Ervaring handelsstal in Alphen-Chaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cile205

Re: Ervaring handelsstal in Alphen-Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 06:54

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:10

nogal weinig informatie in dat bericht

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:23

Toch wel weer jammer, wéér een gedupeerde.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:33

Nabster schreef:
Er is geen betere handel als die in sentiment. Het zou goed zijn als er een opleiding vereist was voor je mag gaan handelen.

Misschien dat een opleiding om paarden te houden beter is...

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:56

Stal pompveld adverteert nu ook onder de naam World Horse Company (oa op marktplaats). Ik zag ook een paar leuke staan, maar wel blij dat ik andere heb gevraagd om ervaringen met deze stal... Het eerste wat ik terug kreeg was 'niet doen zijn oplichters'

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:05

CoRiNa1983 schreef:
Ik weet dat pompveld ook onder de naam horse company nl adverteren of adverteerde
En er was nog een naam waar ze mee adverteeren maar daar kom ik nu even niet op.

Van de Werken?

DaisyLynn93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:35

Beetje laat, ik heb april 2020 een merrie gekocht bij van het paardenhoefje. Met een vals paspoort. Zwaar maar dan ook echt zwaar ondervoed. Verder wel 100% gezond braaf en lief. Helaas is ze nergens meer te bekennen. En heb ik een paspoort van een paard die iemand anders heeft..

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:13

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zij de dochter van stal Pompveld was?

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:58

BM_Stables schreef:
Stal pompveld adverteert nu ook onder de naam World Horse Company (oa op marktplaats). Ik zag ook een paar leuke staan, maar wel blij dat ik andere heb gevraagd om ervaringen met deze stal... Het eerste wat ik terug kreeg was 'niet doen zijn oplichters'

Waarom zo negatief?
Mijn vriendin heeft daar een super leuke Haflinger vandaan, en heeft tegenovergestelde een hele "positieve ervaring" met world horse company/pompveld! Alles werdt keurig tot in de puntjes geregeld en goede service! Als je van een handelaar koopt moet je zelf wel goed gedane kennis opgedaan hebben?!En niet direct over een dag ijs gaan! Uiteraard ook "afzonderlijke "paard laten keuren! Ze deden echt niet moeilijk bij world horse company/pompveld ,mijn vriendin heeft haar Haflinger daar gekocht. Mag ook maand op proef en mocht het evt toch niet klikken of keuring anders uitpakken dan kon omruilen voor ander geschikt paard! Of geld terug. Ook werd de Haflinger tegen geringde vergoeding keurig thuis gebracht ik snap de negativiteit niet?

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:07

teugeltje schreef:
BM_Stables schreef:

Waarom zo negatief?
Mijn vriendin heeft daar een super leuke Haflinger vandaan, en heeft tegenovergestelde een hele "positieve ervaring" met world horse company/pompveld! Alles werdt keurig tot in de puntjes geregeld en goede service! Als je van een handelaar koopt moet je zelf wel goed gedane kennis opgedaan hebben?!En niet direct over een dag ijs gaan! Uiteraard ook "afzonderlijke "paard laten keuren! Ze deden echt niet moeilijk bij world horse company/pompveld ,mijn vriendin heeft haar Haflinger daar gekocht. Mag ook maand op proef en mocht het evt toch niet klikken of keuring anders uitpakken dan kon omruilen voor ander geschikt paard! Of geld terug. Ook werd de Haflinger tegen geringde vergoeding keurig thuis gebracht ik snap de negativiteit niet?

Ik zeg alleen mijn ervaring toen ik ging onderzoeken naar de handelaar. Van iedereen kreeg ik dit antwoord waardoor ik verder ben gaan kijken (kreeg bijv ook heel slecht antwoord toen ik ze een berichtje had gestuurd over eentje. Na 2 weken pas antwoord en toen kreeg ik vage antwoorden waardoor ik het er ook bij heb gelaten). Door de ervaringen van andere ben ik niet gaan kijken bij een paard daar. Bij iedereen kun je geluk hebben en gezien de rest van de ervaringen in dit topic heeft jou vriendin geluk gehad met haar haflinger. Ik had waarschijnlijk minder geluk gehad omdat ze ook erg vaag waren met antwoorden op mijn vragen

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:53

teugeltje schreef:
BM_Stables schreef:

Waarom zo negatief?

Tuurlijk zal er best ook weleens een prima paard tussen zitten, zo ook waarschijnlijk de haf die jou vriendin gekocht heeft.
Maar als ik zie hoe het op de manege gaat met lessen en dan met de paarden die aankomen voor de handel, dan blijf ik er liever weg. De dochter van een kennisje heeft er een tijd gereden en ik ging weleens mee maar echt het meeste is echt verschrikkelijk wat er binnen komt, daarom had ik er al snel voor gekozen om niet meer mee te gaan naar daar.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:01

Nou, fijn dat jouw vriendin een goede ervaring heeft maar er zijn tal van andere ervaringen.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:38

Moderatoropmerking:
Bespreken van advertentie en de reactie voldoet niet aan de regels van Ervaringen en Diensten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:51

Moderatoropmerking:
reactie op verwijderd bericht verwijderd

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:43

Moderatoropmerking:
Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:08

Jeetje zeg dat dit soort dingen gebeuren! Waar komen die paarden en pony’s dan vandaan?
Een lelijk neveneffect van de grote vraag naar pony’s?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:35

Aan de andere kant kan je misschien ook waarderen dat deze paarden niet zo'n best verleden hebben en nu toch een kans op een fijn baasje hebben. Zij kopen ze zo in, ze zijn niet zo doordat ze door hun slecht behandeld zijn. Je moet gewoon geluk hebben en er doorheen kunnen kijken en er verstand van hebben, of iemand meenemen die er verstand van heeft. Wij hebben een c pony gekocht, zag er wel goed uit en is naar een goed baasje gegaan die er heel veel plezier mee heeft. Vorig jaar een cruzado gekocht. Ook niet veel vlees op, verkouden , heel bang en niet echt speciaal in beweging maar wel gewoon goed. Dier ziet er nu geweldig uit, en kan gruwelijk lopen. Je herkent hem niet meer terug. Je kan dit soort stallen links laten liggen en het er niet mee eens zijn (ik vind het ook triest hoe sommige paarden daar binnenkomen)maar aan de andere kant hebben deze paarden op deze manier nog wel een kans.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:48

Mousmous schreef:
Aan de andere kant kan je misschien ook waarderen dat deze paarden niet zo'n best verleden hebben en nu toch een kans op een fijn baasje hebben. Zij kopen ze zo in, ze zijn niet zo doordat ze door hun slecht behandeld zijn. Je moet gewoon geluk hebben en er doorheen kunnen kijken en er verstand van hebben, of iemand meenemen die er verstand van heeft. Wij hebben een c pony gekocht, zag er wel goed uit en is naar een goed baasje gegaan die er heel veel plezier mee heeft. Vorig jaar een cruzado gekocht. Ook niet veel vlees op, verkouden , heel bang en niet echt speciaal in beweging maar wel gewoon goed. Dier ziet er nu geweldig uit, en kan gruwelijk lopen. Je herkent hem niet meer terug. Je kan dit soort stallen links laten liggen en het er niet mee eens zijn (ik vind het ook triest hoe sommige paarden daar binnenkomen)maar aan de andere kant hebben deze paarden op deze manier nog wel een kans.

Helemaal mee eens

DaisyLynn93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:06

Momenteel gebruikt ze de naam indora stables, verkoopt ook nogsteeds paarden

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:39

Zag er ook 2 leuke merries staan(toen ik nog zocht), had er reactie op gekregen maar toch laten gaan, de reacties online zeiden mij genoeg.
De handel vind ik altijd erg jammer, het is niet het feit dat ze soms slechte paarden verkopen maar het liegen ervan dat ze geschikt zijn voor beginnende ruiter is gevaarlijk te noemen. Als je het niet weet, of niet kunt uitproberen, verkoop ze niet als 'iedereen kan het rijden'.
Je moet flink lang in de paarden zitten\iemand meenemen die weet wat ie doet als je gaat kijken naar de handel, dan kan er prima iets leuks tussen zitten, maargoed, vele mensen die opzoek gaan naar hun eerste paard zoeken gewoon op internet en komen vroeg of laat een handel site tegen. En ja, een gunstige prijs met een beschrijving van ''kan alles en iedereen kan er alles mee'' is natuurlijk erg aanlokkelijk.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:41

DaisyLynn93 schreef:
Momenteel gebruikt ze de naam indora stables, verkoopt ook nogsteeds paarden

Top dat je het hier vermeldt !!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:05

Moet je aan hun vragen, niet aan mij. Paardenhandel scheelt in mijn ogen niet veel met autohandel, je wordt bedonderd waar je bij staat, net zo goed door particulieren als door stallen. Ik vertel alleen mijn ervaring. Ben toen wij de c-pony daar kochten eerst voor een haflinger gaan kijken, die was kreupel. Nou, oke, kan je doorgaan op een meningsverschil daar omdat zij zeggen dat ie niet kreupel is, maar dat maakte het dier niet minder kreupel. En daarom is het beter altijd iemand die er verstand van heeft mee te nemen. Ben met een c-pony thuis gekomen. Ze laten me gewoon mijn gang gaan. Ik had tegen iemand gezegd waar ik mee samen deed, ga maar kijken en zoek maar iets uit, als het gangbaar is voor ons, en we kunnen er wat van maken kom ik kijken. Is gebeurd en ben mee gaan kijken. Ze zijn niet eens in de buurt geweest, ik kon gewoon mijn gang gaan en paardje beviel en zo waren wij een cruzado rijker. Heb ze alleen gesproken met afrekenen, zelfs bij de keuring gingen ze gewoon hun eigen gang op stal. Heb al zoveel leugens meegemaakt in het verleden, gelukkig ook eerlijke mensen. Kom je voor een paard met een bepaalde stokmaat is ie jammer genoeg plotseling gekrompen. Maar toch volhouden. Geen probleem, heb een maatstok in de auto. En dat was meerdere keren bij particulieren.