Tarieven privéles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

K_nolan

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:39

Maar de 17 jarige is toch in loon van de manege? Die steekt de 20 euro niet rechtstreeks in haar zak. Je zegt "Ikzelf verdien met mijn 31 jaar en ruime werkervaring (in een andere branche) nog geeneens de helft bruto per uur" dat is toch niet te vergelijken met zzp? Ik verdien bruto ook geen 40 euro per uur, toch vraagt mijn baas voor mij 150 euro per uur op een project, waarom? verzekeringen e.d.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:51

Oooh wacht, ik had even gemist dat zij in dienst is van de manege. Dan rekenen zij waarschijnlijk een vaste prijs voor privéles, ongeacht wie er les geeft. En krijgt jullie instructrice gewoon loon uitbetaald.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:52

Die 20 euro is wat dat meisje vraagt voor haar lessen en dat kan je accepteren of niet accepteren. Ik heb van een ORUN instructrice les gehad voor een tientje per half uur. Was ook een jonge griet (wel ouder dan 17) en had veel ervaring. Uiteindelijk waren die lessen in vergelijking met de lessen (25 euro per half uur) die ik nu elders volg het geld niet waard. Het hangt dus ook een stukje af van wat je zelf verwacht van een les en de kunde die de instructrice daarvoor moet hebben.

Ik vind ook 20 euro voor iemand die een diploma heeft niet per see te veel, omdat je moeilijk je hele dag (elke dag) vol kunt plannen aan half uurtjes prive les. Ik denk dus niet dat je het moet zien als een uurloon van eigenlijk 40 euro. Plus, voor dat meisje maakt het niet uit of ze jouw dochter een half uur laat stappen of een oudere, meer ervaren amazone een half uur moeilijke oefeningen laat doen. Haar tijd is niet ineens minder waard.

Desalniettemin, als jij 20 euro te veel geld vindt, ga dan op zoek naar een ander die voor je gevoel dezelfde / meer kwaliteit biedt voor minder geld. Of ga met dat meisje in gesprek en vraag of ze het ook wil doen voor 15 euro. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:57

Ik betaal 20,- voor 45 min les. Geen gediplomeerde instructrice maar eentje die in de topsport rijdt, dus mag niet klagen :+ Ze doet het voor de hobby erbij!

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 12:06

AlphaDaemon schreef:
Plus, voor dat meisje maakt het niet uit of ze jouw dochter een half uur laat stappen of een oudere, meer ervaren amazone een half uur moeilijke oefeningen laat doen. Haar tijd is niet ineens minder waard.

Dit is idd een paar keer benoemd en daar hebben jullie een punt. Eens even uitzoeken waarom het mij niet zo lekker zit. Dochter is geen anky van grunsven in de dop, heeft die ambities ook niet, en pony is geen topsportpony. Het is gewoon een gezellige meid met een gezellige pony. Ze 'rijd' inmiddels wel bijna 6 jaar (tussen aanhalingstekens, want ze was 2 toen ze begon dus dat is geen rijden maar zitten) en heeft nu sinds bijna 3 jaar echt les. Ze rijd eens per week een groepsles op een manegepony, eens per week privéles met haar eigen pony en eens per week geef ik haar thuis zelf wat 'les'. Maar er gebeurd wel erg weinig. Als pony heel braaf is mag ze los stappen en draven. Dat is dan hoefslag volgen, een keer een volte, van hand veranderen en een gebroken lijntje. Een klein galopje aan de longe en als pony een beetje wakker is blijft de hele les de longe eraan (want: andere ruiters). Ik denk dat dat is wat stoort. Ze hoeft van mij echt geen topniveau te halen maar er gebeurt naar mijn mening wel erg weinig voor in totaal zo'n 150 euro per maand aan lesgeld.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:18

Dus je dochter is nu 8? Rijdt ze anders wel los in die bak met andere ruiters? Ik kan me wel een beetje voorstellen dat als je pony alle kanten op schiet ze deze inderdaad aan de longe gooien. Zelf rij ik een hengst, ik zou dan echt niet goed worden als er iemand met een privé les het stuur iedere keer kwijt is en tegen me aanknalt... Ondanks dat je voorrang heb met privéles is het toch echt not-done als die pony er vandoor gaat, je rijdt immers niet alleen...
Dat even gezegd te hebben, misschien kan je beter gewoon vragen aan de lesgever waarom ze haar aan de longe doet? ze heeft als ik reken dus 2 x pw les, dus dan is het misschien raar als ze steeds aan de longe zit (ervan uit gaande dat die pony dus niet alle kanten op schiet). En ja wat wellicht voor jou enkel de hoefslag volgen en soms een volte is, is voor jou dochter en je lesgever misschien heel anders? Is ze bezig met zit, aanleuning, tempo etc.
Als ik les rij ik sommige lessen ook enkel op de hoefslag en soms een volte. In werkelijkheid zijn we bezig met ondertreden, tempo wisselingen etc.

Bedenk me nu, waarom doe je niet wat minder les en als je lest huur je de binnenbak af? Heeft ze alle ruimte en kunnen ze doen wat ze willen zonder aan de longe te zitten

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 12:35

K_nolan schreef:
Dus je dochter is nu 8? Rijdt ze anders wel los in die bak met andere ruiters? Ik kan me wel een beetje voorstellen dat als je pony alle kanten op schiet ze deze inderdaad aan de longe gooien. Zelf rij ik een hengst, ik zou dan echt niet goed worden als er iemand met een privé les het stuur iedere keer kwijt is en tegen me aanknalt... Ondanks dat je voorrang heb met privéles is het toch echt not-done als die pony er vandoor gaat, je rijdt immers niet alleen...
Dat even gezegd te hebben, misschien kan je beter gewoon vragen aan de lesgever waarom ze haar aan de longe doet? ze heeft als ik reken dus 2 x pw les, dus dan is het misschien raar als ze steeds aan de longe zit (ervan uit gaande dat die pony dus niet alle kanten op schiet). En ja wat wellicht voor jou enkel de hoefslag volgen en soms een volte is, is voor jou dochter en je lesgever misschien heel anders? Is ze bezig met zit, aanleuning, tempo etc.
Als ik les rij ik sommige lessen ook enkel op de hoefslag en soms een volte. In werkelijkheid zijn we bezig met ondertreden, tempo wisselingen etc.

Bedenk me nu, waarom doe je niet wat minder les en als je lest huur je de binnenbak af? Heeft ze alle ruimte en kunnen ze doen wat ze willen zonder aan de longe te zitten

2 keer per week echt les en 1 keer hier thuis van mij.
Nee, tempowisselingen ed zijn ze echt niet mee bezig. Pony schiet niet alle kanten op maar als ie lekker wakker is zit er wel wat meer tempo op en draaft ie met z'n hoofd naar links getrokken nog wel eens een paar passen rechtdoor als dochter naar links wil. Dat is vervelend voor de rest, dat snap ik. Aan de andere kant denk ik dat echt correct rijden, met zit, benen, gewicht ed nog wel even duurt. Ze is natuurlijk pas 8.
De bak afhuren gaat niet op tijden die voor ons haalbaar zijn (ben afhankelijk van man om met de trailer te rijden).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:36

En is bij jou thuis privéles geen optie?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:40

Aangeven dat ze graag los zou willen rijden en zij het dan in stap beginnen met controle op een rustige, vriendelijke manier? Ik zou het eerst eens voorstellen aan je dochter en als die het goed vindt het voorleggen aan de instructrice.

Hier op de manege betaal je 28,50 voor een half uur.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:43

Mmz, de ene 8 jarige is de andere niet en je bent bij die kinderen erg afhankelijk van hoe braaf de pony is, maar een simpel BB of B proefje zou prima haalbaar moeten zijn inmiddels als de combinatie passend is. Een keer aan de longe als de pony erg fris is kan ik begrijpen maar standaard aan de longe rijden zou niet nodig moeten zijn. Dan is het is teveel pony voor het kind, of is de instructrice zelf misschien te onzeker om stappen te zetten?

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:09

Ik ga zaterdag toch maar eens het gesprek aan met de instructrice denk ik inderdaad. Ben daar wat huiverig voor, want ik wil niet die bemoei ouder zijn. Maar dit schiet niet op. Pony is verder echt heel braaf. Af en toe wat snel maar niet echt rennen. En ja, hij blijft niet uit zichzelf het rondje op de hoefslag lopen. Maar als dochter zelden los mag leert ze dat natuurlijk ook nooit. Hij zal verder nooit steiger/bokken/schoppen naar andere paarden of zowat geks. Maar er zal wellicht heus een keer een botsing met een andere ruiter van komen in het begin. Vervelend, snap ik. Maar ze moet het toch ooit leren ?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:25

€30,- voor dressuurles, eigen paard, instructeur komt naar mij.
€50,- voor springles, eigen paard, ik moet op locatie komen.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:33

Copi schreef:
Ik ga zaterdag toch maar eens het gesprek aan met de instructrice denk ik inderdaad. Ben daar wat huiverig voor, want ik wil niet die bemoei ouder zijn. Maar dit schiet niet op. Pony is verder echt heel braaf. Af en toe wat snel maar niet echt rennen. En ja, hij blijft niet uit zichzelf het rondje op de hoefslag lopen. Maar als dochter zelden los mag leert ze dat natuurlijk ook nooit. Hij zal verder nooit steiger/bokken/schoppen naar andere paarden of zowat geks. Maar er zal wellicht heus een keer een botsing met een andere ruiter van komen in het begin. Vervelend, snap ik. Maar ze moet het toch ooit leren ?

Maar een botsing tussen zo’n kleintje en een groot paard kan gewoon gevaarlijk zijn. Dan kan het paard waar ze tegen aan knallen nog zo braaf en correct gereden zijn, dat dier kan ook schrikken en onverwacht reageren. Dat kan hele gevaarlijke situaties opleveren als je dochter niet kan sturen en handelen op zo’n moment.

Kun jij zelf ook rijden?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:36

Copi schreef:

Nogal vreemde redenatie, zo'n botsing is levensgevaarlijk. Ik denk dat je aan mij dan echt een slecht hebt als die van mij schade oploopt

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:41

Ik betaal bij mijn Instructrieze 17,50 voor een half uur.

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:45

Ik rij zelf 25 jaar. Het kind zal toch een keer moeten leren sturen, dat hebben we allemaal ooit een keer moeten leren. wat stellen jullie voor dan ?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:47

Een andere instructrice aan huis laten komen?

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:47

K_nolan schreef:
Copi schreef:

Nogal vreemde redenatie, zo'n botsing is levensgevaarlijk. Ik denk dat je aan mij dan echt een slecht hebt als die van mij schade oploopt

Schade oplopen ? wat voor botsingen stel jij je voor? De pensionklanten die daar aan het rijden zijn kunnen natuurlijk ook sturen, hè

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:48

Botsingen moet je inderdaad echt niet willen, ook niet bijna. Met name voor het kind is dat super gevaarlijk want die zit relatief laag en loopt kans de klappen op te vangen!! Echter is de stap van aan de longe naar los tussen de rest ook wel groot, daartussen kan je ook nog los zelf sturen in een kleine baan alleen, los alleen in een grotere baan, los met een andere combinatie de rekening met je houd naar uiteindelijk los tussen de rest ongeacht wie. Echter blijft kleine pony's en grote paarden in dezelfde baan altijd iets tricky hoor, dus die laatste stap zou ik ook pas willen zetten als ze voldoende controle heeft over de pony.

De instructeur moet echt veel meer mee gaan denken imo. Ik vind namelijk longeren tussen rijdende paarden ook gevaarlijk. Als er ooit een paard vandoor gaat en die komt in jullie lijn terecht heb je echt een groot probleem. Het klinkt vooral alsof ze je simpelweg niet kunnen bieden wat de combinatie nodig heeft, een voldoende veilige plek en de juiste begeleiding om zich verder te ontwikkelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:49

Ik heb verschillende tarieven betaald bij verschillende instructeurs. Van 20 euro voor half uur ongeveer tot 60 euro, van op stal tot bij instructeur op locatie.

Erg jammer dat het nu gaat over mensen die bij een privéles meegaan rijden en zeggen dat ze dan een verkeerde an hun zouden hebben als er een keer iets mis gaat. Als jij bij een les gaat rijden en helemaal bij zon jonge combinatie moet je zelf ook gewoon opletten. En als je bang bent dat jouw paard de pony niet heel laat dan neem je jouw verantwoording en gaat er dus niet bij rijden.

Ik wil trouwens geen privé les rijden als ik geen 'voorrang' heb met de les. Ik wil gewoon kunnen rijden en de dingen doen die ik moet doen van instructie, ook als dat betekent dat ik dus een keer over de hoefslag moet rechtsom. En niet dat er 10 anderen bij komen rijden. Zelfs de beste kunnen nog wel eens schrikken en er vandoor gaan of een inschattingsfout maken met wendingen waardoor je dicht bij elkaar komt. Als jouw paard dat niet kan, moet je ervoor zorgen dat je niet in die situatie komt en dus soms een half uurtje wachten tot een combinatie klaar is. Doen we hier ook met jonge, net ingereden paarden. Even aangeven dat stuur niet helemaal werkt nog, dan past de rest zich aan of wacht even.

Maar longeren in bak waar de rest rijdt vind ik ook niks. Maar dochter moet toch ooit leren om los te rijden, dan moet de instructie toch iets bedenken om dat veilig te laten gebeuren

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:50

Citaat:
Schade oplopen ? wat voor botsingen stel jij je voor? De pensionklanten die daar aan het rijden zijn kunnen natuurlijk ook sturen, hè

Dat zo'n pony schade toebrengt aan een paard zie ik ook niet direct gebeuren. Wel dat een paard een keer uithaalt als hij te dichtbij komt en dan zit dochter echt op een heel vervelende positie.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:52

Ik zou even kijken naar iets anders aan huis ( hoef jij ook niet op verplaatsing ) en vaak niet eens duurder+ander persoon die er eens naar kijkt. ,welke regio zit je?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:54

Schade oplopen ? wat voor botsingen stel jij je voor? De pensionklanten die daar aan het rijden zijn kunnen natuurlijk ook sturen, hè[/quote]

Sorry hoor, maar als een kleine pony in een keer een andere kant op en tegen een paard van 1.80 aanknalt... kleine pony trapt op pees hoogte en de grote op hoogte waar je dochter zit. Geloof je zal niet de eerste keer zijn

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:55

snorkel1986 schreef:
Ik zou even kijken naar iets anders aan huis ( hoef jij ook niet op verplaatsing ) en vaak niet eens duurder+ander persoon die er eens naar kijkt. ,welke regio zit je?

Midden limburg

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:55

Op zich is de prijs hier denk ik niet het probleem maar wel de kwaliteit van de lessen. Ik ben het ermee eens dat het niet de bedoeling kan zijn dat het dier constant aan de longe loopt. Ik zou een goede lesgever thuis laten komen. Gooi eens een zoekertje in je regionale facebookgroep. Daar zijn zat fijne instructrices.