ilayda schreef:Echt super bedankt voor je tips.
Je zegt dat het het beste is om een kundig persoon mee te nemen, maar ik ken niemand die daar verstand van heeft. Kan ik ook bij een D.A terecht?
Graag gedaan.
En nee, daarvoor kan je niet bij een D.A terecht. Alleen voor je uiteindelijke keuring kan je goed terecht.
Je moet een paardenmens hebben. Lastig als je geen connecties daarin hebt, want (bijna) alle mensen met paarden denken er genoeg verstand van te hebben om je te willen helpen. Echte kenners hebben vaak geen tijd en sommige "kenners" hebben zo hun voorkeuren zonder dat die overeen komen met de wensen van degene die een paard zoekt

Zelf heb ik graag een instructeur erbij, maar dan ben ik redelijk gevorderd om de betere instructeur te herkennen.
Ben ook eens met mijn instructeur een paard gaan bekijken voor haar, zij nam mij mee als "extra paar ogen en een nuchtere kijk". Ik zag al snel dat er iets niet goed zat achter het zadel, maar zij raakte precies de plek met haar vinger aan. Wat het was konden wij niet zeggen, maar dat paard wat wel (vooraf) helemaal goedgekeurd door een D.A (met foto's).
Wij vonden het paard te duur omdat we niet wisten hoe ernstig het probleem was waar het paard toch last van had. (te groot risico)
Hier op het forum vind ik aerdenhout1 altijd wel sterk en nuchter overkomen als het om paarden gaat (zonder de persoon echt te kennen), maar weet niet of ze je wil of kan helpen.