Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 14:19

Eloya schreef:
Zeker beadalot.nl! heel fijntjes en keuze voor iedereen
ik heb 1 armband met paardenhaar, 1 ketting met as van mijn opa en een bijpassend setje oorbellen met as van mijn opa.

Heel veel mensen valt het niet op dat het een as sierraad is.
[ [url=m/zwker8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is wel heel mooi seg! Eens kijken wat ze met haren hebben. Voor mij moet het ook niet zo mega opvallend echt zijn dat het haar is. Zo een hanger als deze met bv wat fijne haren zou ik ook wel mooi vinden!

Echt bedankt voor de tip zie gelijk echt paar dingen die ik oprecht mooi vind en echt goede prijs ook!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:29

pien_2010 schreef:
Retjethorse schreef:
Ik heb een armband (veterarmband) laten maken bij paardenhaarsieraad.nl. Hij is echt super fijn en absoluut niet lomp.
Ze zijn niet goedkoop, maar hun werk is prachtig en ze zijn klantvriendelijk. Ik denk dat je bij hun ook terecht kan om iets uniek te laten maken in overleg. :)

Klinkt goed na de negatieve ervaring, die ik hierboven las. Dus ik ga dit topic even volgen.
Heb dit adres ook gezien namelijk op internet en overweeg om een afspraak met ze te maken als we in Nederland zijn, want ik durf niets op te sturen vanuit Frankrijk. Ik heb de staart afgeknipt na overlijden van onze grote vriend, in de hoop dat iemand daar iets dierbaars en moois van kan maken. Dat gaat dus echt niet met de post. Veels te link van en naar Frankrijk.
Dus ik volg dit topic ook even. Baarle Nassau is voor ons met veel familie in Brabant goed te doen, want dan kunnen we het later daar ook op halen.
Ik heb een deel van de staart opgestuurd vanuit België. Dit heeft geen problemen gegeven en de overschot aan haren zijn netjes teruggestuurd.
Ik weet niet hoeveel staart je hebt van je paard (in mijn geval was dit echt een hele dikke staart, in de kliniek hadden ze alles afgeknipt na het overlijden), maar anders kan je een stukje opsturen? Alles zo ik sowieso niet doen.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:28

pien_2010 schreef:
Galop.nl heeft inderdaad mooie sieraden. Wat me tegenstaat is dat het lijkt alsof alles via internet moet zonder persoonlijk contact. Vergis ik me of is dat zo?

https://www.horsier.nl/ hier heb ik ook naar gekeken. Iemand ervaring mee? Is eigenlijk hetzelfde. Je moet haar opsturen zelf de metingen doen en model uitzoeken. Ik wil gewoon echt een afspraak want ben veel te benauwd dat ik foutjes maak met opmeten en dan ben je veel geld kwijt voor niets en je bent er wel zelf voor verantwoordelijk.
Ook zelf de staart wassen. Weten jullie hoe dat moet?

En bij paardhaarsieraad.nl wassen ze geloof ik zelf de staart, klopt dat?

Het is niet dat ik daar te beroerd voor ben, integendeel, maar ik wil het wel goed doen, zodat iedereen er wat aan heeft. Ik heb een hele vuile zanderige staart dat te maken heeft met rollen van de pijn. Ik heb hem dus uitgeschut en in de lucht in de garage opgehangen zodat hij goed kan drogen. Want ik had hem eerst in een plastic zak gedaan maar dat werkt niet want hij werd kei nat daarvan. Lijkt me ook niet goed.
Dus daar wil ik ook wel graag per bedrijf ervaringsverhalen over, hoe aan te leveren en hoe dus te wassen.

Bij mij kun je op afspraak altijd langskomen, geloof dat dat bij de meeste collega`s geen probleem is.
Bij Galope kan het zeker ook, maar ook van te voren even bellen zodat hij tijd voor je maakt.

Qua wassen is het niet zo spannend. Bij veel zand i.d.d. even uitkloppen of uitspoelen. Bij een echt vieze staart kun je wat shampoo/handzeep/groenezeep net wat je voor handen hebt gebruiken. Was ook niet de hele staart, dat is lastig en niet nodig voor het sieraad.

Even een tip:
Sommige dierenartsen tapen de haren aan elkaar. Je hoeft die tape niet los te maken. Hou in de ene hand het stuk met tape vast en met de ander trek je voorzichtig vanuit onder dunne plukken er uit.
Die plukjes bind je bij elkaar met een elastiek en klaar is Klara.

Het goed wassen en ontvetten doe ik altijd zelf, het gaat erom dat ik geen envelop mest met ook wat haar aangeleverd krijg :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:43

horsier schreef:
pien_2010 schreef:
Galop.nl heeft inderdaad mooie sieraden. Wat me tegenstaat is dat het lijkt alsof alles via internet moet zonder persoonlijk contact. Vergis ik me of is dat zo?

https://www.horsier.nl/ hier heb ik ook naar gekeken. Iemand ervaring mee? Is eigenlijk hetzelfde. Je moet haar opsturen zelf de metingen doen en model uitzoeken. Ik wil gewoon echt een afspraak want ben veel te benauwd dat ik foutjes maak met opmeten en dan ben je veel geld kwijt voor niets en je bent er wel zelf voor verantwoordelijk.
Ook zelf de staart wassen. Weten jullie hoe dat moet?

En bij paardhaarsieraad.nl wassen ze geloof ik zelf de staart, klopt dat?

Het is niet dat ik daar te beroerd voor ben, integendeel, maar ik wil het wel goed doen, zodat iedereen er wat aan heeft. Ik heb een hele vuile zanderige staart dat te maken heeft met rollen van de pijn. Ik heb hem dus uitgeschut en in de lucht in de garage opgehangen zodat hij goed kan drogen. Want ik had hem eerst in een plastic zak gedaan maar dat werkt niet want hij werd kei nat daarvan. Lijkt me ook niet goed.
Dus daar wil ik ook wel graag per bedrijf ervaringsverhalen over, hoe aan te leveren en hoe dus te wassen.

Bij mij kun je op afspraak altijd langskomen, geloof dat dat bij de meeste collega`s geen probleem is.
Bij Galope kan het zeker ook, maar ook van te voren even bellen zodat hij tijd voor je maakt.

Qua wassen is het niet zo spannend. Bij veel zand i.d.d. even uitkloppen of uitspoelen. Bij een echt vieze staart kun je wat shampoo/handzeep/groenezeep net wat je voor handen hebt gebruiken. Was ook niet de hele staart, dat is lastig en niet nodig voor het sieraad.

Even een tip:
Sommige dierenartsen tapen de haren aan elkaar. Je hoeft die tape niet los te maken. Hou in de ene hand het stuk met tape vast en met de ander trek je voorzichtig vanuit onder dunne plukken er uit.
Die plukjes bind je bij elkaar met een elastiek en klaar is Klara.

Het goed wassen en ontvetten doe ik altijd zelf, het gaat erom dat ik geen envelop mest met ook wat haar aangeleverd krijg :Y)

De colliers waar jouw hangers aan hangen, zijn die ook van zilver? En zo nee, is dat wel een mogelijkheid?

Horsier

Re: Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:46

Jazeker die zijn van zilver.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:19

pien_2010 schreef:

Ik ben bij Mart langs geweest , wel netjes eerst een afspraak gemaakt. Ik wilde het haar niet gewoon opsturen, voelde voor mij niet oké.
Hij nam alle tijd , heeft mijn pols opgemeten voor de juiste maat en voorbeelden laten zien.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 00:40

Heb het hele topic doorgelezen, maar nieuwsgierig of er inmiddels meer bokkers zijn die dit topic nu lezen en om ervaringen uit te wisselen.

Na een paar weken er over nagedacht te hebben, denk ik toch dat ik een ring wil laten maken met het haar van ons plotseling overleden lieve paard. Maar ik zie dat de ervaringen nogal verdeeld zijn.

WAAR
Bij PaardenhaarSieraad hebben ze vrijwel de mooiste ringen (en duurste!!!) maar ik durf het eigenlijk niet aan door de vele slechte recensies in combinatie met de hoge prijzen. Toch zuur als er iets aan scheelt of niet vergoed wordt en dan is er zo 250 à 300 euro weggegooid. Make Dreamz heeft ook een mooie collectie die zeker hoog op mijn lijstje staat.

RING?
Dat zou mijn keuze zijn (zilver). Heb kettingen oorbellen armbanden genoeg en ringen bijna niet. Maar ja met paarden aan huis, schoonmaakmuts / veel in 't sop en af en toe wat klussen wordt ik een beetje huiverig. Moet tie dan altijd af? Mijn vriendschapsring (ook zilver) draag ik altijd en heb niet het idee dat hij er erg onder lijdt, maar ja met paardenhaar? En klinkt heel zielig maar heb vrijwel weinig uitjes, verjaardagen, 'zon'dagen . Hoe doen jullie dat (met de dagelijkse klusjes)? Wat kan een ring met paardenhaar hebben?

HARS?
Hars zou verkleuren, anderzijds is het ook weer een beschermlaag, bij sommige is de laag losgelaten of gebarsten. Sommige zeggen nooit doen. Het maakt het er niet makkelijker op?

M_D_H

Re: Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:53

Ik heb helemaal geen slechte ervaring met PaardenhaarSieraad.
Mijn verlovingsring komt daar vandaan.
Mijn vriend heeft heel fijn contact met ze gehad.
De ring zelf is prachtig precies met de mooiste haren van mijn paard.
Ik heb de rest van de haren gewoon terug gekregen met een onderhoudskit en onderhoudsinstructies.
Ik ben er zelf enorm tevreden over, zowel over de ring, als het vlecht en haarwerk als de afhandeling.

Ik heb een hanger van, ik geloof paard en ring, maar hier ben ik eigenlijk niet tevreden over.
De kwaliteit is een heel stuk minder als bij PaardenhaarSieraad.

Mbt hars heeft mijn vriend het volgende te horen gekregen:
Hars is een beschermlaag die voorkomt dat er vuil in je ring komt.
Maar, de hars tast wel de structuur van de haren aan waardoor je minder goed "ziet" dat het haar/vlechtwerk is.