Stalling omgeving Arnhem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Stalling omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 22:20

Dat is zeker een prettige extra service Onassa, en goedkoop!
Ik zie op de website van de Wolfskuil trouwens dat het halfpension wel ruwvoer er bij inbegrepen heeft, maar geen brok. Weet jij hoe dit zit? Hoe wordt het dan geregeld?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:43

Ruwvoer zit er bij in, krijgen ze 3 maal daags.
Brok voeren hun omdat het biologisch is en dan hebben ze brok met extra aanvullingen erin zoals extra vitamines en mineralen en dan hebbem ze geperste musli.
Kost geloof ik 46 cent de kilo.
Mijn merrie krijgt 2 kilo per dag en ben dan 22 euro in de maand kwijt aan brok.
Je mag zelf kiezen hoeveel je paard gevoerd krijgt maar gezien het een biologische boerderij is moet dat voer gegeven worden, je mag bijvoorbeeld niet zelf zeggen ik wil dat niet want ik wel perse pavo brok ofzo voeren.
Dit in verbamd ook met de strenge controle's die er zijn bij biologische bedrijven.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 22:48

Ah ok Onassa, wist ik niet. Betekent dus wel dat die kosten nog bovenop huurprijs komen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:09

Ja die komen erbij maar doorgaans moet je bijna overal zelf je brok kopen, dus dan ben je dat ook kwijt en je moet het dan zelf nog eens halen ook ;)
Bij de duurderew pension stallen zit het vaak bij de prijs in begrepen.
Bij ons in de hit actief en de volpension zit het er wel bij in begrepen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 09:44

Ok Onassa, dat is ook waar. Is de weide er groen genoeg en wordt er wel extra hooi gevoerd overdag? Of alleen in de winter misschien?

Isabelle877

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:15

Hoi Onassa, ik heb ook nog een vraag over de wolfskuil.
Weet je of de paarden in het hit-actief gedeelte in de winter de wei op komen? En weet je wat de ervaringen zijn van de mensen zijn die hun paard in het hit-actief gedeelte hebben gestald?

Sorry hoor voor de vragen, maar ben wel benieuwd. Als je het vervelend vindt, moet je het maar zeggen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:37

Britt1 schreef:
Ok Onassa, dat is ook waar. Is de weide er groen genoeg en wordt er wel extra hooi gevoerd overdag? Of alleen in de winter misschien?

De pony's op de weide krijgen zowel zomer als winter hooi erbij gevoerd.
Normaal was het onbeperkt maar omdat de pony's stuk voor stuk wel erg vol werden heeft hij een systeem gemaakt met hekken en dan kan hij nu twee maal daags hooi naar voren schuiven waar de pony's dus kunnen gaan eten.
Nee....tekort komen ze daar nooit ;)

Kakoo.
aan de hit actief grenst een stukje weide.
Eens in de week ofzo (hou me ten goede want ik sta niet op de hit) gaat het draadje open.
Hij noemt het dan altijd dat ze naar de snack plek gaan :+
Noodzakelijk is het natuurlijk niet omdat ze via dat systeem genoeg te eten krijgen, zowel hooi, kuil als krachtvoer.
Hij bekijkt het ook echt per paard en past aan welk paard meer nodig heeft dan de ander.
Dat gaat dan via die ship.

En nee hoor, vind het niet vervelend, je vraagt maar raak ;)

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:23

Britt1 schreef:
Dacht dat Guido de Kemperberg had overgenomen, in Arnhem. Is ie daar ook alweer weg? Hoorde daar in elk geval weinig goeds over. Op de site die je me gaf kan ik verder geen info vinden over pensionstalling.

Dat is nu Africhtings Stal van Laar.
Ik weet niet of hun aan pension doen, het is een manege en handels stal geworden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:08

Voor wat voor paard (ras) en leeftijd zoek je stalling? En wil je je paard 's nachts naar binnen hebben of 24/7 buiten?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 17:38

Hoi Sonja. Voor een Fries. En mijn idee was 'm snachts wel op stal te hebben eigenlijk. Wat zijn volgens jullie voor-en nadelen van een paard op stal hebben of 24/7 buiten?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:43

Oke, dan gaat het over. Ik weet nog plek in Arnhem (Presikhaaf/IJsseloord) maar dat is 24/7 buiten met schuilstal.

Off-topic: m.b.t. huisvesting denk ik dat je goed moet kijken naar de behoeften van je paard. Ik heb een IJslander, die heeft nog nooit binnen gestaan en heeft dat ook niet nodig. Hoe dat met jouw paard zit, weet je zelf waarschijnlijk het beste!

Mocht je eventueel nog interesse hebben, dan hoor ik het wel. De plek waar ik het over heb is in ieder geval heel goed betaalbaar.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 17:58

Ben benieuwd welke plek het dan is en wat het kost. En er zijn geen uitrijmogelijkheden lijkt me?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:00

Ik stuur je even een pb'tje.

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:02

Britt1 schreef:
Ben benieuwd welke plek het dan is en wat het kost. En er zijn geen uitrijmogelijkheden lijkt me?

wij staan bij presikhaaf, je kan binnen een half uurtje stappen in het bos zijn en vanaf daar heb je alle mogelijkheden, bos hei zelfs de veluwe! :)

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:08

Waar woon je?
Woon je zelf in arnhem?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:11

Sonja89 schreef:
Oke, dan gaat het over. Ik weet nog plek in Arnhem (Presikhaaf/IJsseloord) maar dat is 24/7 buiten met schuilstal.

Off-topic: m.b.t. huisvesting denk ik dat je goed moet kijken naar de behoeften van je paard. Ik heb een IJslander, die heeft nog nooit binnen gestaan en heeft dat ook niet nodig. Hoe dat met jouw paard zit, weet je zelf waarschijnlijk het beste!

Mocht je eventueel nog interesse hebben, dan hoor ik het wel. De plek waar ik het over heb is in ieder geval heel goed betaalbaar.

Jij staat bij Chiquita toch? Heeft die geen stallen meer over dan?? En pensionpaarden gaan daar in de winter toch niet naar buiten? Alleen in de molen en uurtje in de paddock? Ik heb daar namelijk ook gestaan, ben er van de zomer weggegaan.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:12

Nou ze heeft wel stallen over maar de paarden gaan indd niet in de winter naar buiten. Dus het is óf op stal, óf 24/7 buiten zeg maar.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:16

Ja want ik zag laatst jou IJlandertje bij Enya/Era?? staan :D
Moet gauw weereens ff aanwaaien bij Chiquita. ff gezellie thee drinken..
Ik sta nu weer in Rheden, op Heuven. Kan ik makkelijker het bos in en daar gaan ze het hele jaar door op de wei. Das voor mij "oudje" toch beter

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:20

Freya :D De jaarlingen heten allebei iets met een E, die staan in het aangrezende weiland. Zal ze leuk vinden als je eens langskomt! Makkelijk het bos in kunnen is ook wel wat waard, maar mijn jonkie is pas 2,5 dus da's toch nog niet aan de orde.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:21

Ik woon zelf in Arnhem en vind ik het vrij belangrijk om wel naar buiten te kunnen. Iets dat in of bij het bos ligt is gunstig dus.
Midden Heuven vind ik veel te prijzig. Natuurlijk wel een toplokatie ja!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:29

Voordeel van de hit actief is dat ze zelf kunnen kiezen of ze buiten on in een grote schuilstal willen staan.
Ook in de voer stations staan ze droog.
Als nieuwkomer gaat het paard niet meteen de groep in hoor.
De eerste weken staat het in het afgezet voorstuk zodat hij aan het systeem en de paarden kan wennen en gaat dan nog 's nachts in een stal waar in de muur een opening zit waarin hij toch contact kan hebben met de paarden die in de hit lopen.
Daar is echt goed over nagedacht.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:32

Als ik de weg oversteek en dan de weg uit loop ben ik ook bij Heuven.
Maar helaas zeker gezien ik twee paarden hebben geen heuven budget ;)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:39

Huh, maar waar sta jij nou ook alweer Onasse!?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:41

Ik sta op de Wolfskuil ;)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:44

Nou tis dat ik een lieve pappie heb anders was ik ook nooit terug gegaan hoor.. Ja kom gauw eens aan bij Chiquita.. wil je haar de groetjes van me doen???