Stalling Utrechtse Heuvelrug/ Utrecht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:06

Hilary schreef:
sandrabmg schreef:
is paardenheerlijkheid de marienwaerdt misschien een optie?
http://www.paardenheerlijkheid.nl/uwpaard.html

Oa geen binnenbak en geen springpiste. Ook geen wedstrijden op stal.

Oh ik zie het inderdaad, TS wil een binnenbak.
In die regio is het allemaal best lastig, zeker volpension.
Heb zelf in de regio Utrecht gestaan, eerst Vianen ( € 330 maar dan zelf mesten en binnen-buiten zetten), later verhuisd naar Asperen ( € 300 maar dan wel volpension). Beiden met binnenbak en springmateriaal en wedstrijden.

Nu ben ik helemaal verhuisd naar een andere provincie en sta ik volpension zonder binnenbak, voor € 215.

Per regio is het zo enorm verschillend heb ik al gemerkt.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 14:09

bliksemflits schreef:
Gezien je een hengst koopt kan je bijna alle genoemde stallen in dit topic al af laten vallen... Succes met je zoektocht naar een stal waar een hengst buiten komt, want daar maak je het jezelf wel echt heel lastig mee in deze omgeving (gezien buiten komen in de winter hier sowieso al een ramp is)...

Ga je hem castreren?

Nee als het niet hoeft liever niet. Als hij niet op een normale manier gestald kan worden, dan ga ik daar wel over na denken. Ik ga hem sowieso kopen als veulen dus ik heb nog heel lang de tijd om iets te vinden en te zoeken dat scheelt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:09

Stal Wereldpaarden Woudenberg.
Wij hebben geen springpiste. Wel springmateriaal zowel voor buiten als binnen en in het bos liggen crosshindernissen.

Hier hebben we momenteel 1 hengst staan. Hengst komt alleen op de paddock, niet op de wei.

Neem eens contact op of je hengst welkom is of bekijk de website.
Ik sta hier zelf als pensionklant.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 14:21

Saaams schreef:
Wij hebben geen springpiste. Wel springmateriaal zowel voor buiten als binnen en in het bos liggen crosshindernissen.

Hier hebben we momenteel 1 hengst staan. Hengst komt alleen op de paddock, niet op de wei.

Dankjewel zal ik doen!

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 14:23

Saaams schreef:

Komen ze daar ook halve dagen minimaal buiten, ook de hengst?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:24

Niet om het een of ander. Maar als je graag wil springen en crossen, waarom dan een lusitano? Buiten dat, jouw complete wensenlijstje ga je nergens vinden denk ik. Je zal dus ergens op in moeten leveren. Ik ken hier bijvoorbeeld zat stallen die in de buurt komen van wat je zoekt. Maar niet direct aan het bos, of geen bak om grondwerk te doen, of wel een bak om in te grondwerken en aan het bos maar geen spring piste. Sowieso beperk je jezelf enorm met een hengst.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:24

Ja de hengst gaan dezelfde tijden als alle andere paarden. We zitten op 1 terrein met Beau Dandys. Hun hebben meerdere westernhengsten. Meeste staan gewoon ander dubbele omheining met stroom. Vaak ook niet naast een merrie.

Gemiddeld gaan ze van 8.30/9.00 tot 15.30/16.00 naar buiten. Zomers wei, winter paddock.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 14:27

Saaams schreef:
Ja de hengst gaan dezelfde tijden als alle andere paarden. We zitten op 1 terrein met Beau Dandys. Hun hebben meerdere westernhengsten. Meeste staan gewoon ander dubbele omheining met stroom. Vaak ook niet naast een merrie.

Gemiddeld gaan ze van 8.30/9.00 tot 15.30/16.00 naar buiten. Zomers wei, winter paddock.

Oh dat klinkt goed inderdaad!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:57

Janien30 schreef:
Hoi Dreamguide, het ziet er op de website inderdaad goed uit. Uit jou opmerking begrijp ik dat jij er bekend bent? Ik kan op de website niet vinden op welke manier ze in de winter buitenkomen en voor hoelang. Ook kan ik niet vinden of je daar extra voor betaald of dat ze je paard voor je binnenhalen/buitenzetten. Verder vroeg ik me ook af of hengsten daar welkom zijn.

Hi! In de winter kunnen de paarden buiten in de paddocks. Je kan je paard buiten laten zetten tegen extra betaling, of je kunt hem zelf buiten zetten. De paddocks worden wel gedeeld, maar er is vrijwel altijd ruimte (stuk of 20 paddocks zeg ik uit mijn hoofd). Hoe vaak je paard buiten staat kun je dus zelf bepalen.

Hengsten zijn bij ons helaas niet welkom, maar dat is op de meeste stallen het geval. Ben bang dat je voor een hengst met jouw eisenlijstje helemaal niks gaat kunnen vinden in de buurt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:49

Janien30 schreef:
bliksemflits schreef:
Gezien je een hengst koopt kan je bijna alle genoemde stallen in dit topic al af laten vallen... Succes met je zoektocht naar een stal waar een hengst buiten komt, want daar maak je het jezelf wel echt heel lastig mee in deze omgeving (gezien buiten komen in de winter hier sowieso al een ramp is)...

Ga je hem castreren?

Nee als het niet hoeft liever niet. Als hij niet op een normale manier gestald kan worden, dan ga ik daar wel over na denken. Ik ga hem sowieso kopen als veulen dus ik heb nog heel lang de tijd om iets te vinden en te zoeken dat scheelt.

Dan zou ik de komende 2 jaar helemaal niet naar een stal met deze faciliteiten op zoek gaan.

Eerst een plek waar hij met leeftijdsgenoten lekker op kan groeien.

In 3 jaar tijd kan er namelijk een hoop gebeuren.. zijn er wellicht wel nieuwe pensionstalling bij gekomen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:04

SusanH schreef:
Niet om het een of ander. Maar als je graag wil springen en crossen, waarom dan een lusitano? Buiten dat, jouw complete wensenlijstje ga je nergens vinden denk ik. Je zal dus ergens op in moeten leveren. Ik ken hier bijvoorbeeld zat stallen die in de buurt komen van wat je zoekt. Maar niet direct aan het bos, of geen bak om grondwerk te doen, of wel een bak om in te grondwerken en aan het bos maar geen spring piste. Sowieso beperk je jezelf enorm met een hengst.

Hoe bekend ben je met Lusitano's?
Want ik vermoed dat je je vergist. Die komen nog tot op leuk niveau mee namelijk, de goede.
Het is niet het eerste ras waar je aan denkt voor cross en springen, maar het is ook beslist niet zo dat ze het niet kunnen.

Mooi voorbeeld is Novilheiro waar Whitaker het toch erg leuk mee gedaan heeft in het verleden.

Zoek je echt iets om op wereldniveau te gaan starten, dan zou het niet mijn eerste keus zijn. Wil je een leuk veelzijdig paard dat ook op de sprong goed meekomt, juist wel.

Qua stalling even geen tips.
Ik woon zelf op de Utrechtse Heuvelrug, maar mijn paard (een Lusitano, jawel...) staat in Wekerom.

Op een stal waar ook hengsten welkom zijn zolang er geen alt te zachte koestiewoetsie eigenaar aan vast zit. En ze lopen echt wel hele dagen buiten ook.
Maar verder voldoet het op geen enkel punt aan je eisen, dus niet geschikt in dit specifieke geval.

(alleen buitenbak, niet aan het bos, geen volpension, geen wedstrijden, geen springtuin en verder dan 35 minuten) Paarden hebben het er wel erg goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:21

Nee, de meeste zijn niet bijzonder goed in springen inderdaad. :D

Maar je bent dus eerst op zoek naar opfok aangezien je een veulen wil kopen? Althans ik ga er vanuit dat je voor een veulen hele dagen naar buiten belangrijker vind dan de aanwezigheid van een binnenbak en springtuin? Ik zou me eerst op zoiets richten en dan later pas kijken naar een stal die ook leuk voor jou is.

Verder zou ik altijd kiezen voor ruinen als ik van pension afhankelijk zou zijn. Elk paard zou op z'n minst de kans moeten verdienen om met andere paarden samen buiten te leven. Dat ga je op een pensionstal niet snel voor elkaar krijgen. Als ik zou moeten kiezen tussen een paar uurtjes per dag alleen in een paddock of lekker de hele dag weidegang met een groepje dan was de keuze zo gemaakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:00

Femke_Tweety ik sta al jaren op een echte spring en eventing stal. Heb er nog nooit een lusitano voorbij zien komen. Ook niet op de vele spring en eventing wedstrijden waar we komen. Dat zal een reden hebben denk ik zo.

Janien30

Re: Stalling Utrechtse Heuvelrug/ Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 19:50

Sorry jongens ik wist niet dat ik gelijk een discussie op ging wekken. Laten we het leuk houden. Lusitano's kunnen over het algemeen gewoon tot 1 meter komen en verder wil ik ook niet, ook cross is puur omdat ik het leuk vind (ik zeg niet dat ze het niet kunnen het paard van Whitaker heeft inderdaad olympisch gesprongen en ook grand prix gedressuurd, zin dus heel divers), ik heb geen ambitie de sport in te gaan. Lusitano's zijn daarentegen over het algemeen heel cool in het hoofd en zullen er eerder een balk afgooien dan mij dus voor mij helemaal top, ik heb in mijn leven vaak genoeg de grond gekust. Paard blijft in Limburg in de opfok tot 2,5 dus dat is geen probleem. Mijn oom, tante en neef zijn fokkers dus ik weet hoe dat gaat. Kijk ik ben gewoon nieuw in de regio ik kom uit Zuid Holland. Als je op zoek bent naar iets vul je naar mijn mening hetgeen in waar je in de meest ideale situatie zou willen staan. Stel je voor dat iemand hier wel zo'n stal kent. Nou helemaal top en zo niet ja dan moet ik inderdaad belangen af gaan wegen. Voor mij is het meest belangrijk dat mijn paard gelukkig is. Lusitano hengsten zijn niet vergelijkbaar met andere rassen hengsten. Die staan gewoon in een box met een muur van 1 meter hoog met 1 box ertussen en dan een merrie. Kinderen springen gewoon in en uit de stal en erbovenop geen probleem. Hij springt ook niet in je nek als die een merrie ziet of wat dan ook en kan ook prima met een ruin in een wei of paddock. Mocht ik dus een plek vinden waar hij gewoon een eigen weiland of paddock heeft, dan zet ik er zelf een ruin bij puur voor de gezelschap. Hindernissen kan ik ook zelf kopen en neerzetten en bos en wedstrijd zijn met trailer te bereiken. Ik heb last van de gewrichten in mijn polsen. Elke dag mesten is daarom voor mij lastig. Is geen luxe kwaal. Moraal van het verhaal ik hoop met mijn lijstje een stal te vinden die zo dicht mogelijk bij mijn ideaal stal komt en zo niet dan hoop ik een heleboel keuze te hebben uit leuke stallen in de omgeving :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:03

Ik heb Lusitano hengsten dus vandaar mijn reactie.
Verder geen discussie hoor. Iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf wil. Veel plezier met je Lusitano. :)

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 20:38

Jessix schreef:
Verder geen discussie hoor. Iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf wil. Veel plezier met je Lusitano. :)

Ja snap ik was ook niet voor jou bedoeld. Wilde alleen niet veroorzaken dat er een discussie komt over of lusitano's wel of niet kunnen springen gezien dat niet het topic is. Vind het altijd zo vervelend dat er dan daar weer wat over gezegd moet worden. Maar goed. Ieder zijn ding inderdaad!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:41

Buiten de stalling om (daarna gewoon weer on topic) er is een leuk kletstopic voor de barokke en klassieke paarden liefhebbers.
Misschien vind je dat een leuk topic.

Je hebt in ieder geval nog tijd zat om in onze regio een stal te vinden, dat scheelt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:49

Janien30 schreef:
Jessix schreef:

Ja snap ik was ook niet voor jou bedoeld. Wilde alleen niet veroorzaken dat er een discussie komt over of lusitano's wel of niet kunnen springen gezien dat niet het topic is. Vind het altijd zo vervelend dat er dan daar weer wat over gezegd moet worden. Maar goed. Ieder zijn ding inderdaad!

Oh ja ach... ik snap het wel. Het kwam mij in eerste instantie ook over dat je echt een spring/eventing paard wilde, vandaar ook de locatie die je zoekt. Dan zou een Lusitano niet mijn eerste keus zijn. Maar als je gewoon een bomproof veelzijdig paard wil dan is de Lusitano zeker geschikt.

Maar je hebt dus al een veulen? Laatste keer in het Lusitano topic ging je nog bij Romina kijken. Ben wel benieuwd wat het geworden is. :D

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:10

Femke_Tweety schreef:
Buiten de stalling om (daarna gewoon weer on topic) er is een leuk kletstopic voor de barokke en klassieke paarden liefhebbers.
Misschien vind je dat een leuk topic.

Je hebt in ieder geval nog tijd zat om in onze regio een stal te vinden, dat scheelt.

Hey dankjewel voor de tip, ik volg inderdaad ook het topic speciaal over Lusitano's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:29

Het wordt lastig om een goede plek te vinden in de omgeving waar je zoekt voor een hengst en met de wensen welke je hebt.
Tenzij je genoegen neemt dat je paard wel buiten komt, maar dan op een postzegel... letterlijk zo groot als een stal...

Mijn volgende vraag is vanuit pure interesse en niet vanuit kritisch oogpunt:
Wil je gaan fokken met de hengst? Waarom houd je hem liever hengst?
Heb zelf ook een lusitanohengst gekocht en ook besloten hem te ruinen, omdat ik er ook tegenaan liep dat hij anders teveel te kort zou komen qua huisvesting. Inmidels is hij niet meer helaas.
Als je nou even de jackpot wint :D

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 18:40

DreamGuide schreef:
Janien30 schreef:
Hoi Dreamguide, het ziet er op de website inderdaad goed uit. Uit jou opmerking begrijp ik dat jij er bekend bent? Ik kan op de website niet vinden op welke manier ze in de winter buitenkomen en voor hoelang. Ook kan ik niet vinden of je daar extra voor betaald of dat ze je paard voor je binnenhalen/buitenzetten. Verder vroeg ik me ook af of hengsten daar welkom zijn.

Hi! In de winter kunnen de paarden buiten in de paddocks. Je kan je paard buiten laten zetten tegen extra betaling, of je kunt hem zelf buiten zetten. De paddocks worden wel gedeeld, maar er is vrijwel altijd ruimte (stuk of 20 paddocks zeg ik uit mijn hoofd). Hoe vaak je paard buiten staat kun je dus zelf bepalen.

Hengsten zijn bij ons helaas niet welkom, maar dat is op de meeste stallen het geval. Ben bang dat je voor een hengst met jouw eisenlijstje helemaal niks gaat kunnen vinden in de buurt.

Hoi, Ik ben vandaag bij de Heidehoek geweest en ik moet zeggen dat ik behoorlijk verkocht ben inderdaad. Voldoet aan alles en het is de eerste die ik bezoek waarin iedereen die ik tegen kwam super aardig is en de eigenaar ook.

Na wat meer onderzoek te hebben gedaan ook besloten toch te gaan ruinen. Ik dacht dat ruinen echt een rem op de groei zette maar dat blijkt absoluut niet zo te zijn, dus voor hem en mijzelf helemaal top dat die dan gewoon lekker naar buiten kan.

PS Wat me trouwens ook op viel is dat alle paardjes daar happy naar je kijken als je de stal binnenkomt. Zelfs de paarden zijn vriendelijk haha en ze zien er top uit ook!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:42

Janien30 schreef:
Hoi, Ik ben vandaag bij de Heidehoek geweest en ik moet zeggen dat ik behoorlijk verkocht ben inderdaad. Voldoet aan alles en het is de eerste die ik bezoek waarin iedereen die ik tegen kwam super aardig is en de eigenaar ook.

Na wat meer onderzoek te hebben gedaan ook besloten toch te gaan ruinen. Ik dacht dat ruinen echt een rem op de groei zette maar dat blijkt absoluut niet zo te zijn, dus voor hem en mijzelf helemaal top dat die dan gewoon lekker naar buiten kan.

PS Wat me trouwens ook op viel is dat alle paardjes daar happy naar je kijken als je de stal binnenkomt. Zelfs de paarden zijn vriendelijk haha en ze zien er top uit ook!

Wat leuk dat je bent wezen kijken zeg! De sfeer is inderdaad heel gezellig en onze stalhouder heeft paardenwelzijn enorm hoog in het vaandel staan, vandaar de blije koppies haha. :)

Nou, gezellig! Wie weet zie ik je binnenkort langskomen.