Stalling omgeving Apeldoorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:46

Wij hebben vanaf 1 maart weer een plekje vrij voor een merrie op onze doe-het-zelf wei in Vaassen, met wolfwerend hek.

Meer info via pb.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:54

Voor wie op zoek is, ik bied 2 plekjes aan op een hele fijne paddock paradise in Laag-Soeren.

Wie meer informatie wil, mag mij altijd een pb sturen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 18:00

Ik heb eventueel nog een stal vrij voor een gereduceerd bedrag. Zoek iemand die ook kan helpen met de verzorging van de andere paarden. Staan zoveel mogelijk buiten. Ook zeer geschikt voor een fokmerrie( heb ik zelf ook) . Maar er is ook een verlichte buitenbaan aanwezig.

Ook nog mogelijk om een dressuurmerrie te rijden, als je ervaren bent en het klikt.

Voor meer info stuur een pb.

Locatie Oene ( bij Epe)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:05

Voor wie geld over heeft..

Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:09

2 uur maar op de wei, rest van de dag op het zand. Leuk voor een koudbloed met kans op bevangenheid, maar niet voor gezonde Kwpn ers. Voor dat geld zou ik toch ook meer inspraak willen.

Kan je een heel huis voor huren….

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:27

Naast de prijs zou ik vooral afhaken op 'Je paard mag met regelmaat bekeken en behandeld worden door onze vaste dierenarts'. Kun je daar ook nog telkens voor dokken. Als eigenaar bepaal ik zelf wel of en wanneer er een DA bij komt. En dat is niet voor ieder wissewasje.

Er zal vast iemand zijn die heel blij wordt van zo'n plek, maar het komt op mij erg bemoeierig over.

Muze

Re: Stalling omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:28

Er is idd een forse discussie ontstaan onder dat bericht op de Facebook pagina. En dat begrijp ik wel..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:37

Westhof schreef:
Naast de prijs zou ik vooral afhaken op 'Je paard mag met regelmaat bekeken en behandeld worden door onze vaste dierenarts'. Kun je daar ook nog telkens voor dokken. Als eigenaar bepaal ik zelf wel of en wanneer er een DA bij komt. En dat is niet voor ieder wissewasje.

Er zal vast iemand zijn die heel blij wordt van zo'n plek, maar het komt op mij erg bemoeierig over.

Maar er staat wel mag, dus het moet niet..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:54

Uit de reacties van TAKT begreep ik wel dat er wel verwacht wordt dat je paard minstens 4x per jaar behandeld wordt. :+ Ik weet niet of dat bij de prijs in zit.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 11:29

Ga er vanuit van niet. Ik zou me continue op m’n vingers gekeken voelen in elk geval.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 12:56

Muze schreef:
Er is idd een forse discussie ontstaan onder dat bericht op de Facebook pagina. En dat begrijp ik wel..

Goede plek voor iemand die iets dergelijks zoekt toch?

Ik vind het idioot dat mensen zo aso zijn lelijke reacties te plaatsen.

Wanneer je een advertentie ziet voor een auto, steunkousen of perkplanten ga je toch ook niet helemaal uitweiden over waarom je dit absoluut niet zou kopen en hoe lelijk je het vindt?
Interesseert iets je niet, past het niet bij, staat het je niet aan, dan klik je toch weg? Waarom stoppen mensen tijd en energie in onderbouwen waarom ze iets 'niks' vinden en vergallen ze bewust iemands dag?

Wat is dat toch met mensen en 'meningen-incontinentie'?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:09

Ninx ook dat gebeurt he, het blijft “sociale” media dus mensen spuien al dan niet gevraagd en al dan niet terecht hun mening.
Neemt niet weg dat het bij Takt voor mij te duur en te beperkt in mogelijkheden zou zijn. Is iemand bereid onder die voorwaarden 1K per maand te betalen voor hun paard, dan moeten ze dat vooral doen. Maar mij niet gezien.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:10

Nouja dat dus. Ieder zn meug.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:53

Uiteraard ieder zijn meug.

Maar dat kun je toch concluderen en wegklikken? Ik begrijp die verbale diarree niet zo

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:11

Ja, ik reageer daar verder ook niet op. Snap wat je zegt. Maar ik begrijp an sich wel dat mensen erdoor getriggerd worden zeg maar

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:30

Ze bieden ook "maar" 2 plekken aan en er zal ongetwijfeld iemand zijn die op deze manier ontzorgd wil worden en het kan betalen, dus het zou me niet verbazen als het snel opgevuld is.

Iemand haalt in de comments ook aan of er voor die prijs alles bij in zit, dus ook lessen. Maar dat wordt in hun reactie niet bevestigd of ontkent. Ben daar wel benieuwd naar. Dressuurinstructie van buitenaf is blijkbaar niet welkom (andere vormen van instructie wel), want dressuur bieden zij zelf aan.

Na het lezen van hun eigen comments kan ik ergens ook wel in de prijs komen. Maar als ik dan bedenk dat die stalhuur een stuk hoger is dan de huur van mijn appartement... Voor dat geld kom ik ook in die stal wonen :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:38

ik vraag me af hoe groot die zandpaddocs zijn waar ze dag en nacht (vast alleen) instaan, of ze daar wel echt lekker de benen kunnen strekken.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:42

Westhof schreef:

Ik had ooit interesse om daar te lessen. Ook dat mag alleen nadat je paard gecheckt is door hún dierenarts. Ook daarop ben ik afgehaakt, heb een prima team om mijn paard heen, incl sportbegeleiding. Daar hoeft echt niet nog iemand anders weer iets van te vinden.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:53

fokfanaat schreef:
ik vraag me af hoe groot die zandpaddocs zijn waar ze dag en nacht (vast alleen) instaan, of ze daar wel echt lekker de benen kunnen strekken.
Wat ik begrijp uit hun comments zijn die kleinere paddocks voor de trainingspaarden, en staan de paarden die op pension staan wel samen.

Faya__ schreef:
Ik had ooit interesse om daar te lessen. Ook dat mag alleen nadat je paard gecheckt is door hún dierenarts. Ook daarop ben ik afgehaakt, heb een prima team om mijn paard heen, incl sportbegeleiding. Daar hoeft echt niet nog iemand anders weer iets van te vinden.
Oh, dat is wel echt next-level zeg. Ik zag op hun website ook een blog over de samenwerking met hun dierenarts: https://taktacademy.nl/waarom-wij-allee ... an-diepen/. Prima dat je goed kunt met je dierenarts/behandelaar, maar ik vind dit wel ver gaan. Alsof enkel deze stal die dierenarts aan het werk houdt: 'Iedere 2 weken hier op stal en frequent contact'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 16:02

:') ik haakte daar op af 1000 euro per maand? Hoefmeneer ken ik, die heeft mijn tinker van zijn extreme platpoten afgeholpen. Dierenarts vaak op stal kan handig zijn.

Maar 1000 euro per maand wie kan dat betalen? -O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:24

Ergens is het niet gek, 33 euro per dag. Kijk wat de accomodatie kost, uurloon van het werk. Maar het is wel echt absurt. Maar toch kan ik er ergens best inkomen :')

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:13

Wauw, 1000 euro pm. Voor dat bedrag kan ik 3 paarden stallen op mijn huidige best wel luxe stal waar ze wel de hele dag weidegang hebben in het weide seizoen (3km verderop).
Die dierenarts haakte ik idd ook wel op af en die 2uur weidegang.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:39

En voor dat geld mag je niet eens zelf bepalen van wie je les wil :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:34

De regel is bij hun toch ook dat als je daar wil lessen je het paard eerst door hun dierenarts moet laten bekijken...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:50

Op mijn stal komt per juli een plekje vrij. Paddock Paradise, maar eventueel zijn er mogelijkheden voor 's nachts op stal als je dat liever hebt, maar de groep staat 24/7 buiten met inloopschuilstal. Er is een rijbak en prachtige uitrijmogelijkheden. Ruim onverpakt hooi in slowfeeders, krachtvoer 1x per dag wordt verzorgd. Je hebt 2 mestbeurten in de week. Locatie Emst. Je mag mij een berichtje sturen voor meer info en contactgegevens van de eigenaar.