Uit de verzekering gegooid door Hippozorg. Update pag. 4.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:53

Hier nog eentje...............ze draaien echt door daar. Zit vast een ander management die de touwtjes strak moeten aantrekken.

Ze wijzigingen eenzijdig de polisvoorwaarden en ga je automatisch akkoord op het moment dat je niet opzegt.

Direct daarna kreeg ik te horen dat de medicatie voor cushing niet meer gedeclareerd mocht worden. Of ze gooien me uit de verzekering of dit wordt uitgesloten. Dus uitgesloten maar.

Daarna flikken ze me een geintje dat een gedeclareerd bedrag niet wordt vergoedt omdat er geen bewijs zou zijn dat wat de DA heeft gedaan (inspuiten van het gewricht) nodig is geweest.

LET WEL: begin 2013 een volledig uitgebreid kreupelsheidsonderzoek gedaan tot echo aan toe. Werd allemaal vergoed. Begin 2015 dus weer het zelfde probleem, we hebben kort gekeken, maar wisten dat het hetzelfde was. Dus heeft DA ingespoten, toch weer op speciaal beslag en ze loopt als een tiet.

Zij willen dus wederom een volledig uitgebreid en duur onderzoek zodat aangetoond is dat het om hetzelfde gaat...........mafklappers zijn het!! Totaal gestoord! Ze jagen iedereen op kosten voor een bestaand probleem.

DA heeft zijn tussenpersoon er op af gestuurd en dat is nu nog steeds gaande..........we wachten af.

Voor een volgend paard geen Hippozorg mee.............(zij zijn toch onderdeel van Interpolis.......glashelder............??)

Goed dat je er achter aan gaat, laat je niet zomaar wegsturen, stelletje mafketels!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:57

FB groep aanmaken is geen gek idee want wat ik allemaal lees............. }:0

Tessebes

Re: Uit de verzekering gegooid door Hippozorg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:53

Bijzonder allemaal, ik heb ook een gewricht in laten spuiten en probleemloos vergoed gekregen. Kreupelheidsonderzoek was 3 maanden daarvoor gedaan incl foto's, maar ik wilde het zelf nog even aankijken. Van de da begreep ik achteraf dat de verzekering dan ook dwars kan gaan liggen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:57

Ik schrik hier toch wel van.
Net las Joolien zegt zal wat zijn als je dat als mens gebeurd.

Heel asociaal.
Inderdaad zeker even melden bij Radar.
Het heeft dus geen nut je paard te verzekeren eigenlijk.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:17

Ze zijn al een jaar of 10 niet meer van Interp.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:57

Tessebes, de eerst x is het ook netjes vergoedt. Ik ben daarna begonnen met speciaal beslag en ze stond al op glucosamine.

Uiteindelijk geprobeerd zonder speciaal beslag (afbouwen) op advies van DA en dat ging dus niet goed. Ze kwam er zelf net niet doorheen. (9 van de 10x zag niemand het, maar ik voelde het heel duidelijk) Dan praten we over 2 jaar later. In de stukken naar de verzekering een verwijzing naar 2 jaar terug, kregen we een brief waar de honden geen brood van lusten. 'de DA had maar wat gedaan........'.
Nou je kan veel zeggen over mijn DA, maar die doet niet zomaar wat. Woest was ik (en nog steeds :') )

Ben benieuwd hoe ze reageren op mijn mail van gister.........

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:21

Ben negen jaar tevreden verzekerd geweest bij Hippo Zorg. Sommige jaren erg veel ingediend maar nooit gezeur mee gehad en altijd netjes uitbetaald.

Totdat mijn paard Cushing kreeg. Doordat wij in die tijd nog via een recept de medicatie konden halen bij de apotheek (en die was zo goedkoop dat je het niet kon declareren) hadden we geen problemen en betaalden we het zelf. Na een jaar moesten we toch over op de duurdere variant via de dierenarts, dus netjes de rekening ingediend. Kregen we een brief dat we maar de testuitslag moesten opsturen van het bloedonderzoek waaruit bleek dat ze Cushing had :+

Mijn paard is nooit gediagnosticeerd via een bloedonderzoek maar proefondervindelijk op de pergolide (Prascend) gezet en deed het daar fantastisch op, een controlebloedonderzoek na een half jaar bewees dat haar bloedwaarden super waren en dat het medicijn zijn werk deed.

Ik moest volgens de dame aan de telefoon mijn paard maar van de medicatie halen (met alle gevolgen van dien, waaronder risico op hoefbevangenheid) en dan via een bloedtest laten zien dat ze Cushing had :') Uiteindelijk begreep ze zelf ook wel dat dit natuurlijk niet tot de mogelijkheden behoort en sindsdien betalen ze keurig de medicatie.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:20

Nog steeds Focussed?? Dat meen je niet?

Want ik ben om die reden uitgesloten van de verzekering. (wat cushing betreft dan) Chronische ziekte wordt uitgesloten.

Wanneer heb je voor het laatst gedeclareerd als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:23

Chronische ziekten zijn bij alle verzekeringen uitgesloten...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:25

Daarom ben ik ook benieuwd of Focussed nog steeds betaald krijgt :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:48

Laatste keer ingediend was 6 maanden geleden. Toevallig vandaag weer een doos Prascend besteld :+
Stalgenootje met Cushing paard krijgt het ook gewoon netjes vergoed.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:53

Ook bij Hippo?

Vreemde praktijken houden ze er op na. Nu hopen dat ze niet lastig gaan doen. Ik duim voor je!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:00

Alle problemen met hippo is dat met contact rechtsstreeks of via een tussenpersoon?

Wij hadden goede ervaring met ze bij het overlijden van onze jonge 2 jarige. Vlot uitgekeerd zonder problemen. Alleen bij een van de overnames is veel fout gegaan bij onze nu oude tinker. Die was volledig verzekerd, betaalden netjes premie maar toen we een oogoperatie ivm een tumor wilden declareren bleek hij eruit gegooid te zijn door een administratieve fout van hun bij een van de overnames. Er had een formulier getekend moeten worden alleen ia dat nooit bij ons aangekomen.

Vanwege zijn inmiddels fikse hoeveelheid medische problemen was hij ook voor dood onverzekerbaar voor jaren . Alleen na contact met onze oude tussenpersoon die er een tijdje tussenuit was geweest en nu weer tussenpersoon is hij nu weer verzekerd voor dood en grote dingen met uitsluiting van oogtumoren en longen. Maar bij dood krijg ik in ieder geval een flink bedrag nu gelukkig. Onze jonge tinker is ook via deze persoon verzekerd en hun keuringsman kan ik goed mee overweg. Die heeft ook mede gezorgd voor het weer verzekerd zijn van onze oude man.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:55

Dimple schreef:
Ook bij Hippo?

Vreemde praktijken houden ze er op na. Nu hopen dat ze niet lastig gaan doen. Ik duim voor je!

Hippo :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:01

Bij de verzekering van Focussed lopen waarschijnlijk nog oude voorwaarden, daarom wordt het bij haar nog wel vergoed. Bij mijn vorige paard bleven ook de oude voorwaarden gelden, ook bij wijzigingen. Nu bij mijn nieuwe paard zijn chronische ziekten inderdaad uitgesloten. ( En nog wel meer zaken...).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:07

Dat zou goed kunnen inderdaad. Zo betalen wij ook alleen 25% eigen risico en niet ook die €150,- die je bij de nieuwe voorwaarden moet dokken (of af kunt kopen voor €100,- aan het begin van het jaar).
Wilde mijn nieuwe paard ook weer verzekeren maar dat werd met alle nieuwe prijzen en voorwaarden dusdanig duur dat het "omslagpunt" pas bij €4000,- aan kosten per jaar lag. Dus heb besloten dat niet te doen en het premiebedrag zelf op te sparen (was iedere maand dan bijna €100,- dus dat tikt snel aan).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:30

Zo heb ik bij mijn nieuwe paard ( 2 jaar geleden verzekerd) een eigen risico van minimaal € 50,--, ook 25% per ziektegeval. Dit is hetzelfde als bij mijn vorige paard, dat ik 14 jaar bij ze verzekerd had. Maar nu is er wel in de voorwaarden opgenomen dat ze "verdere diergeneeskundige hulp voor chronisch recidiverende aandoeningen waarbij blijvend herstel niet te verwachten is" niet vergoeden. Dat zou dan bijvoorbeeld medicatie voor Cushing betekenen. Dat kan ik me niet herinneren uit de voorwaarden bij mijn oude paard.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:37

Ik denk dat het inderdaad niet verkeerd is om je te verenigen met een groep mensen die met ditzelfde lopen (eruit geknikkerd worden) dan een brandbrief aan Radar. ook al lost het financieel niets op, ik vind dat ze publiekelijk wel even aan de schandpaal genageld mogen worden als waarschuwing voor nieuwe klanten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:52

Het eigen risico van 150 euro afkopen met 100 euro is duurder dan wat je ervoor terug krijgt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:23

Citaat:
Premie

De premie voor de Uitgebreide Ziektekostenverzekering bedraagt € 200,- per jaar. Er is een mogelijkheid de eigen bijdrage per verzekeringsjaar af te kopen. Het afkoopbedrag bedraagt € 100,-.

Tessebes, dat hangt er dus vanaf hoeveel ziektekosten je hebt te declareren. Zoals ik het lees geldt het voor alle eigen bijdragen, dus niet alleen voor die € 150,--. Als je een keer hogere kosten hebt, zit je al snel aan € 100,-- eigen bijdrage ( 25% met een minimum van € 150,-- of zoals in mijn geval een minimum van € 50,--). Ik heb het niet gedaan bij het afsluiten van de verzekering omdat ik een jong paard kocht, toch had de eerste rekening van vorig jaar voor mij een eigen bijdrage van over de € 100,-- en daarna volgden er nog een paar rekeningen ( gelukkig lager).

Verkeerd gezien dus eigenlijk. Ze maken tegenwoordig een verschil tussen Eigen Bijdrage en Eigen Risico. Die € 100,-- afkoop is alleen voor de € 150,-- Eigen Bijdrage, kennelijk blijft de 25% Eigen Risico dan wel gelden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:39

En 75% van 150 euro is minder dan 100 euro + 21% assurantiebelasting.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:50

Hoe bedoel je dat? Die € 150,-- eigen bijdrage is het minimum dat je zelf moet betalen bij een declaratie. Heb je "schade" onder de € 150,-- hoef je niet te declareren, dan krijg je niets terug. Als je dat afkoopt zal die 25% regeling gelden en krijg je dus al wel terug onder de € 150,--. Het wordt gerekend per "schadegeval", dus als je voor hetzelfde meerdere keren naar een kliniek of DA moet betaal je over die declaraties dus € 150,-- + 25% over het resterende bedrag van wat uitgekeerd wordt. Als je dat afgekocht hebt, betaal je alleen die 25%. Als je twee verschillende "schadezaken" binnen een verzekeringsjaar hebt, ben je dus helemaal voordeliger uit door het af te kopen.
Niet dat het in dit topic veel nut heeft om dit te vermelden, niet voor TS, maar om toch even wat dingen mbt de verzekeringen van HippoZorg duidelijker te krijgen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:02

Die 150 euro eigen bijdrage is per jaar: Per verzekeringsjaar geldt er een eigen bijdrage. De eigen bijdrage is afhankelijk van de gekozen ziektekostenverzekering. Tevens geldt er een eigen risico van 25% over de te vergoeden kosten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:34

Ja, dat zie ik nu ook, bij de nieuwe voorwaarden is dat € 150,-- per jaar ( heb nog weer even goed gelezen...). Daar is het ook uitgesplitst in Eigen Risico en Eigen Bijdrage, bij mij is dat in één kopje ondergebracht. Bij mij is dat dus anders: bij mij staat: Eigen risico van 25% met een minimum van € 50,-- per schadegeval. Er staat overigens ook in die voorwaarden dat ze wijzigingen in de voorwaarden altijd schriftelijk zullen doorgeven...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:51

Het minimum per schadegeval is komen te vervallen in de nieuwe voorwaarden.