Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VValar schreef:Een beetje handelaar probeert toch snel alles te verkopen wat los of vast zit. Ik heb een keer een paard aan hem verkocht en eerlijk het verhaal erbij verteld dat ie een zeer moeilijk karakter had, met name onder het zadel. Bloedmooi dier, prima papier en kerngezond. Behalve in het hoofd. Eeuwig zonde. Achteraf had ik het beestje gewoon moeten inslapen maar goed, aldoende leer je.
Ik ben het dier een krap half jaar later tegen gekomen op een veiling waarin ze werd aangeboden als zijnde ‘braaf L paard’. Dier kon nog steeds geen normale overgang maken. Hierna nog 3x gecontact door nieuwe eigenaren(!) die allen het paard hadden gekocht maar haar weer uiteindelijk terug hadden gebracht en van mij wilde weten wat er mis mee was. Het vervelende van je naam nog op het papier hebben. Ik heb ze doorverwezen naar Cees zelf maar ik wist al genoeg over hoe hij dat dier probeerde te slijten.
Stalruiter daar is er nog mee achterover geslagen maar ondertussen wel proberen te verkopen aan de recreant. Super onverantwoordelijk.
VValar schreef:Dat weet ik helaas niet. Uiteindelijk hield het contacten van de nieuwe eigenaren met mij gelukkig wel op. Ik hoop heel stiekem dat ze nog een leven heeft als mooi weidepaardje ergens, maar dat zal wel niet vermoed ik.