Stalling in de omgeving van Eindhoven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:07

-mondy-: niet oordelen als je er zelf nooit hebt gestaan ;)!
Wij hebben jaren bij Ten Have gestaan en ja, zoals op iedere stal valt er daar ook iets over te zeggen maar het blijven persoonlijke meningen/ervaringen :) !
Onze paarden zijn daar nog nooit iets te kort gekomen :n
Misschien zijn de faciliteiten voor jezelf wat minder maar dat zie je ook terug in de prijs ...
En voor ts: deze stal heeft een nood binnenbakje dus past wrschlk niet in je wensen!
Maar wel tegen de bossen!!

Mondy

Re: Stalling in de omgeving van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:40

Evelienepien op de ene stal hebben we gestaan en de andere zijn we wel wezen kijken plus komen een flink aantal vandaan. Alles is uiteraard persoonlijke mening en of ervaring dat klopt :j

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:50

_Mondy_ schreef:
Evelienepien op de ene stal hebben we gestaan en de andere zijn we wel wezen kijken plus komen een flink aantal vandaan. Alles is uiteraard persoonlijke mening en of ervaring dat klopt :j

Dat weet ik!
En ja, zo gaat dat in de paardenwereld!
Wij zijn iig waar je nu staat ook niet voor niets weggegaan ( net zoals anderen ;)!) dus daar heb je hem weer :)!!

Mondy

Re: Stalling in de omgeving van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:49

Daarom zo is het inderdaad altijd wel iets :)
Net even op je profiel gespiekt maar herken je nu pas !!! Klein wereldje haha

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:12

Hoi,

Misschien is stalling van Oefelen iets voor jouw, met binnenbak en buitenbak en ligt aan de hei. Weet niet wat de kosten zijn maar ik weet van de mensen die er staan dat die heel tevreden zijn.

xxGhitax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:40

renee16 schreef:
Dan zou je ook eens bij de schietberg kunnen kijken, wat duurder, een grote stal met 2 binnenbakken en je zit vrijwel in de bossen, begin Veldhoven.

En nog steeds die stal in de straat bij MMC net over het viaduct, maar ik weet dus niet hoe deze heet.

Bento Ranch? Helemaal midden in een prachtig gebied.

Als de afstand iets verder mag heb je richting Eersel en de dorpen daarbij verschillende stallen die vaak dichtbij de bossen zijn.

Schietberg is een hele mooie plek en ook een goede afstand, weet je hoe duur die is?

De bento Ranch heb ik vroeger gereden maar als je daar eenmaal wegbent om wat voor reden ook mag je er blijkbaar niet meer terug komen..

xxGhitax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:44

Akke_sSpring schreef:
Als je moeder geen weg over wil steken dan valt Stal Couwenberg ook af. Hoewel we daar vrij snel in het bos zitten moeten we altijd wel een keer een weg over steken om het bos in te kunnen. Stal Couwenberg zit achter het MMC over het viaduct. Stal rechts, bos links.

Ik heb er van gehoord, als je maar een weg hoeft over te steken en dan in een mooi bos komt is het geen probleem voor mijn moeder. Alleen daar staan ze toch in de winter in een paddok? want mijn paard krijgt dan snel mok. Maar het is wel misschien een optie voor in de zomer, weet je misschien hoe duur het is?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:45

Ik weet het niet precies, maar verwacht dat deze rond de 300,- zit.
Wel hebben ze grotere en kleinere stallen die in prijs verschillen. In jou schoenen zou ik ze gewoon eens bellen/berichten voor de recente prijzen.

xxGhitax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:46

Britt_E schreef:
Hoi,

Misschien is stalling van Oefelen iets voor jouw, met binnenbak en buitenbak en ligt aan de hei. Weet niet wat de kosten zijn maar ik weet van de mensen die er staan dat die heel tevreden zijn.

Ik heb op de site gekeken het is maar 34 minuten fietsen voor mij dus dat is makkelijk te doen. de bossen zijn goed zo ver ik weet alleen moet ik nog de prijs zien te vinden.

xxGhitax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:47

renee16 schreef:
Ik weet het niet precies, maar verwacht dat deze rond de 300,- zit.
Wel hebben ze grotere en kleinere stallen die in prijs verschillen. In jou schoenen zou ik ze gewoon eens bellen/berichten voor de recente prijzen.

Ik zal er binnenkort wel even langs gaan dan kan ik meteen zien hoe het is daar :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:42

xxGhitax schreef:
Akke_sSpring schreef:
Als je moeder geen weg over wil steken dan valt Stal Couwenberg ook af. Hoewel we daar vrij snel in het bos zitten moeten we altijd wel een keer een weg over steken om het bos in te kunnen. Stal Couwenberg zit achter het MMC over het viaduct. Stal rechts, bos links.

Ik heb er van gehoord, als je maar een weg hoeft over te steken en dan in een mooi bos komt is het geen probleem voor mijn moeder. Alleen daar staan ze toch in de winter in een paddok? want mijn paard krijgt dan snel mok. Maar het is wel misschien een optie voor in de zomer, weet je misschien hoe duur het is?

In de winter staan de paarden in paddocks inderdaad. Dat kan bij een heel natte winter nat worden en lastig zijn bij mok. Ik heb mijn paard de afgelopen winter een week binnen gehouden om de mok weg te laten trekken maar dat weegt, voor ons, niet op tegen de positieve punten van onze stal.

De kosten zijn 215 euro per maand. Dit is incl evt mais, hooi, stro, ontworming, binnen-buiten zetten en uitmesten. Als je voerbakjes klaar zet wordt dit gevoerd. Paarden staan in ruime boxen en in vaste groepen buiten tot max 6 paarden.