manege in en rondom breda

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 06:27

stitchlover schreef:
Ik rijd ook op de roosberg, en vind het echt een aanrader. Ik heb op sintels gereden alleen daar was ik niet zo'n fan van om zo maar te zeggen. Op hoeve galderzicht ben ik begonnen als meisje van zes dus dat was een beetje ponyhobbelen daar kan ik dus niet zoveel over zeggen.

Ik heb net zoals annabel mijn paard op de roosberg staan. Het dure van de lessen valt in mijn ogen reuze mee. En de sticker rijke mensen manege klopt niet (meer), er lopen wel wat mensen met geld alleen deze mensen zijn erg aardig.

Ik raad je aan eens een kijkje te komen nemen en eventueel op de donderdagavond een proeflesje mee te pakken. Dan krijg je les van suzanne zij geeft je erg goed dressuurmatige aanwijzingen. Ik rijd in de les van 8 tot 9 en ben dik tevreden over haar manier van lesgeven.

Ik vind het ook erg goed dat de roosberg realistisch is naar de paarden. Ze laten de dieren in hun waarde en laten ze zo vaak als mogelijk op de wei (zeker in de zomer) anders gaan ze 's ochtends los in de binnenbak

Succes met je keuze!

Whaha, Lotte heeft mij gevonden :')
Maar ze heeft wel gelijk, het is gewoon een leuke manege!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:04

happyjess schreef:
ik heb altijd gereden bij stalhouderij het fjordenpaard, echt zo naar mn zin gehad. ponykamp, buitenritten, en alle dagen die je kon daar naar toe met je vriendinnen om de fjordjes te verzorgen, echt een toptijd was dat

Ik heb mijn paard gekocht bij het fjordenpaard en ben er een keer of 5 geweest, voor zover ik de sfeer er heb kunnen proeven is het zo ongeveer het tegenovergestelde van de de roosberg. Ik denk dus ook niet dat jij je thuis zult voelen op de roosberg, maar wie weet.. Het proberen is het zeker waard, want goed les krijg je er in ieder geval wel, ze hebben verschillende instructrices, dus er is er vast wel een die bij je past.

Hippisch Centrum is geen manege meer heb ik gehoord, de lessen zijn/waren daar trouwens ook een stuk minder dan bij de roosberg (heb op hc weleens wat lessen gevolgd met toenmalig verzorgpaard, op de roosberg heb ik jaren gereden). Paarden en pony's zien er op de roosberg ook een stuk beter uit en dat zegt toch ook wel wat.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:25

Nies_ schreef:
happyjess schreef:
ik heb altijd gereden bij stalhouderij het fjordenpaard, echt zo naar mn zin gehad. ponykamp, buitenritten, en alle dagen die je kon daar naar toe met je vriendinnen om de fjordjes te verzorgen, echt een toptijd was dat

Ik heb mijn paard gekocht bij het fjordenpaard en ben er een keer of 5 geweest, voor zover ik de sfeer er heb kunnen proeven is het zo ongeveer het tegenovergestelde van de de roosberg. Ik denk dus ook niet dat jij je thuis zult voelen op de roosberg, maar wie weet.. Het proberen is het zeker waard, want goed les krijg je er in ieder geval wel, ze hebben verschillende instructrices, dus er is er vast wel een die bij je past.

Hippisch Centrum is geen manege meer heb ik gehoord, de lessen zijn/waren daar trouwens ook een stuk minder dan bij de roosberg (heb op hc weleens wat lessen gevolgd met toenmalig verzorgpaard, op de roosberg heb ik jaren gereden). Paarden en pony's zien er op de roosberg ook een stuk beter uit en dat zegt toch ook wel wat.

Hooii Sanne, ga jij eigenlijk mee op kamp (V/d ponyclub)?
Ik kom hier steeds meer bekende tegen :')

Nies_

Re: manege in en rondom breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:37

Haha :))
Ja, ik ga mee :j

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:38

Nies_ schreef:
Haha :))
Ja, ik ga mee :j

Leuk, kamp word heel gezellig! Lekker op het strand rijden :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:43

Inderdaad!

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 19:21

nou wil je zeggen dat het bij t fjorenpaard voor boeren is ofzo omdat t het tegenovergestelde is...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:26

Vergeleken met de roosberg; ja :j Ook had ik een beetje het idee dat het daar is 'alles kan, maar niks moet' echt strict zijn ze niet. Op de roosberg wordt elk vuiltje opgeveegd en zijn ze vrij strict. De roosberg oogt wat luxer, professioneler en duurder. Met beide niks mis hoor, maar het is wel een heel verschil.

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 19:29

ben het er niet echt mee eens, maarja meningen mogen verschillen he
en fjordenpaard is nu geen lesstalhouderij meer he, nu is het alleen voor eigen gebruik en dat is wel een verschil

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:32

Ja, klopt. Ze organiseren nog wel bos- en strandritten trouwens en dan natuurlijk de handel.

Niks mis met ze trouwens hoor, ik bedoel er niks negatiefs mee, als ik weer een fjord zou willen kopen zou ik daar als eerst gaan kijken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:49

Ken je dan trouwens Dries, Menno, Gunnar en Njefta? Dries heb ik jaren verzorgd en de andere drie stonden daar op stal. Veel mensen op die stal hebben ook bij het fjordenpaard gereden en dat waren allen recreatieruiters die eigenlijk alleen in het bos reden, nog een verschilletje met de roosberg.

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 09:21

dries gunnar en njefta ken ik ja, de moeder van njefta is freija. mijn beste vriendin reed op freija en heeft die naam gegeven aan njefta.
gabor staat daar toch ook.
hoe heet jouw fjord, of is dat een jong beest die ik dan ws niet ken
op de roosberg is trouwens ook een fjord toen naar gegaan, aster ofzoiets, maar dat is wel even geleden, die staat er nu niet meer.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:02

Gabor ken ik niet, maar zou best kunnen dat ze die naam veranderd hebben oid, stonden daar toen wel meer fjorden.

Mijne heet Angel, maar die heb ik er een paar maanden geleden pas gekocht. :))

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 19:18

gabor heet nog gewoon gabor, dat weet ik wel
nee angel ken ik idd niet

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:24

Dorst is heel leuk, maar wel westerngericht (is weer eens iets anders :)) )

_rosalinda_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:57

Hoeve Galderzicht is toch niet veel verder dan de Fjordenmanege? Ik rijd al heel veel jaar met veel plezier op Galderzicht. Ik rijd een manegepaard in de Z1 landelijk dressuur. Dus het is niet zomaar rondjeshobbelen achter elkaar, je leert een hoop zowel dressuur als evt springen. Er worden ook leuke dingen georganiseerd + een hele leuke gemoedelijke sfeer.

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:56

t fjordenpaard heb ik vroeger gereden, en wil t nu wat dichterbij dat is wat makkelijker als je een gezinnetje hebt
maar wel leuk dat je t naar je zin hebt

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:58

Zo wij zijn eindelijk toe aan het plannen van een les, maar ik schrok mij een hoedje van de prijzen voor een privé les bij manege de Roosberg:
€40,- ! En dan moesten we er nog vanuit gaan dat mijn vriend meerdere lessen nodig heeft. Hallo zeg, dat is geen leuk kado meer om te geven... :(