Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knert schreef:Korte vraag;
Is het dier nog van je?
Zo ja? Weghalen.
Zo nee, je hebt niets meer in te brengen.
Je MaakT deze fout niet snel meer. Je zorgen blijven uiten heeft dan nog weinig zin. Leer ervan.
neetoch schreef:Ik heb net toch ook maar even op het filmpje van de fb van Norma gekeken.
En daar wordt ik niet vrolijk van.
Van beide pony's niet trouwens. De pony met dwerggroei mag duidelijk zijn. Arm dier, hoop voor het beestje zelf dat die snel het loodje legt.
Maar de pony van de ts, daar schrik ik ook van. Ik heb hier zelf een paard met (nog) lichte vorm van ataxie. Maar deze pony zie ik bij stilstand een soort van schokjes geven met zijn hoofd. Het is geen trillen of echt shaken. Was dit bij jou ook al thuis ts?
Utixo schreef:Na al deze reacties ben ik op de facebook pagina gaan kijken. Snel ook weer weggeklikt, ik kan een hoop hebben, maar dit gaat echt veel te ver.
TS, gaat het om die grote bonte? Ik zou hier een heleboel over willen zeggen, maar uit respect naar jou doe ik dit niet. Voor de volgende keer, niet ieder zielig dier kan "gered" worden. Ze gaan met een reden naar de slacht, hij was daar echt veel beter af geweest. En dan kan de veearts heel veel zeggen, maar een vluchtdier dat zo loopt heeft een probleem. Neem de volgende keer je verantwoording en spuit zo'n dier af. Ik snap nooit zo goed waarom ze maar kostte wat kostte in leven gehouden moeten worden. Zie je zelf niet hoe ontzettend slecht hij loopt? Dit is echt niet enkel ataxie.
Verder, je hebt hem weggegeven. Je hebt er echt helemaal niets meer over te zeggen. Leg het naast je neer.
daffodil schreef:Ik zal me niet heel populair maken maar begrijp werkelijk niet waarom elk dier moet blijven leven.....ik zie dieren op haar pagina en daar zit ongetwijfeld die van jou ook bij, waarvan ik denk nee, gewoon nee.
Een dier moet in vrijheid kunnen bewegen, het is een vluchtdier, moet pijnvrij kunnen leven en functioneren. Dat zie ik dus gewoon echt niet. Sommige dieren zijn echt beter af met een enkele reis dan met dit soort initiatieven.
En voor jou TS, ja sneu maar er is maar 1 manier om dit niet te laten gebeuren en dat is je verantwoordelijkheid nemen op het moment dat je niet voor een dier kunt of wilt zorgen. Als je dan besluit m naar iemand anders te brengen is diegene vrij om te doen en laten wat ie ermee wil. Als je dat niet wil, dan moet je zorgen dat dat niet gebeurt. Klinkt hard maar loslaten is ook liefde....
purny schreef:Je kan gek zijn op dieren maar als het ten koste gaat van de dieren dan is er iets niet helemaal lekker. Er zijn grenzen.
Ik ben ook gek op mijn kat, het is mijn alles maar ik kan me niet voorstellen dat deze dieren geen pijn of ongemak ondervinden. En dan is er helaas maar 1 humane oplossing
Gody schreef:purny schreef:Je kan gek zijn op dieren maar als het ten koste gaat van de dieren dan is er iets niet helemaal lekker. Er zijn grenzen.
Ik ben ook gek op mijn kat, het is mijn alles maar ik kan me niet voorstellen dat deze dieren geen pijn of ongemak ondervinden. En dan is er helaas maar 1 humane oplossing
Voor de allerlaatste x blijkbaar is lezen erg lastig !
IK HEB 3 DIERENARTSEN ER BIJ GEHAD EN DIE GEVEN AAN GRASMAAIER KAN
ik ga een dier niet laten lijden en ga dus uit van een oordeel van de dierenarts en niet van mensen van bokt
Dikke punt
Gody schreef:purny schreef:Je kan gek zijn op dieren maar als het ten koste gaat van de dieren dan is er iets niet helemaal lekker. Er zijn grenzen.
Voor de allerlaatste x blijkbaar is lezen erg lastig !
IK HEB 3 DIERENARTSEN ER BIJ GEHAD EN DIE GEVEN AAN GRASMAAIER KAN
ik ga een dier niet laten lijden en ga dus uit van een oordeel van de dierenarts en niet van mensen van bokt
Dikke punt
purny schreef:Ik heb het niet over jou... ik heb het over norma
Ninx schreef:Ik vind het onmogelijk op afstand iets zinnigs te zeggen.
Norma is toch zeker een ontwikkelde vrouw en alhoewel ze geheel eigen kijk op zaken heeft, ontbreekt het haar toch vaak niet aan kennis.
Ze doet alles anders dan we gewend zijn, maar ik kan niet zeggen of dat slechter is.
Een neurologisch probleem betekent zeker niet altijd pijn, en wanneer is het dan niet meer dierwaardig.
Een dier zou in theorie ook gewoon gehandicapt mogen zijn.
En dierwaardig vind ik de pensionstallen waar zgn gezonde dieren staan ook vaak niet; altijd maar binnen staan en vrijwel nooit natuurlijk gedrag kunnen vertonen.
Bij haar leven ze toch voor een groot deel in de groep, hebben de ruimte en frisse lucht.
Ik geef haar het voordeel van de twijfel