Poging #200 goede zadel passer/maker voor klein zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:08

Tyrcanol schreef:
Wat is er niet goed aan die van jou dan? Die komt ook van country mill toch?
En wat wil je er eventueel voor?

Wij wonen in verweggiestan. Brabant tegen de Belgische grens (Lommel)

Ik ga het gewoon proberen met vriendlief al vrees ik er voor..

Wij zijn met de andere pony naar België geweest voor onderzoek en dat vond hij verschrikkelijk :=

Komt inderdaad van Country Mill! Hij is verder prima, maar ik kan er zelf niet in zitten door rugklachten. Mijn lichaamsbouw past ook niet bij het zadel. Daarnaast past ie niet meer op mijn pony :+

Hij was nieuw 1680 euro, zadel is overigens zwart met een bruin biesje. Qua prijs, ja goede vraag :P Ik heb geen idee wat ik ervoor terugkrijg als ik hem bij CM zou inruilen op een nieuw zadel.

Overigens is trailer rijden hier nooit een probleem, het geld dat ik uitgeef daarentegen wel _O- Daarom neem ik mijn vader niet meer mee naar CM.

Saul

Re: Poging #200 goede zadel passer/maker voor klein zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 09:37

Maar dat snap ik dan niet zo goed jij zit er niet lekker op. Ook daar kijken ze toch naar bij country mill neem ik aan ?

Een zadel moet voor zowel ruiter als paard passen..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:01

Klopt, maar toen wij voor een zadel gingen moest het vooral passend voor mijn pony. We konden toen namelijk nog bijna niks onder het zadel, dus het belangrijkste voor mij waa dat die pony zonder staken liep onder een zadel. Dan konden we later gaan kijken naar een ander zadel wat voor beiden past.

Hij zit wel comfortabel hoor! Dat is het probleem niet :P Maar zo hebben we het in goed overleg gedaan. Inmiddels ben ik zo ver dat we dressuurmatig echt bezig zijn en dus ga ik voor een ander zadel.

Edit: Ze denken heel erg met je mee bij CM hoor! Ik heb een pony met nogal een heftig verleden en daardoor konden we eigenlijk niks. Zij hebben me daar heel netjes en rustig geholpen (pony rende weg voor de zadelmaker :') )

Plukje

Re: Poging #200 goede zadel passer/maker voor klein zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:41

Ook ik zeg absoluut Country Mill. Wat de afstand ook is, het is het echt waard!
Ik heb zelf een trailertrauma opgelopen, dus ik ben eens gaan uitzoeken wat het kost om een vrachtwagentje te huren waar ik met B-rijbewijs in mag rijden. Ik vond dat nog best meevallen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:17

Edwin Ligtvoet, erg goede ervaring mee. Eerlijk advies, smeert je niks aan. Is wel druk, dus vaak even geduld hebben voor een eerste afspraak.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:05

Tyrcanol, ik snap het wel hoor dat je vriend liever niet met levende waar in een trailer achter zijn auto rijdt, er zijn veel mensen die het eng vinden, vooral omdat ze het eigenlijk te weinig doen om te ervaren dat het vrijwel altijd goed gaat. Als paardentaxi rijd ik veel kilometers met paarden van anderen en daar ben ik zo mogelijk nog voorzichtiger mee als met het rijden van mijn eigen paard. Gelukkig heb ik nog nooit iets meegemaakt op de weg, mijn ervaring is als je op "rustige" tijden rijdt en goed anticipeert op het andere verkeer, de kans dat er iets mis gaat echt heel klein is.

Ik had in eerste instantie op mijn toen nieuwe pony een tweedehands Massimo dressuurzadel ( ik wist wel goed zelf of het paste of niet). Daar heb ik een klein jaar mee gereden en toen wilde ik toch weer liever op de trail over. Ik heb de dressuur daar ingeruild en kreeg daar nog een heel mooi bedrag voor terug. Een beetje hetzelfde idee als Ghostattack, als mijn pony maar goed loopt, moet ik maar even wennen aan de dressuurzit van dat zadel, totdat ze meer haar definitievere vorm kreeg, toen kon een trail ook. Ook Lou ( mijn vorige paard) vond het ( voor mij te) spannend bij CM, met haar ging ik dan na de aanpassingen een rondje door het bos daar in de buurt, zodat ik kon testen of het goed zat/reed. Dat was altijd het geval.
Ik vind het ook heel fijn dat ze daar een binnenbak hebben waar je in kan rijden, ze willen het liefst ook dat je er daar op gaat, maar als dat om wat voor reden niet kan of lukt is dat ook goed.

Succes met het overhalen van je vriend hoor!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 09:27

Sorry ik ben eigenwijs..

Heb een zadelpasser bij ons in de buurt gevonden die ik er eerst naar laat kijken..
Ik ken haar goed en heb alle vertrouwen in haar.

Zou heel graag naar country mill willen, maar eerst even checken of er echt niets aan mijn zadels gedaan kan worden.
Dit klinkt heel oneerbiedig misschien, maar mijn merrie is al een dagje ouder, en is chronisch ziek. Dus ik kan nu wel een zadel van €1500-2000 aan laten meten.. maar voor het zelfde geld is het rijden morgen af gelopen ..
Dat houdt me toch stiekem wel een beetje tegen :x en dan erbij heb ik dit jaar al zoveel geld uit moeten geven aan mijn andere pony dat het potje ook wel een beetje leeg aan het geraken is :o en ik niet wil dat als we nu weer onverhoopt naar de kliniek moeten ik geen reserve meer heb...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:15

Ik snap je goed hoor, ik zit een beetje met hetzelfde momenteel... Ik stel ook dingen uit omdat ik al zoveel grote uitgaves heb en omdat mijn reservepotje wel een beetje op is.

Als er echt niets te doen is aan jouw zadels, zal deze persoon die jij goed kent dat vast wel zeggen.

Overigens kan je daarna altijd nog informeren of CM een tweedehands Massimo voor je heeft.