Pensionstal omgeving Best

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1988

Re: Pensionstal omgeving Best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 14:16

Oh ik zie dat ik hier niet meer heb gereageerd. Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp! Ik heb inmiddels een fijne stal (en paard) gevonden :) ik sta sinds vorige week bij stal Couwenberg. Een hele fijne plek.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:42

Ik sta bij Appelhof. Recreatiestal. Overdekte buitenbak. Direkt aan de ruiterroute. Prettige vind ik de gedeeltelijke overdekte paddocks en onbeperkt hooi. Ze gaan zeker geen 25 euro per jaar omhoog, ik ben maar 10 euro meer gaan betalen in de afgelopen 2 jaar.
Ze hebben trouwens ruimte genoeg

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:29

leonie1988 schreef:
Oh ik zie dat ik hier niet meer heb gereageerd. Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp! Ik heb inmiddels een fijne stal (en paard) gevonden :) ik sta sinds vorige week bij stal Couwenberg. Een hele fijne plek.

super fijn! en gefeliciteerd met je aanwinst.

Die stal kende ik nog niet hierin de buurt. Of ben je ook verderop gaan zoeken?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:25

Dankjewel :) ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel stallen op mijn lijstje had staan om te bezoeken, er was er nog een in Veldhoven die me heel fijn leek, maar die hebben geen plek. En ik voelde me gewoon meteen op mijn gemak bij stal Couwenberg. Dus toen was de keuze heel snel gemaakt en hoefde ik voor mijn gevoel ook niet verder te kijken. Het grote voordeel van deze stal is dat ik er zowat langskom als ik vanuit mijn werk naar huis ga. Dus dat is ook een heel groot pluspunt. De stal voldoet gewoon aan al mijn eisen :)

Bibi03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:09

Ik sta zelf ook bij stal Appelhof, al meer dan 10 jaar.
Napie heeft gelijk, het gaat elk jaar 5 euro omhoog.

En ze gaan ook helemaal niet sluiten, er is nog ruimte genoeg.

De paarden gaan heel het jaar naar buiten, zomers op de wei en in de winter op (gedeeltelijk overdekte) paddocks, met onbeperkt ruwvoer inderdaad.
Direkt aan de Kampina, niet luxe, maar voor de recreatieruiter prima!
Het kost momenteel € 255,- p./mnd voor een paard, dat is dus all-in met krachtvoer en ruwvoer.
De paarden "rennen" niet naar buiten maar lopen, en als je wilt kan het ook aan de hand. Ze staan in groepen maar zijn wel echt "paard", met hun eigen maatjes staan ze buiten.

Maar het ligt natuurlijk aan je persoonlijke wensen en voorkeur, of je het wat vindt.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:29

Merlin, ik heb er zelf ook gestaan en andere mensen die ik ken. De nieuwkomers worden idd aan de hand naar buiten gebracht, maar ik heb er flinke racepartijen door de gangpaden gezien hoor, dat ging alles behalve rustig, maar misschien dat dat inmiddels beter gaat.
Stalgeld gaat inderdaad 5 euro elke januari omhoog, hoe ik bij de 25 euro kwam:stomme vergissing eerlijk gezegd.
Fijne stal verder, ook voor de wedstrijdruiter, er is een prima overdekte buitenbak.
De stallen zijn lekker ruim en staan er altijd netjes bij.
Krachtvoer en hooi in de stal mag wat meer wezen, tenminste als je paard daar behoefte aan heeft. De locatie is helemaal super ja, zou er zo weer staan.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:55

De Appelhof is op zich een fijne stal, alleen in de tijd dat ik er stond was de kwaliteit van het ruwvoer niet voor ieder paard geschikt. Mijn beide KWPNers deden het er niet zo goed en zijn in die tijd ook behoorlijk afgevallen. Voor paarden die snel te dik zijn misschien wel weer ideaal!

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 00:32