Linnx schreef:Dus handmatig zonder verdoving is beter dan elektrisch met verdoving???
Het hangt allemaal af van de kwaliteit van de gene die de behandeling uitvoert.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Linnx schreef:Ik vind het maar niks hoor, opzoek naar een tandarts..
iedereen zegt wat anders, dan weer positief, dan weer negatief. wat is waar en wat niet? zeg het maar.
ik weet niet meer wat ik moet, handmatig of elektrisch? verdoving of geen verdoving ? zeg het maar
ik weet niet meer wat beter is en wat niet
keshia schreef:ik heb erg goede ervaringen met Elles Hetem... een erg bekwame vrouw, behandelt de paarden handmatig en is ook goed met nerveuze/bange paarden....
gohya schreef:Mijn paardentandarts kan óók goed bij de achterste kiezen komen hoor,handmatig.
Hij laat me eerst voelen hoe scherp de haken zijn en als het gevijld is voel ik weer over de achterste kiezen,die zijn dan weer mooi glad.
Elke tandarts is anders,de een is goed,de ander iets minder.
A.s zaterdag worden de paarden weer nagekeken en eventueel behandeld.
smurffie schreef:gohya schreef:Mijn paardentandarts kan óók goed bij de achterste kiezen komen hoor,handmatig.
Hij laat me eerst voelen hoe scherp de haken zijn en als het gevijld is voel ik weer over de achterste kiezen,die zijn dan weer mooi glad.
Jij hebt hele grote paarden zeker? Bij mijn pony kom je zonder verdoven echt niet met je hand bij de achterste kiezen..
smurffie schreef:gohya schreef:Mijn paardentandarts kan óók goed bij de achterste kiezen komen hoor,handmatig.
Jij hebt hele grote paarden zeker? Bij mijn pony kom je zonder verdoven echt niet met je hand bij de achterste kiezen..
Albert schreef:Nou Sjors, dat wil ik je wel uitleggen.
De achterste kiezen onder staan tegen de oplopende kaakboog aan. Om met een vijl, handrasp, iets te kunnen vijlen moet de vijl voorbij die laatste kies geplaatst worden. De vijl, elke vijl, moet een slag maken om te kunnen vijlen.
Omdat er achter die kiezen, de 311 en 411 geen ruimte is, kan je daar handmatig dus niets afhalen.
Bij paarden met een full hoofd is er soms wel wat ruimte, al is dat nooit meer dan 1cm.
(Er is wel een manier om deze haken handmatig te verwijderen en dat is knippen, maar dat is een gevaarlijke procedure die nooit onverdoofd geprobeerd mag worden.)
Een paardentandarts of gebitsverzorger die alleen handmatig werkt, omdat dit zo paardvriendelijk is (niet dus) kan daarom nooit de veel voorkomende haken op de 311 en 411 verwijderen en zal in deze gevallen moeten doorverwijzen naar iemand die dit wel kan en daarin opgeleid is.
claud1 schreef:juist!!! en daardoor is er bij onze pony een kaakontsteking ontstaan omdat er "zogenaamd"achter ook is geveild - niet dus- Arm beessie. wat heeft die een pijn gehad. (