Waar professionele paarden/veeverzorger vandaan halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:28

karuna schreef:
Dat had ex ook al geoppperd. Die wilde ze wel betalen en installeren. Goed voor de zomer maar ongeschikt voor de wintermaanden met vorst. Helaas dan moet ik nog steeds vaak erheen.

Dat moet tegenwoordig wel op te lossen zijn. Automatische drinkbam met warmte lint is denk ik ook wel iets voor jou.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:36

Eerst denk ik dat je moet bekijken hoeveel uur werk er per dag is en in welk dagdeel dit te doen is. (moet dit bv smorgens, of kan dit ook 'savonds gedaan worden, laatste geval kan je iemand zoeken die het naast zijn normale werk doet.)

Als je het in loondienst wil doen moet je ook kijken naar de loonkost. Een idee is het bedrag dat een persoon per uur verdient X 3. (iemand dat 9 euro netto verdient kost jou tussen de 18-27 euro per uur). Is dat haalbaar?
Eventueel kun je oo, gk een freelancer zoeken, dan is het te zien wat die persoon zijn uurtarief is.

Hou er ook rekening mee dat je meestal 5 dagen per week kunt beroep doen op iemand, maar er in het weekend alsnog zelf voor staat.

Er bestaan ook firma's, bv Cat-a-licious (belgie) die vakantiezorg doen, dergelijke mensen kun je vast ook op dagelijkse basis inhuren, die werken met een team dus dan kun je iedere dag iemand krijgen. Een basisbezoek start hier wel vanaf 10 €, maar ik denk dat er op langere termijn wel iets te bespreken valt kwa prijs.
Maar volgens mij kom je in iedere situatie even duur uit als een paard op volpension te plaatsen. Is dat dan geen optie?

Zit er in de buurt geen school die een dierverzorgingopleiding geeft? Misschien is er daar iets mee te regelen dat zij bv 2 X per week alles grondig komen uitmesten. Als je in een 24/7 buiten situatie werkt kun je kijken om grote slowfeeders aan te schaffen waar er voldoende inkan voor 3-4 dagen. Als je dan op maandag en donderdag een aantal leerlingen hebt die kunnen grondig uitmesten en alles goed aanvullen, en een oplossing zoekt voor het water, heb je er zelf dagelijks geen zwaar werk meer aan?

Anoniem

Re: Waar professionele paarden/veeverzorger vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:40

Ik zou je jonkie verkopen en Connor toch proberen in vol pension te zetten!
Hij is pas 17 toch? Kan hij misschien nog heel lang mee, maar je hoeft je niet meer druk te maken over training enzo.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:32

Duhelo schreef:
Als je het in loondienst wil doen moet je ook kijken naar de loonkost. Een idee is het bedrag dat een persoon per uur verdient X 3. (iemand dat 9 euro netto verdient kost jou tussen de 18-27 euro per uur). Is dat haalbaar?
Eventueel kun je oo, gk een freelancer zoeken, dan is het te zien wat die persoon zijn uurtarief is.

Dat is per 10 dagen al 180-270 euro, kan me niet voorstellen dat dat überhaupt voor iémand te betalen is :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:35

iemand vast in dienst nemen kost heel veel geld inderdaad. Dat is maar voor weinig mensen haalbaar...

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:14

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:54

nationale hulpgids.nl

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:57

zorgvoorelkaar.com

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 21:05

VivaLaVida schreef:
Ik zou je jonkie verkopen en Connor toch proberen in vol pension te zetten!
Hij is pas 17 toch? Kan hij misschien nog heel lang mee, maar je hoeft je niet meer druk te maken over training enzo.

Is einde Connor -O- dat gaat hij niet redden. Hij is zo gehecht aan zijn vriendje dat hij stopt met eten. Dat heeft hij al eens eerder gedaan en dat is hem bijna fataal geworden, En volpension geschikt voor hem is er niet in de buurt. Hij is trouwens 18 alweer.

Oude laten inslapen is niet alleen vanwege mij. Hij mankeert idd van alles maar heeft er nu geen last van. Alles is onder controle waardoor hij is zoals elk iets ouder paard. Alleen met meer eisen aan zijn omgeving dan een gezond dier. -O- die laat je ook niet zomaar inslapen.

Een bedrijf inschakelen heb ik naar geinformeerd. Dat gaat minstens 25 euro per uur kosten met een minimum van 25 euro. Veel te duur dus. Vrijwilligers vinden zijn er niet. Klein dorp ook dus helaas.

Vakantie service kan alleen korte periodes leveren, niet continue met dezelfde personen.

Tijd waarop maakt niks uit, ze zijn niet tijdgebonden in hun zorg gelukkig. De speciekuipen voorzien van warmte lint zou een optie zijn in combinatie met cameras. Maar dan moet ik nog gaan als er iets is en die energie is er gewoonweg niet. Dat bleek wel afgelopen weekend, lijf stopte ermee tijdens een etentje met als gevolg dat ik niet thuis kon komen en bij redelijk onbekenden heb moeten slapen. Gelukkig had ik de dagen kunnen regelen voor de paarden. Maar dat risico blijft dus moet ik wel dagelijkse zorg hebben.

Ik heb voor nu een paar goede opties die nog net betaalbaar zijn of als plek goed of mogelijk goed. Woensdag ga ik nog een optie bekijken en dan houd ik er vier over voor als het er nu voor staat.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:19

Ik heb geloof ik je advertentie op marktplaats gezien en voor mij is het in de buurt, mijn eigen paard staat in Wijnbergen
Vanaf wanneer heb je iemand nodig? Echt specifiek vanaf de winter? Want denk dat ik je best wel uit de brand helpen als je me een pb wil sturen met wat en wanneer en meer informatie enzo :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:46

HOe oud is je oudje?

Wij hebben wat pp's bekeken. Ook op 140km van ons, omdat je niet veel echt mooie plekken hebt op elke hoek.

Mijn merrie is 23 en onze 2 ruintjes zijn 18. Onze jonge ruin van 6, wilden we in pension houden.

Toch anders besloten en we doen nog steeds alles zelf, maar rijden ze ook nog.

Misschien is het wel een idee om zoiets te vinden. Je zegt dat je oudje erg gehecht is. Maar in een rustige, stabiele kudde maken ze ook nieuwe vrienden zou het tegen die tijd minder erg zijn als er eentje wegvalt.
Het is vaak verder, maar je kan dan gaan wanneer je je wel goed voelt. Het is heel moeilijk, maar de tijd die je dan kan besteden is misschien beter en waardevoller.

Bij ons is uit elkaar halen ook lastig, maar denk dat ze in een grotere kudde ook weer nieuwe vriendschappen zouden sluiten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 10:08

Daarvan heb ik nu dus een aantal opties. Een ervan idd is eerst samen en eventueel opsplitsen later om jonkie een jonge hengst gezelschap te laten houden en vandaar uit eventueel te verkopen alvast. Alleen dan moet oude eerst goed aan anderen gekoppeld zijn. Nu zo verkopen is gewoon einde paard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:47

Eentje is nog hengst? Zou ik hem toch castreren. Maakt alles iets makkelijker. Onze hengst is enkele maanden terug op 6jr leeftijd gecastreerd en kan nog niet bij alles en iedereen staan, maar staat wel naast onze kudde van 3 en veel samen als we erbij zijn.

Ik zie dat een groep veel voordelen heeft. Onze 2 ruintjes van 18 staan al een jaar of 12 samen en ik dacht weleens; wat als......Nu staat 3jr de merrie erbij. Toen de shet in Utrecht stond had ik veel gedoe verwacht, maar viel enorm mee. De vrhouding tussen de ruin en merrie was anders zonder de shet, maar ze hebben niet lopen rennen en zoeken.

Ze hebben in een grotere groep gestaan en dan kiezen ze ook vrienden buiten hun eigen kleine kudde. Dat is ideaal als er eentje wegvalt. Hoewel wij altijd zullen proberen gelegenheid te geven tot afscheid nemen, zolang als nodig is. Dat is vaak ook cruciaal bij een overlijden. Bij verkoop is dat enorm lastig.

Nu doen wij alles zelf en doen alles samen en komen zodoende af en toe aan rijden toe. Maar er zijn dagen dat we alleen maar mesten, hooi klaarmaken etc etc. Dan heb ik amper contact met de paarden. Vaak zijn we 2a3 uur bezig dan. Zou ik een uur ergens heen rijden, zou ik een vol uur aan de paarden kunnen besteden in diezelfde tijd bij wijze van.

Nadeel is dat ze alle 4 anders zijn en andere behoeftes hebben, waar je niet altijd van op aan kan in pension. Daarom blijven we alles zelf doen. En omdat we nog rijden.

Succes met je beslissing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 14:13

Allebei ruin. Jonge man is gekastreerd gekocht. Maar hij zou kwa leeftijd en hoogte en speelsheid goed bij hengstje passen. :j al speelt oude tinker ook graag hard en veel.

Ik ga morgen middag redelijk dichtbij kijken of die plek een optie is. Staan er twee nu zouden dus met 4 komen staan. Mooi clubje dan.

Heel,ver weg opties zijn kudde en kudde vooral tinkers.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:16

Ik ben wel benieuwd of je nog een goede oplossing gevonden hebt??
:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:33

Ja een heel goede. Ik kan blijven staan waar ik sta nadat ik eerst twee plekken elders had kunnen vinden. Een onverwachte oplossing aangedragen door een oud stalgenoot die een goed idee had. Ik heb nu alle dagen afgedekt kwa zorg op een voor mij nog goed betaalbare manier. En voor de paarden ook heel goed. Geen verandering van stal voor de oude man daardoor,

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:15

Dat klinkt als een super oplossing.

Zal wel Veel rust geven? !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 09:18

Ja echt. Vandaag de paarden doen maar alleen de leuke dingen. Alle noodzakelijke dingen zijn gedaan al.
Was ook rustig op lowlands daardoor. Wetende dat de paarden goed verzorgd zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:57

Nou.heerlijk dat je het zo hebt kunnen regelen +:)+