Rusthuis Sellingen (of euthanasie.....?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiJa

Re: Rusthuis Sellingen (of euthanasie.....?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:14

Het paard wat daar stond is met spoed daar weggehaald ivm zware verwaarlosing.Dit is geconstateerd door de dierenarts(die schrok zich dood).Paard was ernstig ondervoed had luis en ga zo maar door.Paard ging daar super gezond naar toe en kwam als een ernstig verwaarloosd paard terug.De dierenarts heeft bloed afgenomen en naar het paard zijn tanden gekeken en hier kwam niks uit het lag aan de verzorging van het paard.De mensen zeiden ze staat op 2 kilo brok maar bij ions op stal werd ze van 2 kilo met de dag dikker.Ik wil wel even fotos opzoeken maar je schrikt .Mensen hebben gewoon gezegt dat het goed ging met het paard terwijl het heel slecht ging.Heupen ribben staken uit het hoofd was zowat alleen maar schedel zat totaal geen vet meer op.

Wil dit alleen even neerzetten want voor het paardje waar dit om gaat verdient niet dit rusthuis.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:43

Nouja, ik heb daar een paard weggehaald wat er prima uitzag. Ook heeft ze me toen alles laten zien en ik heb echt niets verkeerds gezien, vreemd dan.
Hoe kom jij aan dit verhaal dan?

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:00

Het is het paard van mijn beste vriendin.Ik ken het paard ook.Ik werd begin dit jaar gebeld terwijl ik een weekendje weg was.Toen ik 2 dagen later op stal zag schrok ik enorm.Hoe ze eruit zag ken ik alleen van plaatjes en animal planet.Ik heb haar toestemming om dit neer te zetten omdat ze vind dat geen enkel paard hier naar toe mag gaan.Iedereen op stal was ernstig geschrokken.Ik ga al 21 jaar mee in de paarden maar dit is het ergste wat ik tot nu toe heb gezien.Ze stuurt de foto s naar me toe dat ik het neer kan zetten.Zij heeft alleen geen afstand gedaan GOD ZIJ DANK.Zijn betaalde maandelijks een bedrag dit was ook een optie.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:04

Diablo schreef:
trooper schreef:
Heb verhalen uit eerste hand van dit rusthuis.NIET DOEN.

Paard terug gehaald ivm zware verwaarlozing vanuit hun kant dit is ook bevestigd door onze eigen dierenarts.Ze komen hun afspraken niet na en zijn absloluut niet met het welzijn van paarden bezig.

Ik ben zélf eerste hand, ik heb daar echt geen slechte dingen gezien hoor.

Ook ik ben daar geweest, om een pony op te halen
En ook ik vond het er tip top uitzien.
Maar ik ben wel benieuwd naar de foto's. Wat was de reden om dat paard daar naar toe te brengen? ziekte, ouderdom?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:08

Ik zou gaan voor euthanasie. Hoe erg dat ook is, om zo een levenslustig, jong diertje, in te laten slapen. Maar op deze manier heeft het diertje pijn of gaat het pijn krijgen. Als ze zometeen volledig blind is, vind ik het persoonlijk gevaarlijk in de wei. Sloten eromheen, schrikdraad niet kunnen zien, niet van zich af kunnen bijten.

Sterkte met je beslissing

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:08

Wil alleen maar waarschuwen.De dierenarts heeft zelf ernstige verwaarlosing geconstateerd wat in mijn ogen paardenmishandeling is.Dit is voor mij al genoeg om mij paarden daar nooit naar toe te sturen.Zodra ik foto s heb zet ik ze hierop.

Paard had spat en was niet helemaal goed.Dus daarom is daar naar toe gegaan.Nu staat ze gelukkig ergens waar ze super voor der zijn.En is helemaal op gewicht en ziet er weer als vanouds uit maar dit heeft een tijdje geduurd.
Laatst bijgewerkt door LiJa op 11-12-08 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:12

Hhhmmmmm Trooper, ik hoor toch andere verhalen.....het is natuurlijk erg makkelijk om iemand zomaar in een kwaad daglicht te zetten, terwijl het misschien toch wel anders ligt.....

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:15

Ik heb het met eigen ogen gezien ten tweede heeft de dierenarts haar helemaal nagekeken en zelfs bloed afgenomen om te kijken of ze misschien iets onder de leden had waardoor ze sterk was vermagerd maar het bloed en tanden waren in orde.Voor mij is het 100% duidelijk hoe het zit.Ik ken mijn beste vriendin al 10 jaar inc het paard dus voor me zelf weet ik hoe het zit.Zelfs de dierenarts sloeg stijl achterover en die ken ik ook al 5 jaar.

Ten tweede ik stel nooit iemand in het kwade licht bahalve als ik iets met eigen ogen heb gezien en voor 1000% zeker weet hoe het verhaal in elkaar steekt.En dat kan ik bij deze zeggen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:11

Ik heb contact met het rusthuis gehad (ik ken haar dus) en verteld wat jij hier verteld heb. Zij heeft een ander verhaal
Volgens haar kwam er inderdaad een paard bij haar, maar was die al ondervoed en vermagerd. Hij zou uit een manege komen en eigendom zijn van de instructeur van deze manege. Na twee weken wilden ze het paard weer terug omdat ze er spijt van hadden. Het paard is opgehaald en de volgende dag stond de AID op de stoep.
Er is bevestigd door de da en inspecteur van de AID dat het allemaal in orde is in Sellingen en dat er prima zorg wordt gegeven (zoals ik dus ook met éigen ogen heb gezien).

Ik wilde toch even de andere kant van het verhaal vertellen, omdat het erg vervelend is als je in een kwaad daglicht wordt gesteld.

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:23

Is een privepaard paard heeft daar langer gestaan heeft niks met bovenstaand verhaal te maken.
Speculatie hebben we niks aan mss is het dit verhaal bla bla zoals het verhaal er staat zo is het

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:37

trooper schreef:
Is een privepaard paard heeft daar langer gestaan heeft niks met bovenstaand verhaal te maken.
Speculatie hebben we niks aan mss is het dit verhaal bla bla zoals het verhaal er staat zo is het

Jij speculeert ook. Wie zegt dat jij persé gelijk hebt? Jij kan wel zoveel zeggen, net als ik.

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:41

Ik haal er geen verhalen bij kan het dit zijn kan het dat zijn.Zoals het verhaal er staat zo is het.Ik zal geen bedrijven en mensen in kwaad daglicht zetten als ik het verhaal niet ken heb het met eigen ogen gezien.Prima als jij het goed vind is jou mening ieder ziijn gedachte erover is iedereen zijn recht.Ik heb het anders gezien.Ik post niet meer daar gaat het topic niet over.Ik wil geen discussie ik heb me verhaal neergezet met mijn ervaringen van dit rusthuis,daarbij zijn we niet allemaal het zelfde en vind de een het wel goed en de ander niet.Zodra ik foto s heb pb ik je wel.

Gr danielle

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:55

Misschien ben je in de war met een ander bedrijf trooper? Zou kunnen toch?

Ben ik nou de enige die denkt dat een blind paard zich nog prima kan redden? Paarden gebruiken hun gehoor veel meer dan wij mensen, en mits ze op een vertrouwde omgeving staan, weten ze binnen de kortste keren waar ze zijn t.o.v. diverse objecten. Was er zelfs niet een ruiter die hoog dressuur reed met een blind paard? Dan maar even slikken en het geld wat je van de verzekering zou krijgen aan de kant schuiven, en voor je paardje gaan! Want dat geld, dat ben je over 6 maanden alweer vergeten. Maar je paard tegen je eigen gevoel in laten slapen dan wel wegdoen... dat vergeef je jezelf niet. Sterkte met de keuze!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:29

Prima Trooper, wat jij wil. Je kunt alleen niet zeggen, zoals ik het vertel, zo ís het, want dat kunnen we allemaal wel zeggen. Ik kan wel zeggen dat jíj je paarden niet goed verzorgt omdat ik dat zelf gezien heb. Zou heel vervelend zijn voor je toch?

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:35

Ik heb net me vriendin gebeld ze stuurt zo spoedig mogelijk de fotos op kan je het met eigen ogen zien hoe ze er uit zeg daar en bij ons.Hoop ze vandaag binnen te krijgen en stuur ze dan op per pb.

Ik begrijp dat het vervelend is voor de gene mocht het niet waar zijn.Ik begrijp ook dat je niet kan zien of ik de waarheid spreek.Dat is het moeilijke aan internet.Daarom fotos als bewijs.

Mariska,

Het is zeker weten het zelfde rusthuis.

Dit echt me laatste bericht voor vragen graag per pb

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:37

Ik ben wel benieuwd naar de foto's dan....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:49

Ook ik heb dit dier met eigen ogen gezien. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een slacht paard was wat ze aan het touwtje had. Brood en brood mager en ontzettend slecht in de vacht.

Paard is overigens gelukkig wel heel fijn bijgetrokken... en dat op alleen een beetje voer, gras en aandacht.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:55

Cooks schreef:
bedankt voor jullie reacties!

voor de duidelijkheid: mijn verzekering laat me geen keuze: of verplicht naar Over den dijk in Sellingen (kost me eenmalig 500 euro ofzo)of euthanasie omdat ik haar verzekerd heb als gezelschapspaard. Slacht heb ik eerlijk gezegd niet aangedacht....maar de geplaatste opmerking zet me daarover ook weer aan het denken. Is het werkelijk zo dat een paard zich tegen de injectie kan verzetten?!? (ik heb gelukkig geen ervaring in deze zaken....)

Het verrotte aan de situatie is dat mijn verzekering niet aan terugkoop doet.
anders had ik dat zeker overwogen.

De opmerking over altijd koppijn....nu je dat zegt. ik merk niet echt wat aan haar maar het oog is soms aanzienlijk dikker. beide ogen zijn net iets te "bol". Het is best aannemlijk dat het pijnlijk voor haar is. Mijn zorg is idd dat wanneer ik haar naar een rusthuis doe, er niet op tijd ingegrepen kan worden met bv druppels om de druk te verlichten. Iets waar ik zelf HEEL erg mee bezig ben.

een paard kan zich tegen een injectie verzetten ja
helaas heb ik hier wel ervaring mee dan moet je je paard soms nog uren zien vechten tegen zijn lot
en als je hem dan niet snel genoeg uit de stal heb verstijft hij en moeten de benen gebroken worde om hem der uit te krijgen
sorry is geen leuk bericht maar dit is even de waarheid
denk er goed overna
succes

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 21:06

Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Ik heb na weken van tranen en tobben.... Huilen en slapeloze nachten besloten dat ik me bij geen van beide keuzes op dit moment
goed kan voelen.

Nog geen bericht van de verzekering, maar wat er ook uit moge komen: ze blijft lekker bij mij! Ik heb teveel plezier gehad van
dit paard om haar nu omwille van de verzekeringspremie vervroegd af te laten maken> (Sellingen is GEEN OPTIE, met dank aan de vele pm die ik mocht ontvangen) Dan maar geen uitkering van de verzekering. Jammer, maar helaas Bloos

Ze blijft lekker bij ons tot het echt niet meer gaat en dan laat ik haar inslapen in haar eigen stal op MIJN tijd.....zodat ik er vrede mee kan hebben. Voorlopig gaat ze heerlijk de wei in .......en wie weet volgend jaar wel dekken afhankelijk van hoe het met haar gaat. Volgens Utrecht is het niet erfelijk (pfoeh!)....

Eind goed, al goed.... Pling en ze leefden nog lang (?) maar wel gelukkig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:30

Heel begrijpelijk deze beslissing. Als je weet dat ze geen last van haar ogen en hoofd heeft, misschien dat oogdruppels kunnen helpen of wellicht de bloeddruk verlagen met medicijnen. Ik hoor wel eens van blinde paarden die toch heel erg goed overleven, mits ze maar een maatje hebben die bij hun blijft. Paarden hebben dat in de gaten en helpen hun maatje door er altijd dicht bij te blijven.

Het rijden kan je ook in de bak, lijkt mij, jij moet sturen en ze moet op jouw leren vertrouwen.

karinj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:34

Cooks schreef:
Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Ik heb na weken van tranen en tobben.... Huilen en slapeloze nachten besloten dat ik me bij geen van beide keuzes op dit moment
goed kan voelen.

Nog geen bericht van de verzekering, maar wat er ook uit moge komen: ze blijft lekker bij mij! Ik heb teveel plezier gehad van
dit paard om haar nu omwille van de verzekeringspremie vervroegd af te laten maken> (Sellingen is GEEN OPTIE, met dank aan de vele pm die ik mocht ontvangen) Dan maar geen uitkering van de verzekering. Jammer, maar helaas Bloos

Ze blijft lekker bij ons tot het echt niet meer gaat en dan laat ik haar inslapen in haar eigen stal op MIJN tijd.....zodat ik er vrede mee kan hebben. Voorlopig gaat ze heerlijk de wei in .......en wie weet volgend jaar wel dekken afhankelijk van hoe het met haar gaat. Volgens Utrecht is het niet erfelijk (pfoeh!)....

Eind goed, al goed.... Pling en ze leefden nog lang (?) maar wel gelukkig Haha!

Ik wil eigenlijk alleen een positieve reactie plaatsen t.a.v. blinde paarden.
Bij mij in het paardenverzorgingscentrum de Wildtshof staat een blind paard dat al jaren prima functioneert en in de kudde loopt.
Inmiddels heb ik een 2e paard dat blind aan het worden is en ook hij functioneert prima binnen de kudde.
Kortom je moet de moed niet opgeven paarden kunnen meer dan je denkt. Het enige advies wat ik je wil geven is zet hem op een plek waar hij kan blijven, verplaatsen van deze paarden kan wel maar is voor het paard erg moeilijk.

Succes

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:13

Verplaatst: TAO --> EA-GZ

Houdt in gedachte dat alleen reacties met ervaringen uit de 1e hand zijn toegestaan. Verhalen, die je 'van horen zeggen' hebt zijn niet uit de eerste hand en dus ook niet toegestaan.