Oriënteren op volpension omg Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:33

Stal fontaine in Driebergen heeft idd geen website is wel in dr maak. Stal huisman en Fontaine doen samen leuke activiteiten via de vereniging Bosruiters.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:26

Westbroek een optie: Noordhoeve of stal Vredegoed (hele dagen buiten)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:34

Wereldpaarden woudenberg staan ze in minipaddockjes, zeg maar stalformaat alleen dan buiten. Alleen. Of 24/7 buiten. Denk dat dat niet is wat je zoekt :)

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:34

Bij stal Schaerweijde inderdaad even langsgaan. Er loopt altijd personeel rond, de eigenaresse is er altijd en er loopt altijd personeel.

Ik kan me voorstellen dat ze niet reageren op telefoon enzo. Ze zijn enorm druk, de hele dag in touw. Ze hebben de stal een jaar geleden overgenomen uit een faillisement en er is veel werk verzet.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:35

Ik sta nu bij wereldpaarden. Je kan kiezen voor maatje in de paddock, dan heeft je paard meer ruimte. Paarden staan overdag hele dag buiten. Goed hooi en veel keuze krachtvoer. Ook 2 binnenbakken en 1 buitenbak. Ook direct aan het bos. Er is ook een loopstal. Net opgeknapt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:39

bonny123 schreef:
Ik sta nu bij wereldpaarden. Je kan kiezen voor maatje in de paddock, dan heeft je paard meer ruimte. Paarden staan overdag hele dag buiten. Goed hooi en veel keuze krachtvoer. Ook 2 binnenbakken en 1 buitenbak. Ook direct aan het bos. Er is ook een loopstal. Net opgeknapt.

Verstandig idd, twee paarden in twee minipaddockjes :Y) Dan kan je ze nog beter alleen laten staan. Volpension daar zou voor mij geen optie zijn. De nieuwe 24/7 stal ziet er opzich wel mooi uit, zijn ze hard mee bezig. Moet je alleen ook maar net het paard voor hebben. Wat ik daar jammer aan vind is dat het grootste gedeelte, nog steeds niet groot is. Daar kunnen ze geen sprintje trekken. Maar over het algemeen stonden daar ook rustigere koudbloedjes, wat natuurlijk een prima plek is dan. Hebben over het algemeen minder ren behoefte :P

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:41

Wat ik op Schaerweijde gezien heb was ik ook niet helemaal van onder de indruk. Kleine paddocks, paarden stonden maar een beetje te staan. Stallen die ik gezien heb waren klein. Er werd op dat moment een paard gereden door de eigenaresse..daar sprongen de tranen van in je ogen. Geen plek waar ik mijn geld zou brengen.

Idee/concept is leuk maar ik denk niet wat TS zoekt. Behalve als je voor bovenstaand makkelijk je ogen kan sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:22

Bedankt in ieder geval voor jullie hulp en meedenken!! Ook de PB's, die beantwoord ik morgen even :)

Ik kan redelijk mijn ogen sluiten voor wat andere doen, helaas, maar ook dat heeft z'n grenzen en over Schaerweijde heb ik dat nu al vaker gehoord. Het zit hier om de hoek dus ik ga morgenavond even kijken, dat kan toch geen kwaad en zit vlakbij m'n eigen stal waar ik toch heen moet.

Wereldpaarden ben ik gisteravond geweest. Hardstikke donker alleen al en toen leken de paddock wel mee te vallen. Die van de westernstal op hetzelfde terrein waren erg klein, toch bij daglicht ook nog even langsgaan. Ik begreep daar inderdaad dat dat je 2 paarden samen zette het draad er tussen uitging en je dus 2 paddocks had om zo maar te zeggen?

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik binnen 2,5 week geen passende stal ga vinden, dus besloten maar voor een tijdelijke noodoplossing te gaan om onszelf wat meer tijd te geven. En dan wat weegt zwaarder? 8 uur per dag buiten in een kleine paddock, of dan 4 uur in een grote? :(

Ik heb dan helaas weer geen 24/7 paard (ze pakt haar echte rust niet en valt enorm af) dus daarmee vallen ook veel opties weg :(

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:38

Stal Beukenburg dan? In Groenekan. Weet niet hoe de bak is en of er springmateriaal is, maar volgens mij is dat wel volpension daar. En ook 's winters 6 of 8 uur buiten in een paddock.
Daarnaast zit ook de Fransiscushoeve, 24/7 buiten en volgens mij hoef je daar ook niks te doen. Qua bak en springmateriaal weer geen idee :D

Noordhoeve hoor ik altijd heel veel negatieve verhalen over.. Hoor te vaak exact dezelfde verhalen, zou ik niet aandurven. Voldoet verder wel aan al je eisen denk ik.. Stal Boshuis in Maartensdijk misschien nog wat? Geen idee qua vol- of halfpension, maar is volgens mij ook een wat luxere stal (dus wellicht volpension mogelijk).

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 01:09

Oh ik vind de noordhoeve een erg leuke stal heb er tot mijn verhuizing met plezier gestaan! zijn heel goed voor de paarden :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 01:39

stal sterkenburg en stal huisman zijn beide fijne stallen! sta er zelf niet maar hoor er altijd wel positieve dingen over.

Stal van cooten op de buurtweg in doorn? daar gaan de paarden van 9-17 de wei op het jaar rond, er word voor je buiten gezet, met extra betaling mesten ze voor je uit er word alleen verwacht dat je één x in de zoveel tijd de paarden naar binnen haalt.

toen ik er reed was alleen de bodem van de bak iets minder, weet niet hoe die nu is. maar je kunt wel gegarandeerd je paard onbeperkt hooi voeren, je mag je trailer er neer zetten, je zit zo in het bos, er is springmateriaal aanwezig en de eigenaren zijn heel fijn, alles kan overlegd worden. Toen ik er reed moest een paard drie x daags medicatie hebben en omdat de eigenaar fulltime werkte gaf de stal eigenaar 2 vd 3 x de medicatie.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:31

_Dreamer schreef:
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp en meedenken!! Ook de PB's, die beantwoord ik morgen even :)

Ik kan redelijk mijn ogen sluiten voor wat andere doen, helaas, maar ook dat heeft z'n grenzen en over Schaerweijde heb ik dat nu al vaker gehoord. Het zit hier om de hoek dus ik ga morgenavond even kijken, dat kan toch geen kwaad en zit vlakbij m'n eigen stal waar ik toch heen moet.

Wereldpaarden ben ik gisteravond geweest. Hardstikke donker alleen al en toen leken de paddock wel mee te vallen. Die van de westernstal op hetzelfde terrein waren erg klein, toch bij daglicht ook nog even langsgaan. Ik begreep daar inderdaad dat dat je 2 paarden samen zette het draad er tussen uitging en je dus 2 paddocks had om zo maar te zeggen?

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik binnen 2,5 week geen passende stal ga vinden, dus besloten maar voor een tijdelijke noodoplossing te gaan om onszelf wat meer tijd te geven. En dan wat weegt zwaarder? 8 uur per dag buiten in een kleine paddock, of dan 4 uur in een grote? :(

Ik heb dan helaas weer geen 24/7 paard (ze pakt haar echte rust niet en valt enorm af) dus daarmee vallen ook veel opties weg :(

Dat ligt natuurlijk heel erg aan je paard. Die van mij is een echte kleuter en houdt er enorm van om lekker te spelen en sprintjes te trekken. Heb hem dan ook in de winter een halve dag in een groooote paddock in kuddeverband staan. (Mocht je dat willen overwegen als tussenoplossing, is Klein Heiligenberg eventueel ook een optie) Ik zou ten alle tijden meer waarde hechten aan kwaliteit dan kwantiteit. Liever 4 uur buiten in kudde en grote paddock dan 8 uur op stal, maar dan buiten :o echter heb je paarden die niet goed varen bij sociaal contact, dan zou zo'n kleine paddock voor de hele dag een oplossing zijn. Het zou mijn keuze niet zijn, maar gelukkig is het jouw keuze :P succes!

Mypegasuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:55

Ik sta nu 2 jaar bij stal Huisman in Driebergen en wil nooit meer weer. Wat een fijne en behulpzame eigenaren. Paarden komen het hele jaar door buiten en zien erg happy uit. Vlakbij het bos de treek/ henschoten waar je geweldig kunt buitenrijden.
Stal ik wel vaak vol, omdat er bijna nooit iemand weg gaat ;)
Geen binnenbak maar wel 2 x 20-40 Achterberg aan elkaar.
Ook is alles netjes, kortom fijnste stal die ik ken :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:03

Kun je, tot je iets anders gevonden hebt, niet tot een compromis komen op je huidige stal? Is er helemaal niets bespreekbaar te maken dat het werkbaar maakt tot een betere oplossing zich voordoet?
Voor het paard is zo min mogelijk verplaatst worden wel te prefereren natuurlijk.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:07

Ik plaatste dit ooit begin dit jaar in een ander topic:

Loosdrecht, stal Hilverzicht (evt Hit actief). Voldoet min of meer aan je eisen. Wel 10 min over de weg richting bos.

Ook eens stilgestaan bij de Tolboom, geloof ik, in Maartensdijk. Alleen geen binnenbak. Hoe de bak is weet ik niet. Zo in het bos en ook dagelijks buitengang.

En ik zou inderdaad zo min mogelijk mijn paard elke keer verhuizen als het niet kan. Of moet je per direct weg?

In Nederhorst tB zitten ook een paar fijne stallen met buitengang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:14

Ik ga vanmiddag/vanavond! de overige PB's even beantwoorden!

RSC Henschoten en Schaereweijde vallen al af. Ook over Fontaine en Noordhoeve hoor ik niet de beste verhalen over de eigenaren, en met rare eigenaren ben ik dus een beetje klaar :') Zelfde geldt voor Heiligenberg. Het zijn natuurlijk maar verhalen en voor ieder anders, dus de laatste 3 wil ik nog wel langs gaan.

Ninx een compromis op mijn huidige stal is niet mogelijk. Hij wilt niet eens in gesprek want, zijn eigen woorden "zij gaan niks veranderen, wij moeten ons maar aanpassen". Dus nee, dat is echt geen optie meer voor mij...

Hilverzicht is helaas geen optie. Hit-actief/24 uur buiten is niks voor mijn paard. Ik wou het graag, het geprobeerd ruim een half jaar maar werkte echt niet. Verder komen de andere paarden bij Hilverzicht er ook niet uit begreep ik, en anders maar 2 uurtjes.

Ik heb via PB de perfecte stal ontvangen, maar wel echt 40 minuten enkele reis... Toch is overwegen...

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:18

Moeite waard als je bv aan de Veluwe kan komen te staan. Dan ga je 3 of 4x pw genieten. Zijn er ook die dat doen. Wel even vragen of zij service kunnen bieden, zodra je paard bv iets heeft en medicatie toegediend moet krijgen of e.d. Succes.

Deze trouwens gezien: stal Vredegoed. Goede ervaringen over gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:23

Klopt, het enige probleem is dat ik 40 uur per week werk dus in de winter niet van het bos kan genieten (is al donker dan)
Ik heb sowieso een bijrijder voor 2 dagen, en als ik [naam] dan 1 dag vrij geef hoef ik zelf maar 4x heen en weer. Dat weegt ook mee :)

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:49

Ik heb je net een pb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:15

Hoeve Romantico ben ik eens gaan kijken. Vond de bak erg zwaar en niet veel grond.
Geere Stein wellicht?
Ik heb daar ook eens gezocht in de buurt en vond het een drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:36

Joman schreef:
Hoeve Romantico ben ik eens gaan kijken. Vond de bak erg zwaar en niet veel grond.
Geere Stein wellicht?
Ik heb daar ook eens gezocht in de buurt en vond het een drama.

Komen ze helaas ook maar 3/4 uurtjes buiten, en die vond ik ook wel weer heel prijzig...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:55

Willekes schreef:
Ik plaatste dit ooit begin dit jaar in een ander topic:

Loosdrecht, stal Hilverzicht (evt Hit actief). Voldoet min of meer aan je eisen. Wel 10 min over de weg richting bos.

Ook eens stilgestaan bij de Tolboom, geloof ik, in Maartensdijk. Alleen geen binnenbak. Hoe de bak is weet ik niet. Zo in het bos en ook dagelijks buitengang.

En ik zou inderdaad zo min mogelijk mijn paard elke keer verhuizen als het niet kan. Of moet je per direct weg?

In Nederhorst tB zitten ook een paar fijne stallen met buitengang.

Tolboom is gestopt, nieuwe eigenaar is volledig over op vleeskoeien en de pensionklanten zijn vertrokken. Was wel een geweldige locatie. Daarnaast zit Arends nog maar daar komen de paarden niet of amper buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:18

Volgens mij heb ik alle PB's gehad, iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken! :)
Aanstaande dinsdag heb ik een dag vrij genomen, en ga ik met m'n mams en bijrijder gewoon half [plaats] rondrijden :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:19

Dat heb ik destijds ook gedaan.

Goede stalling hier in de regio valt niet mee moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:52

Ik heb inmiddels zo ongeveer alle stallen in de omgeving in een bestandje staan, alle voors- en tegens en jullie ervaringen eraan toegevoegd, en een selectie gemaakt van de stallen die ik wil gaan bekijken aanstaande dinsdag! Waaronder ook een handjevol die (op papier) echt aan mijn eisen voldoen!
Iedereen super bedankt voor de hulp en het meedenken, ook de PB's! Heel lief! :D