tandarts spencer schuman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: tandarts spencer schuman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:30

laag bij de grond Ania, er zijn namelijk 4 mensen die achter elkaar hetzelfde zeggen en jij pikt enkel degene die gebitsverzorger is eruit. Hij kan nooit grondig en gedegen werken met zoveel paarden op 1 dag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:31

Albert kraakt niemand af....hij zegt, terecht, dat hij zich verbaasd is dat hij het voor dat geld kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:31

quartel schreef:
NatasjavE schreef:
Ik vind 90 tot 100 euro helemaal niet zo bijzonder qua prijs moet ik zeggen.

Voor 21 euro kan het natuurlijk nooit.

wel dus....dat krijg je bij Spencer als je meerdere op 1 locatie laat doen.
Het klinkt bizar maar het is wel echt waar.

Ik betaalde laatst 130 euro in plaats van die 21 euro |o

Tja en hier in de omgeving heeft die veel rampgebitte achtergelaten.... hij was met alle paarden in 10 min klaar en zeker 10 bleken nog vanalles te hebben en zijn uiteindelijk nog door een echte tandarts gedaan waaronder mijn eigen. de achterste kiezen had die bij geen van de paarden gedaan en ook keek totaal niet of de paarden de kiezen naderhand weer fijn over elkaar konden schuiven dat ze goed kunnen malen.

Dat een paard na die tijd weer goed eet zegt niets over de achterste kiezen helaas.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:34

Beetje raar hoor.

Wat ik wel begrepen heb is dat niet alle paardenmonden geschikt zijn om handmatig te vijlen.
Dat is aan de eigenaar zelf om dat uit te zoeken.
Een paard met ruimte tussen de kiezen zal gewoon echt electrisch gedaan moeten worden en dan ook 2 x per jaar........en dan moet je inderdaad niet bij iemand als spencer zijn.

Maar als je paard een normaal gebit heeft zonder bijzondere dingen dan is er echt geen reden om Spencer niet te laten komen.
Hij komt bij ons echt al jaaaaren en er is er niet 1 te vinden die ergens last van heeft.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:38

Caira schreef:
laag bij de grond Ania, er zijn namelijk 4 mensen die achter elkaar hetzelfde zeggen en jij pikt enkel degene die gebitsverzorger is eruit. Hij kan nooit grondig en gedegen werken met zoveel paarden op 1 dag.

Hij begon. De rest volgde hem in zijn reactie.
Daarbij baseerde hij zijn stelling op halve informatie. Namelijk dat Spencer 2x per jaar komt (Bij moeilijke gevallen zelfs vaker, sterker nog, hij is ook niet te beroerd om een paard door te verwijzen naar een dierenarts als ie het zelf niet (goed) kan oplossen) dat we de paarden achter elkaar aan aanleveren en dat hij vaak zat met een haakje bijvijlen klaar is. En soms zelfs helemaal niks hoeft te doen.

Maar goed, doe ermee wat je wil. Wij zijn erg tevreden over Spencer, en met ons nog vele anderen.

NataschaE, ik vind hem ook erg goedkoop, maar daar ga ik natuurlijk niet over klagen

Ik denk dat als je een geval van even checken en bijvijlen hebt je aan Spencer een hele goeie en goedkope hebt.
Laatst bijgewerkt door Ania op 13-11-14 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:38

Ania schreef:
Echt ik snap niet dat je je tot dat niveau verlaagd om een andere tandarts de grond in te boren.

Ik heb het nergens over de kwaliteit van zijn werk gehad, vind het niet nodig, zelfs ongepast om iemand de grond in te boren.
Heb alleen in twee posts aangegeven dat deze prestaties tegen deze vergoeding voor mij niet mogelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:39

Hoezo is dat raar? Ik ken meer mensen die ontevreden zijn dat tevreden....

En nee mijn paard had echt geen vreselijke mond die kon na 1x door de tandarts gewoon na een jaar pas weer. Maar de achterste kiezen heeft die gewoon niet gedaan en dat is ook logisch daar kom je met de vijl handmatig niet eens bij....

Ik hoef hem er in elk geval niet meer bij ;) maar wat een ander doet moet die helemaal zelf weten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:40

Ania schreef:
.

Nee hoor. Dat is niet zo.

Ik kan mijn eigen mening wel volgen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:42

Ania schreef:
NataschaE, ik vind hem ook erg goedkoop, maar daar ga ik natuurlijk niet over klagen

.

Laat is een DA met een mondklem en een lamp de achterste kiezen voelen en zien.

Denk dat je gaat schrikken.

Deden ze hier op stal ook.

Dat was overigens niet door het werk van deze meneer maar van een ander die meende dat het niet elektrisch hoefde.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:43

NatasjavE schreef:
Ania schreef:
.

Nee hoor. Dat is niet zo.

Ik kan mijn eigen mening wel volgen.

mee eens.

Zolang een gebitsverzorger nog wordt beoordeeld op zijn omgang met paarden is er nog een lange weg te gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:44

NatasjavE schreef:
Ania schreef:

.

Dat was overigens niet door het werk van deze meneer maar van een ander die meende dat het niet elektrisch hoefde.

Dit is precies wat ik bedoel...

Dat dezen mensen , en ik zelf , hier ook... Die achterste kiezen nooit wat aangedaan...

Net als verdoven dit doen ze ook om de spieren te laten onstpannen , elektrisch hebben mijn paarden nooit last van de klem, handmatig wel omdat ze continu proberen de mond dicht te bijten :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-14 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:44

NatasjavE schreef:
Ania schreef:

.

Precies dit heb ik door Jan Kroes laten doen nadat Spencer het jaar er voor was geweest.
En wat bleek?
Dat alles dus helemaal in orde was op een paar logische haken na die je na een jaar gewoon hebt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:47

Albert schreef:
Ania schreef:
Echt ik snap niet dat je je tot dat niveau verlaagd om een andere tandarts de grond in te boren.

Ik heb het nergens over de kwaliteit van zijn werk gehad, vind het niet nodig, zelfs ongepast om iemand de grond in te boren.
Heb alleen in twee posts aangegeven dat deze prestaties tegen deze vergoeding voor mij niet mogelijk zijn.

Nee maar je trekt zijn werkwijze wel in twijfel aan de hand van mijn halve informatie.

Wij hadden ooit een hoefsmid, die was altijd zo klaar met het beslaan van de paarden, paarden liepen er altijd goed op, toch twijfelden we, zo snel een paard doen kan toch nooit goed zijn? Totdat hij een dag ziek werd en we een andere hoefsmid moesten zoeken. Die man is 2 uur bezig geweest per paard, met bekappen en beslaan, en dat resulteerde in onrustige paarden met ongelijke of gevoelige hoeven. Zijn daarna nog tijden bezig geweest om de schade van de tijdelijke (langzame, of wil je liever grondige horen?) hoefsmid te herstellen. Kwaliteit staat niet altijd garant aan kwantiteit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:47

@quartel Heb je geluk gehad....want ik ken ook andere verhalen.
En ja uit eerste hand :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:48

Ik ben nogal ontevreden..
Heb hem een aantal keer gebeld om een afspraak te maken, daarbij ook al een aantal keer zijn voicemail ingesproken.. Nooit antwoord gehad.. nou doeiiii.. :evaw:

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:49

NatasjavE schreef:
@quartel Heb je geluk gehad....want ik ken ook andere verhalen.
En ja uit eerste hand :)

Dat soort verhalen maakte ook dat ik het voor dit jaar op deze manier heb laten doen.
Ik zelf heb er geen verstand genoeg van om conclusie te kunnen trekken dus heb ik dat door de kenner laten doen....Jan Kroes.
Dat is voor mij bevestiging genoeg.
Nu heeft mijn paard ook geen bijzondere dingen die in zijn mond gedaan moeten worden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:51

Maar goed, om deze eindeloze discussie voor mijzelf te beëindigen:
Je moet in het kiezen van een tandarts je gevoel volgen. Voor de simpele dingen en het hapklare onderhoud laten we Spencer komen. En zijn dan ook tot nu toe erg tevreden over hem.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:10

nine1987 schreef:
Ik ben nogal ontevreden..
Heb hem een aantal keer gebeld om een afspraak te maken, daarbij ook al een aantal keer zijn voicemail ingesproken.. Nooit antwoord gehad.. nou doeiiii.. :evaw:

Heel herkenbaar NINE, we hebben hetzelfde. Hij belt nooit terug. Maandag komt een andere.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:17

Excuseme, ik weet niet waar jij zit, maar mag ik vragen wie bij jou komt?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:18

Ik vind het echt ontzettend raar dat mensen schijnbaar wel het allerbeste willen maar er geen rooie cent voor willen betalen. Ik zou niets eens een tandarts WILLEN die het voor 21 euro doet. Hoe kan iemand in hemelsnaam voor 21 euro een gebit goed controleren en bewerken? Mijn tandarts is echt wel bijna een uur zoet met een paard die ieder jaar netjes terug komt. Maar hij is gewoon niet snel tevreden, je moet horen dat de tanden goed over elkaar bewegen zonder stoten of haken. Zolang dat er nog niet is stopt hij niet.
Ik ben altijd iets van 120-130 euro kwijt en dat is het mij ook meer dan waard. Heb ooit een kwakzalver gehad die het handmatig, zonder verdoving en voor 50 euro per paard deed en mijn andere pony die al gebitsproblemen had heeft hij daarmee nog even verder geholpen. Sinds ik bij mijn huidige zit is er niks meer met haar aan de hand.

Wij mensen willen toch ook een goed gebit? En dat kan toch ook alleen door er een goede tandarts naar te laten kijken? Ik snap dat gewoon echt niet. Een paard kost nu eenmaal geld, als je dat aan zo iets belangrijks als de tanden al niet wilt uitgeven....

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:42

Ik vind hem prima!

Belt terug en komt op tijd.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:35

Ik heb hem verschillende keren proberen te bellen, toen hij de telefoon opnam was hij druk en zou mij terugbellen. Ik moet nog gebeld worden.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:24

nine1987 schreef:

Twente, Sanne Landman komt morgen.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:05

Excuseme schreef:
nine1987 schreef:

Twente, Sanne Landman komt morgen.

Dat was een heel goede beslissing en laat ik er verder maar niets over zeggen.........

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:25

Een beetje een ouder topic maar ik wilde toch nog even mijn ervaring delen, aangezien het waarschijnlijk nog weleens gelezen wordt.

Ik heb namelijk een slechte ervaring met deze man.
Hij is in totaal 2 keer bij mijn merrie geweest.
De laatste behandeling was een totaal drama omdat hij zonder sedatie en handmatig werkt.

3 kwart jaar later een andere tandarts gebeld, die wel met sedatie en elektrisch werkt.
Er moest erg veel aan gebeuren.
Ze had haken en litteken weefsel en een ontsteking.
Waarschijnlijk (80% zeker) heeft de oude tandarts ook nog een stuk van een wolfstand laten zitten, dat nu onder het tandvlees zit en waarschijnlijk verwijdert moet worden..

Ik voel me natuurlijk erg schuldig dat ik niet vanaf het begin af aan een betere paardengebitsverzorger heb gezocht..