Ik zie op Facebook dat Equus extra plek heeft voor hengstveulens. Leuke toevoeging, die bonte op de 1e foto is mijn kleine toen hij de 1e dag aankwam vorig jaar
Wat verder weg, maar super plekken om op te groeien: Eiffel Opfok en Stal Escapade, beiden in de Eiffel in Duitsland. Door het heuvelachtige terrein krijg je keiharde en handige paarden, op beide adressen super zorg voor de paarden en kuddes gematcht op karakter. Bij de Eiffel Opfok staat bij iedere groep een ouder dier als ordehandhaver.
Hier zeer goede ervaringen met stal Huusstede. Daarna heb ik mijn hengst nog ingeschaard bij Stal van Beijnum en ook hier goede ervaringen. Al met al heb ik nu een zeer sociale hengst waar ik zonder probleem een mini bij heb gezet (inclusief een gedeelde stal).
kiki1976
Geplaatst: 03-09-18 20:51
Vulina schreef:
Bedankt voor jullie aanbevelingen voor de Doniahoeve
Wij zitten vol tot tenminste einde 2019-voorjaar 2020... Ik krijg best veel berichten, dus ik post het hier ook nog maar even
Goed teken Vulina!
splenius
Geplaatst: 24-09-18 13:56
hallo vraagje over opfok breukelenhof. wat zijn de prijzen is er een winter en zomer prijs?
Ik zag op Facebook dat stal Equus nog enkele plekken voor hengstveulens heeft.
Askim
Geplaatst: 25-09-18 21:52
Twinklebel schreef:
Ik zag op Facebook dat stal Equus nog enkele plekken voor hengstveulens heeft.
Ik heb een merrie gekocht.
Wings_love
Geplaatst: 25-09-18 22:09
Mijn paard staat bij opfok Goeree Overflakkee in Middelharnis. Zeer tevreden over! Ze houden ze goed in de gaten en bellen als er wat is (gelukkig nog niet aan de orde geweest). Swinters hebben ze grote stallen met een verharde uitloop. Zomers staan ze op de weiden. De eigenaar is ook landbouwer, dus de landen worden om het jaar beplant. Zorgt voor minder wormen. Het hooi is van topkwaliteit en voordat ze op de weiden gaan, wordt er gras door het hooi gegeven zodat ze langzaam wennen. Ze worden keurig bijgehouden met hoefsmid, ontworming en enten. Wij wilden graag dat de hoefsmid iets vaker kwam, dat was ook geen enkel probleem. Wat mij betreft echt een aanrader. Prijzen zou ik zo even niet weten, ik meen rond de 140 in de winter. Als je nog vragen hebt, pb me gerust.
Met veel interesse volg ik alle topics over veulens kopen en opfok. Maar had toch nog een paar vraagjes, hoop dat ik hier de antwoorden kan vinden. Ik wil dus een veulen gaan kopen, maar heb verschillende opfok bedrijven gemaild en in deze tijd worden de groepen gemaakt.. wat logisch is.. en in het weideseizoen nemen ze geen jaarlingen aan.. dus als ik het goed begrijp kan ik dus pas in het najaar 2019 een veulen kopen.. En welke opfok raden jullie aan? Het liefste Zuid-Holland of Brabant.. Gelderland mag ook nog.. En zijn er ook opfok waar je je veulen uit de groep mag halen? Want dat vind ik wel belangrijk..
Hoop dat jullie mij Wat wijzer kunnen maken!
Daphneeeej
Geplaatst: 07-10-18 19:52
Opfok Equus in zwolle neemt wel veulens aan in winter seizoen. Hier lopen ze gewoon 24/7 buiten (grote inloop stal met hele grote paddock) waardoor het voor hun geen probleem is. Mijn aangekochte hengstenveulen kon zo goed als nergens terecht in januari/februari behalve bij hun. Veulens uit een groep halen mag volgensmij ook zo goed als nergens bij de grote opfokplekken. Evt alleen bij de particuliere plekken bij mensen aan huis oid.