[GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:27

Komt vast goed TS, fijn dat je er een prettig gevoel bij hebt +:)+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:17

Succes! Je eigen gevoel is heel belangrijk hierbij. Denk dat je een prima keus gemaakt hebt :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:56

BlijNijn schreef:
Aan de hand van het mailcontact met Jessica kreeg ik een erg prettig gevoel en ik heb dan ook besloten bij haar een afspraak te maken. De combinatie van haar uitgebreide uitleg, hetgeen ik hier gelezen heb en de aanbeveling vanuit Mieke (die hier ook erg populair is) heeft me dat doen besluiten. Zoals het er nu naar uitziet komt ze aankomende woensdagmiddag al bij ons langs.

Mochten er mensen meelezen die ook op zoek zijn naar ervaringen wil ik mijn ervaring naderhand wel in dit topic delen.

Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor het delen van ervaringen en mij op weg helpen in de wereld van paardentandartsen. :)

Hier ook een tevreden klant van Mieke, we zijn met veel inderdaad haha! Omdat mijn oude pony steeds vaker losse kiezen had sinds een paar jaar, werd ik dus doorverwezen werd Jan Kroes. Ik ben nu volledig over naar Jan Kroes, en ben hier heel blij mee. Voelt heel goed dat hij zoveel ervaring heeft, en ook specifiek met oude paarden (en probleemgebitten). Waar nodig trekt hij de kies op stal, doen ook niet alle tandartsen.
Paar jaar terug had ze ineens erg moeite met eten en ik had toen heel snel een dierenarts / tandarts nodig, toen is Jessica van Soest bij ons geweest. Ook met haar een prima ervaring.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:57

Fijn dat je een aanbeveling hebt gekregen en je al zo snel kan kennismaken! Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring, moet zelf ook t.z.t. op zoek naar een andere tandarts :)

Lugea

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 17:08

Mloes: Fijn om te horen dat jouw ervaring met Jessica van Soest ook goed is.

Chouchou: Als Jessica hier geweest is zal ik in dit topic vermelden hoe het gegaan is, misschien heb jij er dan uiteindelijk ook wat aan. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:24

Jessica heeft mijn pony 3x gedaan en daar ben ik erg tevreden over.
Ze werkt er nu inderdaad niet meer en nu is Rick geweest, ook goed.
Jessica kent hij inmiddels erg goed, als hij haar hoort is hij weg maar Jessica heeft hem ook voor andere dingen behandeld waardoor hij haar liever niet ziet. :+

Sowieso vertrouw ik Schalkwijk, mijn ervaring is dat ze erg meedenkend zijn wie je ook treft, de enige die ik niet weer zou laten komen is Justin Maarsse.
Maar daar ben ik dus niet de enige in, goede arts maar ik vind het geen prettige dierenarts in de omgang en uitspraken.
Ik had van de zomer een kreupele pony, en dat was na 2 weken nog niet goed met plaatselijk nog zwelling op een pees.
Ik heb toen op advies van mijn vaste dierenarts zijn pees laten scannen door Justin maar hij vond het allemaal wat overdreven geloof ik.
Eerlijk gezegd kreeg ik nogal het gevoel bij hem dat omdat het een recreatiepony is van 15+ het allemaal niet zo uitmaakte.
Ik vraag me af of als er een duur sportpaard gestaan had hij net zo gereageerd had, maar ik denk dat ik dat antwoord wel weet.
Maar over de rest niks anders dan positief.
Voor keuringen zou ik trouwens Justin zo bellen, daarin durf ik blind te vertrouwen dat als hij keurt dat je echt een goed eerlijk en realistisch advies krijgt.

Yessy

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:34

Ik heb ook prima ervaring met Jessica voor tanden. Ook met Justin trouwens voor het scannen van een pees (die was idd stuk) voor mijn bejaarde pony met artrose. Totaal niet het gevoel gehad dat hij me voor gek verklaarde. Ik kreeg gewoon alle behandelopties uitgelegd met vrijblijvend advies.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 16:16

Vanmiddag is Jessica bij ons geweest om mijn pony te behandelen. Ik vond het zelf best wel spannend, maar werd eigenlijk direct rustig toen Jessica er was en ik haar bezig zag met mijn pony. Wat mij betreft een absolute aanrader! Ze is heel rustig en geduldig en legt alles uitgebreid uit, je mag zelf kijken en voelen en ze neemt alle tijd om je paard goed te behandelen. Echt, niets meer dan lof voor haar! :)

Op dit moment is [naam] nog aan het bijkomen van z'n sedatie. Er moest wat gevijld worden en een wolfstandje getrokken worden.

Iedereen nogmaals bedankt voor het delen van ervaringen!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:27

Fijn dat je zo'n goede ervaring met Jessica hebt gehad en alles weer lekker bijgewerkt is nu :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:53

Fijn dat 't meeviel, en dat Guus z'n vreetapparatuur weer helemaal tiptop is :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:57

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:23

Ghostattack schreef:
Hier goede ervaringen met Marco van Schie van de Lingehoeve en Theo van Delft (komt uit België maar versterkt het team bij de Lingehoeve volgens mij).

Ik helaas niet met Marco v Schie. Nu DAP Krommerijnstreek. Top!

Martijn is maar af en toe bij hun, werkt zelf in regio oost NB/Noord-LB

Moniek2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:44

Martijn gouwmans heeft ook mijn paard met ernstige gebidsproblemen behandeld( dit paard was eerder behandeld door spencer schuman uit zwolle, die man had alleen de voortanden gedaan en niks aan de kiezen. Het paard had daardoor een golvende kaak en diastases) ik ben er niet tevreden over Martijn. mijn paard had veel pijn tijdens zijn behandelingen en hij heeft haar bijgespoten met spierverslapper ipv pijnstilling. Paard heeft nu een trauma van de behandeling en voelt zich niet veilig in de stal. Daardoor slaapdeprivatie ontwikkeld. Ook is het paard extreem gaan afvallen sinds de behandelingen. Paard laten onderzoeken bij de universiteitskliniek in Utrecht, die kwamen tot de conclusie dat het gebit door martijn zo vlak was geveild dat het paard niet meer in staat is haar voedsel goed te malen en nog maar eenderde op kan nemen van wat ze daadwerkelijk binnen krijgt. Waardoor ze dus sterk vermagerde.
Ik geloof best dat martijn een prima tandarts is voor het trekken van een wolfstandje of wat haken verwijderen maar ik zou hem niet aanbevelen als het paard echte problemen heeft met het gebit