Zadelpasser

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicjuh_

Re: Zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:49

Rustig en vriendelijk persoon, die echt de tijd neemt en kritisch kijkt. Verkoopt zelf Custom en Harry Dabbs geloof ik, maar volgens mij kun je haar ook benaderen voor een check van je huidige zadel.

https://www.horseandmore.nl/

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 12:58

Nicjuh_ schreef:
Rustig en vriendelijk persoon, die echt de tijd neemt en kritisch kijkt. Verkoopt zelf Custom en Harry Dabbs geloof ik, maar volgens mij kun je haar ook benaderen voor een check van je huidige zadel.

Dankjewel voor de uitleg. Ik ga eens kijken! :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:24

Nicjuh_ schreef:

Frank Baines ipv Harry Dabbs :j

edit
Andere zadels, waaronder springzadels checkt ze inderdaad ook gewoon.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:04

Iemand ervaring met Roos Kouter?

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 17:08

neile schreef:

Die heb ik nog niet voorbij horen komen in het topic. :n

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:41

neile schreef:

Bedoel je niet Roos Koeter?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:42

Oeps ja, vergissing. Ervaring mee?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:04

neile schreef:
Oeps ja, vergissing. Ervaring mee?

Ik niet maar een vriendin van mij wel en zij is er erg tevreden over. Ik heb wel ervaring met haar als osteopaat en ik vind het een heel erg fijn mens. Neemt altijd ruim de tijd en denkt goed met je mee. Legt uit wat ze doet e.d. Kan me dus voorstellen dat ze ook een goede is voor het checken van een zadel. Ze is altijd op zoek naar een passende oplossing voor ruiter en paard.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:45

Ik heb helaas ook niet zulke goede ervaringen met Raisa. Ik ben ook niet van het zwartmaken maar ik vind het wel eerlijk om mijn ervaring te delen.

Mijn paard heeft eigenlijk jarenlang met een te krap zadel gelopen. Dus verhaal wat betreft breed aanmeten/ werken met pads zodat paard kan “groeien” ging bij mijn paard absoluut niet op.

In het begin was ik wel tevreden maar naarmate mijn paard breder/gespierder werd Ontstonden de problemen.

Ik Liet haar regelmatig komen voor een check up en zadel was elke keer goed aan te passen (ook met pad e.d) volgens haar. Heb ten alle tijden aangegeven dat als het nodig is ik wilde investeren in een ander (nieuw) zadel omdat ik simpelweg niet wil besparen op zoiets belangrijks. Volgens haar was dit niet nodig en paste mijn zadel elke keer goed op mijn paard.

Tot op een gegeven moment, kort na een check up, mijn paard vreemde plekken op plek van het zadel kreeg. Haar opnieuw laten komen en lang verhaal kort, volgens haar had ik allang een ander zadel moeten aanschaffen omdat dit zadel niet goed paste. Nou ben ik niet de moeilijkste maar heb dit meerdere malen nagevraagd en was niet nodig zei ze, dan vertrouw je op haar kunde. Stalgenoten hadden haar ook als zadelpasser en schrokken ook van haar verhaal dat dit zadel al jarenlang te krap was blijkbaar. Dan sta je wel even met je mond vol tanden. Probeer je jarenlang het beste met paard voor te hebben door haar minstens 3-4x per jaar langs te laten komen en krijg je dit te horen.

Uiteindelijk heeft ze zelf ook aangegeven dat ze het niet meer “aandurfde” met mijn paard en ben ik zelf een andere zadelpasser gaan zoeken. Mijn paard had 3 boommaten wijder (!) dan zij ons adviseerde en ook qua model had mijn paard een ander zadel nodig. Sinds ik een nieuw/ander zadel heb loopt mijn paard vele malen beter en fijner.

Het contact met haar is verder goed geweest en het is netjes afgehandeld, ze heeft o.a. consultkosten teruggestort dus wat dat betreft kan ik niks negatiefs zeggen maar wat betreft mijn “brede” paard was haar visie van zadelpassen niet geschikt voor ons helaas!

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:53

Selente schreef:
neile schreef:

Bedoel je niet Roos Koeter?

Ik heb hier zeker goede ervaring met Roos *\o/*
Vriendelijk, netjes, neemt de tijd en doet ook echt moeite voor je zowel met het aanmeten,passen en opvullen van mijn nieuwe zadel als de osteopathie van mijn paard.
Ze reageert ook altijd heel snel en wil je ook graag helpen.

Ze heeft zelf geen zadels voor zover ik weet maar ze kan je wel advies geven welk merk en type je moet hebben.

Ik heb haar ook via bokt gevonden destijds.