Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlphaDaemon schreef:Plus, voor dat meisje maakt het niet uit of ze jouw dochter een half uur laat stappen of een oudere, meer ervaren amazone een half uur moeilijke oefeningen laat doen. Haar tijd is niet ineens minder waard.
K_nolan schreef:Dus je dochter is nu 8? Rijdt ze anders wel los in die bak met andere ruiters? Ik kan me wel een beetje voorstellen dat als je pony alle kanten op schiet ze deze inderdaad aan de longe gooien. Zelf rij ik een hengst, ik zou dan echt niet goed worden als er iemand met een privé les het stuur iedere keer kwijt is en tegen me aanknalt... Ondanks dat je voorrang heb met privéles is het toch echt not-done als die pony er vandoor gaat, je rijdt immers niet alleen...
Dat even gezegd te hebben, misschien kan je beter gewoon vragen aan de lesgever waarom ze haar aan de longe doet? ze heeft als ik reken dus 2 x pw les, dus dan is het misschien raar als ze steeds aan de longe zit (ervan uit gaande dat die pony dus niet alle kanten op schiet). En ja wat wellicht voor jou enkel de hoefslag volgen en soms een volte is, is voor jou dochter en je lesgever misschien heel anders? Is ze bezig met zit, aanleuning, tempo etc.
Als ik les rij ik sommige lessen ook enkel op de hoefslag en soms een volte. In werkelijkheid zijn we bezig met ondertreden, tempo wisselingen etc.
Bedenk me nu, waarom doe je niet wat minder les en als je lest huur je de binnenbak af? Heeft ze alle ruimte en kunnen ze doen wat ze willen zonder aan de longe te zitten
Copi schreef:Ik ga zaterdag toch maar eens het gesprek aan met de instructrice denk ik inderdaad. Ben daar wat huiverig voor, want ik wil niet die bemoei ouder zijn. Maar dit schiet niet op. Pony is verder echt heel braaf. Af en toe wat snel maar niet echt rennen. En ja, hij blijft niet uit zichzelf het rondje op de hoefslag lopen. Maar als dochter zelden los mag leert ze dat natuurlijk ook nooit. Hij zal verder nooit steiger/bokken/schoppen naar andere paarden of zowat geks. Maar er zal wellicht heus een keer een botsing met een andere ruiter van komen in het begin. Vervelend, snap ik. Maar ze moet het toch ooit leren ?
Copi schreef:Ik ga zaterdag toch maar eens het gesprek aan met de instructrice denk ik inderdaad. Ben daar wat huiverig voor, want ik wil niet die bemoei ouder zijn. Maar dit schiet niet op. Pony is verder echt heel braaf. Af en toe wat snel maar niet echt rennen. En ja, hij blijft niet uit zichzelf het rondje op de hoefslag lopen. Maar als dochter zelden los mag leert ze dat natuurlijk ook nooit. Hij zal verder nooit steiger/bokken/schoppen naar andere paarden of zowat geks. Maar er zal wellicht heus een keer een botsing met een andere ruiter van komen in het begin. Vervelend, snap ik. Maar ze moet het toch ooit leren ?
K_nolan schreef:Copi schreef:Ik ga zaterdag toch maar eens het gesprek aan met de instructrice denk ik inderdaad. Ben daar wat huiverig voor, want ik wil niet die bemoei ouder zijn. Maar dit schiet niet op. Pony is verder echt heel braaf. Af en toe wat snel maar niet echt rennen. En ja, hij blijft niet uit zichzelf het rondje op de hoefslag lopen. Maar als dochter zelden los mag leert ze dat natuurlijk ook nooit. Hij zal verder nooit steiger/bokken/schoppen naar andere paarden of zowat geks. Maar er zal wellicht heus een keer een botsing met een andere ruiter van komen in het begin. Vervelend, snap ik. Maar ze moet het toch ooit leren ?
Nogal vreemde redenatie, zo'n botsing is levensgevaarlijk. Ik denk dat je aan mij dan echt een slecht hebt als die van mij schade oploopt
Citaat:Schade oplopen ? wat voor botsingen stel jij je voor? De pensionklanten die daar aan het rijden zijn kunnen natuurlijk ook sturen, hè