stefan van haaster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: stefan van haaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:25

ik heb al gereageerd in dit topic. mar ik begrijp dat deze stefan uit den helder komt. mij doet deze naam aan montfoort in zuid-holland denken. kan het zijn dat hij verhuisd is? ik lees hier boven dat hij nu dus op een andere locatie zit.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:27

nee zit nog steeds in Den Helder, alleeen zijn de stallen nu achter het huis van zijn ouders.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:11

Ok, dan heb ik een ander voor me. :o

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:41

Reactie uit eerste hand:

Ik ben een tijd geleden (rond Pasen) geweest met mijn zus. Mijn zus had daar een (onbeleerde) merrie gezien die haar wel aanstond. Ze waren erg aardig, rustig en normaal. Stonden normale paarden op stal in normale prijsklasse en ze stonden er netjes bij. Ze namen erg de tijd, we kregen koffie met wat lekkers.

Ik zag een merrie staan die me wel aanstond en ook al had ik niet echt de intentie om iets te kopen, mocht ik de merrie rijden. Daarna heb ik met Pasen een buitenrit gemaakt met de merrie. "Mijn" merrie was inderdaad erg braaf, die van hem daarentegen... (maar goed, mijn probleem verder niet). Omdat ik niet echt de intentie en geld had om dat paard te kopen, kwamen we er niet uit, maakt ook niet uit.

Later kwam ik ze nog weer tegen, bij een land waar hun paarden stonden, en waren ze ook weer heel aardig. Paarden zagen er allemaal wederom prima uit en kregen extra kuil op het land. Als ze weer iets hebben staan wat me/ ons aan staat, zou ik zeker wel weer gaan kijken.

Paarden zijn gekeurd, maar je mag het over doen. Ik hoef alleen een keuringsrapportje voor de verzekering te hebben.

Hij vertelde best veel over de merrie, waar ze vandaan kwam en via google en http://www.paardenfokken.nl en de KNHS had ik dat allemaal gecontroleerd en alles klopte.

Merrie van mijn zus werd niks omdat zij onverwacht haar oude paard kon terugkopen en daar de voorkeur aan gaf.

Van hoe het vroeger was, weet ik niet, maar zoals ik het zag toen, vond ik het niet heel verkeerd.

MJLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:56

Hier ook een reactie uit eerste hand....

In april had ik een paard gezien op internet waar ik interesse in hand. Na wat heen en weer gemaild te hebben, kreeg ik te horen dat ze verkocht werd via Stefan van Haaster. Ik heb contact met hem gezocht en afgesproken dat we vrijdag zouden gaan kijken. Op woensdagavond kreeg ik een mailtje via de ruiter van dit paard dat het paard doorverkocht was aan iemand anders. Direct Stefan weer gebeld maar hij vertelde dat hij nog meer paarden te koop had dus ik kon altijd vrijblijvend die kant op komen.

Daar op stal viel mijn oog op een zwarte merrie (afkomst Orame). We hebben haar bereden en ze was heel braaf. Ik had duidelijk tegen Stefan gezegd dat ik een paard wilde dat braaf was en niet zou stijgeren, aangezien ikzelf nog een paard had die continu omhoog ging. Hij garandeerde mij dat ze erg braaf was en eigenlijk niet te koop was omdat dit zijn eigen paard was maar voor een goed tehuis mocht ze weg. Koop was rond!

Paar dagen later zijn we haar gaan halen en na een dag rust hebben we haar thuis bereden. Het was rampzalig! Deze merrie ging continu omhoog en wilde de ruiter moedwillig eraf gooien. De volgende dag heb ik direct contact gezocht met Stefan en hem verteld dat het paard niet voldeed aan de afspraken en dat ik haar terug wilde brengen. Hij vroeg mij het nog een paar dagen te proberen en als het echt niet lukte dat ze dan terug mocht komen. Iemand anders van stal heeft haar die dag nog een keer bereden en het paard was alles behalve braaf. Het was meer rodeo rijden. We hebben die rit ook op film gezet als bewijs. 's Avonds heb ik weer contact gezocht met Stefan en gezegd dat het paard de volgende dag terug zou komen omdat ik geen risico's wilde lopen dat ze een blessure of iets dergelijks zou krijgen zodat ik kon fluiten naar mijn centen. Ik heb ook geeist dat ik mijn geld terug wilde omdat het paard binnen 72 uur weer bij hem terug zou zijn. Dit was een probleem want hij had geen geld.... Hij had mijn geld direct al uitgegeven aan het kopen van andere paarden. Ik heb een deal met hem gesloten en hij zou mij binnen 3 weken het geld terug betalen (natuurlijk wel zwart op wit gezet en beide ondertekend). Dit laatste heeft hij keurig afgehandeld maar ik vind wel jammer dat het niks geworden is met het paard. Ze was erg lief in de omgang maar een gevaar met rijden. Ik ben blij dat ik mijn geld terug kon krijgen want ik zal geen ander paard meer bij hem willen kopen.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:35

Ik heb in juli mijn hengst opgehaald bij een bokker. De eerste maand was het een drama. Nu gaat het goed, hij komt als ik hem roep en heeft respect voor me.
Hij heeft gewoon een periode nodig gehad om aan me te wennen.

Alle paarden die Stefan heeft zijn te koop, ook zijn 'eigen paarden'.
Wel netjes dat het op een goede manier is afgehandeld.

MJLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:00

Dit paard was echt niet prettig om te rijden. Verder was ze heel erg lief in de omgang maar onder het zadel veranderde ze compleet. Wat dat betreft was ik wel wat gewend omdat mijn oude paard ook aardig te keer kon gaan maar die was nog erg jong. Dit paard wist precies hoe ze een ruiter eraf moest gooien. Ze dreef zichzelf helemaal in een hoek van de bak en begon dan uit haar dak te gaan. Het was echt bizar. Of begon uit stilstand wel 10 keer achter elkaar te steigeren en was dan ook niet vooruit te krijgen. Ze wilde echt moedwillig de ruiter eraf gooien en bleef dit ook proberen. Stefan had gezegd dat dit paard wedstrijden gereden had (dus was bekend op vreemd terrein) en ik had heel duidelijk aangegeven wat ik wel en niet zocht in een paard. Ik heb daarna een ander paard gekocht en ook zij moest wennen aan haar nieuwe omgeving maar heeft deze streken (gelukkig) nooit vertoond.

Ik ben ook erg blij dat het netjes afgehandeld is dus wat dat betreft geen kwaad woord erover.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:22

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussie-forum.

Nickysplace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:32

Ik zie dat mijn vraag weg is.. dat was wel serieus hoor!

Maar mijn dochter ziet er vanaf, kregen toch een beetje een naar onderbuik gevoel van nadat ze had gebeld met de eigenaar... Ook omdat er wat druk achter werd gezet, as maandag zou er een handelaar komen, dus ze moest nu wel heel snel beslissen. En in de advertentie stond dat het inclusief zadel etc was, en dat was nu ook niet meer zo... Misschien is het allemaal niet zo en kopen we in de toekomst wel een paardje bij hem, maar nu even niet.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:33

Melanie: het is vreselijk dat mensen zonder ervaring in de paardenwereld altijd weer zo bedrogen worden door dit soort types. Wat je hieruit moet leren is dat je een paard bij aankoop altijd zelf moet laten keuren door jouw eigen DA. NIET door die van de verkoper. En zeker niet gewoon van de verkoper aannemen dat het paard goed is omdat zijn DA dat zogezegd al nagekeken heeft. Het is erg lelijk wat die mensen jou aangedaan hebben maar je draagt voor een deel zelf verantwoordelijkheid omdat je niet hebt laten keuren.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:25

Ik heb gelukkig geen slechte ervaringen met Van Haaster en De Jong.
Hele geduldige mensen die je alles en nog wat over ieder paard vertellen. Wij hebben er een aantal op proef gehad, waarvan er idd een paar zijn terug gestuurd, maar die waren voor ons niet geschikt als manege paard voor de echte beginners. Maar dat ligt niet aan hun of hun paarden, maar aan wat wij zochten in een paard. Super service, paard wordt gewoon gebracht en bij niet tevreden ook gewoon weer opgehaald. Zonder problemen.
Ook kunnen wij daar gewoon langs gaan en ieder paard even uitproberen.
Wij hebben p stal nu 5 paarden van hun, in topconditie.

Mijn 4 jarige merrie komt er ook vandaan, zonder problemen. Hebben haar eerst een maand op proef gehad en ook helemaal laten keuren. Niks byzonders. Ze heeft 1 minpuntje en dat is een litteken net boven haar hoef. (mw dacht dat ze over een hek kon springen.) ;(
Hier ondervindt zij totaal geen hinder van, alleen het zicht is niet zo mooi. Maar aard vanb het beessie veranderd daar niet door. Super eerlijke en werkwillige merrie.

Nee heb totaal geen slecht woord over hun, maar geloof best dat die er wel zijn. Dat hebben we iegenlijk wel bij iedere handelaar. Ik vind het heel jammer voor de mensen met een slechte ervaring, want zoals in mijn geval kan het dus ook WEL goed gaan.

Mrliiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:53

Melanie:

Ik vind het erg knap wat u allemaal voor negatieve dingen te zeggen heeft!
Lady liberty heeft bij ons misschien alleen wat met haar hoofd geschud maar voor de rest niks gedaan. anders was ze meteen om hoog gekomen bij u.
U heeft het paard geaccepteerd zoals die was!
U zou blij moeten zijn dat u Lady in kon ruilen, bij veel handelsstallen is dit NIET het geval!!!
Keken wij niet naar Lady om toen u haar terug bracht?? SORRY!! U bracht haar broodmager terug!! Haar ribben kon je zien!
Die avond heb ik haar nog gereden en ze was alleen voorwaarts en voor de rest deed ze niks! Ik vond het erg raar! Omdat u had gezegt dat ze zo raar deed en er was niks aan de hand!
Ze is vandaag gekeurd door een Dierenarts uit Brabant en er was helemaal niks aan de hand!

Dat woodcock een dik been had konden wij ook niks aan doen. Bij ons had hij er geen last van!
Ik vind het heel erg onzin dat er nu word gezegt dat we hem in hebben gespoten! Want dat ik echt niet zo!
Als u een bloedonderzoek zou doen zou u het zelf zien! Omdat bij een bloedonderzoek te zien is of het paard het afgelopen half jaar is ingespoten ja of nee!

U moet ook begrijpen dat wij ook niet in het paard kunnen kijken!! En hij heeft bij ons nergens last van gehad!
Waarom zou hij bij u ineens ergens last van hebben en toen u bij ons was was er niks aan de hand?!

De AID en de dierenbescherming er op afsturen vind ik een beetje sneu:
De paarden staan droog, hebben eten en drinken, worden uitgemest, worden iedere dag gereden, komen iedere dag buiten, wat wilt u nog meer??

Er wordt u een mogelijkheid geboden om het paard terug te kopen en dat slaat u af. Dat is dus niet hun probleem!
Het paard wordt dan opgehaald en alle spullen mag u houden!
U doet net of dat u dit paard voor heel veel geld heeft gekocht, met alle spullen erbij. Waaronder een nieuw wintec zadel. Paard+toebehoren voor 1200 euro.

Marlies

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:02

Ik vind het wel heel knap als jij een half jaar later nog in het bloed terug kan vinden of hij wat ingespoten heeft gekregen....

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:09

Mrliiess schreef:
Melanie:

Ik vind het erg knap wat u allemaal voor negatieve dingen te zeggen heeft!
Lady liberty heeft bij ons misschien alleen wat met haar hoofd geschud maar voor de rest niks gedaan. anders was ze meteen om hoog gekomen bij u.
U heeft het paard geaccepteerd zoals die was!
U zou blij moeten zijn dat u Lady in kon ruilen, bij veel handelsstallen is dit NIET het geval!!!
Keken wij niet naar Lady om toen u haar terug bracht?? SORRY!! U bracht haar broodmager terug!! Haar ribben kon je zien!
Die avond heb ik haar nog gereden en ze was alleen voorwaarts en voor de rest deed ze niks! Ik vond het erg raar! Omdat u had gezegt dat ze zo raar deed en er was niks aan de hand!
Ze is vandaag gekeurd door een Dierenarts uit Brabant en er was helemaal niks aan de hand!

Dat woodcock een dik been had konden wij ook niks aan doen. Bij ons had hij er geen last van!
Ik vind het heel erg onzin dat er nu word gezegt dat we hem in hebben gespoten! Want dat ik echt niet zo!
Als u een bloedonderzoek zou doen zou u het zelf zien! Omdat bij een bloedonderzoek te zien is of het paard het afgelopen half jaar is ingespoten ja of nee!

U moet ook begrijpen dat wij ook niet in het paard kunnen kijken!! En hij heeft bij ons nergens last van gehad!
Waarom zou hij bij u ineens ergens last van hebben en toen u bij ons was was er niks aan de hand?!

De AID en de dierenbescherming er op afsturen vind ik een beetje sneu:
De paarden staan droog, hebben eten en drinken, worden uitgemest, worden iedere dag gereden, komen iedere dag buiten, wat wilt u nog meer??

Er wordt u een mogelijkheid geboden om het paard terug te kopen en dat slaat u af. Dat is dus niet hun probleem!
Het paard wordt dan opgehaald en alle spullen mag u houden!
U doet net of dat u dit paard voor heel veel geld heeft gekocht, met alle spullen erbij. Waaronder een nieuw wintec zadel. Paard+toebehoren voor 1200 euro.

Marlies

@Mrliiess,

Waarom reageer jij voor hem?
Hij zit hier ook zelf ook bokt, kan hij dat zelf niet doen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:03

Na overleg binnen het modteam is besloten om dit topic te sluiten.
De vraag van de topicstarter zal niet actueel meer zijn, en door het verwijderen van een flink aantal berichten in dit topic is het allemaal een vrij onsamenhangend verhaal geworden. Vandaar de keuze voor een slotje.