[GZ] Speurneuzen op Horse Tycoon!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:29

Je hebt zeker gelijk, ik denk alleen dat je er zelf niet veel mee berijkt.
Bokt is echter erg groot, veel mensen op HT, inderdaad meer kans als in je eentje.

Offtopic, prachtige foto's heb je.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:31

maar dan heb je het over kleine kinderen van 10-13 jaar, dat moet de zaak toch wel wat vermilderen?

Vjestagirl

Re: [GZ] Speurneuzen op Horse Tycoon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:32

Ik zou best vriendelijk aan die kinderen uit willen leggen waarom die foto's niet gebruikt mogen woren, maar k zou ze nogsteeds van het spel af willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:32

Ja, het zijn inderdaad de kinderen die de plaatjes erop zetten, maar het is 't beheer dat daar toezicht op zou moeten houden, maar zijn verantwoordelijkheid niet neemt, en nu winst maakt over de rug van de fotografen ;)

Vergeet niet dat het gebruiken van foto's zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de fotograaf, in Nederland gewoon een misdrijf is.
Kind of niet.

Bovendien weet ieder kind dat je niet mag stelen, en geen dingen van anderen mag pakken/nemen zonder het eerst te vragen.
Dus ik vind het altijd zo'n raar argument "het zijn maar kinderen".
Kinderen zijn niet achterlijk hoor... Als ze zelf op hun bewerkingen zetten dat ze niet gejat mogen worden, kunnen ze óók bedenken dat ze die niet van de fotograaf mogen jatten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-09 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:33

Poeh, dan mag die man van slawik.com ook wel een heel team speurneuzen op gaan trommelen..

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:34

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:36

Dan zou je stappen tegen het beheer moeten nemen?
Ik bedoel, je kunt moeilijk die kinderen allemaal stuk voor stuk opsporen en een geldboete gaan opstrijken.

Ik had ooit toendertijd dat een foto van mijn eigen pony gebruikt werd, daar was ik ook niet echt gecharmeerd van nee...

IcePrincess

Ze claimen copyright op hun bewerkingen, waarschuwen overal dat niemand hun bewerkingen mag stelen.
Leeftijd of zeggen dat ze niet wisten dat het niet mocht vind ik geen excuus, ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.

Maar het idd het beheer wat harder aangepakt moet worden, zij moeten het niet toestaan en er tegen optreden. Zij zijn verantwoordelijk voor de inhoud van hun website.

Anoniem

Olijkje schreef:
Poeh, dan mag die man van slawik.com ook wel een heel team speurneuzen op gaan trommelen..

Christiane Slawik is een vrouw ;)

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:39

foto's van internet pakken ze weg, en zetten hun naam er op, en als je dan iets met deze foto's doet, dan heb je een probleem, ze weten het dondersgoed.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 02:53

Ik moet zeggen dat ik vaak in de oude topics heb gereageerd met reacties als 'Die foto's zijn van Hypofocus, die zijn van Sjoert, die zijn van Hippoactions, etc, ik denk dat zij het op prijs stellen dat je die dan niet gebruikt'. Mocht er nou geen één daar positief op hebben gereageerd..
Hypofocus ik steun je actie. :j Ik zit er dagelijks en kijk wekelijks op dat subforum en kom bijna elke dag wat tegen.

Overigens was mijn aanmelding op het spel ook om een soortgelijke reden.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:39

Hypofocus schreef:
Alvast heel erg bedankt Ladies!

En ik zal binnenkort een speciaal topic openen om voor alle fotografen (en mensen die zelf afgebeeld zijn, of wiens paard is afgebeeld) een aktie te starten...
Eerst even kijken hoe dit loopt...

Lijkt me een heel goed plan! Op die manier kunnen we met zn allen kijken wat we er aan kunnen doen.. Vind sommige reacties hier trouwens echt te idioot voor woorden hoor, hoe moet een fotograaf anders zijn foto's publiceren?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:50

Hypofocus schreef:
Olijkje schreef:

Christiane Slawik is een vrouw ;)

Hahaha, sorry :P Vrouw dan

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:57

Even een stipje, ik zoek met je mee..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:21

Als ik het goed begrijp kost het géld om een paard/plaatje te uploaden op HT?!

Belachelijk, zo'n beheerder snapt - na 1x kijken in die 'verkooptopics' - toch ook wel dat er een hoop 'illegale' foto's stussen staan?

Ik ben ook vaak mijn foto's tegengekomen en ook vaker bokkers. Er liep toen een heel topic van op Bokt waarin 'n boel was opgespeurd.
Ik zoek zelf HT nooit af, maar krijg wel eens melding van anderen als zij mijn dieren/foto's op HT hebben gezien. Tot nu toe is het altijd zonder moeite verwijderd door de 'jatters'. :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:28

Fiffill schreef:
Als ik het goed begrijp kost het géld om een paard/plaatje te uploaden op HT?!

Klopt. :j om bij een virtueel paard een plaatje te plaatsen, ben je verplicht met credits te betalen (voor enkele andere dingen overigens ook, maar dat is nu niet relevant). Credits kun je o.a. verkrijgen met virtueel speelgeld, maar de credits komen IN het spel door zij die ze inkopen.. Met euro's. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:30

Dus in feite krijgt iemand anders betaald voor mijn foto's.

Dat hele zaakje klopt dan toch niet? :n Dat moet dat beheer ook wel snappen lijkt me, maar die zullen wel alleen aan het geld denken. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:43

Inderdaad... die zitten rustig achterover in hun stoel, geld te verdienen met ónze foto's....
En krijgen heel af en toe een mailtje met het verzoek om 1 plaatje te verwijderen... Meer doen ze niet.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:47

Is dat al lang zo dat je moet betalen om een foto te plaatsen? Ik heb namelijk ook al een aantal keer contact met ze gehad omdat mijn foto's werden gebruikt maar dat ze er voor betaald krijgen wist ik niet := dat maakt de zaak nog erger..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:48

Als je nou een paard tegenkomt die te koop staat en waar je foto bij staat, stuur de link dan eens naar mij toe. Een tijdje geleden speelde ik dit spel heel actief en ik heb ongeveer 14.000.000 in HT-geld. Als ik het paard kan kopen, kan ik per direct de foto verwijderen, dat is namelijk een optie die de gebruiker zelf ook heeft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:50

Hm... terwijl het eigenlijk gewoon aan te klagen is lijkt me...
Snap dat soort dingen nooit. :n Ik ben dan wel geen professioneel fotograaf, maar mijn foto's worden vaak genoeg gebruikt. En ik vind het dan ook niks als mensen verdienen aan mijn foto's. :n

Overigens moeten ze alleen betalen voor foto's bij het paard zelf, niet voor plaatjes in hun profiel, dat is weer wat anders werd mij verteld. Dat zijn vaak gewoon blends en manips waar niet voor betaald moet worden.

Neem aan dat dit soort dingen de betaalde zijn?
*Foto = Loodepoown van IP*
Afbeelding

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:53

Ja volgensmij wel, dat is een paardenplaatje toch?

Overigens ben ik via HT eens op eenw ebsite gekomen van een meisje die mijn foto's gebruikte als bewerkplaatjes en die dus verkocht aan mensen die een mooie collage wilden hebben van haflingers of welk ras dan ook... Weet dat de TS hier toen ook mee bezig is geweest..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:03

Jep, bovenstaand is een betaald plaatje.

vergeet niet dat sommige gebruikers zelfs sites maken met foto's van fotografen zonder copyright. Je krijgt vaak genoeg een excuus van jatters dat ze hem van een site hadden waar de copyright eraf was gehaald. Ik kan er zelf even geen een noemen, maar ik ben wel eens een paar keer zo'n site tegengekomen. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:32

Oh, we hebben zelfs pro-copyrightverwijderaars dus? :+

Dat mensen zo ver gaan. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:39

Zeker... "Copysites" heten die...
Ik ben daar een jaar of 2 geleden in m'n eentje mee begonnen, om de grootste aan te pakken.

Gewoon een simpele email sturen, en uitleggen dat het schadelijk is voor fotografen om dat te doen.

En ik heb ze toen een banner aangeboden die ze konden plaatsen.
Met een duidelijke boodschap dat kopiëren verboden is.
Die gebruikten ze, en zo verspreidde veel mensen die boodschap.

[edit]Deze om precies te zijn: Afbeelding [/edit]

Heeft echt geholpen. Veel van die copysites vragen nu netjes om toestemming of zijn zelfs gestopt.