cupido1996 schreef:Over het algemeen wordt er een tweede dierenarts bijgehaald om te constateren dat de eerste een verkeerde diagnose heeft gesteld. Wat mij daarbij heel vaak opvalt, is dat mensen een second opion laten doen als de uitslag van de eerste diagnose niet is wat ze hadden gehoopt. Op het moment dat de tweede dierenarts wel het gehoopte verteld, is de eerste gelijk een waardeloze dierenarts.
Ik vind dat er helaas nog te weinig dierenartsen zijn die eerlijk op een direkte manier durven te vertellen hoe het er voor staat en wat de toekomst perspectieven zijn.
In mijn geval ging ik naar een andere dierenarts ivm de dracht van mijn merrie omdat Jos niet te bereiken was en ik dat geen fijn idee vond als mijn merrie aan het baren gaat.
Toen ik daar toch was een second opinion gedaan omdat dat kissing spines mij toch niet helemaal herkende in mijn merrie met haar klachten.
Bij Jos de foto's opgevraagd, Jos heeft er zelf naar gekeken en toen waren de foto's niet dezelfde als die hij had laten zien bij het eerste consult!
Daar waren duidelijk wervels die elkaar raakte, al flinke schade en écht écht kissing spines...
De opgevraagde foto's waren gewoon wervels met flinke ruimte ertussen.
Achteraf zat ik net voor het consult met Jos op een bankje naar een huilende vrouw die haar paard moest laten inslapen wegens kissing spines... wat zij beschreef aan de foto was nou net wat op mijn foto stond, áka Jos had de verkeerde foto erbij gepakt...
Tis een foutje, kan gebeuren... Maar geef dat dan gewoon toe en zeg niet "Ja, dit hele kleine vlekje daar, dat kan duiden op een ontsteking. Maar dat zullen de andere dierenartsen niet zien, want die hebben niet zo'n duur scherm als ik heb"
En ik ben blij dat mensen een second opinion doen. Niet omdat je het niet eens bent met de dierenarts omdat je geen slecht nieuws wil horen. Maar om de simpele reden dat het ook mensen zijn die fouten kunnen maken en je niet je paard in laat slapen met de kans dat de dierenarts het fout had.
En ja, ik heb een second opinion gedaan. Daarin zat Jos er idd faliekant naast. En ja, ik kreeg daar OOK slecht nieuws. En het nieuws dat het niet te genezen of te opereren valt en je nog maar moet genieten van je paard zolang ze geen pijn heeft.
Heel eerlijk en heel direct, precies zoals ik het wil hebben
En idd... Zoveel mensen, zoveel wensen. Sommige hebben slechte ervaringen met hem, andere zweren bij hem. En dat is met mijn huidige dierenarts ook, ik ben er héél blij mee en heb ook mensen gehoord die ze niet zo fijn vonden.
Blijven mensen