Stalling Noord Holland noord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:36

lianne125 schreef:
Andijk is wel wat aan de verre kant. Weet niet of je op de vleet doelt. Vind ik wel een hele prettige stal en is flink opgeknapt. En wegens bepaalde redenen ( welke het zoeken naar een pensionstal ook nog bemoeilijkt) moet ik helaas wel echt dagelijks heen.

Doelde eigenlijk op Vita Nova. Daar voeren ze ook gewoon medicijnen ed voor je, mocht dat de reden zijn. De vleet is inderdaad ook erg opgeknapt. Toen ik zocht was dat nog van de oude eigenaar en echt een bende, nu is het van een van de dierenartsen van de streek en erg mooi geworden :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:05

lianne125 schreef:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte stal voor mijn paard. Ik heb al wat opties om te bekijken maar wellicht heeft iemand hier de gouden tip.

Wat ik graag zou willen:

* binnenbaan met goede bodem ( bij voorkeur een 20 x 60 baan)
* individueel in paddock/wei
* mogelijkheid tot hooi voeren ipv kuil
* wasplaats met warm en koud water
* voorkeur voor een box met buitenluik
* nog mooier is een box met paddock er aan vast
* stro als bodembedekker
* full service (7 dagen p/w)
* rust en regelmaat
* mogelijkheid tot het geven van eigen krachtvoer.
* trailerstalling
* fijne uitrijmogelijkheden

Dit zijn uiteraard slechts richtlijnen. Op bepaalde dingen zou ik wel concessies willen doen.

Zelf ben ik woonachtig in schagen. Voor de juiste plek wil ik wel een stukje rijden (lees max 35km). Ons budget is behoorlijk ruim.

Als iemand een optie heeft dan hoor ik het graag!

Je zou ook nog kunnen kijken bij De Paardenbloem in Heerhugowaard.
Die komt ook aardig in de buurt van je wensen.

Nadeel vind ik wel dat ze maar 2x per dag ruwvoer krijgen en s'winters een uurtje of 4 in de paddock staan. Hooi zul je moeten overleggen. Zowel ik als andere mensen voerden eigen hooi of gaven nog wat bij ivm de maar 2 voerbeurten. Biks koop en geef je zelf.

Verder is het een fijne rustige stal en kan je via het eigen terrein het Molendijkbosje in. Daar kun je verkeervrij wat rijden.
De bodems zijn daar goed(binnen/buiten). Individueel op de wei is zeker bespreekbaar.
Alleen geen warm water op de spuitplek (buiten) en of je trailer er kan staan durf ik zo niet te zeggen. Het terrein is/word keurig onderhouden alleen niet zo heel groot.
Prijs ligt geloof ik tussen de 250/300 euro.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 19:22

CRos95 schreef:
lianne125 schreef:
Andijk is wel wat aan de verre kant. Weet niet of je op de vleet doelt. Vind ik wel een hele prettige stal en is flink opgeknapt. En wegens bepaalde redenen ( welke het zoeken naar een pensionstal ook nog bemoeilijkt) moet ik helaas wel echt dagelijks heen.

Doelde eigenlijk op Vita Nova. Daar voeren ze ook gewoon medicijnen ed voor je, mocht dat de reden zijn. De vleet is inderdaad ook erg opgeknapt. Toen ik zocht was dat nog van de oude eigenaar en echt een bende, nu is het van een van de dierenartsen van de streek en erg mooi geworden :)

Ja dat is ook een mooi spulletje. Zag hem alleen wel van de week te koop staan op Facebook. Dat vind ik dan weer wat tricky.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:23

Stal kieftenburg in 't veld.
Heeft alleen geen binnenbak. Wel een mooie 20×60 buitenbaan die nog niet zo lang geleden vernieuwd is volgens mij.

volgens mij is daar veel mogelijk, ben daar een aantal keer geweest met een vriendin mee.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 19:29

DaraBariton schreef:
Heeft alleen geen binnenbak. Wel een mooie 20×60 buitenbaan die nog niet zo lang geleden vernieuwd is volgens mij.

volgens mij is daar veel mogelijk, ben daar een aantal keer geweest met een vriendin mee.

Daar sta ik nu :o en die binnenbak is echt een harde eis.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:36

lianne125 schreef:
DaraBariton schreef:

Daar sta ik nu :o en die binnenbak is echt een harde eis.

Goh ik dacht even iets toe te voegen hier haha.

Zag MenN horses ook in je lijstje staan. Daar is alles ook tip top in orde. Zeker om te revalideren. Prijzig, maar nog geen 500 euro dacht ik.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 19:46

Citaat:
Goh ik dacht even iets toe te voegen hier haha.

Zag MenN horses ook in je lijstje staan. Daar is alles ook tip top in orde. Zeker om te revalideren. Prijzig, maar nog geen 500 euro dacht ik.

Haha kon je ook niet weten natuurlijk. Ik ga daar ook zeker nog even kijken. Mike is ook mijn smid dus wel een beetje vertrouwd ook. En alles lekker overdekt.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:16

Schagerwaard in Dirkshorn al bekeken? Ik weet niet of het aan alle eisen voldoet hoor, maar staat nog niet in je lijstje.

Als je naar Marcel gaat moet je even zwaaien, dat is praktisch m'n buurman :))
Staan volgens mij wel bijna altijd hindernissen in de rijbaan.

Mariska_vD

Re: Stalling Noord Holland noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:44

Zelf staat mijn bijrijpaard bij Noot. Wij staan in het vernieuwde stuk, hier hebben we ook een ketting hangen zodat niet iedereen zomaar daar in kan lopen. Dit hebben de andere stalblokken niet maar dat hebben wij zelf geregeld, verder is het met de lessen wel drukker maar zeker als je in de ochtend/begin middag kan rijden heb je vaak de bakken voor jezelf en kan je heerlijk rijden. In de avonden kan het wel drukker zijn maar ze proberen het zo goed mogelijk te regelen met bezettingen. Ik was er echt verbaast over hoe fijn mijn bijrijpaard zich daar voelde want hij is echt een zenuwpees maar hij is er echt op zijn plek! Zeker waard om er te kijken.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 11:05

Goldie schreef:
Schagerwaard in Dirkshorn al bekeken? Ik weet niet of het aan alle eisen voldoet hoor, maar staat nog niet in je lijstje.

Als je naar Marcel gaat moet je even zwaaien, dat is praktisch m'n buurman :))
Staan volgens mij wel bijna altijd hindernissen in de rijbaan.

Heb ik wel in overweging genomen, maar omdat het een zorgboerderij is ben ik bang dat het te druk is voor mijn paard. Hij vind kinderen niet zo heel geslaagd.

Hij gaat inderdaad naar Marcel. Dat is voor mij nu de meest praktische oplossing en hij dacht ook heel goed mee met de problemen van mijn paard. Plus ik vind het ook fijn dat het qua afstand heel goed te doen is! Die hindernissen klopt. Hij heeft altijd 1 baan met hindernissen staan. Maar aangezien ik waarschijnlijk niet meer aan zijgangen rijden toe kom denk ik niet dat het een groot probleem is.

Zal ik doen als we er staan :D

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 11:07

Mariska_vD schreef:
Zelf staat mijn bijrijpaard bij Noot. Wij staan in het vernieuwde stuk, hier hebben we ook een ketting hangen zodat niet iedereen zomaar daar in kan lopen. Dit hebben de andere stalblokken niet maar dat hebben wij zelf geregeld, verder is het met de lessen wel drukker maar zeker als je in de ochtend/begin middag kan rijden heb je vaak de bakken voor jezelf en kan je heerlijk rijden. In de avonden kan het wel drukker zijn maar ze proberen het zo goed mogelijk te regelen met bezettingen. Ik was er echt verbaast over hoe fijn mijn bijrijpaard zich daar voelde want hij is echt een zenuwpees maar hij is er echt op zijn plek! Zeker waard om er te kijken.

Ik werk dus gewoon overdag en ben afhankelijk van de avonden. Plus mijn paard mag niet met anderen naar buiten. Ik heb bij noot geen kleine paddocks gezien waar ze alleen op kunnen. Voor mij is deze stal geen optie.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:08

Wat leuk dat je daar gaat staan, fijne mensen zijn het :)
Ik sta er zelf niet, maar sprong wel altijd bij Marcel en als huis straks af is wil ik dat weer oppakken :)

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:01

Leuk dat je naar Marcel ga, goede beslissing denk ik! ik woon daar vlakbij dus als je iemand op een fjord voorbij zie gaan is de kans groot dat ik dat ben :P

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:26

Ik sta ook bij noot net zoals maris en eerlijk gezegd rammelen we van de 1 paards paddocks. We hebben inderdaad groepspaddocks, maar zeker minstens 15 paddocks voor paarden die om de een of andere reden alleen moeten staan.

Wat betreft s'avonds rijden, dat kan praktisch altijd. 2 binnenbakken waarvan er bijna altijd 1 vrij is voor de pensionklanten en 1 grote buitenbak die bijna altijd heel fijn is.

Overal is wel wat,maar mijn paard staat hier fijn.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 14:33

Spekkie01 schreef:
Ik sta ook bij noot net zoals maris en eerlijk gezegd rammelen we van de 1 paards paddocks. We hebben inderdaad groepspaddocks, maar zeker minstens 15 paddocks voor paarden die om de een of andere reden alleen moeten staan.

Wat betreft s'avonds rijden, dat kan praktisch altijd. 2 binnenbakken waarvan er bijna altijd 1 vrij is voor de pensionklanten en 1 grote buitenbak die bijna altijd heel fijn is.

Overal is wel wat,maar mijn paard staat hier fijn.

Dan heb ik dat niet goed gezien. Maar ik heb inmiddels al een keuze gemaakt. En er is zeker overal wat. Perfect ga je het nergens krijgen.