Decathlon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowanda

Re: Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:44

ik heb die cap ook van 65 euro bevalt goed ook de rijbroeken ben ik een fan van ze zitten heerlijk en schuren niet en dat voor 15 euro per stuk ik ben erg tevreden over decathlon maargoed ik woon in hongarije en hier is het niet altyd makelijk aan paardenspulle te komen op kieffer na wat mijn protomonee niet al te leuk vind

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:00

Prima spul vind ik het! Natuurlijk niet de allerbeste kwaliteit, maar het meeste gaat heel lang mee, en dat voor die prijs!
Rijbroeken, jasje, handschoenen, sokken, borstels, zweep en een hele fijne regenjas komen daarvandaan. En ze hebben hele goede vliegenspray :P
En dingen als halsters, dekjes en peesjes zou ik daar ook best kopen.
Het is ook wel handig dat hij zo dichtbij zit :+

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:54

Ik ben super tevreden, service die je nergens anders vindt. Mijn dekens van het merk Decathlon hebben me deze zomer gered van schurende paarden en de dekens waren dan nog eens erg goedkoop en zeer slijtvast (terwijl een dure Boett gesloopt was in een maand tijd ;( ).
Niet twijfelen zou ik zeggen! ;)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:07

ik word zo vrolijk van deze prijskaartjes, :D
Wel vreselijk jammer dat je niet online kunt bestellen, het is helaas voor mij (friesland) nogal ver weg...
Maar lijkt me zeker de moeite waard!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:22

Ik ga zo nu en dan ook naar de Decathlon.
Vind dat ze erg fijne spullen hebben :j
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Cap heb ik er niet van, maar dat komt omdat de modellen mij niet aanspreken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:30

Ik heb helmen en beugelriemen en ook nog wel wat andere spullen van de Decathlon. Ik hád twee helmen, die ik een jaar of 4 geleden gekocht heb. Ik heb er nu nog één, de andere heeft mij een paar maanden geleden behoed voor letsel (met hoofd op asfalt gevallen) en is nu total loss. Ik vind 't supercapjes! Moet nog eens een keer een nieuwe halen, alleen hadden ze niet de kleur die ik wilde toen ik de laatste keer bij de Decathlon was.

Mijn beugelriemen zijn van leer en versterkt met nylon, ik geloof dat ze iets van 12 euro hebben gekost. En ben er super tevreden mee. Ze zijn wel wat aan de korte kant, of mijn benen zijn erg lang, op mijn boomloze zadel heb ik ze op het twee na laatste gaatje en voor een boomzadel zouden ze nog 2 gaten langer moeten, dus op het laatste gaatje. Ze zijn 145 centimeter.

Verder heb ik nog wat poetsspulletjes en een hooinet, hooinet is aan de kleine kant maar ben verder tevreden over de grootte van de mazen en de sloopproofheid.

Enige nadeel van Decathlon vind ik altijd dat ze niet alles hebben bij de vestiging waar ik naartoe ga (Amsterdam) en dat je wat ze wel hebben meestal niet makkelijk kunt vinden. Jaren geleden ging ik om die beugelriemen (vriendin van mij had ze en ik wilde ze ook) en kon ze toen niet vinden en paar maanden geleden liep ik er zo met m'n neus tegenaan terwijl ik ze helemaal niet meer zocht. Maar dat kan natuurlijk ook wat zeggen over mijn shopvaardigheden :+

Frie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:47

Ik heb er eens een zadeldek vzh gekocht, maar die kwam niet onder het zadel uit.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:41

In belgië kan je wel online bestellen, maar gelukkig is er niet zo lang geleden eentje in debuurt bijgekomen :)

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:45

hier in Hongarije kan je ook online schoppen

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:47

petitparis schreef:
In belgië kan je wel online bestellen, maar gelukkig is er niet zo lang geleden eentje in debuurt bijgekomen :)

Aangezien je in Westerlo woont, neem ik aan dat je die in Olen bedoelt :P
Ik ben er overlaatst geweest, maar moet zeggen dat ik de afdeling paardenspullen erg beperkt vond.

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:57

bij decathlon in hongarije hebben ze in de winkel ook vrij weinig maar op de site staat alles ze kunnen helaas niet altijd meer kwijt vanwege regels van een sportwinkel

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:32

Zoals ik aan de meeste reacties kan lezen vindt bijna iedereen de kwaliteit goed.
Eigenlijk ben ik niet zo tevreden over de kwaliteit van sommige spullen... (maar wat wil je met zo een lage prijs)
Producten en snoepjes koop ik er wel vaak.
Ik heb heel vroeger een zadeldek en peesbeschermers gekocht van decathlon. Het zadeldek vond ik te dun en te klein. Het was full, maar toch veel te klein voor mijn paard. De peesbeschermers kon ik niet aandoen als het regende of op de weide, want de klitteband was niet stevig waardoor ze na 15min afgezakt waren. Ook de vorm vond ik nogal raar. Na enkele maanden was de klitteband zo slap geworden dat ze niet meer dicht bleven en gewoon van mijn paard zn been vielen. Ik heb ze dan maar direct in de vuilbak gegooid.
Vroeger toen ik net begon met rijden kocht ik er wel rijbroeken en sokken (die vind ik veel te dun).
Nu koop ik er alleen producten en poetsspullen en soms een halster.
Maar een cap of zadel of ander leer zou ik er nooit kopen.

Een vriendin koopt er wel veel voor haar paard en is er tevreden over, maar ze rijdt niet zo intensief

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:50

petitparis schreef:

Ja, maar helaas alleen dus met creditkaart (of het moet veranderd zijn inmiddels).

Tosca2 schreef:
Aangezien je in Westerlo woont, neem ik aan dat je die in Olen bedoelt :P
Ik ben er overlaatst geweest, maar moet zeggen dat ik de afdeling paardenspullen erg beperkt vond.

Ja, de paardenafdeling is vrij klein in Olen maar wij gingen eerst ook naar Antwerpen (aan de cinema) en daar was het ook niet al te groot..
Maar binnen een paar jaar krijgen wij in Turnhout ook een vestiging, ben benieuwd hoe dat gaat zijn (ik zal al maar beginnen sparen zeker := )

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:56

Die in Schelle is denk ik nog kleiner dan die in Olen. De van Antwerpen zal de grootste zijn denk ik...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:24

Wij gingen vroeger ook altijd naar Antwerpen, de afdeling daar is inderdaad veel groter. Moet wel zeggen dat ik de kwaliteit de laatste keer dat ik er was echt bagger vond (in Olen). Misschien omdat ik nu meer ervaring heb en niet meer als een penny zit te kijken welk hoofdstel ik voor mijn toekomstige pony zou willen. :+

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:31

Decathlon is op zich een prima winkel. Zadels of hoofdstellen zou ik er niet kopen, maar voor kleding en andere toebehoren is het prima! Mooie prijs en kwaliteit :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:35

Zadels? Ze verkopen er wintec ook hoor :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:02

Cambiar schreef:
Zadels? Ze verkopen er wintec ook hoor :D

Ja ik heb er de vorige keer een thorowgood zadel zien liggen. En als ik het niet verkeerd had een boomloos.
Trouwens hun hebben volgens mij helemaal geen 'eigen' merk zadels, athlans ze worden niet aangeboden via de site (er is niet eens een optie 'zadels' enkel toebehoren).

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:32

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:32

Vraagje aan diegene die een hoofdstel van Decathlon hebben:
Hoe vallen deze qua maat?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:27

rowanda schreef:
http://www.decathlon.co.hu/HU/nyereg-12816229/
hier in hongarije is dit de webshop en daar zijn wel aantal zadels en het is europees dus moet het zelfde zijn

Ahja, ik zie het nu ook :+
Het staat onder 'Ruiterzadels' terwijl ik een kort woordje zadel zocht!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:05

hahaha

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:17

HAR-->EG

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:19

Silence schreef:
Vraagje aan diegene die een hoofdstel van Decathlon hebben:
Hoe vallen deze qua maat?

Ik heb een eenvoudig trainingshoofdstel van Decathlon, een full en ik heb de indruk dat de maten normaal vallen.
Het past mn paard perfect, ik zit ook ongeveer in het midden van de gaatjes, en ik heb al af en toe eens met dat hoofdstel op mn ander paardje gereden, die eigenlijk tussen Full en Cob zit en daar ging het na het bijstellen ook perfect.
Ze vallen dus naar mijn mening normaal en je kan ze nog ruim verstellen !

Mamarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:10

Ik vind het een prima winkel voor minder intensieve ruiters ! Mijn kinderen rijden gewoon wekelijks op de manege, en je kan er echt een degelijk outfit (rijbroek, laarzen, cap, sokken, handschoenen) samenstellen voor echt weinig geld. Als je voor beginnende (groeiende) ruitertjes alles van topmerken moet kopen wordt het toch wel wat te duur vind ik. En de kwaliteit vind ik meer dan behoorlijk.