Hart even luchten uit liefde pony weg gedaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Re: Hart even luchten uit liefde pony weg gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:32

Korte vraag;

Is het dier nog van je?
Zo ja? Weghalen.

Zo nee, je hebt niets meer in te brengen.
Je MaakT deze fout niet snel meer. Je zorgen blijven uiten heeft dan nog weinig zin. Leer ervan.

Gody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 13:34

Knert schreef:
Korte vraag;

Is het dier nog van je?
Zo ja? Weghalen.

Zo nee, je hebt niets meer in te brengen.
Je MaakT deze fout niet snel meer. Je zorgen blijven uiten heeft dan nog weinig zin. Leer ervan.

Nee heb hem weg gegeven met paspoort
Dus kan hoog of laag springen
Hopelijk gaat het goed met hem daar
En kan die daar gewoon gaan genieten van een mooi leven
Maar de manier waarop laat me wel 10 nadenken
Maar hoop zo keuze noooit meer te hoeven maken

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:49

Na al deze reacties ben ik op de facebook pagina gaan kijken. Snel ook weer weggeklikt, ik kan een hoop hebben, maar dit gaat echt veel te ver.

TS, gaat het om die grote bonte? Ik zou hier een heleboel over willen zeggen, maar uit respect naar jou doe ik dit niet. Voor de volgende keer, niet ieder zielig dier kan "gered" worden. Ze gaan met een reden naar de slacht, hij was daar echt veel beter af geweest. En dan kan de veearts heel veel zeggen, maar een vluchtdier dat zo loopt heeft een probleem. Neem de volgende keer je verantwoording en spuit zo'n dier af. Ik snap nooit zo goed waarom ze maar kostte wat kostte in leven gehouden moeten worden. Zie je zelf niet hoe ontzettend slecht hij loopt? Dit is echt niet enkel ataxie.

Verder, je hebt hem weggegeven. Je hebt er echt helemaal niets meer over te zeggen. Leg het naast je neer.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:06

_Penotti schreef:
Ts, daar even gelezen en ik begrijp het niet.
Die Norma geeft aan dat jij goed hebt gehandeld.

Precies dit.. Norma zegt helemaal geen slechte dingen over Ts.. en de mensen die onder ts haar post reageren ook niet..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:24

Ik zal me niet heel populair maken maar begrijp werkelijk niet waarom elk dier moet blijven leven.....ik zie dieren op haar pagina en daar zit ongetwijfeld die van jou ook bij, waarvan ik denk nee, gewoon nee.

Een dier moet in vrijheid kunnen bewegen, het is een vluchtdier, moet pijnvrij kunnen leven en functioneren. Dat zie ik dus gewoon echt niet. Sommige dieren zijn echt beter af met een enkele reis dan met dit soort initiatieven.

En voor jou TS, ja sneu maar er is maar 1 manier om dit niet te laten gebeuren en dat is je verantwoordelijkheid nemen op het moment dat je niet voor een dier kunt of wilt zorgen. Als je dan besluit m naar iemand anders te brengen is diegene vrij om te doen en laten wat ie ermee wil. Als je dat niet wil, dan moet je zorgen dat dat niet gebeurt. Klinkt hard maar loslaten is ook liefde....

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:36

Ik heb net toch ook maar even op het filmpje van de fb van Norma gekeken.

En daar wordt ik niet vrolijk van.
Van beide pony's niet trouwens. De pony met dwerggroei mag duidelijk zijn. Arm dier, hoop voor het beestje zelf dat die snel het loodje legt.
Maar de pony van de ts, daar schrik ik ook van. Ik heb hier zelf een paard met (nog) lichte vorm van ataxie. Maar deze pony zie ik bij stilstand een soort van schokjes geven met zijn hoofd. Het is geen trillen of echt shaken. Was dit bij jou ook al thuis ts?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:07

neetoch schreef:
Ik heb net toch ook maar even op het filmpje van de fb van Norma gekeken.

En daar wordt ik niet vrolijk van.
Van beide pony's niet trouwens. De pony met dwerggroei mag duidelijk zijn. Arm dier, hoop voor het beestje zelf dat die snel het loodje legt.
Maar de pony van de ts, daar schrik ik ook van. Ik heb hier zelf een paard met (nog) lichte vorm van ataxie. Maar deze pony zie ik bij stilstand een soort van schokjes geven met zijn hoofd. Het is geen trillen of echt shaken. Was dit bij jou ook al thuis ts?

Ik zie wat je bedoelt. Het lijkt wel een soort parkinson.

Gody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 15:27

Utixo schreef:
Na al deze reacties ben ik op de facebook pagina gaan kijken. Snel ook weer weggeklikt, ik kan een hoop hebben, maar dit gaat echt veel te ver.

TS, gaat het om die grote bonte? Ik zou hier een heleboel over willen zeggen, maar uit respect naar jou doe ik dit niet. Voor de volgende keer, niet ieder zielig dier kan "gered" worden. Ze gaan met een reden naar de slacht, hij was daar echt veel beter af geweest. En dan kan de veearts heel veel zeggen, maar een vluchtdier dat zo loopt heeft een probleem. Neem de volgende keer je verantwoording en spuit zo'n dier af. Ik snap nooit zo goed waarom ze maar kostte wat kostte in leven gehouden moeten worden. Zie je zelf niet hoe ontzettend slecht hij loopt? Dit is echt niet enkel ataxie.

Verder, je hebt hem weggegeven. Je hebt er echt helemaal niets meer over te zeggen. Leg het naast je neer.

Vreemd dat jij er anders over denkt als vier verschillende dierenartsen
Maar goed blijkbaar ben jij ook een goede dierenarts

Gody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 15:28

Lotus83 schreef:
_Penotti schreef:
Ts, daar even gelezen en ik begrijp het niet.
Die Norma geeft aan dat jij goed hebt gehandeld.

Precies dit.. Norma zegt helemaal geen slechte dingen over Ts.. en de mensen die onder ts haar post reageren ook niet..

De rest van de reacties

Gody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 15:29

daffodil schreef:
Ik zal me niet heel populair maken maar begrijp werkelijk niet waarom elk dier moet blijven leven.....ik zie dieren op haar pagina en daar zit ongetwijfeld die van jou ook bij, waarvan ik denk nee, gewoon nee.

Een dier moet in vrijheid kunnen bewegen, het is een vluchtdier, moet pijnvrij kunnen leven en functioneren. Dat zie ik dus gewoon echt niet. Sommige dieren zijn echt beter af met een enkele reis dan met dit soort initiatieven.

En voor jou TS, ja sneu maar er is maar 1 manier om dit niet te laten gebeuren en dat is je verantwoordelijkheid nemen op het moment dat je niet voor een dier kunt of wilt zorgen. Als je dan besluit m naar iemand anders te brengen is diegene vrij om te doen en laten wat ie ermee wil. Als je dat niet wil, dan moet je zorgen dat dat niet gebeurt. Klinkt hard maar loslaten is ook liefde....

Ik had natuurlijk dit niet verwacht
Kan zijn dat norma het inderdaad goed doet met het infuus hoor
Maar ben een beetje gaan twijfelen over alles

Gody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 15:31

Maar goed
Ik heb de keuze gemaakt hem bij haar te brengen en ga het maar los laten
En heb inmiddels wat filmpjes bekeken en denk dat norma op haar manier echt wel gek op de dieren is
Dus laat alles maar aan haar over en sluit het af
Denk dat dat mij meer rust geeft

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:41

Je kan gek zijn op dieren maar als het ten koste gaat van de dieren dan is er iets niet helemaal lekker. Er zijn grenzen.
Ik ben ook gek op mijn kat, het is mijn alles maar ik kan me niet voorstellen dat deze dieren geen pijn of ongemak ondervinden. En dan is er helaas maar 1 humane oplossing

Gody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 15:46

purny schreef:
Je kan gek zijn op dieren maar als het ten koste gaat van de dieren dan is er iets niet helemaal lekker. Er zijn grenzen.
Ik ben ook gek op mijn kat, het is mijn alles maar ik kan me niet voorstellen dat deze dieren geen pijn of ongemak ondervinden. En dan is er helaas maar 1 humane oplossing

Voor de allerlaatste x blijkbaar is lezen erg lastig !
IK HEB 3 DIERENARTSEN ER BIJ GEHAD EN DIE GEVEN AAN GRASMAAIER KAN
ik ga een dier niet laten lijden en ga dus uit van een oordeel van de dierenarts en niet van mensen van bokt
Dikke punt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:03

Gody schreef:
purny schreef:

ik ga een dier niet laten lijden en ga dus uit van een oordeel van de dierenarts en niet van mensen van bokt
Dikke punt

Ik heb het niet over jou... ik heb het over norma

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:04

Gody schreef:
purny schreef:

Dikke punt

Ga even ergens anders schreeuwen :7
Je plaatst zelf een heel stuk hier op bokt.. het is allemaal niet goed en deugt niet ..

Wat had je willen bereiken met je topic?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:07

purny schreef:
Ik heb het niet over jou... ik heb het over norma

Ik schrik van de dieren daar en ik schrik nog meer van de mensen die het allemaal zo geweldig vinden.
Ik word er heel verdrietig van.

Als het leven lijden word is de dood een verlossing.
En veel van die dieren lijden daar.

Wat hier eerder al genoemd werd een paard is een vluchtdier, als deze niet kan vluchten dat lijd hij.
Dan kan deze zijn oerinstinct niet volgen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:24

Ik vind het onmogelijk op afstand iets zinnigs te zeggen.
Norma is toch zeker een ontwikkelde vrouw en alhoewel ze geheel eigen kijk op zaken heeft, ontbreekt het haar toch vaak niet aan kennis.
Ze doet alles anders dan we gewend zijn, maar ik kan niet zeggen of dat slechter is.

Een neurologisch probleem betekent zeker niet altijd pijn, en wanneer is het dan niet meer dierwaardig.
Een dier zou in theorie ook gewoon gehandicapt mogen zijn.

En dierwaardig vind ik de pensionstallen waar zgn gezonde dieren staan ook vaak niet; altijd maar binnen staan en vrijwel nooit natuurlijk gedrag kunnen vertonen.
Bij haar leven ze toch voor een groot deel in de groep, hebben de ruimte en frisse lucht.

Ik geef haar het voordeel van de twijfel

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:28

Neurologisch hoeft zeker geen pijn te geven. Dat ben ik compleet eens.
Maar zo scheef in het lijf staan, kan niet anders dan pijn gaan geven.
Spieren en gewrichten in zulke bochten waar ze niet voor gemaakt zijn.
Dat kan niet pijnloos.

Dat volgende ben ik ook met je eens, maar omdat je ze maar buiten zet maakt niet het leed ineens voorbij.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:30

Ninx schreef:
Ik vind het onmogelijk op afstand iets zinnigs te zeggen.
Norma is toch zeker een ontwikkelde vrouw en alhoewel ze geheel eigen kijk op zaken heeft, ontbreekt het haar toch vaak niet aan kennis.
Ze doet alles anders dan we gewend zijn, maar ik kan niet zeggen of dat slechter is.

Een neurologisch probleem betekent zeker niet altijd pijn, en wanneer is het dan niet meer dierwaardig.
Een dier zou in theorie ook gewoon gehandicapt mogen zijn.

En dierwaardig vind ik de pensionstallen waar zgn gezonde dieren staan ook vaak niet; altijd maar binnen staan en vrijwel nooit natuurlijk gedrag kunnen vertonen.
Bij haar leven ze toch voor een groot deel in de groep, hebben de ruimte en frisse lucht.

Ik geef haar het voordeel van de twijfel

Hoewel ik ook zeker vind dat je niet elk dier moet willen redden of kan redden ben ik het hier wel mee eens..

Maar.. dit topic lijkt nu een "Norma" topic te worden.. of ze het wel of niet goed doet en dat lijkt me toch ook niet geheel de bedoeling? :?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:54

"Gered" van de slacht...Dáár is het al misgegaan, had dat arme beest al deze onzin bespaard, en hem gewoon laten slachten.
Die bizarre instelling dat alles maar moet blijven leven.... :n

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:03

Kuggur schreef:
"Gered" van de slacht...Dáár is het al misgegaan, had dat arme beest al deze onzin bespaard, en hem gewoon laten slachten.

Dit dus...
Paard merkt er niks van, denk dat wat er nu gebeurd veel erger is voor zo’n dier.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:19

Kuggur schreef:

Je zegt het wat meer recht door, maar ik ben het zeker met je eens.

Gody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 17:27

Bedankt achterbakse mensen hier !!!!!!!!!
Nu kan ik me pony helemaal vergeten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:29

Verklaar je nader?
Hij was al niet meer van je?
Je gaf eerder aan dat Norma hem zeker niet zonder slag of stoot terug zou geven.
Daarnaast heb je er geen plek voor.

Waarom zijn wij dan achterbaks? Omdat wij niet zijn van alle levens rekken is eerlijk?
Jij hebt dezelfde visie als Norma, dus wat wij zeggen zou wat dat betreft ook niets uitmaken.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:31

Ik snap het hele verhaal niet, sorry.

Maar als het pony goed gezond is en daar fijn staat met een soort genootje dan lijk mij tocht niks aan de hand?