Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
hwn schreef:Sterkte, TS ! Idd de beste keuze, en deze hitte (weet niet of het in Nederland even warm is als in België) is voor oudere paarden ook geen lachertje.
Wat ik me wel afvraag: als het dier er zo slecht uitziet, en allerlei ontstekingen en zo heeft, is dit dan wel geschikt voor consumptie?
superpony schreef:Jeetje, respect hoor ts.
Wij hebben in Januari een jong paard laten inslapen, zodat de anderen afscheid konden nemen, maar hij ging niet heel vlot.
Over Nijkerk heb ik altijd alleen maar goede dingen gehoord. Fijn dat het zo goed is gegaan. Uiteindelijk moet je er als baasje verder mee kunnen. Het paardje merkt er niks meer van.
Dat je moeder in een gat valt snap ik heel goed. Probeer mensen weleens uit te leggen dat ik stapelgek ben op onze paarden, maar als ze wegvallen, stopt mn sport, hobby en deel van ons leven ook gewoon. Direct een andere hebben, is soms moeilijk. Maar niks hebben, betekent ook niks kunnen doen vaak.
Kan je moeder niet een beetje van jou en jouw paard genieten?
Eapy schreef:Wauw, wat sterk TS. Heb veel respect voor je. Sterkte in deze moeilijke tijd.
Wat betreft slachten vs. inslapen, ik denk inderdaad dat het aan het paard en baasje ligt. Ik heb twee merries, waarvan de een al bijna 15 jaar. Ik ken haar extreem goed en weet hoe ze reageert op prikjes/verdoving. Ze zal vechten tot het einde. Het is geen mooi beeld, maar ik weet dat slachten voor haar beter zal zijn. De ander is niet zo, die laat dingen veel meer over zich heen komen en gaat makkelijker mee in situaties.
Überhaupt eraan denken breekt mijn hart, maar als eigenaar moet je zulke beslissingen durven nemen. Gelukkig is het nu nog niet zo ver *afkloppen*.
TS; heel veel sterkte en liefde toegewenst.