Stal doorstap?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:35

@ Usha en Brainless: ik pik het niet om zomaar over dezelfde kam geschoren te worden als iemand anders enkel en alleen maar omdat ik die persoon verdedig. Ik ken Wendie en Amanda niet, misschien zijn het in het echt wel fijne meiden, maar ik oordeel op zaken die zij hier vertellen en daarbij zijn heel wat punten waarbij ik mij vragen stel en anderen waarvan ik weet dat ze niet eens kunnen kloppen. Ik wil daar verder ook niemand mee voor het hoofd stoten. Ik denk ook dat ik het iets netter heb proberen verwoorden dan de reacties die er gegeven werden op mijn ervaringen.

Verder vind ik het ook wel grappig om hier regelmatig wat tegenstrijdigheden te lezen. Om nu even een klein voorbeeldje te geven, de helft hier zegt dat je met een eigen dierenarts het erf niet opkomt. Vreemd, want een dierenarts heeft dan blijkbaar wel zonder verder degelijk onderzoek kunnen zien dat een paardje daar een tumor had? Volgens mij moet je daar nog altijd een biopsie voor uitvoeren hé, dan kan je niet meer doen alsof je gewoon een kennis van de eventuele koper bent ;)

Och ja, niemand hoeft mijn kant te willen geloven of niemand hoeft zijn mening over de stal te veranderen door mijn ervaringen. Dat maken jullie maar voor jezelf uit. Maar, nu ja, voor iemand die zowel de hele stal als Melanie goed kent, zijn bepaalde zaken hier om van te huilen en anderen om je krom mee te lachen.

@ Ruby1995: bedankt voor de leuke reactie!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:43

Ik heb mijn fjordje daar gekocht! +:)+
Heb geen slechte ervaringen met de stal,tis en blijft een handelaar he ;) dus als je zelf weinig kennis hebt neem dan iemand mee. :)*
Tegen ons zijn ze wel eerlijk geweest,en na lang zeuren gaf ze ons het paardje voor de prijs die we wilden geven mee.
Ik zou er zo weer een pony of paard durven kopen,de verantwoording ligt immers bij jezelf.
Wil je echt de sport in dan ga je uiteraard ergens anders kijken (met een grote zak geld of sponsor haha)maar voor recreatieve doelstelling kun je daar naar mijn mening prima terecht. :j

Ik vind wel dat er tegenwoordig snel geroepen word dat er oplichting in het spel is en dat terwijl de kopende partij (vaak jonge meiden) weinig tot geen ervaring heeft met eigen paard.Tegenwoordig worden de paarden aangeschaft als broodjes en net zo snel weer gedumpt vanwege inzicht en ervaringsgebrek!
Je kunt immers altijd problemen met je dier tegen het lijf lopen,heb je dan ervaring genoeg los je die problemen op zij het rijtechnisch of medisch en leg je niet meteen de schuld bij de verkoper.

Ik zie op hun site ook dat er bij de te koop staande paarden vaak gevraagt word om contact te houden met de oude eigenaar.
Heb ik zelf ook gedaan,vorige eigenaar was zelfs aangenaam verrast dat ik mailde!
En of die handelaar nou sjaggie is of niet,je gaat voor een dier kijken de handelaar neem je er niet bij hahaha.Ieder mens is anders,mij boeit dat niet zolang ik maar een antwoord krijg op mn vragen.

Charaz

Re: Stal doorstap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:52

Laat ik me ook weer eens melden in een Doorstap topic, heb jaren geleden bij Melanie stage gelopen en gereden dus ken haar redelijk goed.

De paarden verzorgd ze prima! Geen hoefsmid?? Wat gek want ik heb namelijk dezelfde hoefsmid als Melanie en heb hem laatst nog gezegd toen hij doorging die kant op dat hij ze maar de groeten moest doen.
Schone stallen zijn er altijd, mooie wei, vers drinkwater, slecht hebben ze het daar niet.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:20

de boxen waren idd schoon.
wat gek dat mijn paard dan duidelijk minimaal een half jaar niet bekapt bleek te zijn even als de andere paarden die ik ken die door m verkocht zijn. echt heel raar, ga dan toch maar aan mijn hoefsmit twijfel die zijn vak nu al meer dan 40 jaar beoefend, en aan zijn zoon. zal ik gelijk morgen maar even aan cas duidelijk maken dat hij maar weer heel erg snel rotstraal terug moet krijgen want blijkbaar werd hij op doorstap ook om de 8 weken bekapt net als bij mij. onmogelijk dat hij nu dan geen rotstraal meer heeft. o en zal sil gelijk zeggen dat hij die scheur in zijn hoef weer tevoorschijn moet toveren. stomme knollen deden het er vast gewoon om om m een slechte naam te geven. ze dachten vast goh laten we eens zorgen dat onze hoeven extreem snel groeien en ongezond zijn zodat het net lijkt of we al in geen maaaaanden een smit gezien hebben

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:36

Ik heb twee pony's op proef gehad van deze stal, nog voordat het BM Stables was (dus echt een tijd geleden).
Ze mankeerden allebei wat (de ene liep heel raar, de ander had zomereczeem), maar er werd gezegd dat ze gekeurd waren door de dierenarts.
Ondanks dat wij (mijn ouders en ik) weinig ervaring hadden met paarden (nou ja, het kopen ervan) vertrouwden we het niet en hebben de pony's niet gekocht.
Daar werd niet zo netjes op gereageerd.
Er zullen best leuke dieren vandaan komen, maar ik heb er dus geen goede ervaring mee.
Neem een eigen dierenarts mee en als je het niet vertrouwt, kijk verder :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:56

Mic schreef:
en ....heeft jouw klasgenootje die rechtzaak gewonnen ? Kan ik daar iets over terug vinden ben nl niet zo snel overtuigd en vind de verhalen rond M nogal op sensatie belust overkomen.

Wat ik ook vreemd vind is : waarom mag jij 2 veeartsen meenemen en een ander helemaal geen veearts ?

ze heeft idd een rechtszaak verloren, deze heeft dacht ik 4 jr geduurd
het paard had ik gekocht bij haar,en de eigenaar ervoor had een rechtszaak aangespannen en gewonnen.

vraag M maar naar het paard Colonel :j bij mij heette hij Rowan en ik heb er een fijn paard aan gehad wel met gebruiks aanwijzing :+ was niet een makkelijk paard

en dit is geweest in 2000/2001.

ik heb geen klagen over het paard, M is niet echt een vriendelijke meid maar het paard was lichamelijk goed.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:03

ik heb destijds wel laten keuren maar door een veearts van daar uit de buurt. Zal wel haar eigen veearts geweest zijn want ze draaide het nr voor me. Ben wel bij de keuring aanwezig geweest.

banshee heb ik een aantal jaar meegemaakt op mijn vorige stal en dat was een prima dier

Mijn eigen merrie was wel gezond maar verdenk ik wel van dat ze gesedeerd geweest is, of in ieder geval iets gehad heeft om dr wat gemakkelijker te maken. Er is in ieder geval 1 ding voor mij verzwegen en dat was haar steiger gedrag. Ik heb contact gehad met iemand die haar voor mij van M gekocht had en dr terug gebracht heeft omdat ze alleen maar steigerde. Let wel, ze heeft bij mij nooit gesteigerd maar was wel heel erg gevoelig in de mond waar ik nauwelijks aan kom komen. Bokken kon ze ook als de beste maar ze werd mij verkocht als een heel braaf lief dier.

Mocht er dus bij de meelezers en verstuurders van pb's iemand zitten die in okt 2001 op bm gewerkt heeft zou ik daar wel contact mee willen hebben, ben benieuwd of die persoon mijn merrie dan herinnert

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:26

zal ik dan ook nog maar wat zeggen.
ik heb daar een dag gewerkt en het beviel me helemaal niet.
ze is onaardig, loopt je alleen maar af te kraken dat je niet kan rijden enzo.
ik heb 2 paarden in het M en weet echt wel hoe een paard moet lopen.
de paarden worden zogenaamd op een dressuurmatige manier gereden aha me reet.
er word alleen maar getrokken en gezaagd. de paarden kunnen niet op eigen benen lopen en geven continu contra stelling en toe ik daar wat van gezegt had had ik geen gelijk en ik kon niet rijden. verder zijn de paarden over het algemeen niet braaf maar omdat er niet dierwaardig mee gereden word zijn ze op dat moment wel braaf. verder kan ze alleen maar commentaar geven maar zelf weet ze niet hoe het moet en hier wil ik het bij laten.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:39

@ts ik heb ook niet zoon goede ervaring met die stal. Ik kocht er in 2007 een mooie paard het was me eerste eigen paard.in de advertentie stond een bruine andalusier merrie voor niet al te veel geld en super braaf. Ik was zelf 16 jaar en verliefd natuurlijk en dol gelukkigh want ik kreeg een paard. Netjes gebeld en afspraak gemaakt om te gaan kijken.zo gedaan.me paard werd gehaald vanuit t weiland/stuk zand grond ,waar ik niet mee in liep omdat daar zoveel paarden stonden en ik vond t eng om daar maar zo tussendoor te lopen.(binnen waren er maar stuk of tien stallen,te weinig)Dus netjes gewacht. Toen kreeg ik meteen te horen dat t paard met pakken humeurig was en dat ik dat moest negeren.ik kon der poetsen en dat deed ik. Ze vonde me meteen een mooie combi en een prachtig paard wat ik miss wilde kopen.tijdens t poetsen was ze ook humeurig maar ik had wel een klik met haar.daarna gereden. Er werd eerst voor gereden en daarna ik.daar waren ze ook helemaal wild van en vonden ook dat ik super goed kon rijden wat ik echt zelf niet vond.ik kreeg der niet eens in galop.uiteindelijk toch gekocht. bij mij thuis op stal was t een hel!ik kon binnen een straal van zeker 1 meter niet bij me paard komen.bijten en stal verdedigen.ik gaf me paard een kans want ik dacht alleen maar dat ze moest wennen aan mij.soms stond ze daardoor 2 of 3 dagen achter elkaar op stal!met begeleiding heb ik uiteindelijk dit gedrag aardig weten te stoppen. De dierenarts zei dat ze echt geen 12 was wat ze zeiden maar zeker rond de 20!ook was t helemaal geen andalusier en haar hoeven waren ook niet juist verzorgd.ik had gewoon een draver waarvoor ik teveel had betaald! Ik heb nadat ik begeleiding heb gehad wel een top tijd gehad met me paard. Later bleek dat ze aan beide achterbenen slechte pezen had die aan 1 kant zelfs kapot was.uiteindelijk heb ik haar verkocht aan iemand die haar in t weiland kon zetten om te herstellen.nu hebben hele lieve eigenaren in engeland haar en is ze geopereerd aan beide achterbenen. Ze loog dus over veel dingen. Me paard had geen paspoort beweerde ze en die heb ik zelf aan moeten maken.me paard zou uit noorwegen komen.vandaar dat ze niks over haar verleden wist. We moesten 100 euro extra betalen om haar daar een dag langer te laten staan voordat we der op gingen halen om te kopen.ik heb haar moeten leren galoperen.Nu als ik eraan terug denk had ik t nooit zo op die manier gedaan. Je word de hemel in geprezen maar als je maar iets aan te merken hebt of een weer woord dan is er niemand thuis. als er echt bloed onderzocht word daar of gekeurd word dan moeten ze t kunnen aantonen wat ze meestal niet kunnen. Of even niet kunnen vinden.t paard wat ik gekocht had was zeer waarschijnlijk van de slachtvrachtwagen afgehaald! Ik moet wel zeggen dat ik toen amper ervaring had. Maar neem mensen mee als je ergens gaat kijken die er verstand van hebben.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:26

angelpam schreef:
zal ik dan ook nog maar wat zeggen.
ik heb daar een dag gewerkt en het beviel me helemaal niet.
ze is onaardig, loopt je alleen maar af te kraken dat je niet kan rijden enzo.
ik heb 2 paarden in het M en weet echt wel hoe een paard moet lopen.
de paarden worden zogenaamd op een dressuurmatige manier gereden aha me reet.
er word alleen maar getrokken en gezaagd. de paarden kunnen niet op eigen benen lopen en geven continu contra stelling en toe ik daar wat van gezegt had had ik geen gelijk en ik kon niet rijden. verder zijn de paarden over het algemeen niet braaf maar omdat er niet dierwaardig mee gereden word zijn ze op dat moment wel braaf. verder kan ze alleen maar commentaar geven maar zelf weet ze niet hoe het moet en hier wil ik het bij laten.

Toen ik daar ging proefrijden op het paard wat ik toen ook gekocht heb, werd een ander paardje gereden door een van de stagiaires daar.
Ze ging toen mij als voorbeeld nemen om dat meisje te vertellen wat ze bedoelde (ze vond dat ze dat paard anders moest rijden ofzo).
Zal wel een verkooppraatje geweest zijn, maar vond het toch knap banketstaaf voor die stagiaire - ze werd gewoon afgekraakt waar klanten bijwaren.

Wendie1992 schreef:
Dus volgends m was laten keuren niet nodig, en de veearts mocht niet eens op het terrein komen, omdat m al aan de telefoon gezegt had dat het paard al was goed gekeurd was? Na een week of 2 na aankoop bleek dat paardje van alles te hebben. Ze had m beld en dit verhaal uitgelegt, en wilde het paardje omruilen. Waarop m zei dat dat niet kon en het paard niks mankeerde toen ze hem verkocht aan haar. (terwijl in het contract stond dat je het paard binnen een half jaar kan terug brengen en omruilen voor een ander paard)

Wij kregen toen een keuringsrapport etc. te zien, dat het paard bij aankomst daar was goedgekeurd.
Mochten zelf daar niet laten keuren, want dan vond ze dat wij geen vertrouwen in haar en haar stal hadden. We mochten 'm alleen keuren als we 'm eerst kochten.
Niet gekeurd en geluk mee gehad, want paard was helemaal goed. :)

Later bleek ik toch geen klik met het beestje te hebben en binnen het halfjaar gebeld dat we hem terug wilden brengen en om wilden ruilen voor een andere.
Kon dus alleen als we het paard binnen een week terugbrachten en dan direct een andere meenamen, terwijl er op dat moment geen leuk paard bijzat voor mij of in de juiste prijsklasse. Ook mochten we maar voor bijna de helft van het aankoopbedrag van dat paard een ander paard uitzoeken, want zij vond dat paarden die terugkwamen altijd per definitie slechter waren geworden. Dat terwijl het paard bij aankoop niks kon (je kon erop zitten en een rondje hobbelen) en op het moment van mogelijke inruil een nette B-proef liep.
Wij hebben haar op de voorwaarden gewezen die op haar site stonden, vond het zelf wel apart dat er de dag erna ineens een nieuw document daarvan op de site stond. :=

Paard uiteindelijk niet ingeruild en particulier verkocht.
Was dus een beetje een nare nasmaak van het kopen daar, terwijl ze over het paard etc. heel eerlijk was en ook gewoon vriendelijk tegen ons. :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:22

Ik heb mijn paard er ook vandaan..
Ze heeft gelukkig niks.. maar idd wel die verhalen van; ''Wat een goede combi!'' 'ze doet het veel braver bij jou'' etc..
Ook is er gezegd: ''Ze heeft hele goed ouders''. Maar er is niet gezegd dat haar ouders dravers zijn, en er is dus ook niet gezegd dat ze een draver is.. Maakt mijn niet uit hoor.. Dat zeker niet, maar vind het niet netjes..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:31

Ik heb een aantal jaren geleden ook een paard bij Stal Doorstap (toen nog BMstables) gekocht, een draver.
Ze is daar heel eerlijk over geweest, dier was nog nauwelijks gereden en was getraind voor de sulky. Ivm niet genoeg presteren is hij bij haar terecht gekomen. Ik heb vervolgens de fokker en trainer van deze draver gebeld en gesproken en vertelden exact hetzelfde verhaal.
Paard was een heerlijk dier, kerngezond, heeft nooit iets gehad. Inmiddels heb ik haar verkocht ivm beeindiging paardensport, maar de nieuwe eigenaresse is er ook vreselijk blij mee en heeft er een superpaard aan.

Ik zou zonder problemen weer bij haar gaan kijken voor een paard.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:42

Ik ben er een keer heen gereden om te kijken voor een paardje voor een vriendin.
Ik stond daar voor gesloten deuren/erf, toen ik belde bleken ze in Turkije te zitten, we konden pas weer komen kijken als ze weer terug was (week later).
Dus het leek erop dat het bedrijf niet liep als zij er niet was?!
Ik ben niet meer teruggeweest.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:45

Moderatoropmerking:
Slotje voor overleg

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:39

Moderatoropmerking:
Dit topic heeft op slot gestaan voor overleg en wordt nu weer heropend.

Er werd gesuggereerd dat in dit topic alleen positieve ervaringen geplaatst mogen worden. Dit is niet het geval. Op EA mogen zowel positieve als negatieve ervaringen gedeeld worden.
De reacties op EA zijn echter wel aan een aantal regels gebonden:
- EA is geen discussieforum, dit in tegenstelling tot andere forumonderdelen op Bokt. Je mag dus je reactie met daarin je eigen ervaringen plaatsen, maar het is niet de bedoeling om hier verder over in discussie te gaan.
- Er mogen alleen ervaringen uit de 1e hand geplaatst worden. Hiermee wordt bedoeld dat je alleen een reactie mag plaatsen indien je zelf ervaringen hebt met deze stal. Reacties in de trant van 'ik heb van mijn buurvrouw gehoord dat......' zijn dus niet toegestaan en zijn om deze reden verwijderd.

Daarnaast is het van belang dat je je reactie altijd onderbouwt. Het is niet toegestaan om iemand bijvoorbeeld zonder toelichting 'een beul' te noemen. Maar aangeven dat een bepaalde hoefsmid niet meer bij je paarden komt omdat hij veel te grof is en de vorige keer een schop teveel uitgedeeld heeft is wel toegestaan. Bokt is een openbaar forum waar iedereen mee kan lezen, en wanneer je beweringen doet die niet kloppen of waar je geen onderbouwing voor hebt, begeef je je al snel op glad ijs.

Er zijn ondertussen meerdere verzoeken zijn gedaan om niet in discussie te gaan, geen offtopic reacties te plaatsen en alleen ervaringen uit de eerste hand te plaatsen. Het is de bedoeling dat deze opmerkingen van een moderator nageleefd worden. Het negeren van deze moderatoropmerkingen kan gevolgen hebben in de vorm van een sanctie. We hopen dat het niet zover hoeft te komen en dat iedereen de regels in acht zal nemen. Alvast bedankt hiervoor.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:57

Ik heb wel een positieve ervaring met stal doorstap.
Ik heb er weliswaar geen paard gekocht, maar mocht toch mijn oude vriend op komen zoeken.
Via de mail antwoordde melanie dat het geen probleem was en dat we gewoon langs mochten komen voor hem. En ook toen we er waren heb ik het super naar mijn zin gehad. Aardige manier van omgaan met andere en ook tegenover de paarden.
Ze was super vriendelijk en we mochten gewoon doen alsof we er thuis waren. Paard zelf uit het land halen, lekker poetsen en zelf opzadelen. Het was allemaal geen probleem.
(Volgens mij reed in die tijd Xiu bij stal Doorstap?)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:03

Zo, ik ben net thuis van een middagje Stal Doorstap en we hebben er een mega leuke Fjord gekocht, Dexter. Mijn merrie wordt er op ingeruild. Wat een leuke middag was het, het meisje wat daar werkt, Petra heet ze geloof ik, was erg vriendelijk en liet oms onze gang gaan met Dexter. Ook Melanie kwam op mij over als een leuke meid. De paarden stonden in schone stallen en een andere groep stond op de wei, iets wat ik bij een ander niet nader te noemen handelsstal niet heb gezien. Al met al heb ik goede ervaringen met Melanie en haar stal!
Donderdag halen we onze Fjordman op!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:10

Zolang je geen problemen hebt is M ook heel aardig, maar als je wat wilt ruilen is ze ineens heel anders
gefeliciteerd met je nieuwe aankoop tonineS

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:18

En hoezo geen hoefsmid?? De vriendelijke man was er vandaag de hele middag om alle paardjes na te kijken!

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:56

Gefeliciteerd met je aankoop.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:59

TolineS schreef:
En hoezo geen hoefsmid?? De vriendelijke man was er vandaag de hele middag om alle paardjes na te kijken!

Klopt ik heb nl dezelfde hoefsmid en hij komt er regelmatig.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:21

Zo, vanmiddag mijn nieuwe paardje Dexter opgehaald bij Melanie en mijn sportmerrie Toline erheen gebracht!
Ik vond en vind Melanie een leuke meid en vind het jammer dat de afstand een beetje groot is (220 km) anders had ik denk ik best vaak daar op de koffie gezeten !

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:30

TolineS : Heb je ook die haflinger spring gezien? Ik vind deze heel leuk ... ze staat ook op de website

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:46

Yep ik heb nog even bij haar gestaan tuttelen vandaag. Erg leuke Haf, wij gingen ook kiezen uit haar en uit Dexter maar uiteindelijk waren het Dexters kusjes die mij overtuigden! Spring is ook erg leuk hoor!!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:49

Ik vind spring erg leuk , maar ik zoek een echte lieve brave haf dusja.....