Stalling gezocht in Den Haag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Re: Stalling gezocht in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:07

Roodje: Daar kunnen wij nog niet in rijden. Zijn tapijtsnippers en daar lopen ze in vast met stoppen.. ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:19

Bella88 schreef:
ja madepolder lijkt me ook wel een prima stal, ben er 1x wezen kijken, 1x struikelen en je zit in madestein

maar volgens mij is dat wel lastig inburgeren als je engels rijdt.. ik ben er zelf nooit geweest, maar het verschilt heel erg of je western-mesnjes of dressuurprikkers hebt... ligt er maar net aan wat voor een ruiter jezelf bent denk..

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:42

Ja dat weet ik verder niet, maar de stal opzich is volgens mij wel ok... is wel een tijdje terug dat ik daar ben wezen kijken

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:44

OKHannes staat er ook hoor ;)
Stal is meer dan oké :) :j

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:09

Romyv schreef:
Bella88 schreef:
ja madepolder lijkt me ook wel een prima stal, ben er 1x wezen kijken, 1x struikelen en je zit in madestein

maar volgens mij is dat wel lastig inburgeren als je engels rijdt.. ik ben er zelf nooit geweest, maar het verschilt heel erg of je western-mesnjes of dressuurprikkers hebt... ligt er maar net aan wat voor een ruiter jezelf bent denk..

Maakt echt helemaal niet uit. We rijden gewoon door elkaar heen (zelfs met priveles) en dat gaat prima. Als je van beide kanten maar bereid bent rekening met elkaar te houden. Tot nu toe rij ik tussen 5 en 7 in de avond vaak maar met 3 personen in een 70 bij 30 bak. En dan heb ik t over een jaar. Dus lastig inburgeren...niet aan de orde, al rij je zz

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:37

is dat een buiten bak ofzo? want die heb ik nooit gezien, enkelt de binnen bak maar die is geen 70 bij 30 volgens mij en dan de buitebak die aan de madeweg ligt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:14

Ja hoor die binnenbak is echt 70 bij 30 (of 25), de buitenbak is momenteel meer paddock (maar nog prima te rijden) en is denk ik 20 bij 45 (?).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:27

Ik heb ook op Madepolder gestaan, maar die binnenbak is no way 70 lang. Komt meer in de buurt van 45/50x30. Hij is breder dan een 'nomale' bak, maar niet veel langer... Bella, die bak waar jij het over hebt, die je kunt zien liggen, dat is de buitenbak/paddock. (als het nog zo is hoor...)
Buitenbak was toendertijd een drama om in te rijden, werd voornamelijk gebruikt als paddock. Ook waren er toen niet heel veel dressuurruiters die er stonden (misschien 1 of 2), maar ik hoor inderdaad veel verhalen gaan dat het steeds meer gemengd wordt en dat het ook totaal geen probleem is, vanaf beide kanten. Qua uitrijden zit je hier echt super, vind alleen de faciliteiten tegenvallen: donkere stallen, weinig losgooimogelijkheden, 's avonds altijd een drukke bak, geen weidegang. Maar alweer... Ik heb het nu over een jaar of 3/4 geleden, kan in de tussentijd allemaal veranderd zijn.

El Sham heb ik heeel vroeger gereden, toen was het echt een manege-manege, maar het schijnt onwijs opgeknapt te zijn. De buitenbak ziet er iig super uit, met aanliggende stallen! Ben er niet meer binnen geweest ,maar hoor dat de binnenstallen er ongeveer hetzelfde uitzien als de buitenstallen, waar je op kunt kijken als je over de Madeweg rijdt.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:44

Wij staan met zijn vijven met 6 engelse paarden bij madepolder en het klikt prima. Ik kom zelf van een 40 bij 20 bak en rij daar nog geregeld in, dus die afmetingen ken ik. De 40 passeert deze toch echt wel hoor ....ok, misschien is ie dan geen 70 maar 60....
Losgooien kan met de eigenaresse tegen kleine vergoeding standaard elke dag gebeuren en de bak is ´s ochtends voor 10 uur, tussen de middag (overdag trainingen maar daar kan tussendoor woden gereden, en van 5 tot 7 is het zeker niet druk. Rij geregeld maar met drie anderen....Ook zijn de lessen klein en kan je gewoon meerijden. Na 21.00 weet ik het niet (ben er dan nooit)

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:01

huh maar ik hoorde dat ze ergens daar achter ook een nieuwe buitenbak hadden? maar dat kan je niet zien vanaf de weg?

ik heb vroeger altijd op el sham gestaan, het is zeker opgeknapt maar vroeger was t zo'n gezellige oude manege :) wel heb je daar veel lessen

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:08

Er komt een tweede buitenbak even lang maar iets minder breed dan de binnenbak direct naast/achter de binnenbak. Maar dat kan nog even duren...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:58

OKHannes: Dat is in ieder geval erg positief (al blijf ik erbij dat die bak max. 50 lang is :D) !! :) In de tijd dat ik daar stond, was de bak 's ochtends druk met trainingspaarden, de losgooi/buitenbak ook. Inderdaad van 5 tot 7 was het rustig, maar dat is ook niet echt een normale tijd om je paard te doen voor de meeste mensen. Ik was iig op de avonden aangewezen en dan was het heel druk met lessen en ook de 'wachtrij' voor de losgooi/buitenbak was meestal minimaal 1.5 uur. Je mocht toen inderdaad ook gewoon door de lessen heenrijden, maar de lessen waren toen erg groot, een stuk of 12/15 lespaarden was geen uitzondering. En daar dan nog gemiddeld een stuk of 5 eigen paarden bijgeteld en dan is de bak niet meer zo groot :D.
De losgooiregeling was er toen ook (nog) niet, super dat dat er iig is gekomen!

Bella: Da's toch eigenlijk altijd wel het geval op maneges? Ik weet het niet, sta eigenlijk al een hele tijd gewoon op pension.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:07

ja dat wel (denk ik) ...

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:39

Het heeft niet zoveel zin om je informatie van internet af te halen.
Je kan beter de stallen langs gaan kijken naar de stallen, bakken en vragen naar de kosten en de mogelijkheden...meestal zijn er extra kosten... ik weet dat verschillende maneges verschillende extra kosten rekenen.
Het is ook maar net waar jij je prioriteiten hebt liggen en dat is voor iedereen anders.

Plus als je zelf kijkt kan je zelf een mening geven èn ieder huisje heeft zijn kruisje.
Zo gaan er ook mensen weg omdat ze de boel proberen te besodemieteren en vervolgens lekker slechte verhalen op bokt posten.
(slechte zaak :( )

De kosten van de grotere bedrijven komen allemaal op het zelfde neer.
Het gaat erom dat jij een prettig gevoel krijgt bij een stal of niet.
En dàt kan je niet op internet vinden :P

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:09

yep daar heb je helemaal gelijk in , wat de een niet prettig vind kan de ander geweldig vinden! ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:16

@ts: ben je al langs stallen geweest, wat vond jij er van, en heb je al wat gevonden?

LiieesJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:30

Even over El Sham
Ik heb er zelf 7 jaren gereden tot de verbouwing het ziet er supper uit enz. Maare de gezelligheid is wel ene beetje verdwenen vindt ik zelf. En de bakken zijn helaas wel kleiner dan gemiddeld.

En heb je al iets gevonden ??? Eigeluk ?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:29

Dat vroeg ik ook al maar het blijft stil :)