Ik zie dat hij inderdaad al genoemd is, maar ik zweer bij Godfried! Is echt super kundig, en gaat ook heel fijn met paarden om!
Nef1985
Geplaatst: 09-12-11 23:52
Arno Bosch , van Bosch Horse Supplies uit Vaassen is ook echt een goeie!!!
Babootje
Geplaatst: 24-12-11 12:41
Ik ben benieuwd of TS al is geslaagd voor haar zadel. Als je de topics leest over dit onderwerp slaat de schrik je om t hard. Heb je een paard met een beetje moeilijke / niet standaard rug zijn de meeste zadelmakers niet in staat om een goed passend zadel te leveren. Zou dit komen omdat heel veel zadelmakers zelf niet rijden? Ik heb een paard van inmiddels 8 en al vier jaar zadel ellende. Dus de verhalen zijn heel herkenbaar. Zeer slechte ervaring met Van Rijs die het zadel dat ik al had "passend" had gemaakt op mijn nieuwe jonge paard. Bleek absoluut niet te kunnen, zadel (Euroriding) was te lang en drukte teveel in zijn rug. Geen goede drukverdeling, waardoor hij op die plek bultjes kreeg met witte haren als gevolg. Daarna achtereenvolgens twee nieuw aangemeten zadels gekocht waarvan 1 confectie en 1 maatzadel (bij verschillende zadelmakers) die beide terug zijn gegaan omdat ze niet goed passend te krijgen waren. Van beide zadels het volledige bedrag teruggekregen. Fijn dat ik mn geld terug heb gekregen, maar alles wat ik wil is een goed passend zadel Ik hoorde en las goede verhalen van AB maar het leenzadel dat ik had gekregen lag zo beroerd dat ik de afspraak maar heb afgezegd. Durf het niet meer aan. Heb een Albion zadel gisteren van iemand geprobeerd en dat ligt wel heel goed. Veel schoudervrijheid en een "kleine ziting" (weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen) maar wel 17,5 inch. Heel gestroomlijnd dus en het past goed op zijn korte rug. Maar dealer van Albion in de buurt is dus Van Rijs. En daar wil ik niet heen. Ben ook wel benieuwd naar de Schutte zadels. Ben veel wijzer geworden in de afgelopen jaren, maar het is toch tranentrekkend dat je door trial and error wijzer moet worden met alle gevolgen van dien (want je moet maar hopen dat ze er niks aan overhouden)