Volpensionstalling Veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 09:55

SusanH schreef:
Stal Franke in Ede? Viel voor ons destijds vanwege de afstand af, maar komt wel overeen met wat je zoekt.

Ik ging enthousiast kijken, maar helaas is het zelf je box uitmesten en zelf de paddock uitmesten. Of denk je dat volpension bespreekbaar is?? (Dit lees ik niet op de website nl)
Ook vraag ik me af hoe groot de groepen op de wei zijn? want in de zomer is het 24/7 groepshuisvesting.
Verder ziet het er wel mooi uit, ook de combinatie met het paardenrusthuis (hoe groot zijn daar de groepen?)
Ik hou m even op mijn lijstje voorlopig :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:31

O geen volpension wist ik niet. Dat was voor ons toen niet zo'n issue (ging om een A pony destijds). Dus wij waren niet op zoek naar volpension. Ook niet naar gevraagd. Wat me wel opviel, hele aardige mensen, paarden die er allemaal goed verzorgd bij stonden. Veel rust in de groepen. Groep van het rusthuis is best groot, maar hebben heel veel ruimte en continu beschikking over ruwvoer via slowfeeders.

karuna
Drukke kabouter

Re: Volpensionstalling Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:41

Ik weet in de buurt van de driepspromg in Ede (hoek restaurant Amadeus) wel wat stalling zit. ik heb alleen geen idee of die plek hebben.

Het is kwa stalling hier inderdaad een drama. Ik zelf ben uiteindelijk 20 km verderop volledig doe het zelf uitgekomen bij gebrek aan een fatsoenlijke stalling met genoeg buitenlopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:51

Stal Roosendaal in Bennekom?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:53

Dat is ook een mooi plekje volgens mij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 10:56

SusanH schreef:
O geen volpension wist ik niet. Dat was voor ons toen niet zo'n issue (ging om een A pony destijds). Dus wij waren niet op zoek naar volpension. Ook niet naar gevraagd. Wat me wel opviel, hele aardige mensen, paarden die er allemaal goed verzorgd bij stonden. Veel rust in de groepen. Groep van het rusthuis is best groot, maar hebben heel veel ruimte en continu beschikking over ruwvoer via slowfeeders.

Ik zal wel eens contact met ze opnemen voor meer info. Dank je wel voor de tip.

Karuna we accepteren een ruime afstand, dat is niet anders. Liever heb ik ze dichtbij, maar eerste prioriteit is dat het een goede stal betreft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 10:58

SusanH schreef:
In de richting van Lunteren/Ede zit zat. Ik hoor hier ook goede verhalen over, ken het zelf niet: http://www.unlimitedstables.nl/

Paarden komen bijna niet op gras daar.

Bij Roosendaal gaan ze 4 tot 8 uur naar buiten. Tja, ik vind dat weinig...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:41

Nikass schreef:
SusanH schreef:

Ik zal wel eens contact met ze opnemen voor meer info. Dank je wel voor de tip.

Karuna we accepteren een ruime afstand, dat is niet anders. Liever heb ik ze dichtbij, maar eerste prioriteit is dat het een goede stal betreft.

Ze stonden bij ons destijds heel open voor komen kijken, uitgebreide rondleiding gehad dus afspraak maken om een kijkje te nemen kan altijd. We hebben ze toen ook netjes laten weten dat we er van af zagen ivm de afstand, voor iedere dag er heen vonden wij het net te ver. En er kwamen ook weinig andere kinderen, dat vonden we voor onze dochter ook minder leuk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 21:06

Ik heb contact gehad met stal Franke. Aardige mensen inderdaad. Maar volpension is echt geen optie. Je moet zelf stal en paddock en weiland uitmesten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 13:24

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:42

Het "vroegere" Dop Heets Del in Kootwijkerbroek is recentelijk verkocht en wordt omgebouwd naar pensionstal. Volgens mij gaan ze ergens Q1 2021 open. Wellicht is dat een optie?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 14:57

Dat is/wordt toch Equidutch?

Afbeelding

Dat is niets voor mij...

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:10

Is Paardenpension Buitenkans (geloof ik) niet iets? Zit in Uddel, vlakbij Ermelo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 15:23

Ja dat is een mooie stal, maar mijn oudere merrie kan niet in de groepshuisvesting en individueel kost 395 per maand. Dat is boven mijn budget helaas...
(Aangezien we wel voor twee paarden plek zoeken)

Ik wil het liefst jaarrond gras, maar eventueel korte winterperiode op de paddock. Maar geen stal waar ze vrijwel alleen op zand staan. Daarmee vallen pp's ook af!
En ook omdat ik geen groepshuisvesting wil. Hooguit een paar maanden in de zomer 24/7 op de wei, maar niet structureel. Mijn merrie redt dat niet.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:42

Nikass schreef:
http://www.vantland.com/

Wie kent dit?
Is dit een pensionstalling?
Van de website wordt ik niet wijzer :=

Wat een aparte site :oo ...

equidutch is idd Dop Kootwijkerbroek. Erg benieuwd wat ze van die lokatie gaan maken.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:17

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:45

Als de offerte ons aanstaat, beginnen we in januari met het bouwen van onze nieuwe stal. Daarin komen 8 boxen, waarvan in principe 4 voor de verhuur. Het zullen stallen van 3 x 3,5 m worden, met buitenluik. Dagelijks weidegang en op stapafstand van een binnenmanege. Buitenmanege (met drainage) wordt nog aangelegd. Aan de bosrand, overigens geen super buitenrijgebied maar wel een ronde van een uur min of meer onverhard mogelijk. Regio Veluwezoom. Zou er interesse zijn?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:48

Ligt aan de locatie en prijs..

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:55

Wat bedoel je met locatie? En laat ik het omdraaien, wat is een redelijke prijs per maand? Inclusief zelfgewonnen goed paardenhooi, buiten zetten enz?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:57

Oh sorry met locatie was ik puur voor mezelf aan t praten.
Dus of ikzelf interesse zou hebben.

Ik heb niet echt een idee van prijzen..voor mij zou belangrijk zijn elke dag buiten ongeacht t weer, Evt zomers 24/7 , meermaals hooi geven en dat klanten zelf Evt meer mogen pakken.
Een plek voor een Trailer.
Stroom, stromend water, goede omheining.
Eigen krachtvoer mogen geven.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:09

Afhankelijk van locatie is er wel vraag naar, de stallen zijn niet al te groot. Volpension (buiten binnen zetten en mesten) zonder binnenbak op het terrein zal het rond de 250-300 euro liggen afhankelijk van plaats.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:01

In die regio moet je echt mazzel hebben dat er ergens een uniek plekje vrij komt. Zeker met 2 of meer paarden is het vaak al lastig.

Wij hebben 8jr in Ermelo gewoond en echt alles en overal gekeken en gezocht. Ook een paar keer de paarden verhuisd omdat dingen toch anders bleken te gaan dan beloofd en afgesproken.

Een jong paard zelfs op 70km afstand gehad zodat hij toch meer buiten kwam, we een goede bak hadden om hem te starten etc. Onder de rook van Amsterdam.

De regio is qua grondprijs vrij duur. Ik zie dat ze bijna overal net iets teveel paarden op te weinig grond willen houden. En ze lopen echt achter qua welzijn.
Zelfs zomers en met goed weer worden overal paarden rond 3-5 uur binnen gezet.

Voldoende goed hooi, is ook echt een drama. En dan wil je ook nog buiten rijden en een goede bak. Die combinatie zou normaal moeten zijn, maar is er gewoon niet.

Je zou ook denken dat teveel mensen het zo accepteren en er dan niks verandert, maar al vraag je met z'n allen en wil je veranderingen, gebeurt het niet. Voor jou, 10 anderen.

Als je ze echt goed wil hebben staan, moet je ergens op inleveren en toch wat zelf doen. Wij konden op een stal een eigen stukje huren en later een eigen plek prive met steeds 3-6 paarden en dat is naast werk en gezin pittig, maar anders heel frustrerend.
Wij hebben ze wel al jaren 24/7 samen buiten, maar in een eigen koppel en met zelf onbeperkt hooi regelen altijd goed gegaan. Allen ex stalpaarden en oudste is 27.

Buitenkans is wel een fijne plek, maar staat ook niet voor niks vol. Human Horse Power in Putten net zo, maar die gaan verhuizen.

Verder is het echt bijna overal, weinig naar buiten en ja ik vind 6-8uur nog steeds weinig, gezien aantal uren nog op stal. Of er is een hele slechte bak als de stal wel vooruitstrevend is qua buiten.
Goed en voldoende hooi kan je helemaal vergeten. Vrijwel alles en overal voert verpakt.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:01

Nikass schreef:
Dat is/wordt toch Equidutch?

[ [url=m/5wL36x.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is niets voor mij...

Prijzen zijn ook best flink zo te zien? Ze zullen er vast wat moois van maken.