Goede Hoefsmit Noord Holland gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:55

Cayenne schreef:
Talietjuh, oei, dat kan ik me niet herinneren. Was het ernstig? :=

en smit_Ilse, ik woonde toen nog in Nieuwe Niedorp en hij was pas klaar met stage bij Piet inderdaad!

Nee..ik vloog zo de hoefslag op (was in de rijbak in Winkel)

Maakte wel een heel mooie vlucht {:}

Anoniem

Re: Goede Hoefsmit Noord Holland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:57

Heeft iemand ook ervaring met Joshua Biersteker? Schijnt prijs voor beste hoefsmit v Nederland gewonnen te hebben. Die zou eerst komen bij mij maar deed zo apart...heb t maar gelaten..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:22

Talietjuh schreef:
Heeft iemand ook ervaring met Joshua Biersteker? Schijnt prijs voor beste hoefsmit v Nederland gewonnen te hebben. Die zou eerst komen bij mij maar deed zo apart...heb t maar gelaten..

Nou ja zeg. Schrijf je hoefsmid weer met een T

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:59

pillow schreef:
Talietjuh schreef:

Het is... verschrikkelijk.... ?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 00:13

Serge Dekker van Hoefsmederij dekker vind ik zelf erg fijn ( zelf woon ik tussen Alkmaar en hoorn in. weet niet tot waar hij gaat )

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 00:16

Talietjuh schreef:

Jos is onze smid en hij is echt heel goed. Mijn merrie had speciaal beslag en hij dacht super goed mee. Ik moest afgelopen jaren vaak met haar in Emmeloord zijn en altijd complimenten over het beslag en opmerkingen als ‘aan het beslag ligt het in ieder geval niet’.

Hij denkt ook altijd door in zijn vak. Zo heeft hij bv eens gemeten hoeveel druk de lip van het ijzer op een hoef gaf. Heel interessant. Mijne is daarna ook blijvend zonder beslagen.

Ik heb ooit eens een leuk huis gezien in Friesland en een van de eerste dingen die ik bedacht was dat het wel ver rijden werd naar/voor Jos. Dus ja, ik ben nogal blij met hem. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 01:00

Bedankt voor jullie ervaringen met smeden. Heb ook privé het een en ander ontvangen ook daar bedankt voor.

Jullie ervaringen hebben mij enorm geholpen, hier was ik alleen niet uitgekomen, bedankt!

Mocht je nog ervaringen hebben, pb mag ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 01:17

pillow schreef:
Talietjuh schreef:

Nou ja zeg, schrijf je alweer een punt midden in de zin en niet aan het einde. :Y)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:25

Talietjuh schreef:

En ik zei nog tegen mijn hoefsmid dat hij daaraan mee moest doen dan had ie vast gewonnen :))
Heb zelf Mike Ijfs uit Twisk als hoefsmid. Hij heeft mijn paard ook echt op de been gekregen/gehouden nadat artrose werd geconstateerd en nog wel wat meer problemen.

Ik las hier over Erno Poland in samenwerking met Piet Beerenpoot, dat is echt grappig. Zij hebben mijn paard ook beslagen jaaaren geleden. Ik was denk ik 12/13 jaar.

Was het nog gelukt een afspraak te maken bij Mark Hoyer? Een paar weken geleden gaf hij aan dat hij nog even niet werkte ivm Corona.
Nu weet ik dat paardenkliniek Hollandskroon ook een dierenarts heeft die gebitsbehandelingen doet. Dit wist ik niet dus dat kan ook nog een optie zijn eventueel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:27

DaraBariton schreef:
Talietjuh schreef:

En ik zei nog tegen mijn hoefsmid dat hij daaraan mee moest doen dan had ie vast gewonnen :))
Heb zelf Mike Ijfs uit Twisk als hoefsmid. Hij heeft mijn paard ook echt op de been gekregen/gehouden nadat artrose werd geconstateerd en nog wel wat meer problemen.

Ik las hier over Erno Poland in samenwerking met Piet Beerenpoot, dat is echt grappig. Zij hebben mijn paard ook beslagen jaaaren geleden. Ik was denk ik 12/13 jaar.

Was het nog gelukt een afspraak te maken bij Mark Hoyer? Een paar weken geleden gaf hij aan dat hij nog even niet werkte ivm Corona.
Nu weet ik dat paardenkliniek Hollandskroon ook een dierenarts heeft die gebitsbehandelingen doet. Dit wist ik niet dus dat kan ook nog een optie zijn eventueel.

Ja, bedankt voor de tips! Heb Mark idd gesproken, hij wist zelfs wie ik was. Hij zou nu ongeveer wel weer gaan beginnen. Via Manon (schijnt ook een heel goede te zijn, maar helaas vol) heb ik de tandarts v Hollands kroon geadviseerd gekregen. Daphne heet ze volgens mij, een jonge tandarts. Die komt in juni,wel via de kliniek dus zal wel duur grapje worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:29

Serge Dekker heb ik juist weer minder goede ervaringen mee. Hij bleef mijn paard stelselmatig te kort bekappen waardoor hij dan kreupel of heel gevoelig liep.
Heel vervelend.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:40

@Talietjuh, als het goed is moet het niet heeel veel schelen. Ze was laatst op stal voor wolfstandjes en hadden haar gevraagd wat het kost zo ongeveer als ze voor 1 paard langskomt en een "normale" gebitsbehandeling doet. (Visite, sedatie en behandeling)
Dit kwam zo rond de 120-130 euro uit en bij Mark zat ik steeds rond de 150 (1 paard)
Het is een indicatie natuurlijk en net wat er gebeuren moet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:55

Dat is fijn te weten! Ik ga toch voor de arts van de kliniek daar tandarts Manon mij hierop heeft gewezen. Zal mijn ervaring delen met jullie

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:12

Talietjuh, bedoel je met Manon Madelon van der Krogt van Integrated Horse Care? Zij is heel goed inderdaad, maar neemt geen nieuwe klanten meer aan. Die van Hollands Kroon is volgens mij Kelly Thijssen, die heb ik eind vorig jaar een keer bij Elvee gehad toen zie een bult had bij haar kiezen. Ze kwam toen heel goed op me over.
Ikzelf heb Daan Staller, maar die komt alleen bij ons voor een aantal tegelijk.
Joshua Biersteker zit in Den Helder en is een hele goede hoefsmid, maar ik denk dat hij behoorlijk vol zit. Ik heb al jaren Kees Kroon, ook een hele goede ( is gedeeltelijk ook verbonden aan Hollands Kroon), maar die zit zeker weten vol.

Als je qua smid tevreden bent over Erno ( ik ken hem niet hoor), dan zou ik bij hem blijven en niet weer naar een andere smid op zoek gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:27

Ik ben ook wel benieuwd waarom je nu weer op zoek bent naar een ander of heb ik dat verkeerd begrepen?
Hoefsmeden zijn er doorgaans zelf ook niet blij mee wanneer je steeds bij een ander gaat "shoppen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:36

Hoi Jet,

Ja die bedoel ik idd.
En idd komt Kelly nu straks voor de gebitten.

Over Erno ben ik zeker tevreden en toch is er wel verschil met Sjoerd v Kammen (de smid die ervoor gezorgd heeft dat Talita weer genezen is).

Erno ging gewoon netjes bekappen zonder uitleg. Sjoerd viel bijv op dat Kay zijn stand achter ook wat gecorrigeerd moest worden. En ook kon Sjoerd mij precies bij elk paard en been uitleggen waarom hij nou wat deed. Dat miste ik een beetje bij Erno en daar ik zelf geen ervaring heb schept dat ff minder vertrouwen. Sjoerd heeft Talita ook genezen dus ja daar kan geen smit tegenop natuurlijk, maar ik ga zeker niet weg bij Erno, dat staat ook nergens.

Het liefst heb ik Sjoerd maar die komt niet voor mij alleen naar Noord Holland.

Ik blijf dus gewoon bij Erno en nogmaals ik ben zeker tevreden. Wel heb ik dankzij jullie een nr achter de hand van een andere smit mocht Erno bijv. niet kunnen is dat wel zo prettig! Zeker om dan ook een kundig iemand te hebben. Gezien t verleden v mijn paard.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:17

O, dan is het duidelijk, zowel qua tandarts die je bedoelde als qua wat je met je smid wil. En ja, de ene legt precies uit wat hij ziet en doet en de ander doet "gewoon" zijn werk zonder uitleg. Je kan natuurlijk altijd vragen als hij bezig is of hij hetzelfde ziet als je vorige smid en of hij iets erover kan uitleggen van wat hij doet. Kees is bijvoorbeeld een erge prater, maar zal niet zo snel zeggen wat hij doet en waarom. Maar als je iets vraagt krijg je wel een goed en duidelijk antwoord. Met Joshua is dat denk ik wel hetzelfde. Als je bijvoorbeeld Joey neemt ( zou ik niet aanraden, maar dat is mijn idee), die bekijkt alles van voor naar achter en van links naar rechts en nog een keer, laat het paard tussendoor stappen en kijkt dan weer en als je het aangeeft legt hij van het begin tot het eind uit wat hij aan het doen is. Hij werkt wel netjes, maar jij en je paard hebben wel heel veel geduld nodig, hij is niet zo snel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:37

Ja klopt Jet, heb uiteraard zelf wel vragen gesteld en het is ook gewoon een superaardige man die zijn afspraken nakomt. In omgang met het paard is hij correct.
Opvoeding kan je ook echt aan hem overlaten.

Ik probeer zoveel mogelijk privé minder fijne ervaringen met smeden te delen, dat vind ik netter.

Het is een prachtig vak en we mogen blij zijn dat we nog goede mensen kunnen vinden voor de hoeven van ons paard!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 03:14

Dara, haha wat leuk dat jij erno en piet samen ook nog kent. Was dat met een ander paard?

Zelf jaren erno gehad en later kees (waar jet over schreef) Beide zou ik blindelings vertrouwen. Nu geen paard meer maar de gezelligheid die we altijd hadden met kees mis ik zeker nog. Paard altijd keurig gedaan en nooit gekkigheid gehad maar naast het beslaan heb ik enorme lol met kees gehad. Vergeet nooit meer dat een stalgenoot, die je alles wijs kon maken beteuterd naar mij toe kwam. Onder de ijzers van haar paard konden geen kalkoengaten komen want kees zijn kalkoengatendoosje was op. Veel gein maar ook serieuze gesprekken gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:41

Dat klinkt zeker gezellig! Wij hadden vroeger ene Leslie op stal, daar viel de halve stal voor in katzwijm :o ..ik dan weer niet haha, maar leuk om te zien hoe mensen in hun beste rijbroek naar stal kwamen. :D

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:13

Talietjuh schreef:
Dat klinkt zeker gezellig! Wij hadden vroeger ene Leslie op stal, daar viel de halve stal voor in katzwijm :o ..ik dan weer niet haha, maar leuk om te zien hoe mensen in hun beste rijbroek naar stal kwamen. :D

Leslie Ket toevallig? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:15

:D je mag door!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:43

Talietjuh schreef:
:D je mag door!

*\o/* *\o/*

Hij was bij ons op stal ook zeer gewenst door menig paardenmeisje :j :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:47

Leslie Ket heb ik nooit gezien maar bij de naam dacht ik altijd dat het om een vrouw ging :+

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:51

voor de hoeven heb je een pb.

Wat de tandarts betreft zijn Madelon en Daan Staller. Check maar eens hun opleiding ook