Lena82 schreef:Ik heb ze ook allebei uitgebreid verzekerd bij Equipe en altijd naar tevredenheid geholpen. helaas ook veel gebruik van moeten maken over de jaren. Nooit gedoe en altijd netjes 75% van de kosten vergoed gekregen.
Iemand vroeg om een rekensom.
Paard 1: verzekerde waarde 4500, premie 1800, uitgekeerd door verzerkering 1000, uitkering verzekerde waarde na overlijden 4500
Paard 2: verzekerde waarde 8000, premie 3700, uitgekeerd door verzerkering 5500
Paard 3 heeft nog nooit iets gehad gelukkig, maar ook verzekerd
Ik ben heel blij dat ik ze in de verzeking heb zitten iig, want ik kan hier niet tegenop sparen ben ik bang.
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe lang de paarden verzekerd zijn geweest, en over welke periode die uitkeringen zijn gedaan.
Terugverdientijd Paard 1: 5500 (uitgekeerd) / 1800 (premie per jaar) = 3,1 jaar
Terugverdientijd Paard 2: 5500 (uitgekeerd) / 3700 (premie per jaar) = 1,5 jaar
En als je rekent met de verzekerde waarde van het paard, dan heb je bij beide paarden na 2,5 jaar net zoveel premie betaald als het bedrag waarvoor het paard verzekerd staat.
Als dit in 2 jaar tijd gebeurt is, dan geef ik je groot gelijk. Ik was destijds ook heel blij dat ik mijn paard goed verzekerd had. Gekocht met 4 jaar oud, 1 jaar fijn gereden, 1 jaar dokteren, en met 6 jaar oud afgekeurd. Daar heb ik de premie toen wel royaal uit gehaald.
Het probleem is alleen: je weet niet van te voren of en hoe en wanneer het noodlot toeslaat.
Dus voordat je besluit je paard uit de verzekering te halen moet je buffer opgebouwd zijn.