Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:02

Ik zou het tegen die tijd echt laten afhangen van waar je woont in Arnhem. Vanuit noord is het geen half uur maar twintig minuten naar Laag Soeren. In de spits is het overal druk inderdaad.
Haha, het lijkt meer op je willen overtuigen geloof ik, ik denk er hetzelfde over als SusanH :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:04

Je hebt ook nog het biobos. Is ook een pesnsionstalling. Uitrijmogelijkheden weet ik niet. Maar binnenbak en buitenbak, longeercirkel, paddock en iedere dag de wei op.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:10

EmptyWords schreef:
Je hebt ook nog het biobos. Is ook een pesnsionstalling. Uitrijmogelijkheden weet ik niet. Maar binnenbak en buitenbak, longeercirkel, paddock en iedere dag de wei op.

Hele mooie accomodatie, en je bent ook zo in het bos via het bioterrein.
Het is echter vooral een manege en daar zijn ze dan ook het meeste op ingesteld.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:26

Britt1 schreef:
EmptyWords schreef:

Hele mooie accomodatie, en je bent ook zo in het bos via het bioterrein.
Het is echter vooral een manege en daar zijn ze dan ook het meeste op ingesteld.

Ken iemand die daar haar paard heeft gestald, dat valt heel erg mee. Paarden worden super verzorgd

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:38

EmptyWords schreef:
Ken iemand die daar haar paard heeft gestald, dat valt heel erg mee. Paarden worden super verzorgd

Ik heb er zelf gestaan maar is inmiddels jaren geleden dus mogelijk een hoop veranderd! Paarden kregen toen ook zeker goede zorg hoor! Maar dus ook veel lessen en inloop van klanten.

beetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:50

Bij het biobos heb ik een tijdje stagegelopen. Hele fijne stal waar er echt super voor de paarden wordt gezorgd. Er zijn maar een paar lessen per dag en maar één tegelijk. Dus stel, de binnenbak wordt gebruikt zijn er nog twee hele goede buitenbanen vrij.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:20

Haha ik moet wel lachen om de veronderstellingen over het publiek bij Midden Heuven. Ik heb op zowel Midden Heuven als bij Stal Loenen gestaan, sta inmiddels weer op Heuven, heb ook nog diverse andere stallen gehad in de omgeving. Maar het publiek van Heuven is niet dramatisch anders dan bij Loenen hoor. Op Heuven vooral heel veel hardwerkende penny's die een toplocatie willen voor hun paard. Stal Loenen is ook prima, maar qua zorg en faciliteiten niet vergelijkbaar met Heuven. Overigens gaan mensen soms heen en weer tussen deze twee stallen als hun persoonlijke budget daalt of stijgt, dat is wel grappig. Succes met zoeken, het aanbod met deze setting is in deze regio heel laag.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:51

Shalimar schreef:
Haha ik moet wel lachen om de veronderstellingen over het publiek bij Midden Heuven. Ik heb op zowel Midden Heuven als bij Stal Loenen gestaan, sta inmiddels weer op Heuven, heb ook nog diverse andere stallen gehad in de omgeving. Maar het publiek van Heuven is niet dramatisch anders dan bij Loenen hoor. Op Heuven vooral heel veel hardwerkende penny's die een toplocatie willen voor hun paard. Stal Loenen is ook prima, maar qua zorg en faciliteiten niet vergelijkbaar met Heuven. Overigens gaan mensen soms heen en weer tussen deze twee stallen als hun persoonlijke budget daalt of stijgt, dat is wel grappig. Succes met zoeken, het aanbod met deze setting is in deze regio heel laag.

Ik baseer mijn mening eigenlijk ook op ervaring van twintig jaar geleden. Zal nu vast anders zijn en ik zal er vast anders tegenaan kijken. Ik trek mijn mening in! :D
Midden Heuven is een superplek. Ik vind het alleen zooo duur. Wat krijg je er tegenwoordig allemaal precies voor? Stiekem houd ik 'm toch ook in m'n achterhoofd. :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:42

upendo schreef:
xNicolx schreef:
Ja dat is dan 6 uurtjes zonder. Zodra ze op stal staan krijgen ze zoveel dat je het haast als onbeperkt kan beschouwen.
Alleen wat ik in de winter niet doe is uit de wei halen en direct gaan rijden. Dan laat ik haar eerst eten, dat is soms wel lastig.

Mochten we echt geen andere stalling kunnen vinden kan dit nog wel een optie zijn in dat geval. :) Ze krijgen nu bij ons op de wei ook overdag niet bijgevoerd, ik merk alleen dat vooral mijn merrie daar wel last van heeft. Laat sneller haar brok liggen en is wat gevoeliger op

JustMe8484 schreef:
Ncpg manege in het Bio bos biedt ook pensionstalling aan. Denk dat dat ook aardig aan je eisen voldoet. Geen idee of zij plek hebben en wat de kosten zijn maar zeker de moeite waard om even te bellen!

Wij willen bij voorkeur niet op een manege staan vanwege de grootschaligheid, de drukte en de -vaak- beperkte tijden waarop je de bak kan gebruiken. Vaak mag daar ook geen eigen instructie mee en dat wil ik het liefst wel gewoon kunnen doen zonder te overleggen.

Ik weet niet wat je grootschalig vind maar het is geen gigantische manege. Naast 1 binnenbak en zijn er twee buitenbakken. Ik heb nog nooit gezien dat ze alledrie bezet zijn.
Instructie van buitenaf is geen probleem. Het is een manege voor mensen met een beperking. Ze hoeven dus niet hun inkomsten uit de lessen voor pensiongasten te halen en het is ook niet zo dat jij in een standaard les van hun kan mee rijden.
Maar er zijn meer reacties over deze plek ondertussen

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:38

Als je niet grootschalig wil staan, wordt Renkum/wolfheze Doorwerth toch wel lastig.

Snippervlucht heeft minimaal 60 paarden en henriette hoeven minimaal 80 paarden (als ik het goed heb?) beide worden ze niet aan de hand naar de wei gebracht. Bij de snippervlucht worden ze wel aan de hand in een kleine paddock gezet (en eruit gehaald) en gaan dan gezamenlijk via een pad/sluis naar de wei. Bij de henriette hoeve gooien ze idd de stallen open.

Het ligt er heel erg aan waar je in Arnhem Noord woont. Vanaf het centrum is Renkum/Doorwerth ook zo’n 20 minuten.

Ik denk als je met veel plezier in Laag Soeren staat je er beter kan blijven. Alleen al gezien de uitrijmogelijkheden!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 20:12

Voor iedereen die ons op het hart drukt om te blijven staan waar we staan: voor nu zitten de plannen nog in de koker, dus op korte termijn verhuizen is überhaupt niet aan de orde en als we geen perfecte stal vinden dan zitten we ook helemaal niet op een schopstoel. We zitten goed waar we zitten.
Qua reistijd zou het echter wel fijn zijn als we vertrekken naar Arnhem om niet Velperbroek over te moeten. We reizen vaak in de spits naar stal na ons werk, dus dan kom je op je route al langs een paar fileknelpunten. Zeker als er ook nog kindjes zouden komen in de toekomst vind ik het geen fijn idee om een uur reistijd per dag kwijt te zijn als dat niet noodzakelijk is. Mocht blijken dat er niks anders te vinden is dan is dat noodzaak en zal de situatie blijven zoals hij is.
Qua locatie in Arnhem zou het gaan om centrum, dicht bij de binnenstad dus.

Ik ben wel benieuwd naar de "kwalitatieve" verschillen tussen Loenen en Midden Heuven, Shalimar. :) Deze hard werkende Penny wil het graag weten. ;)

Hoe zit het met ruwvoer bij het biobos?

Ik vind gevoelsmatig in de paddock gezet worden en via een sluis naar de wei nog prima. Ik zou veel te bang zijn voor oefenmeester of verwondingen als de stallen worden open gegooid en de paarden zelf hun weg naar de wei moeten vinden.

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:32

Vanuit Arnhem centrum rij je eigenlijk bijna niet over Velperbroek. Via Presikhaaf kan je ook de A12 op en dan sluit je vooraan aan :) Ik ga daarna ook wel eens binnendoor. Het blijft idd wel 20/25 min rijden.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:37

Bij Bio krijgen ze in ieder geval 3x per dag hooi. 's morgens, in de middag en rond 22u. Ik weet niet of het nog vaker gebeurt. Ik werk op het vakantiepark maar ben niet direct betrokken bij de manege. Die 3x weet ik wel zeker.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:33

Ik sta op http://www.henriettehoeve.nl

300 euro per maand.
Overdag op de weide.
1 binnenbak. 2x buitenbak. 1 longeerbak. 1 losgooibak.
Paarden staan op voldoende stro.
2xpd een berg ruwvoer.
Sommige mensen pakken in de middag wat weg en geven dat savonds nog een keer.
Er zijn voergroepen op stal waar je aan mee kan doen en dus een extra voerbeurt gezamenlijk kan doen.

Je bent met je paard vanaf stal via een pad langs de weilanden zo in een natuurgebied en zo in het bos

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 17:37

Ik wil liever dat mijn paard aan de hand wordt buiten en binnen gezet. :)

Biomanege kunnen we ook binnenkort wel even gaan kijken!

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:15

Is Beek tever? Ligt wel op 15 min stappen van het bos?