Citaat:Jij zegt dat mensen het vaak alleen maar doen om stoer te kunnen praten op een verjaardag en met een paard opgescheept
Is dat het? Je voelt je aangevallen? Heb nergens gezegd dat het niet iemands recht is. Heb ook niet gezegd dat buitenlandse dieren per definitie meer kosten met zich mee zouden brengen. Heb wél gezegd dat voor het geld waarvoor je een paard uit het buitenland naar NL haalt je er meer van NL bodem zou kunnen redden. En ik gewoon echt niet begrijp waarom wel de buitenlandse paarden willen redden en de Nederlandse laten barsten. Waarom? Waarom neem je geen NL hond uit het asiel? Ze barsten uit hun voegen!
Voor ieder buitenlands paard of hond had er één Nederlandse gered kunnen worden. 1 minder ingeslapen of geslacht. Heb je enig idee hoe moeilijk het is een paard te herplaatsen? Naar een verantwoord adres?
Welk asiel in Nederland barst uit zijn voegen met (Nederlandse) honden? Vroeger als wij naar het asiel gingen zaten er inderdaad heel veel leuke honden, als ik nu kijk bij asiels hier in de buurt hebben ze echt heel weinig honden en als ze die hebben is het 9 van de 10x een ras met vechtersbloed erin en wat je niet ongecompliceerd in een gezin kan plaatsen. Hier vind ik honden uit het buitenland (van alleen goede stichtingen natuurlijk, niet van broodfokkers uit Roemenië ) wel een uitkomst.
Paarden met een gebrek zijn er inderdaad al genoeg in Nederland, dat vind ik een ander verhaal. @ts misschien kun je een advertentie plaatsen met wat je zoekt en wat je kunt bieden, ik denk dat je veel reactie krijgt!