stalling nieuwland gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:54

myou schreef:
sadekeshia schreef:
1 keer beetje ziek en daar gaat weer 300 euro aan dierenarts :')

Daar had je 10 maanden stalling van kunnen betalen. :')

En met een beetje pech de maand erop weer :j

Vero

Re: stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:55

En met nog erger pech die maand daarop en die maand daarop ook

lovecamantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:57

dit is toch een advertentie? hoort dit niet op de bokt markt?
xal ik temmen?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:02

sadekeshia schreef:

Heb je wel een hele dure dierenarts. Voor max € 30,00 is hij bij je. en een beetje ziek , zoveel kosten medicijnen niet

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:03

pillow schreef:
sadekeshia schreef:

Heb je wel een hele dure dierenarts. Voor max € 30,00 is hij bij je. en een beetje ziek , zoveel kosten medicijnen niet

Zulke dingen gebeuren altijd op zondagavond :j (althans bij mij -O- ).
En voor max €30 euro bij me ? Echt niet :D

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:04

Ligt er toch aan.....hier kost het "71" euro (avondconsult en medicijnen)
als hij 3 keer in de week moet komen en 2 weken erna nog eens 2 keer...... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:05

pillow schreef:
sadekeshia schreef:

Dieren worden altijd laat op de avond of in het weekend ziek, en ze hebben altijd dingen nodig die niet met groentesoep op te lossen zijn. En inderdaad, met een beetje mazzel het volgende weekend weer. :+

lovecamantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:05

TS meschien kan je opzoek naar een bijrijd pony, dat zal je meschien wel halen voor 30 euro? en anders neem je van die 30 euro er maand wat extra rijlessen? Kan je wat meer ervarig opdoen. ik denk dat dat beter is.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:09

pillow schreef:
sadekeshia schreef:

onderzoek kost zo 50 euro
en ligt eraan watvoor medicijnen je moet hebben
pijnstillers zijn soms ook nodig, even een prikje erin als directe pijnstiller want ja paard heeft er toch wel veel last van
antibiotica, krijg je vaak meteen een hele pot mee, ook 60 euro oid
dan heeft de pony toch wel erg last van de luchtwegen en moet hij 2 3 keer per dag een pompje ventipulmin
dan nog rijkosten, en vaak zit daar de btw nog nieteens bij

dan valt de rekening bij mij toch altijd nog tegen als ik hem in de bus krijg

ik weet niet of mijn dierenarts dan zo duur is, maar medicijnen kosten bijna allemaal t zelfde als je op internet zoekt

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:10

bambam123 schreef:
als het geen pony of shetje bij loopt kan ik evt er 1 bij kopen. tegenwoordig kan je best veel shetten halen voor heel weinig. zo lang ze maar gezond zijn

en idd zie ik vaak een pony met geit staan.

ik zit nog op school ja. dus 3x voeren is lastig. maar als ik aan de boer vraag of hij even 2 seconden eten wilt geven
en daar vind ik wel wat op.
het gaat hier echt alleen om de stalling. dat is het meeste probleem bij mensen

En dat voor 30 p/m ? Jij heb wel een hele grote fantasie -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:10

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die een pony of ander dier heeft,een spaarpot heeft van honderden euro's.Als je al begint met uitgaven voor een ziekte,moet je nergens aan beginnen,aan geen enkel dier.
Als je veel pech hebt,ja dan kost het geld,soms veel geld.Maar bij elke D.A. is een oplossing w.b.t. betalen hoge rekening.
Er zijn n.l. ook pony's die zelden tot nooit een D.A. nodig hebben.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:11

Als het echt voor 30 euro was en zonder dat de pony ziek kan worden had ik zeker een pony gekregen!
En 2 shetten vind je helemaal niet voor 30 euro.
Zelfs 1 denk ik niet

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:12

Tja moeilijk verhaal 30 euro is niks daar zijn we het allemaal over eens .Hier in de buurt is al niets onder de 90 euro te vinden .En wat denk je van alle onvoorziene uitgaven ??Smid een halstertje en ga zo maar door alle kleine beetjes worden toch een grote hoop .Ik zou proberen een leuk verzorg paardje te vinden waar je lol mee kunt hebben en door te sparen voor een leuke pony of paard ...Dan heb je wat meer reserves en je hebt er wat meer aan .Want een shetlander alleen is triest en wil je dat hij /zij met dit soort weer ergens op een weitje staat zonder een plekje om te schuilen ??Ik wens je heel veel wijsheid toen en hoop dat je een beslissing neemt die in je belang is :D Suc6 met wat je ook beslist ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:13

Gohya, toch zit er wel een verschil tussen wel/geen spaarpot voor de DA hebben en niet meer dan 30 euro per maand uit kunnen of willen geven aan stalling voor je pony. En met het oog dat TS eerst een welsh zocht en nu toch een shetlander van 90 centimeter (of een veulen!) lijkt het mij niet echt dat het op dit moment voor TS realistisch is om aan een eigen pony te beginnen als je dat allemaal nog niet helemaal op een rijtje kan krijgen.

Op het moment dat je al begint over 'of een weitje tussen de koeien dat kan prima' dan kan je denk ik beter door blijven poetsen bij een verzorgpony (ongeacht of dat dus je huidige verzorgpony is of een nieuwe verzorgpony) en je verder nog even goed in blijven lezen over het houden van paarden.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:13

gohya schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die een pony of ander dier heeft,een spaarpot heeft van honderden euro's.Als je al begint met uitgaven voor een ziekte,moet je nergens aan beginnen,aan geen enkel dier.
Als je veel pech hebt,ja dan kost het geld,soms veel geld.Maar bij elke D.A. is een oplossing w.b.t. betalen hoge rekening.

ik heb totaal geen spaarpot helaas, zou wel erg handig zijn want nu moet het soms met veel gestress
wel heb ik een baan waarmee ik genoeg verdien mocht er een keer een dierenarts nodig zijn

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:18

ach, ik sta voor een 10tje per maand oid. wij geven gewoon aan het einde van het jaar. wel alles zelf doen maar mijn spaarpot bestaat niet uit honderden nee,... duizenden en pony heeft het toch gepresteerd om me van zo ongeveer iedere cent te beroven maar goed ik hou van d'r en heb het voor d'r over.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 14:21

myou schreef:
sadekeshia schreef:

Daar had je 10 maanden stalling van kunnen betalen. :')

Dat weet ik ook :j :j
drm leg ik wat ik over hou apart

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:21

Bij veel dierenartsen kan je grote bedragen ook in gedeeltes betalen mocht dit zover komen...
En idd als je zo negatief gaat denken kan je nooit een dier nemen... of een kind...

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:26

Cerastes schreef:
Bij veel dierenartsen kan je grote bedragen ook in gedeeltes betalen mocht dit zover komen...
En idd als je zo negatief gaat denken kan je nooit een dier nemen... of een kind...

dat vind ik totaal niet negatief denken
het is gewoon even een realistische kijk erop
het zal vast wel lukken maarja, advies krijg je van mensen die het hebben meegemaakt

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:29

Bedenk wel dat je pony elk jaar naar de tandarts moet. Bij mij kwamen de kosten dan al gauw rond de 150 euro uit. Ook moet hij wormenkuren, inenting etc. hebben die niet bepaald goedkoop zijn ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:30

gohya schreef:

Absoluut; maar als je een rekening van 700 Euro moet betalen zit geen enkele DA te wachten op een afbetalingsregeling van 30E per maand.

Je moet wel een bepaald bedrag per maand kunnen missen voordat je aan een dier begint.
Als ik amper de standaard onderhoudskosten kan betalen, zou je niet aan een dier moeten beginnen.

Zoals ik TS begrijp heeft ze nu geeneens geld voor een hoefsmid of wormenkuur.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 14:30

daarom denk ik er positief over
dus:
het word allemaal geregeld en alles is geen probleem (niet dat dat altijd zo is)

en niet:
ik moet dit ik moet dat ooh kost te veel en dat lukt niet

want zo kom je er nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:31

Cerastes schreef:

Vind het wel echt enorm verantwoord om een dier of zelfs een kind te nemen, volledig op de gok...... onvoorstelbaar......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:31

bambam123 schreef:
daarom denk ik er positief over
dus:
het word allemaal geregeld en alles is geen probleem (niet dat dat altijd zo is)

en niet:
ik moet dit ik moet dat ooh kost te veel en dat lukt niet

want zo kom je er nooit

je hebt positief en roze wolk :(:) Ik ben bang dat jij op een behoorlijk roze wolk zit. Als je aan een paard begint 'moet' je nou eenmaal een hoop.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:32

Pony en geit gaan toch ook niet samen doordat geitenmest gevaarlijk is voor paarden en ponys?