SusanH schreef:Niet om het een of ander. Maar als je graag wil springen en crossen, waarom dan een lusitano? Buiten dat, jouw complete wensenlijstje ga je nergens vinden denk ik. Je zal dus ergens op in moeten leveren. Ik ken hier bijvoorbeeld zat stallen die in de buurt komen van wat je zoekt. Maar niet direct aan het bos, of geen bak om grondwerk te doen, of wel een bak om in te grondwerken en aan het bos maar geen spring piste. Sowieso beperk je jezelf enorm met een hengst.
Hoe bekend ben je met Lusitano's?
Want ik vermoed dat je je vergist. Die komen nog tot op leuk niveau mee namelijk, de goede.
Het is niet het eerste ras waar je aan denkt voor cross en springen, maar het is ook beslist niet zo dat ze het niet kunnen.
Mooi voorbeeld is Novilheiro waar Whitaker het toch erg leuk mee gedaan heeft in het verleden.
Zoek je echt iets om op wereldniveau te gaan starten, dan zou het niet mijn eerste keus zijn. Wil je een leuk veelzijdig paard dat ook op de sprong goed meekomt, juist wel.
Qua stalling even geen tips.
Ik woon zelf op de Utrechtse Heuvelrug, maar mijn paard (een Lusitano, jawel...) staat in Wekerom.
Op een stal waar ook hengsten welkom zijn zolang er geen alt te zachte koestiewoetsie eigenaar aan vast zit. En ze lopen echt wel hele dagen buiten ook.
Maar verder voldoet het op geen enkel punt aan je eisen, dus niet geschikt in dit specifieke geval.
(alleen buitenbak, niet aan het bos, geen volpension, geen wedstrijden, geen springtuin en verder dan 35 minuten) Paarden hebben het er wel erg goed.