Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:46

Manege de IJslander in Biggerkerke ( Zeeland) de ritten zijn met goede begeleiding die duidelijk communiceert. Wat toch het meest belangrijke is als je het wat spannend vind.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:47

xelodi schreef:
Onali schreef:

Maar hoelang zijn de ritten dan of krijg je voor een X aantal uur een paard?
Want zo groot zijn de rondjes daar nou ook weer niet.

Zelf doe ik meestal een rondje van 2 uur, je hebt dan een kaart waar cijfers/knooppunten opstaan waardoor je zelf de route kunt uitstippelen. Vanaf de stal kun je vrijwel meteen het bos in rijden waarna je geen enkele weg hoeft over te steken om dat rondje van 2 uur te doen.
Je komt langs een mooi meertje en heide.
Volgens mij kun je ook 3 uur kiezen maar dat raden ze geloof ik niet aan en ik heb het ook niet gedaan wegens mijn studentenbudget :$
Zij zadelen zelf het paard voor je op dus je kunt opstappen en wegrijden.

I know :+
Ik woon en sta met mn pony's in dezelfde omgeving.

Mede daardoor vroeg ik het mij af hoe het in elkaar stak.
Dankjewel voor je antwoord.

Meeste mensen doen dus inderdaad slechts een rondje plassen.
Amerongse berg is echt aan te raden, leuk hoogteverschil en een heel mooi bos.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:04

Ineke2 schreef:
Manege de IJslander in Biggerkerke ( Zeeland) de ritten zijn met goede begeleiding die duidelijk communiceert. Wat toch het meest belangrijke is als je het wat spannend vind.

Ik vond deze wel oke, maar niet fantastisch. Je gaat het strand op (tenminste wij hadden de strandrit) maar er zijn telkens kleine delen strand die door paaltjes worden gescheiden, dus je kunt bijna geen enkele keer een goede langere galop maken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:39

Tanya schreef:
Ineke2 schreef:

Ik vond deze wel oke, maar niet fantastisch. Je gaat het strand op (tenminste wij hadden de strandrit) maar er zijn telkens kleine delen strand die door paaltjes worden gescheiden, dus je kunt bijna geen enkele keer een goede langere galop maken.

Jammer is dat, is bij de ponyhof ook zo, vond ik daar ook erg jammer.

haffiefreak

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:29

De hartjeshoeve in Waalre. Zijn erg mooie ritten op trekpaarden.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:27

In Katwijk/Wassenaar kun je kilometers draven/galopperen op het strand. Geen paaltjes en dat soort ellende. Enige onzekere factor is het weer en het getij. Soms hebben we pech met drijfzand of hele forse tegenwind (zoals afgelopen vrijdag, we hadden galoptraining gepland maar met windkracht 6-7 tegen is een drafje hard genoeg. Ik kan echt Endurance Clinics van Donna Oudshoorn aanraden. Kleine groepjes, de kans om op paarden te rijden die op internationaal niveau Endurance lopen (of op mijn boscross e-pony Charlie die reservepaard is) en geen onverantwoord gedoe. En prachtige natuur: duinen, strand en bos.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:46

Al eens geinvormeerd bij Sequoia Stables in Ermelo?
In overleg per mail of telefonisch is er veel mogelijk. Zo hebben we de normale buitenritten van 1 uur en 1,5 uur. Ga je met andere klanten mee dan is 1 uur zonder galop en 1,5 uur met galop. Prive (dus alleen jij en je vriendin) is er veel meer mogelijk.

In het verleden zijn er ook picknickritten geweest, naar de heide, naar de diverse restaurants (die plek hebben voor paarden) 2 daagse, 3 daagse enz. maar ik durf je niet te zeggen of deze nog gedaan worden. Dit zijn echt ritten op aanvraag.

https://www.sequoiastablesermelo.nl/

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 19:05

Wat een leuke nieuwe reacties allemaal nog. Dankjewel! Ik ga ze allemaal even bekijken. Maar ik denk.... dat ik toch voor het bekende en vertrouwde ga en dus toch naar Terschelling ga. Hahah Misschien daarna weer de meer onbekende ritten

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:37

Onali schreef:
http://leersumseveld.com/paardentramhui ... 0651603416

rondom het Leersumseveld is het nu prachtig

Deze kan ik ook aanraden! Al een aantal keer geweest en je kunt kiezen of je met of zonder begeleiding wil gaan. Erg lieve rustige paarden die niet snel schrikken en een hele mooie rit!
Ik kan zelf niet wachten om weer te gaan :)

Maar hoelang zijn de ritten dan of krijg je voor een X aantal uur een paard?
Want zo groot zijn de rondjes daar nou ook weer niet.

Je kunt zelf aangeven hoelang je een rit wilt maken. Rondje om meer/plas is ca 1 uur en over zandvlakte 1,5. Maar Utrechtse heuvelrug is groot dus als je wilt kun je er dagen rijden ;)