Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:51

Ik heb ooit een stel sporen besteld bij Piaffe.

Duurde erg lang voordat ze binnenkwamen, regelmatig gemaild en gebeld.
Volgens Piaffe waren ze door de leverancier niet geleverd.

Toen ik ze uiteindelijk binnen kreeg, bleken het de verkeerde sporen te zijn.
Het waren namelijk stompe sporen en ik had knopsporen besteld.

Dus gebeld, "ja maar mevrouw deze sporen zijn veel duurder dan die u besteld hebt, dus dat is toch prima zo".
Nou nee, want ik wil knopsporen.

Dus ik moest ze terug sturen, op eigen kosten...

Vervolgens weer lang moeten wachten op de sporen.
Weer meerdere malen gebeld en gemaild. Zelfs aangeboden dat ze dan maar van een ander merk moesten sturen, die duurder waren.
Maar ook die hadden ze niet.

Nadat ik na 3 maanden ze nog niet had, heb ik nog 1 poging gedaan te bellen.
Toen kwamen ze binnen een week binnen.

Ja ze waren er binnen een week, maar helaas waren het weer de verkeerde...
Ik had namelijk 15 mm besteld en kreeg 30 mm.

Heb ze weer op eigen kosten moeten terug sturen.
En heb toen ook meteen aangegeven dat ik niet meer nieuwe hoefde te ontvangen, maar dat ik mijn geld terug wilde.

Ik heb uiteindelijk ook 2 keer achter mijn geld moeten aanbellen.
Toen het er uiteindelijk was, waren de 2 keer terugzenden van verkeerde artikelen niet terug gestort.

Voor mij dus ook geen bestellingen meer bij piaffe...
Hoe tevreden ik voorheen ook was.

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:52

Citaat:
In plaats van hier nu zo te mopperen, kun je toch gewoon weer contact met Piaffe opnemen

dat is al gebeurd....helaas geen reactie en via de telefoon krijg ik te horen dat het via de mail moet omdat de eigenaresse met vakantie is en het meisje in kwestie geen beslissingen mag nemen. Bovendien...nog een keer opsturen voor 6,75???? nee dank je! Beetje te simpel gedacht...hoeveel werk moet ik hier nog van maken??

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:57

Nou...dit is alsof het duveltje ermee speelt....of iemand van Piaffe zit hier vrolijk mee te posten *D
Ik kreeg net onderstaand voorstel via de mail
Citaat:
wij kregen ook al een mail van iemand anders die zich hier ook druk om maakt.

We hoopte dat het zo netjes was opgelost ik dacht ook dat je blij was met deze oplossing.

Mag ik je anders van een ander merk beschermers aanbieden en dan met bv een mooie korting en dan deze retour en het bedrag daarvan ook retour op de nieuwe beschermers is dat een idee ?

Kijken of ze het voorstellen zoals ik het lees...dan is het namelijk wat mij betreft opgelost

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:59

Cheyenne2004 schreef:
Nou...dit is alsof het duveltje ermee speelt....of iemand van Piaffe zit hier vrolijk mee te posten *D
Ik kreeg net onderstaand voorstel via de mail
Citaat:
wij kregen ook al een mail van iemand anders die zich hier ook druk om maakt.

We hoopte dat het zo netjes was opgelost ik dacht ook dat je blij was met deze oplossing.

Mag ik je anders van een ander merk beschermers aanbieden en dan met bv een mooie korting en dan deze retour en het bedrag daarvan ook retour op de nieuwe beschermers is dat een idee ?

Kijken of ze het voorstellen zoals ik het lees...dan is het namelijk wat mij betreft opgelost

Zo ken ik Piaffe weer. *D

NienSCHaap

Re: Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:04

Winkeliers moeten zich beroepen op de garantievoorwaarden van het artikel wat door de leverancier geleverd word.
als piaffe het zelf zou hebben geproduceerd dan zouden ze wel verantwoordelijk zijn voor de garantie,
echter als het product dat door hun alleen word ingekocht zijn ze een tussen persoon naar de particulier toe en daarom moeten ze de garantie procedure van de leverancier volgen of te wel Norton

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 20:08

het ziet er naar uit dat het opgelost gaat worden. Ik mag nieuwe (andere...kwalitatief betere) uitzoeken omdat er kennelijk meer klachten zijn over die die ik had. Dan wordt e.e.a. verrekend dus dit moet goed gaan komen. Kost de nodige moeite moet ik zeggen...tjonge jonge...de volgende keer toch maar gewoon naar de winkel

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:11

Al met al keurig opgelost, dat duveltje heeft gespeeld en het geklaard ! O:) haha

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:14

Hoe kunnen mensen nu zeggen dat Piaffe geen blaam treft maar dat het bij Norton ligt? Wie verkoopt die beschermers nu? Ik ken de kwaliteit van Norton niet en Piaffe ook niet maar als Piaffe achter het product staat wat zij verkopen en dat gaat binnen 2 weken stuk, lever je nieuwe en had Piaffe het verder met Norton moeten regelen. Dat was netjes geweest. Als je bij een sportwinkel sneakers van merk X koopt en dr is wat mee ga je toch ook terug naar de winkel en verwacht je dat zij het oplossen en niet dat je contact moet opnemen met de fabrikant?

Ben blij dat het is opgelost voor :)

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 20:19

Citaat:
Ben blij dat het is opgelost voor :)

Haha...we zijn op dit moment zwaar in onderhandeling....lijkt wel een live-soap :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:28

RUI-->EA-GZ-Diensten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:20

Nou Cheyenne, ik ben het met jou eens hoor. Welk merk het ook is, Piaffe verkoopt het en als het geen goed produkt is (en vaker klachten krijgen) moeten ze dat merk eruit gooien.
Ik vind het een slechte service die je hebt gehad. Maar zo te lezen gaat het goedkomen :-)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:40

iedereen die hier roept dat de garantievoorwaarden van Norton gelden roept maar wat want dat klopt echt niet.

Je koopt nl van Piaffe en die moeten het voor je oplossen. Norton en zijn garantie staan hier compleet buiten.
Piaffe is geen tussenpersoon maar leverancier en die is verantwoordelijk voor het geven en uitvoeren van de garantie. Het consumentenrecht is hier erg duidelijk in, juist om te voorkomen dat een klant beland in de situatie waarbij leverancier en producent naar elkaar wijzen. Echter veel winkeliers proberen hier onderuit te komen zodra het op garantie aankomt omdat de klant vaak niet weet wat zijn/haar rechten zijn.

Echter moet de leverancier ook een kans hebben om het op te lossen en dat kan dmv reparatie.

Ik hoop dat de onderhandelingen slagen!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:25

Sorry, misschien heb ik eroverheen gelezen maar je paard heeft toch prima stappers aan?
Die donkerbruine uit je profiel..

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:33

Haha..ja leuk om te springen en voor de dressuur...zijn iets minder geschikt voor het western.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:40

smeetjoew schreef:
Toch zou piaffe niet helemaal de schuld moeten dragen. Ze zijn echter enkel de leveranciers. Norton zou het eigenlijk moeten oplossen, want het is hun product...

dat klopt wat je zegt maar piaffe kan het wel netter regelen zo wie zo al vanwege de verzend kosten en dan elke keer die naden die zo snel loslaten hadden ze haar ook een ander paar kunnen geven.
zo horen zeker niet zo snel kapot te gaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:42

Ik heb altijd problemen gehad met Piafferuitersport. Ben er zo klaar mee!
Koop er ook nooit meer wat, ookal hebben ze geweldige spullen.
Asociale service en echt rot kwaliteit.
Liever wat duurder bij Divoza dan bij piaffe.
Toch blijft Agradi m'n favoriet. :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:44

Giolli schreef:

Jammer dat je bij Agradi altijd 3 maand langer op je producten moet wachten, zo is er bij iedere webshop wel weer iets :Y)

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:45

Ik heb ook een zeer slechte ervaring gehad met Piaff, met een zadel. Een drama, uiteindelijk op een rare manier toch opgelost (mocht spullen uitzoeken in de winkel voor een bedrag wat ze me schuldig waren) maar ik ga daar never nooit meer heen voor een zadel

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:51

NienSCHaap schreef:
Giolli schreef:

Jammer dat je bij Agradi altijd 3 maand langer op je producten moet wachten, zo is er bij iedere webshop wel weer iets :Y)

Dat heb ik anders nog nooit meegemaakt en ben er al zeker 2 jaar lid en klant..

jannetta1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:09

ik vind de reactie van piaffe niet echt netjes

zelf heb ik hier geen problemen mee gehad

toen ik bij piaffe een nieuwe plastronspeld had besteld
werd die geleverd in een leeg doosje haha
ik heb hun toen meteen gebeld en binnen 2 dagen kreeg ik mijn bestelde speld en nog een andere speld geleverd
met een nette brief van hun erbij waarin ze hun excusses hebben aangeboden.

ik vond dit wel een goede service

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:18

Nou...het is OPGELOST!!....en netjes ook. :)
ik krijg nieuwe Harry's Horse beschermers opgestuurd die een categorie duurder liggen, hoef niet bij te betalen. Moet alleen de Nortons zelf opsturen.
Ter compensatie van de verzendkosten 2x, krijg ik een kadobon van 10 euro. *D
Dit vind ik een oplossing waar ik heel tevreden over ben.
Ik kreeg een mail met de foto en de info van de HH beschermers en of me dit wat leek.
Toppie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:22

Fijn dat het opgelost is!
Zo hoort het, ik zou ook geen genoegen nemen met een reparatie.
Ik koop een product en dan verwacht ik dat het langer meegaat als twee weken..

Om die reden koop ik altijd duurdere merken tweedehands.
Maar te lezen aan het Veredus verhaal gaat dat ook niet altijd goed.
Schandalig voor zulke dure dingen. :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:02

NienSCHaap schreef:
Winkeliers moeten zich beroepen op de garantievoorwaarden van het artikel wat door de leverancier geleverd word.
als piaffe het zelf zou hebben geproduceerd dan zouden ze wel verantwoordelijk zijn voor de garantie,
echter als het product dat door hun alleen word ingekocht zijn ze een tussen persoon naar de particulier toe en daarom moeten ze de garantie procedure van de leverancier volgen of te wel Norton

Sorry dat ik erover door ga terwijl deze situatie al opgelost is maar ik vind dit toch erg jammer. Hoe kom jij precies aan deze wijsheid? Wat je zegt klopt gewoon echt niet. Het gaat hier over koop via internet, daar bestaat een aparte wet voor nl, koop op afstand (BW art. 7.46a. t/m 7.46j (als iemand het na wilt lezen, er staan nog wel meer interessante voorwaarden in)) De consument wordt in bescherming genomen. Bij deze overeenkomst zijn 2 partijen betrokken TS en Piaffe. TS heeft een product ontvangen dat binnen zeer korte tijd niet goed blijkt te zijn. Als een product binnen 6 maanden een gebrek vertoont wordt er vanuit gegaan dat dit al zo was bij de verkoop en is het aan de verkoper om anders te bewijzen. Ookal is het een C-merk. De verkoper dient dit op te lossen, evt. door reparatie, vervanging of ontbinding van de verkoopovereenkomst (geld terug). Geen service, gewoon een recht van de consument.

Piaffe kan op haar beurt wel iets doen met de producent van het product, Norton, maar TS heeft geen overeenkomst met Norton en dus kan er nooit door TS aanspraak gemaakt worden op hun garantie/leveringsvoorwaarden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:06

Depende schreef:
NienSCHaap schreef:

Sorry dat ik erover door ga terwijl deze situatie al opgelost is maar ik vind dit toch erg jammer. Hoe kom jij precies aan deze wijsheid? Wat je zegt klopt gewoon echt niet. Het gaat hier over koop via internet, daar bestaat een aparte wet voor nl, koop op afstand (BW art. 7.46a. t/m 7.46j (als iemand het na wilt lezen, er staan nog wel meer interessante voorwaarden in)) De consument wordt in bescherming genomen. Bij deze overeenkomst zijn 2 partijen betrokken TS en Piaffe. TS heeft een product ontvangen dat binnen zeer korte tijd niet goed blijkt te zijn. Als een product binnen 6 maanden een gebrek vertoont wordt er vanuit gegaan dat dit al zo was bij de verkoop en is het aan de verkoper om anders te bewijzen. Ookal is het een C-merk. De verkoper dient dit op te lossen, evt. door reparatie, vervanging of ontbinding van de verkoopovereenkomst (geld terug). Geen service, gewoon een recht van de consument.

Piaffe kan op haar beurt wel iets doen met de producent van het product, Norton, maar TS heeft geen overeenkomst met Norton en dus kan er nooit door TS aanspraak gemaakt worden op hun garantie/leveringsvoorwaarden.

Dat is wat piaffe zelfs steeds zegt :+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:17

NienSCHaap schreef:
Dat is wat piaffe zelfs steeds zegt :+

Nu wel ja, ik zeg toch ook dat het nu opgelost is. Maar dat is niet wat jij met jouw posts impliceerd. Jij zei dat TS naar Norton moet gaan maar dat kan helemaal niet.

Edit: was niet vervelend bedoelt trouwens, meer als misschien heeft iemand hier iets aan. Het is nl erg vervelend om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en het kan nooit kwaad om te weten waar je recht op hebt.