Divoza ervaringen gevraagd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Divoza bestelling...begin er niet aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:42

Bij mij in zoetermeer

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:51

Zeer slechte ervaring met de zadelpas van Divoza. Had al verschillende zadels geprobeerd maar bleken toch niet te passen. Kon ze steeds weer inruilen tegen een ander exemplaar maar toen ik aangaf naar een andere zadelmaker wilde, begonnen ze moeilijk te doen bij het geld terug geven. Ik kom er in ieder geval niet weer.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:59

Nooit slechte ervaringen gehad tot de laatste keer. Na een paar weken nog niets in huis, toch maar even gebelt. Was vakantieperiode dus denk misschien duurt het iets langer. Nee een fout met de verzending 1 product konden ze niet meer leveren omdat die in de uitverkoop was. Naja geld zou teruggestord worden en de andere twee producten zo snel mogelijk opgestuurd worden. Nou 2 dagen later een pakje zit er maar 1 ding in. Na 2 weken kreeg ik het tweede pakketje een zweep. Besteld in het zwart wat krijg ik GROEN. Maar dan ook echt van dat felle. Afgrijselijk! Op afleverbon staat wel zwart. Dus dat word weer bellen waarom deze fout is gemaakt.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:04

Als ze de spullen op voorraad hebben heb ik goede ervaringen. Maar zodra er iets niet op voorraad is, een groot drama. Ik had een jaar geleden een lederen singel besteld. volgens de website direct leverbaar. Ik blij, want ik zat te springen om een nieuwe singel want ik ging mijn paard inrijden.
Pas na 14 dagen kreeg ik bericht dat de singel niet leverbaar was (geld was al wel van mijn rekening afgehaald). Ik teruggemaild wanneer de singel dan wel leverbaar was aangezien ik juist deze had uitgezocht omdat volgens de website deze direct leverbaar was. Kreeg ik een vaag mailtje terug over hun voorraadbeleid etc, maar NIET wat de levertijd nu wel ging worden. Ik heb toen maar een mail gestuurd dat ik de singel binnen 7 dagen wilde hebben en ze anders het geld terug moesten storten. Geld had ik binnen een week op mijn rekening terug met een excuus van Divoza.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:13

Ik kan mij volgens mij ook aansluiten in dit rijtje, al word het waarschijnlijk goed opgelost.
Ik had een maand geleden een jas in de uitverkoop gekocht. 75 % korting op een mooie mountain horse winterjas.
Meteen betaald en toen was het wachten op de bestelling.
Ik heb vandaag toch maar gebeld hoe het zat met mijn jas, en toen kon de dame aan de telefoon mij vertellen dat de jas niet meer leverbaar was. Ik kon mijn geld terugkrijgen, maar had dus voor niets een maand zitten wachten.
Nu hebben ze 25% korting aangeboden op een jas uit de nieuwe collectie. Dus ik moet even gaan kijken of er nog een betaalbare winterjas te vinden is.
Dus als het goed is nog een goede afloop, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen om 1 maand te wachten op een niet leverbaar product. Ik weet in ieder geval wel dat ik niets meer bij divoza koop, ik ken ruitershops die binnen 1 dag leveren en nog een betere service hebben.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:54

martina1 schreef:
Ik kan mij volgens mij ook aansluiten in dit rijtje, al word het waarschijnlijk goed opgelost.
Ik had een maand geleden een jas in de uitverkoop gekocht. 75 % korting op een mooie mountain horse winterjas.
Meteen betaald en toen was het wachten op de bestelling.
Ik heb vandaag toch maar gebeld hoe het zat met mijn jas, en toen kon de dame aan de telefoon mij vertellen dat de jas niet meer leverbaar was. Ik kon mijn geld terugkrijgen, maar had dus voor niets een maand zitten wachten.
Nu hebben ze 25% korting aangeboden op een jas uit de nieuwe collectie. Dus ik moet even gaan kijken of er nog een betaalbare winterjas te vinden is.
Dus als het goed is nog een goede afloop, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen om 1 maand te wachten op een niet leverbaar product. Ik weet in ieder geval wel dat ik niets meer bij divoza koop, ik ken ruitershops die binnen 1 dag leveren en nog een betere service hebben.

Dit heb ik dus ook meegemaakt met de uitverkoop. Direct na ontvangst van de email besteld ( alhoewel de site erg traag was)
Toch gebeld wanneer het geleverd werd omdat ik op vakantie zou gaan.
Toen werd er al aangegeven dat 1 van de 3 jassen niet direct op voorraad was. Ze zou bij andere filialen navraag gedaan en bleek dus dat de jas er niet meer was.
Mijn geld twv die ene jas werd terug betaald en de andere 2 waren verstuurd.
Geld was inderdaad snel terug, maar het blijft toch vervelend.

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:46

Wat naar om dit te lezen..

Ik zie op de site wel leuke thermolaarzen staan voor maar 39,95 en volgens de website zijn ze op voorraad.. nu durf ik eigenlijk niet meer te bestellen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 22:09

Je kan anders eerst bellen naar de Divoza en vragen hoe of wat. En dan VIA de telefoon ook bestellen. Zal wellicht beter gaan. Succes!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:30

Gewone dingen als halsters en zweepjes en zo blijf ik wel bestellen bij Divoza... Zadels zou ik niet durven na al die slechte verhalen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:46

Divoza Zoetermeer heb ik over het algmeen wel goede ervaringen, Divoza Enschede is daar en tegen VEEL minder proffesioneel.

Wilde een dekentje voor shetter, gezien op de website, nergens kunnen vinden in de winkel. Verkoopster was behoorlijk bitch en wist te vertellen dat ze deze echt niet verkochten. Laten zien op de site en uiteindelijk gebeld met Leek. Naaaaaa toevallig waren ze die dag binnen gekomen, zouden hem gelijk doorsturen naar mijn huis adres. Na 300 telefoontjes en idd zeggen dat hij opgestuurd was kwam hij ruim 4,5 week later binnen.

Bitten hetzelfde liedje. Ik twijfelde tussen een 14,5 en een 13,5 meneer de storemanager raadde me een 13 cm aan (paard 167), waardoor ik nog meer ging twijfelen. Uiteindelijk 13,5 gekocht. Te klein.

Zadel; voor mijn vriend een Rossner Amerika gekocht, bruin en nieuw. Binnen 3 weken begon de coating te rollen op het onderste zweetblad. Ding was ruim een week dagelijks gevet, daarna om de dag en hooguit 8 keer mee gereden. Hun opgestuurd naar Leek; conclusie achterstallig onderhoudt. Yeah right, ik gooi het op kwaliteit. :(

Zadel; Moest voor een kennis zijn zoontje een Rossner springzadeltje halen. Eenmaal daar belt de kennis op, wil verkoopster aan de telefoon. Gesprek duurde 5 minuutjes, leek aan de verkoopster te zien erg gezellig. Bij de kassa waren we €200,00 minder kwijt..........Kennis had dus van de prijs gelult van een notabene nieuw zadel

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:56

Mmm, meerdere mensen dus die strijd met Divoza gehad hebben..

Hier nog eentje.

Zag op de site staan: ANKY springschoenen.
Besteld 's morgens, DUS volgens het beleid van Divoza, volg. dag in huis..
Vergeet het maar..
Na twee weken wachten en drie keer bellen eindelijk in huis..JA, de verkeerde ja!
Boos opgebeld, het zou geregeld worden als ik ze terug stuurde, binnen drie dagen max.
Terug gestuurd, na 5 dagen nog steeds niks ontvangen.
Ik dus WEER gebeld, kreeg ik na een kwartier wachten en een ***** muziekje te horen dat springschoenen van ANKY helemaal niet bestaan. Ze hadden het verkeerde logo bij het verkeerde product nummer geplaatst op de site..

Uiteindelijk dan wel een paar duurdere besteld en 25% korting voor het ongemak erop gekregen.
Die heb ik dan ook in goede orde ontvangen.

Ik bestel nu alleen nog wat op de site op voorraad staan aangegeven.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:01

Een kennis van mij wacht nou al bijna een half jaar!! op haar zadel. Ik vind het echt niet normaal dat je zo lang op een zadel moet wachten, ze kreeg dan wel een leen zadel maar na een half jaar zou je toch wel verwachten dat ze het zadel kreeg.
Maar de Divoza doet er nog moeilijk over.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:16

}:) Door schande wijs geworden, wel goed dat dit topic er is want daarom ben ik gelijk achter mijn bestelling gaan bellen.

Ik heb dus vorige wk een nieuw bit besteld twv 150 euro. Dus niet niks. Het bit waar ik mijn paard nu mee rijd ligt hem niet lekker, hij heeft een heel laag gehemelte en ook een dubbel gebroken tensje is niet fijn voor hem zijn we achter gekomen. Dus nu een scholingsbitje besteld.
vorige wk maandag besteld, was op voorraad en dus voor 12 uur besteld want dan volgende dag binnen. niet dus, donderdag maar eens gebeld (na dat ik dit topic zag)

Mevrouw zei... " ow sorry het moest van het ene filiaal naar het hoofdkantoor gestuurd worden, ik heb hem hier liggen, doe hem persoonlijk op de post. Hij is er vrijdag of uiterlijk zaterdag"

Maandag ochtend post... nog steeds niks ik weer bellen, juffrouw ging het na vragen bij de post.
Toen was er ineens een vertraging bij de post, maar dinsdag zou ik hem zeker hebben, was dat niet of ik dan terug kon bellen...

Dinsdag post... niks ... Ik weer gebeld... andere juffrouw, ging het na zoeken of ik even wilde wachten, ik 15 min gewacht word ineens de verbinding verbroken }:) Ik een beetje pissig.
Weer terug gebeld eindelijk weer iemand te pakken, gelukkig dezelfde juffrouw.
" ja het pakketje is kwijt, we moeten u een nieuwe sturen, die moet dan weer uit het andere filiaal komen en dan word hij naar u opgestuurd"

ik " wanneer is ie er dan"
juffer " ja dat weet ik niet, maar deze week gaat niet meer lukken "
Ik " briljant idee, stuur rechtstreeks van filiaal naar mij"
juffer " nee dat kan helaas niet, sorry voor het ongemak"

aaaaa denk ik bij mezelf, had ook bij ooteman kunnen bestellen die had hem ook dan had ik hem zeker nu al gehad. Ik bestel dus nooit meer bij divosa. Want ondertussen paard niet meer getraind ohz (ja ga hem geen pijn doen natuurlijk) alleen maar gelongeerd aan het halster

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:22

linda_arnold schreef:
Bitten hetzelfde liedje. Ik twijfelde tussen een 14,5 en een 13,5 meneer de storemanager raadde me een 13 cm aan (paard 167), waardoor ik nog meer ging twijfelen. Uiteindelijk 13,5 gekocht. Te klein.

Iemand kan de bitmaat van JOUW!!! paard toch niet raden? Die van mij is 165 en heeft bitmaat 12.5. Dat is gewoon uitproberen en kijken wat past.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:42

Nou ik heb ooit mijn zadel laten verbouwen de boom was tebreed en hier konde ze wel wat mee.
Ze zouden hem een klein beetje smaller maken. Na 3 weken hadde wij het zadel terug en thuis bij paard vonden we hem toch niet goed liggen.
Vond het zo ie zo al raar dat hij zelf niet met het zadel langs kwam om er zelf naar tekijken.
Nu zie ik wel een hoop maar goed ik ben geen zadelmaker of waar hij voor door moet gaan. :r
Dus hij kwam weer langs en het was inderdaad niet goed dus hij had hem weer mee genomen.
Emaal het zadel terug lag hij al beter maar we hadde er toch geen lekker gevoel bij we hadde hiernaast nog een zadel die lag als gegoten dus die andere hebben we in de kast gegooit met de gedachte daar laat ik ooit nog wel naar kijken als er een andere zadelmaker op stal is.

En nou het mooie kom ik bij Divoza een jaar later en ik wilde er van af wat we gebruikte hem toch niet meer. Voor de rest een mooi zadel dus dacht weet je wat ik ruil hem in. Sta ik daar bij de kassa zegt ze dood leuk in me gezicht ja mevrouw deze ga ik niet in nemen dus ik kijk er aan... Ja de hele boom is scheef. :\ Dus ik zeg nou dat is een mooi verhaal dan... Ik het hele verhaal uitgelegt van hier boven.

Hij zou de boom alleen smaller maken maar nu vervolgens na een jaar krijg ik tehoren dat die hele boom scheef is maar dat hebben ze zelf gedaan??? :\
Nou toen stond ik echt met me bek vol tanden. Zegt ze sorry het is langer dan een jaar geleden dus daar kan ik niks meer aan doen...
Dan had je gelijk maar terug moeten komen. :\ Echt schandalig dus ze verwachten ook nog eens dat iemand die er eigenlijk de balle verstand van hebt dat zo maar even ziet? Daar bel je toch een zadelmaker voor...

* Ik laat nooit meer mijn zadel versmalle verbreden en bestellen of kopen van duren dingen niet meer bij divoza. :\

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:45

Anthea schreef:
linda_arnold schreef:

Iemand kan de bitmaat van JOUW!!! paard toch niet raden? Die van mij is 165 en heeft bitmaat 12.5. Dat is gewoon uitproberen en kijken wat past.

Advies van instructrice was een 14 cm, aangezien ze van Sprenger alleen halve maten hadden in het bit wat ik wilde dus de twijfel 13,5 of 14,5..............hij kwam met een ander bit 13 cm.

Bij een bedrijf wat dagelijks tig paardenartikelen verkoopt heb je een verwachtingspatroon. In zoetermeer heeft altijd een dame gestaan die momenteel in Heteren werkt en van haar kan ik met 200% zeggen dat ze er kijk op heeft en je ook in de juiste richting adviseerd. Bij deze man heb ik mijn twijfels in hoeverre hij ook een adviserende rol kan betekenen binnen ruitersport gerelateerde zaken *D.

Het is en blijft inderdaad uitproberen wat past....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:26

Ik heb er vorig jaar een zadel besteld van stubben wat ze niet op voorraad hadden, wou ook nog wat extra's zoals geen keilkussen en voorsingelstoot,... niet heel veel speciaals dus. Half november besteld, half februari kunnen ophalen. best lang dus. maargoed ze zijn ook bedrijfafhankelijk natuurlijk...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 17:28

Nou...2 weken geleden via de telefoon beloofd dat de singel er eind afgelopen week zou zijn...maar helaas maken ze het weer niet waar...vandaag gebeld, en weer moet er gebeld worden met passier ofzo. Schiet weer lekker op. Ben ondertussen 4 maanden verder.

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:49

Ahh hier nog niet zo'n groot fan! Ik heb laatst een dekentje gekocht voor mijn shetlander die toevallig 50% korting had. Nu past het helaas niet en ik durf het bijna niet terug te brengen! Zal vast wel niet kunnen, omdat het korting had.. weet iemand dat?

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:55

Heb ook slechte ervaringen met de bestelservice van Divoza. Dit doe ik echt niet meer. Product was niet op voorraad, moest ik achteraan blijven mailen. Vervolgens een grote boekhoudkundige rompslomp door bestelling annuleren, geld terugstorten, wat ik weer moest overmaken, Divoza weer deels terugstortte, etc.
Verzocht de bestelling te wijzigen voor een andere maat; wat krijg ik: de maat die ik oorspronkelijk had besteld maar met factuur en op kaartje op artikel stond de andere maat, die ik later had besteld. :')

Personeel en service in de winkel (Zoetermeer) vind ik ook echt om te janken, niet klantgericht en onprofessioneel. Staan altijd als ik er ben bij de kassa's met elkaar te discuzeuren of te kletsen, en de winkel was de laatste keer dat ik er was vergeven van de tosti-lucht. Eet dat lekker even achter gesloten deuren weg ofzo...
Qua assortiment vind ik het wel een goede winkel, mede doordat hier in de omgeving weinig anders is, Hypoplaza vind ik helemaal zo'n treurnis qua assortiment.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:42

ik ben ondertussen ook bijna 3weken aan het wachten op een bit wat gewoon op voorraad is.

smoesjes... 1. moet van het ene filiaal naar het andere. 2. heeft vertraging bij de post. 3. Is kwijt geraakt bij de post. 4. word nieuw bit verstuurd maar moet weer van het ene naar het andere filiaal.

gisteren weer gebeld. Weer een andere dame aan de telefoon die zei: Uw bit is bij ons nog nooit verzonden :S lekker dan, heb haar gevraagd wanneer het uiterlijk bij mij zou zijn. a.s Vrijdag. Ik zei, als het er nog niet is vrijdag dan wil ik mijn bestelling anuleren en wil ik mijn geld perdirect terug. Dan ga ik naar een ander.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:25

Even gekopieerd uit een ouder topic, maar dit is dus mijn ervaring met Divoza:

Eind 2006 kocht ik mijn Wintec 500 dr. bij Divoza. Omdat ik toen al wist dat een standaard boom niet ging passen, heb ik er gelijk een bredere boom bij gekocht. Een van de medewerksters daar heeft de boom er (achter de schermen) voor mij ingezet. Ik blij met het zadel, lag ook super op het (jonge) paard.

Vorig jaar mei had mijn paard veel meer bespiering gekregen waardoor het zadel niet meer zo goed paste, ik kocht een bredere boom om dat te verhelpen. Ik wilde thuis de boom verwisselen, wat bleek: een grote scheur in het plastic wat erboven zat.

Ik ben terug gegaan naar Divoza, er zat immers levenslange garantie op de boom. Ze zeiden dat ze er naar zouden kijken, dat zou 4 weken duren. Aan leenzadels deden ze niet.
Na 4 weken had ik nog steeds niets gehoord. Dus ben ik zelf maar gaan bellen. Het zadel lag bij de leverancier (in Italië), of ik even 125,- euro aan reparatiekosten wilde betalen. De reden dat de plastic boom kapot was was namelijk omdat de boom er verkeerd is in gezet (had ik dus niet zelf gedaan, maar in de winkel laten doen) of ik had zonder boom gereden (never nooit gedaan). Maar de leverancier was nu 3 weken gesloten...
In dezelfde week kreeg ik een rekening thuis, 210,- euro reparatiekosten! Ik was dus mooi niet van plan dat te gaan betalen. Dus ik weer gebeld, dat probleem zouden ze gaan oplossen. Mijn zadel lag nog altijd ergens in Italië. En ik reed nog altijd zonder zadel vanaf begin juni, en nu was het al begin augustus... Na twee weken niets gehoord, dus zelf maar weer gaan bellen. Ze zeiden dat het waarschijnlijk wel garantie zou zijn, maar de leverancier was nu tot eind augustus gesloten (huh? Alweer?) dus het probleem kon niet opgelost worden. Ik boos, reed al twee maanden op een jong paard, zonder zadel. "Ooh, maar ik kon wel een leenzadel krijgen..." Nu ineens wel, maar goed dat zadel was zeker welkom. En de volgende dag had ik een Wintec Cair thuis. (Dat was dan wel weer netjes!)

Half september kon ik mijn eigen zadel ophalen. Of ik nog wel even een rekening voor het leenzadel wilde betalen? Euh, NEE! Verhaal weer uitgelegd, uiteindelijk hoefde ik niet te betalen. En kreeg ik m'n eigen zadel, gerepareerd en wel, terug.

Mijn zadel is 3,5 maand weg geweest, en het zou maar 4 weken duren.... Pfff...

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:38

Nou eindelijk na 2,5 week is mijn deken binnen.
Toen ik in de winkel was was hij niet op voorraad dus hij
Zou vanaf het magazijn naar mijn huis gestuurd worden.
Zou 4 dagen duren prima dacht ik, na een week nog niks dus ik gebeld.
Ze begrepen niet waarom hij niet verstuurd was maar ze gingen hem de
Zelfde dag nog versturen, na 4dagen nog niks dus ik weer bellen.
Kreeg weer het antwoord dat ze niet wisten waarom hij nog niet verstuurd
Was, dus kreeg te horen dat hij de zelfde dag weer op de post ging.
Ze zeiden er wel bij als hij er morgenmiddag nog niet is moet je even bellen.
Maar gelukkig volgende dag was hij er eindelijk

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:24

Mijn bit zou uiterlijk vandaag binnen komen, nou mooi niet dus... weer iemand anders aan de telefoon die zei " ja zou toch echt binnen moeten zijn bij jou" ik " ben het zat wil mn geld terug en ga bij een ander" nou ben benieuwd hoe lang ik op mn geld moet wachten gaat toch om 150 euro... we zullen het zien.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 19:33

Van de week gebeld en zeer op het hart gedrukt dat ik iig deze week gebeld wilde worden met de status(welke dan ook) vanochtend om 5 over 9 werd ik gebeld met het nieuws dat vandaag de singel is opgestuurd! Hoop dat nu een eind is gemaakt aan deze rompslomp! We zullen zien.