Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:00

Absoluut Emmers in Hamont! :j

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:01

Ik ben ooit eens bij een van die divozas in het westen van het land geweest en die vielen ontzettend tegen.

Maar als je bv daarheen gaat maar ook epplejeck tentenkamp mee neemt dat is dan misschien wel erg leuk!

& ik heb ook ej heemskerk als thuisbasis dus ben ook al best veel gewend, maar ruiter en de boer ergens in het midden van het land hadden ook een groot assortiment!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:32

Laurievc schreef:
Ik vond Equitana oke, maar nu niet zo geweldig als iedereen zegt haha. Ik vond dat er erg veel hetzelfde was. Wij zijn op 1 dagen alles doorgelopen... :+

Hier het zelfde!. Ging alleen met een marginaal weg

_Roxanne

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:54

Ruitersport Equidrome in Venlo! Een end rijden voor jou, maar mooi spul, grote zaak/assortimet en heerlijk eten in de inpandige lunchroom. Eventueel zou je vanuit daar door kunnen rijden naar Kramer in Neukirchen-Vluyn. Denk dat je wel een dagje zoet bent, je tank leeg, portemonnee leeg en de tassen goed gevuld :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:59

Grappig dat iemand Letty noemt, dat is onze vaste plek om als eerste heen te gaan :j maar echt op de Veluwe ligt Veenendaal niet hoor :P . Wel fijn: heel kundig advies, altijd meedenken, bestelt het voor je als ze het niet in de winkel heeft. Wij zijn er heel tevreden over :j .

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:10

_San87_ schreef:
Gini schreef:

Enige iets of wat grotere ruitersportwinkel in België. Je bent al snel een hype als je de enige van iets bent. :D

Kerckhaert is anders ook niet klein. Zit in Temse.

Kerckhaert vind ik zelf wel klein,nu ja een gewone winkel daar zou ik niet speciaal voor gaan rijden.Is Emmers groter?
Ik winkel meestal bij EJ of divoza die zijn beduidend groter als Kerckhaert en beter van prijs.
Emmers ben ik nog niet geweest is voor mij net wat verder weg daarom zou ik willen weten of dat de moeite dan is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:12

Mwa, ik vind t een behoorlijk oppervlak, Kerckhaert, en ruime keuze in merken en kleuren.

Ik vind het een erg fijne winkel :). Emmers ben ik nooit geweest, dus dat kan ik niet zeggen.

Divoza Enschede is qua oppervlak groter dan Kerckhaert, maar ik heb daar altijd het idee dat er veel van weinig ligt om de ruimte te vullen, so to speak.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:14

Em_ schreef:
Jet schreef:
Een rondje Veluwe?

https://www.ruitersportdenbesten.nl/ in Hierden, niet zo groot, maar wel een leuk assortiment en best leuke aanbiedingen.
http://www.vrielink-ruitersport.nl/ in Apeldoorn, mooie, luxe ruitersportzaak, is nu lid van het Ruitergilde.
https://www.heeja.nl/ in Uddel, leuke ruitersportzaak, allerlei verschillende producten.
https://www.letty.nl/?gclid=Cj0KCQiA7ID ... RJEALw_wcB Letty’s Peerdewinkeltje in Veenendaal, wel wat meer op het mennen gericht, maar heeft wel mooie spullen en wat bij ons minder bekende merken.
http://www.fugersruitersport.nl/ in Soest, kleine, maar mooie zaak, alles staat dicht op elkaar. Maar als je weet wat je wil en ze hebben het niet, bestellen ze het zo voor je, ook als totaal onbekende, betalen kan dan later. Bij mij hebben ze ooit een bit opgestuurd, dat ik nergens kon begaan, maar dat zijn wel konden bestellen, ik was er superblij mee!

Zo kan je wel een dag zoet zijn volgens mij met allemaal leuke winkels die toch ook wel een wisselend assortiment hebben.

En je zou dan ook de Country Mill in Nijkerk kunnen meepakken!

En Kraaij in Nijkerkerveen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:18

Kraaij is echt heel klein. En vooral gericht op de manege die er naast ligt, veel bling en veel voor penny meisjes. Mijn man heeft er van diverse bonnen gewonnen op wedstrijd, en heeft alleen paardenshampoo meegenomen. Omdat er verder voor hem niks te koop was waar hij iets mee kon.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:27

Ik zou niet zo’n eind rijden voor DRH hoor :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:30

De Boer Dier & Ruiter is duur en ik vind het assortiment tegenvallen, vooral heel erg op 1 type ruiter gericht. Spreekt dat je aan, dan snap ik wel dat je je geld wel kwijt kunt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:34

Misschien handig als TS vertelt wat ze zoekt. Dressuur, springen, western, bling, normaal, dekens, peesjes, zadel?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:38

Dagje Duitsland, Loesdau en Kramer liggen in de buurt van Recklinghausen, op nog geen kwartier rijden van elkaar!

beatje

_San87_ schreef:
Mwa, ik vind t een behoorlijk oppervlak, Kerckhaert, en ruime keuze in merken en kleuren.

Ik vind het een erg fijne winkel :). Emmers ben ik nooit geweest, dus dat kan ik niet zeggen.

Divoza Enschede is qua oppervlak groter dan Kerckhaert, maar ik heb daar altijd het idee dat er veel van weinig ligt om de ruimte te vullen, so to speak.

Divoza enschede ken ik weer niet dat is een eind uit de buurt.Ik vind kerckhaert juist veel lege ruimte,ga er eigenlijk alleen heen als ik iets echt dringend nodig heb.Het is wel een mooie winkel,maar als je van noordholland naar Kerckhaert komt rijden voor de winkel valt het toch tegen,of je moet er een weekendje Antwerpen aan vast plakken.Maar ik rijd meestal de Nl grens even over volgens mij is de btw ook lager. Duitsland zou ik ook nog wel eens heen willen zoals Kramers en volgens mij zit er ook lousdau of zo..

Nirvana_

Em_ schreef:
Jet schreef:
Een rondje Veluwe?

https://www.ruitersportdenbesten.nl/ in Hierden, niet zo groot, maar wel een leuk assortiment en best leuke aanbiedingen.
http://www.vrielink-ruitersport.nl/ in Apeldoorn, mooie, luxe ruitersportzaak, is nu lid van het Ruitergilde.
https://www.heeja.nl/ in Uddel, leuke ruitersportzaak, allerlei verschillende producten.
https://www.letty.nl/?gclid=Cj0KCQiA7ID ... RJEALw_wcB Letty’s Peerdewinkeltje in Veenendaal, wel wat meer op het mennen gericht, maar heeft wel mooie spullen en wat bij ons minder bekende merken.
http://www.fugersruitersport.nl/ in Soest, kleine, maar mooie zaak, alles staat dicht op elkaar. Maar als je weet wat je wil en ze hebben het niet, bestellen ze het zo voor je, ook als totaal onbekende, betalen kan dan later. Bij mij hebben ze ooit een bit opgestuurd, dat ik nergens kon begaan, maar dat zijn wel konden bestellen, ik was er superblij mee!

Zo kan je wel een dag zoet zijn volgens mij met allemaal leuke winkels die toch ook wel een wisselend assortiment hebben.

En je zou dan ook de Country Mill in Nijkerk kunnen meepakken!

En Hypo de Veluwe in Hulshorst! Stuntprijzen, super wisselend assortiment en altijd heel fijn geholpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:44

beatje schreef:
_San87_ schreef:

Divoza enschede ken ik weer niet dat is een eind uit de buurt.Ik vind kerckhaert juist veel lege ruimte,ga er eigenlijk alleen heen als ik iets echt dringend nodig heb.Het is wel een mooie winkel,maar als je van noordholland naar Kerckhaert komt rijden voor de winkel valt het toch tegen,of je moet er een weekendje Antwerpen aan vast plakken.Maar ik rijd meestal de Nl grens even over volgens mij is de btw ook lager. Duitsland zou ik ook nog wel eens heen willen zoals Kramers en volgens mij zit er ook lousdau of zo..

Ik raadde Kerckhaert ook niet aan om naartoe te rijden, maar om aan te geven dat Emmers niet de enige grotere ruitersportwinkel in België is :).

Naar Duitsland is de moeite meestal wel. België voor mij ook, maar dat is omdat ik bedrijfsmatig koop dus dan geen btw betaal.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:53

Ik kwam in het verleden heel veel bij ruitersportzaken voor mijn werk. Als je er 2 gezien hebt heb je 80% van alle assortimenten bijna wel gezien....
Daarom shop ik juist heel graag online.
Kramer, hooks en premiere equine bijvoorbeeld. Dan tref je echt andere dingen dan bij NL ruitersportzaken. Maar goed, dan moet je van online shoppen houden.

Als je wel naar een fysieke winkel gaat zou ik er minimaal 2-3 in de buurt van elkaar zoeken.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:57

Equitana is leuk om een keertje te doen en gezien te hebben.

Kramer vind ik echt K*t kwaliteit!!!! Nou ja de western spullen dan, en byzonder groot zijn ze ook niet. Ik vond ze tegenvallen in elk geval.

Country Mill nijkerk?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:59

Ik bestel al heel lang bij kramer (van voor ze naar nl kwamen) en heb juist helemaal geen klachten over de kwaliteit. Zeker niet de combinatie prijs kwaliteit.. ook goede service als wel eens iets kapot gaat.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:30

SusanH schreef:
Kraaij is echt heel klein. En vooral gericht op de manege die er naast ligt, veel bling en veel voor penny meisjes. Mijn man heeft er van diverse bonnen gewonnen op wedstrijd, en heeft alleen paardenshampoo meegenomen. Omdat er verder voor hem niks te koop was waar hij iets mee kon.

Dit was een toevoeging van ruitersport zaken in die regio. Als ze die kant op gaat,kan ze er net zo goed langs rijden. Dekens en dekjes hebben ze best veel van, bijvoorbeeld. Wedstrijd jasjes ook.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:05

beatje schreef:
Emmers ben ik nog niet geweest is voor mij net wat verder weg daarom zou ik willen weten of dat de moeite dan is.

Ik vind het wel de moeite om naartoe te gaan als ik weer een heel lijstje aan spullen nodig heb. Maar als je er langer dan een uur over zou moeten rijden, denk ik dat het de trip niet waard is. Het is en blijft gewoon een paardensportwinkel met de gekende producten en merken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:22

Haha, Veenendaal ligt inderdaad niet op de Veluwe, maar Nijkerk ook niet :D . Ik wist niet dat Hypo de Veluwe nog bestaat. Ik dacht dat die gestopt was toen die hele Hypo-keten stopte en door Epplejeck werd overgenomen.

Als je naar Krämer in Neukirchen-Vluyn gaat ( en naar Loesdau daar in de buurt) is Reitsport Voss ook een leuke: https://www.reitsport-voss.de/ . Dat ligt nog geen kwartier met de auto van Neukirchen-Vluyn. De site van Krämer: https://www.kraemer.de/Pferdebedarf-prutsmuts . En die van Loesdau: https://www.loesdau.de/ . Voor Loesdau moet je dan de verstiging in Mühlheim an der Ruhr hebben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:45

Ik zou zeker aanraden om lekker online te shoppen! Veeeeeel meer keuze.

Ik kom wisselend bij EJ Zwolle en Divoza staphorst. Enkel als ik iets gelijk nodig ben, dus dat ik niet kan bestellen. Vind er niet zoveel aan, maar de Divoza bevalt beter dan de EJ. Ruimer assortiment.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:13

Rondje jumping Amsterdam wil ook vaak erg veel leuks hebben!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:25

_Roxanne schreef:
Ruitersport Equidrome in Venlo! Een end rijden voor jou, maar mooi spul, grote zaak/assortimet en heerlijk eten in de inpandige lunchroom. Eventueel zou je vanuit daar door kunnen rijden naar Kramer in Neukirchen-Vluyn. Denk dat je wel een dagje zoet bent, je tank leeg, portemonnee leeg en de tassen goed gevuld :-)

Die wilde ik idd ook net noemen! Hele mooie spullen inderdaad.