Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EricClaes schreef:Luna, ik kan je alleen maar vertellen wat je moeder ons vertelde op het moment dat we op het land bij Olana stonden en ze naar Jaime had gebeld ...
Luuun1 schreef:Rocamor schreef:Misschien niet kloppen? Dus er is een mogelijkheid dat het wel klopt
Volgens mij heb ik net in mijn vorige bericht foto's toegevoegd waarin duidelijk staat dat dat verhaal niet klopt, ik heb het over niks anders gehad dan foto's die wel of niet naar de hoefsmid zijn gestuurd
love_odin schreef:Op het hele verhaal wat eric gepost heeft over de stichting komt er alleen een reactie op het punt dat de foto's wel verstuurd zijn naar de hoefsmit.
Bijzonder.......
Luuun1 schreef:EricClaes schreef:Luna, ik kan je alleen maar vertellen wat je moeder ons vertelde op het moment dat we op het land bij Olana stonden en ze naar Jaime had gebeld ...
Dat snap ik ook en is helemaal prima, jullie waren hier natuurlijk ook niet het hele jaar door maar misschien volgende keer eerst even nagaan voordat je dingen openbaar maakt die misschien niet kloppen
Luuun1 schreef:love_odin schreef:Op het hele verhaal wat eric gepost heeft over de stichting komt er alleen een reactie op het punt dat de foto's wel verstuurd zijn naar de hoefsmit.
Bijzonder.......
Ik ben hier niet om te discussiëren, deze persoonlijke aanval wilde ik rechtzetten, de rest zijn verwijten naar mijn moeder, het privé contact tussen hun heb ik geen idee van hoe dat gelopen is dus ik kan wel dingen roepen maar dat zou oneerlijk zijn zonder te weten hoe het precies gegaan is
arkama schreef:Ik heb zelf twee paarden in pension staan bij Laura, al meer dan 5 jaar. Mijn ruin heeft er ook heel lang over gedaan om zijn juiste plek in de grote groep te vinden, waardoor hij ook meer dan 3 jaar altijd mager bleef, ondanks twee keer per dag bijvoeren. Maar dat was niet omdat hij niet de juiste verzorging kreeg, want op een dag vond hij een nieuw vriendinnetje (die toevallig heel erg leek op mijn eerste pony in België die heel zijn leven zijn beste maatje was tot aan diens dood) en dankzij haar heeft hij eindelijk zijn plekje gevonden. Op geen tijd stond hij opeens mooi rond en sindsdien is hij altijd mooi rond gebleven! Hij hoeft sindsdien geen extra bakjes meer en blijft goed zonder extra verzorging.
Om maar te tonen dat er in zulke grote kuddes andere zaken meespelen dan enkel de verzorging die de mens geeft...
Ik had indertijd ook kunnen verkondigen dat hij niet goed opgevolgd werd, maar ik merkte zelf ter plaatse op dat dit een onwaarheid zou geweest zijn.
Ik heb tot voor corona ook regelmatig mijn paardjes bezocht om de toestand ter plaatse te bekijken en eerlijk gezegd wil ik nog zien wie het beter zou doen dan Laura om zoveel (trauma)paarden en een continu veranderende hoop vrijwilligers (waar ook getraumatiseerden tussen lopen die een speciale opvang nodig hebben) op de juiste manier aan te sturen... Petje af!
janderegelaa schreef:Ik denk dat je wel naar alle paarden moet kijken en niet naar een individueel geval. Oude paarden die hun natje en droogje gewend zijn op stal en waarvan de eigenaar ze iedere dag ziet zijn denk ik ook niet zo geschikt om ineens op die manier gehouden te worden. En ik kan me ook voorstellen dat als er zoveel paarden zijn, je niet zo snel in de gaten hebt als er 1 vermagerd of een wond heeft. Ik heb een paard in de opfok gehad en die staan echt heel goed bekend en ik vind ze ook goed maar toch misten ze een grote wond aan zijn been.
Ailill schreef:Eens Earth, 3 jaar wachten is extreem lang, als eigenaar maar in het bijzonder voor het desbetreffende paard.
Dreamboy schreef:Persoonlijk vind ik het dan weer vrij bijzonder dat je een paard wat gevoelig op de ogen is naar zo'n droog en warm land stuurt met veel stof en insecten. Maar daar zul je ongetwijfeld een goede reden voor gehad hebben.
arkama schreef:Dreamboy schreef:Persoonlijk vind ik het dan weer vrij bijzonder dat je een paard wat gevoelig op de ogen is naar zo'n droog en warm land stuurt met veel stof en insecten. Maar daar zul je ongetwijfeld een goede reden voor gehad hebben.
Ik woon zelf in Italië dus zoveel verschil was er niet met Spanje... Ze had trouwens hetzelfde probleem in België.
En ja, ik had inderdaad een goede reden om mijn paardjes niet meer bij me te houden, zelfs al hadden ze een paddock paradijs en bijna 4ha ter beschikking...
Maar ik val in herhaling : (ver)oordelen is makkelijk...