Paard had begjn augustus het alendronaat-infuus gekregen. Begin september zijn we 2 weken met hem op vakantie geweest in het bos en dat ging echt super! Hij liep prima, struikelde niet en had het geweldig naar zijn zin.
Dus toen we weer thuis waren was ik erg benieuwd wat hij in de bak zou doen.
Rechtsom liep hij prima maar linksom zag ik helaas toch weer af en toe onregelmatige passen ertussen....
En zo was het ook afgelopen donderdag....
Hij loopt wel aanzienlijk beter door de behandeling maar de beperking in zijn hals door de artrose blijft wel bestaan.
Erik vond hem zeker niet zo slecht om er nu al afscheid van te moeten nemen, we kunnen hem gewoon blijven rijden maar wel per dag kijken hoe het gaat en wat hij aangeeft.
Ik heb gemerkt dat hij wel een stuk vrolijker is dan voor de behandeling en we weer onze oude 'clown' terughebben. Dat geeft wel aan dat hij zich ook echt beter voelt.
Meer dan dit kunnen ze niet voor hem doen. Wel het lijf soepel blijven houden met o.a. fysio 1 x per 2 maanden. Alleen de hals mag dan absoluut niet behandeld worden.
En maart volgend jaar is het infuus helemaal uitgewerkt en wordt hij opnieuw beoordeeld en eventueel opnieuw behandeld met alendronaat.
Als het voor die tijd heel veel slechter wordt kan ik uiteraard kontakt opnemen.
We blijven hem gewoon goed in de gaten houden en focussen ons nu vooral op hetgeen hij nu aankan en leuk vindt. En dat is veel buitenrijden!
Eind oktober gaan we dan ook maar weer een weekje naar de veluwe toe!
We kunnen thuis wel buitenritjes van 1 a 2 uur maken maar het wordt nu s avonds toch al snel donker en moeten dan toch echt de bak in....
Hij loopt dan niet steenkreupel of zo maar er zitten onregelmatige passen tussen....
Dus ja.....gemengde gevoelens! Zo lang het nog gaat en acceptabel is en het paard nog vroljjk is mag hij nog lekker blijven en anders moeten we helaas afscheid nemen. Het mag geen lijdensweg worden.
Alleen wordt dat voor mijn man nog wel ff een dingetje dan....het is zijn paard en hij kan echt lezen en schrijven met het beestje...