Even een schopje op dit bericht. Zijn er nog mensen die hier besteld hebben onlangs?
In NL kan je het niet laten bezorgen, wel BE etc.
Oretha
Geplaatst: 26-09-25 09:44
c_alsemgeest schreef:
Oretha schreef:
Even een schopje op dit bericht. Zijn er nog mensen die hier besteld hebben onlangs?
In NL kan je het niet laten bezorgen, wel BE etc.
Is het in België wel "legaal"? In Nederland hebben mensen boetes gehad van 2500 euro.
c_alsemgeest
Geplaatst: 01-10-25 20:32
Ja het mocht iig een tijd geleden in BE gewoon nog aangekocht worden, ok spreek over een jaar geleden, misschien mag dat inmiddels ook niet meer. In NL mag het al langer niet meer, daar staan inderdaad hoge boetes op als je het toch direct in voert. enkel op doktersrecept mag omeprazol gekocht worden. Maar weet niet hoe de regels nu zijn in België. Het is heel veranderlijk, dus kan best dat dat nu ook niet meer mag.
Ik bestel er i.i.g. nooit meer na mijn boete in nl. terwijl ik nu in België woon. niet voor niets dat nl het weigert, er is simpel weg geen controle op of dat erin zit wat jij denkt dat erin zit.
Als je zeker wil zijn of België het oké vind kun je altijd de Favv mailen.
c_alsemgeest
Geplaatst: 02-10-25 07:28
Ik gebruik het nu al jaren niet meer, heb het vroeger gebruikt toen het nog gewoon in Nederland leverbaar was. En besteld mocht worden. Het was toen niet illegaal. Voor mijn paard werkte het toen.
Het is idd niet FDA approved, maar niet omdat het niet goed is, maar het is in zijn geheel niet geëvalueerd. Dat is voorbehouden aan de grotere merken zoals gastrogard etc. Inhoud is puur omeprazole en wat vulstoffen, net als de wel goedgekeurde aanbieders. Maar omdat het niet geëvalueerd is door de FDA heb je alleen de info van het merk zelf en niet of het klopt wat ze zeggen dat er in zit.
Voor Nederland (en wellicht dus nu ook België) mag je het alleen op doktersrecept verstrekken/aankopen dus zit je inderdaad vast aan de duurdere merken.
Wellicht dat het in de toekomst nog wel de approval krijgt, dan zou het mogelijk weer aangeboden kunnen worden hier.
Het verschil in prijs is groot, echter is omeprazole niet duur om te produceren, voor mensen is dit ook in de lage hoeveelheden losgelaten, vandaar dat wij voor ons zelf nu ook goedkopere varianten kunnen kopen bij bv de kruidvat van hun huismerk. Het zou imo het mooiste zijn als de merken die wel approved zijn hun kunstmatig hoge prijs wat los gaan laten. Want deze liggen echt te hoog tov de productie prijzen. Zelfs als je het vergelijkt in de hogere mg's voor paarden tov mensen.