Paard bij fjordenpaarden kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard bij fjordenpaarden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:14

Ben zelf trouwens een maandje geleden samen met een nicht ernaar toe te gaan om te kijken of er iets leuks was voor haar. Voor de zekerheid wou ze dat ik er ook eventjes op reed.

Madelin (bruin, koperssnoet, beleerd, 10 jaar) vond ik zelf erg prettig. Het leek alsof je zweefde en ze was erg lief in omgang. Is altijd heel blij buiten maar heeft wel ervaren ruiter nodig.

Karinka (halve paint, beleerd, 9 jaar) was ook een lieverdje. Ze is erg aanhankelijk en houdt van aandacht. In de bak is ze nog ietwat onhandig maar ze leert graag.

Blondy (perlino 3/4 ijslander) is echt super. Zo'n leuke meid! Haar vond ik zelf het leukst. Maar ze moet nog wel veel leren.

Calipso (appaloosa, 2 maanogen) is onbeleerd maar heel leuk als je later western gaat rijden. Maar recreatief is hij ook een lieverd. Je moet wel eerst vertrouwen winnen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:20

Ik heb mijn paardje (1/2 paint) er ook vandaan
(als 3,5 jarige onbeleerde gekocht)
En ik heb nog nooit zo'n rustig paardje gezien als de mijne + ook nog is sociaal naar andere paarden omdat ze daar ook echt in een kudde opgroeien
zou er zo weer paardje vandaan halen :j

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 07:43

Voor een volbloed Ijslander tochwel 1,40... Als hij mooie lengte is kun je me pben!

Als de ijslander 1,40 is moet hij wel een mooie barokke bouw heb ben

Overigens, zijn we pas heel langzaam aan het zoeken... Als er iets superleuks is, gaan we zoiezo langs!

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:40

Wendy was jouw paardje makkelijk te beleren? Ik heb er zaterdag mijn paardje gekocht. Ik heb tot nu toe mijn handen vol aan hem, maar ja hij moet nog wennen en echt alles leren. Hij was gister heel erg druk en rennen over het weiland. Maar hij is wel erg leuk.
Hoop dat hij wat rustiger wordt en makkelijk te beleren is.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 07:51

Ik ga er niet naar toe, voor hetzelfde geld kunnen wij een paardje kopen, die meer kan als alleen recht vooruit lopen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:16

winnie70 schreef:
Ik ga er niet naar toe, voor hetzelfde geld kunnen wij een paardje kopen, die meer kan als alleen recht vooruit lopen!

als je een onbeleerd paard koopt kan je het zelf alles leren :P Ik zou persoonlijk nooit een beleerd paard daar kopen maar ze hebben daar zat leuke paarden lopen die onbeleerd zijn, vind ze alleen wat aan de prijs

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:23

Het komt er op neer dat alle paarden bij het Fjordenpaard erg sociaal zijn naar elkaar, maar in de bak en sowieso dressuurmatig nog veel moeten leren. Henk en Jose beleren de paarden immers voor hun doeleinden en dat is veilig meelopen met kamp.
Of je deze uitdaging aan wilt gaan is aan jou :) Het ene paard is het andere niet, sommige die al beleerd zijn kunnen beter nieuwe dingen aanleren dan anderen. Wil je liever alles van jezelf er in stoppen - dan hebben ze zoals Lifaya al zei zat hele leuke onbeleerde paardjes. :j

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:26

Heb zelf ook vaker op hun site gekeken en mij lijkt Blondy erg leuk. Hou wel van cremello/perlino.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:41

Weet niet hoe ik een forum moet maken. Maar ik ben op zoek naar foto's van Jort Yggor de Verano als veulen. Hij is geboren op 30 mei 2011 bij RC Fjordenpaard. Moeder is Bibi en vader is Kirian. Nou kon Jose geen foto's van hem vinden als veulen. Misschien heeft iemand die daar op ponykamp is geweest hem toevallig op de foto staan als veulen.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:04

En Winnie zijn jullie nog bij Fjordenpaard wezen kijken? Al geslaagd voor een leuk paard

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 13:21

Nee, wij hebben besloten om toch niet bij het Fjordenpaard te gaan kijken. Onze vriendin heeft een paard van het Fjordenpaard, ik heb er even opgezeten en gereden. Maar ik vond het absoluut niet fijn rijden. (Ze heeft het paard al 1 jaar en bokt nog steeds alle kanten in.) bovendien kun je nu momenteel voor hetzelfde geld een ervarener paardje kopen! Ik zal jullie een foto sturen als het nieuwe paardje bij ons op stal staat!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:00

winnie70 schreef:
Nee, wij hebben besloten om toch niet bij het Fjordenpaard te gaan kijken. Onze vriendin heeft een paard van het Fjordenpaard, ik heb er even opgezeten en gereden. Maar ik vond het absoluut niet fijn rijden. (Ze heeft het paard al 1 jaar en bokt nog steeds alle kanten in.) bovendien kun je nu momenteel voor hetzelfde geld een ervarener paardje kopen! Ik zal jullie een foto sturen als het nieuwe paardje bij ons op stal staat!

jammer dat haar paard zo ismaar niet alle paarden zijn zo
niet eerlijk om het over een kam te scheren

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 14:27

ja, tuurlijk vind ik het sneu voor mijn vriendin, er zit overigens wel verbetering in! En ja, dan ben ik maar niet eerlijk, ik vind het zoiezo ontzettend veel geld voor een kruising / niveau rijtechnisch!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:51

Vindt dat een hele rare vergelijking. Dit ligt puur aan het karakter, elk paard is anders.
Dat kan je ook gebeuren als je bij een particulier een paard koopt. Dat heeft niks met hun te maken. Niet elk paard past bij een bepaald persoon.

En geld, tja het is wat een gek er voor geeft. Kijken en bieden staan vrij zeg ik altijd.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:54

winnie70 schreef:

Ik heb de mijne al 7 jaar en de eerste bok moet nog komen...

Dus ligt zeker niet aan het fjordenpaard
maar wellicht aan het karakter van toevallig dat paard???

Zoal bij iedere fokker/handelaars er verschillende karakters tussen staan

dus :n
ben het niet helemaal met je eens ;)

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:41

Nouja, zo ieder zijn eigen mening.

Momenteel wel bijna een ander paardje aan de haak geslagen. Alleen de klinische keuring nog!

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:52

Ben benieuwd wat voor paard jullie kopen. Ik.heb zelf eerst ook getwijfeld of jort een jong paard om.zelf te beleren of een ingereden paard. Ik wilde eigenlijk in eerste instantie een paard als jort maar dan al ingereden. Ben wel superblij met jort. Hij leert snel en is erg lief.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 14:26

Onze zoektocht is voltooid! Hij wordt dit waarschijnlijk maandag of later in de week gekeurd. Wij hebben uiteindelijk bij een particuliere man onze IJslander vandaan. Een schat van een pony van 6 jaar, net een jaar beleeerd. Kijkt nergens van op, netjes aan de hulpen en been. Buiten is hij geheel bomproof, in de bak moet hij nog veel leren.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=vhf1 ... 5MBb6vCSo0

en even testen hoe het zat met zijn bomproofheid, zeer belangrijk voor ons!
http://oi62.tinypic.com/2mev3io.jpg

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 07:17

Wat een leuke pony om te zien. Gefeliciteerd. Hij zal vast worden goed gekeurd.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:14

En Winnie is hij goedgekeurd? Hij ziet er echt heel lief en goed uit.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:28

ooit, wil ik mijn droompaard ook weghalen bij het fjordenpaard. de paarden zijn zo geweldig daar!

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 11:53

Hij wordt pas donderdag gekeurd... We wouden graag een dierenarts met gangenervaring. Deze had t alleen heel druk!

Als hij goedgekeurd wordt, staat hij donderdag middag bij ons al in de weide! Wat waarschijnlijk een niet zo goede invloed gaat hebben op mijn toetsweek :+

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:42

Paarden bij het fjordenpaard zijn idd erg leuk, veel leuke kruizingen.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:43

Winnie ik zal duimen dat jouw paardje donderdag dan bij jullie in de wei staat.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:04

winnie70 schreef:

Allereerst fijn dat je een paardje gevonden hebt.

Toch wil ik nog even hier op reageren.
Geen een paard is het zelfde, dat een paard bokt betekent niet dat alle 200 paarden bij het fjordenpaard bokken. Het is zonde dat je alleen de negatieve dingen leest want er zijn echt een heleboel leuke paarden bij het fjordenpaard en ik zou zeker ook wel een paard daar willen kopen als ik hier het geld voor had.

Er zijn inderdaad paarden die slecht sturen, dit zijn vooral de paarden die altijd in het midden van de groep lopen en gewoon de andere paarden volgen. Als je zo'n paard een tijdje zelf traint kan je ze nog helemaal omzetten naar je eigen hand, ze moeten ook dingen leren...

Nogmaals fijn dat je iets gevonden hebt maar jammer dat je niet bent wezen kijken door het commentaar van mensen op bokt. Ik vind persoonlijk dat je pas kan oordelen als je ergens geweest bent en het zelf ervaren hebt.