Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bulck schreef:Maar dat geldt opnieuw voor beiden. De trainster had inderdaad beter niet voorgereden en TS had het mss beter op voorhand moeten afspreken. TS verwacht dan toch ook zomaar dat de trainster nu plots een paard verkoopbaar moet maken en tonen. Dat is evengoed de afspraak niet geweest. haar dienst was het paard trainen voor TS, niet voor een mogelijke kandidaat koper.
hooffie schreef:Heb het zelf ook eens mee gemaakt...
Iemand alleen een belletje gepleegd en de mensen naar het paard getipt en ik kreeg na de koop ineens een factuur met 10% commissie! Ik vond het echt belachelijk, uiteindelijk maar netjes overgemaakt om geen heisa te maken, maar voelde me echt genaaid
anjali schreef:Er zijn dus een heleboel meningen hierover. Maar het voornaamste probleem vind ik eigenlijk dat dit VANTEVOREN met ts had moeten worden besproken. Je kunt toch niet iemand zomaar een factuur gaan sturen. Eerst zeggen: als jij je paard vanaf hier gaat verkopen dan wil ik 10% hebben! Zodat ts erover na kan denken of ze dat wil of niet.
anjali schreef:Er zijn dus een heleboel meningen hierover. Maar het voornaamste probleem vind ik eigenlijk dat dit VANTEVOREN met ts had moeten worden besproken. Je kunt toch niet iemand zomaar een factuur gaan sturen. Eerst zeggen: als jij je paard vanaf hier gaat verkopen dan wil ik 10% hebben! Zodat ts erover na kan denken of ze dat wil of niet.
Sclimpre schreef:anjali schreef:Er zijn dus een heleboel meningen hierover. Maar het voornaamste probleem vind ik eigenlijk dat dit VANTEVOREN met ts had moeten worden besproken. Je kunt toch niet iemand zomaar een factuur gaan sturen. Eerst zeggen: als jij je paard vanaf hier gaat verkopen dan wil ik 10% hebben! Zodat ts erover na kan denken of ze dat wil of niet.
Inderdaad. En in het geval van een professional en een niet-professional is het aan de professional om hierover het initiatief te nemen.
oji schreef:Kijk als de commissionair/trainer bemiddelt in de verkoop en 1 of meerdere telefoontjes pleegt, dan vind ik het normaal dat er 10% naar die persoon gaat. Dan maak je nl voor de verkoop gebruik van het netwerk van die persoon en zon netwek is goud waard en heeft die persoon veel tijd en moeite gekost om op te bouwen. Maar zoals ik uit de OP begrijp is dat hier niet het geval. Verandert er niets aan de dienst die zij afneemt van die persoon alleen verandert de eindbestemming van haar dier na afloop van de al betaalde dienst.
Sclimpre schreef:@TS : je zou kunnen voorstellen dat ze je een factuur sturen voor de extra gepresteerde uren. Kan nooit zoveel zijn, paard wordt waarschijnlijk de dag dat hij voorgereden is niet meer gewerkt.
bulck schreef:Stel ff ze heeft het paard gestald op de het bedrijf van G lock. Paard staat er voor training. Verloopt geheel correct. TS filmt tussendoor haar paard eens tijdens een training (privé gebruik).
TS zit plots thuis te denken( deju die revalidatie duurt langer en heb die kosten van dat paard et etc) om haar paard te verkopen. Ze plaatst zelf een advertentie op een site, duidelijk met foto's en filmpjes met een bepaalde ruiter (toestemming commercieel gebruik?) erop en in een bepaalde setting (wederom toestemming?) dat een bepaald publiek aanspreekt(naam, faam, place2be). Ze krijgt reactie en komt met mensen op stal, voor de trainer mss niet geheel duidelijk wat de intentie is (kunnen vrienden, familie ofzo zijn), hij rijdt voor, tot die effectief doorkrijgt dat het om een mogelijk verkoop gaat en misschien op dat ogenblik niet durft te bespreken (weinig professioneel waar klanten bijstaan). Wie heeft dan de eindbestemming verandert? Wie zet er dan wie af? en wat had die trainer kunnen doen, behalve het dan asap op tafel te leggen? Dat zijn verhalen die ook echt gebeuren en waar er dus op de kop van en setting vaak geprofiteerd wordt. Dus het is niet enkel de effort van een paar advertenties, voorrijden,... Het gaat voornamelijk over erkenning, respect en wat er gangbaar is in deze sector en in dit geval een totaal gebrek aan communicatie en duidelijkheid. Tja dan kom je al snel in een geschil terecht.
Citaat:Ik heb een vraagje, Mijn paard staat in training ivm blessure van mezelf. Nu mmoet ik nog ruim een half jaar revalideren en zit nu al op bijna 7 maanden... het word me te duur en heb daarom besloten een goed huisje te zoeken...
De persoon waar ze in training staat begreep dit. Heb 2 kijkers gehad en wss is ze nu verkocht.
Ik heb de advertentie en filmpjes zelf gemaakt. Betaald voor de advertentie. Afspraken gemaaakt met mensen gebeld ect..
Nu een dag voor ons 2e bezoek van hetzelfde meisje krijg ik een appje dat ze 10% wil hebben van het bedrag maar dit is nooit besproken.. in mijn ogen verkoop ik haar zelf. Enige wat ze heeft gedaan is haar voorgereden en natuurlijk gezadeld. Ik was er ten alle tijden zelf bij en heb de gesprekken gevoerd met de klanten.