Stalling gezocht tussen Raamsdonksveer en Spijkenisse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Stalling gezocht tussen Raamsdonksveer en Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 11:51

Paard verhuizen wil ik sowieso, mijn contract is daarbij niet zo relevant, omdat mijn paard momenteel in Hellevoetsluis staat.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:35

tita schreef:
Ineke2 schreef:
Simbaa dat is wat mij nu ook het beste lijkt inderdaad, maar ik ben niet bekend in de omgeving en niet alle stallen hebben een website / moet je maar net weten :)

Dat had ik ook 4jaar terug.

Ik wil best voor je nadenken.
Stel je contract wordt niet verlengd wil je dan hier blijven.
Wat voor contract krijg je met bv een half jaar contract zou ik mijn paard niet verhuizen.

Mag je paard s’nachts op stal

En alpha.... hoe concreet is jouw bevinding over zeggezicht.
Bewegingsweide is iid laag verloop dat klopt.
En ze hebben een wachtlijst iid voor alle 3 verschillende vormen van stalling.
En mensen die daar staan en willen doorstromen naar de bewegingsweide hebben voorrang maar dat lijkt me normaal

Ts in de zomer zijn er ook nog staplaatsen die 24/7 op wei gaan, de bewegingsweide is het goedkoopst de ander stallen zijn iid boven de 300€

Sta er bijna 5 jaar, voor mij geen betere stal in deze omgeving en met keurmerk voor paardenwelzijn. Er gaat niemand zomaar weg, dus het is idd lang wachten maar wel de moeite waard!!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:43

Jou eisen zijn tussen Spijkenisse en Raamsdonkveer zijn niet makkelijk te vinden inderdaad. De uitrij mogelijkheden bos zijn er bijna niet op jouw route. Ik zou ook inderdaad niet richting waalwijk/Drunen gaan zoeken. tevens zijn er noet heel veel stallen die 24/7 buiten met ruwvoer aanbieden, dit in verband met kleigrond.

Ik ken wel wat stallen in deze omgeving maar bij alle zal je moeten schrapen op je wensenlijstje.

De regio Oosterhout/Dorst, Wagenberg/Terheijden en evt Teteringen hebben denk ik de beste opties voor jou. er zijn daar ook heel wat particulieren die een plekje pension aanbieden maar dat gaat vaak via, via. Als er een plekje vrijgekomen is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 13:05

Overdag buiten de hele dag is ook prima nog als het dan vol pension is.

Voorlopig kan ik het er niet bij hebben om verplicht in een rooster mee te draaien met mesten of binnen / buiten te zetten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:42

Ineke2 schreef:
Paard verhuizen wil ik sowieso, mijn contract is daarbij niet zo relevant, omdat mijn paard momenteel in Hellevoetsluis staat.

Nouja

Vb je contract wordt niet verlengd paard staat in Oosterhout jij blijft nabij Rotterdam wonen ....lijkt me ook bagger.

Ik zou naar zeggezicht gaan en praatje aanknopen en op de lijst zetten.
Vervolgens rij je door naar stal Balemans, is wel ver boven je budget maar stal staat zowat in het bos.
Rij een rondje en bel aan.
Zo ben ik ook aan mijn stal gekomen bij particulier

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:48

Er is ook nog ergens een mini paddock paradise tussen oosterhout en teteringen...
Ik zou idd gewoon rondje rijden er liggen stallen genoeg in die omgeving

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 14:51

Tja dan verhuisd paard weer terug simpel :)
Niet leuk, maar dan is het niet anders. Ik ben overigens niet van plan in Spijkenisse te blijven wonen ( sowieso niet) en kan nou eenmaal niet in de toekomst kijken.

Ik ben niet zo van het rondrijden en aanbellen overal sowieso verdwaal ik snel en nouja weet gewoon liever van te voren waar ik heen rij :o

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:17

Ineke, heb je je verzoek al in de ijslander groepen op Facebook gezet? Daar lezen veel meer particulieren mee die misschien een plekje over hebben. Het is jammer dat tolt.nl en het ijslander forum niet meer bestaan, zo ben ik destijds aan dat adres in Raamsdonk gekomen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 18:27

Allegra schreef:
Ineke, heb je je verzoek al in de ijslander groepen op Facebook gezet? Daar lezen veel meer particulieren mee die misschien een plekje over hebben. Het is jammer dat tolt.nl en het ijslander forum niet meer bestaan, zo ben ik destijds aan dat adres in Raamsdonk gekomen.

Nee nog niet, is wel een goed idee :)
Wel in een andere groep voor stalling in NB.

Stal balemans valt al af, ik las op de website dat de paarden alleen doordeweeks worden buiten gezet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 20:06

Pff lastig, want alle stallen waar ik tot nu toe interesse in toon zitten vol of hebben maar een paar uurtjes per dag weidegang.

Nou is het niet erg als ze maar een paar uurtjes weiland hebben, máár dan moeten ze daarna op een paddock met hooi bijvb en niet op stal...

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:20

Ineke2 schreef:
Allegra schreef:

Nee nog niet, is wel een goed idee :)
Wel in een andere groep voor stalling in NB.

Stal balemans valt al af, ik las op de website dat de paarden alleen doordeweeks worden buiten gezet.

Bij Balemans kun je ze ook in het weekend buiten en binnen laten zetten door stal.
Dan betaal je geloof ik een paar euro per weekend extra.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:25

In Den Hout heb je ook nog 1 stalling en misschien zijn het er wel 2 zelfs, maar van 1 weet ik zeker dat ze stallen verhuren, maar dat zijn wel stallen zonder website ofzo. Maar toen de stalling 12 jaar geleden stopte waar ik toen stond zijn er een aantal stalgenoten daarnaartoe verhuist, maar ik heb geen contact meer met hun dus kan niet vragen hoe of wat. Weet wel dat de paarden veel en vaak buiten gaan en er gemest en gevoerd werd ed. Ook is er een rijbak alleen het bos moet je wel een 15 tot 20 minuutjes voor stappen eer je er bent denk ik.
Volgens mij heten die mensen Leijten of Leijsen als ik het me goed herinner.