Help: Gezocht weiland omg. Bergen op Zoom voor 2 shetlanders

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:46

ilayda schreef:
Echt super bedankt voor je tips.

Je zegt dat het het beste is om een kundig persoon mee te nemen, maar ik ken niemand die daar verstand van heeft. Kan ik ook bij een D.A terecht?

Graag gedaan.

En nee, daarvoor kan je niet bij een D.A terecht. Alleen voor je uiteindelijke keuring kan je goed terecht.
Je moet een paardenmens hebben. Lastig als je geen connecties daarin hebt, want (bijna) alle mensen met paarden denken er genoeg verstand van te hebben om je te willen helpen. Echte kenners hebben vaak geen tijd en sommige "kenners" hebben zo hun voorkeuren zonder dat die overeen komen met de wensen van degene die een paard zoekt :(:) .
Zelf heb ik graag een instructeur erbij, maar dan ben ik redelijk gevorderd om de betere instructeur te herkennen.
Ben ook eens met mijn instructeur een paard gaan bekijken voor haar, zij nam mij mee als "extra paar ogen en een nuchtere kijk". Ik zag al snel dat er iets niet goed zat achter het zadel, maar zij raakte precies de plek met haar vinger aan. Wat het was konden wij niet zeggen, maar dat paard wat wel (vooraf) helemaal goedgekeurd door een D.A (met foto's).
Wij vonden het paard te duur omdat we niet wisten hoe ernstig het probleem was waar het paard toch last van had. (te groot risico)
Hier op het forum vind ik aerdenhout1 altijd wel sterk en nuchter overkomen als het om paarden gaat (zonder de persoon echt te kennen), maar weet niet of ze je wil of kan helpen.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 20-12-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:49

ilayda schreef:
Ik heb nou contact met een fokkerij, en wanneer het in de eerste 6 maanden niet klikt tussen het paard en mij dan mag ij hem terug brengen.

Is het beter en betrouwbaarder om bij een fokkerij te kopen???!

Ik ben altijd erg huiverig met dat terug brengen en ruilen.Vaak is er geen paard in die prijsklasse en moet je bijbetalen en zo kun je behoorlijk belazerd worden.
Volgens de wet heb je zelfs meer rechten (dan ruilen) als je bij een bedrijf koopt, dus ik vertrouw het niet als ze met zo'n ruilvoorwaarde aankomen :o

ilayda

Re: Help: Gezocht weiland omg. Bergen op Zoom voor 2 shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:14

Bedankt :)
Ja ik vind het zo moeilijk ben heel veel aan het zoeken maar kan nog steeds niet vinden wat ik wil.

Dat is het probleem ook, ik ken wel iemand die DENKT dat ze er verstand van heeft maar of het echt zo is weet ik niet :)