmiddels commentaar of raar gereageerd tegen 10?? Verschillende bokkers
En met iedereen mankeert iets of val je aan, maar nog ligt het niet aan jou :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:43

Ik begrijp er geen snars meer van, heb je het nu over een ander topic ofzo?

Je zegt sorry, maar hebt het in die zelfde zin over domme opmerkingen.
Bepaald geen gemeemde sorry dus

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:46

En dan zeggen sommige mensen dat ik vriendelijker mag reageren :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:47

Silly1972 schreef:
Ik begrijp er geen snars meer van, heb je het nu over een ander topic ofzo?

Je zegt sorry, maar hebt het in die zelfde zin over domme opmerkingen.
Bepaald geen gemeemde sorry dus

Ze is in een ander topic aangesproken op haar gedrag, dat topic is nu gesloten en nu gaat ze hier verder…

Dit topic gaat niet over het paard waar TS net over spreekt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:50

Wat een opmerkelijk en vaag topic.

Zoek je een stal om je paard aan te verkopen? Of om je paard te laten corrigeren, in gedrag oid? Of ben je uit op een discussie met bepaalde bokkers?