Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:37

Ze beschrijven dat ze aan mooie natuurgebieden liggen. Wel suf dat ze dan niet weten dat het Posbank zónder T is ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:40

Nikass schreef:
Ze beschrijven dat ze aan mooie natuurgebieden liggen. Wel suf dat ze dan niet weten dat het Posbank zónder T is ;)

Zo'n slechte fout.... en officieel is t zelfs herikhuizerveld. De posbank is t bankje op t uitzicht punt

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:56

Ik vond de bak bij de Enkhoeve wel vol liggen met stenen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:03

Enkhoeve ben ik ook wezen kijken.
Prijs volpension (dus ook uitmesten en buiten en binnenzetten) kwam uit op iets van eur 315,00 per maand. Ik weet t niet exact meer.

Ze hadden geen fijne stal vrij op dat moment en aangezien het nog wel een eindje rijden was voor mij, heb ik het niet gedaan.

De ligging is erg mooi en ik vond de mensen ook vriendelijk.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:42

boemel schreef:
Enkhoeve ben ik ook wezen kijken.
Prijs volpension (dus ook uitmesten en buiten en binnenzetten) kwam uit op iets van eur 315,00 per maand. Ik weet t niet exact meer.

Ze hadden geen fijne stal vrij op dat moment en aangezien het nog wel een eindje rijden was voor mij, heb ik het niet gedaan.

De ligging is erg mooi en ik vond de mensen ook vriendelijk.

Oh je kan zelfs voor volpension kiezen dus? Hij had wel aangegeven dat ik tegen meerprijs binnen-buiten zetten kon laten doen.
Maar we gingen overal heel snel doorheen, we kwamen ook onverwacht, dus niet op afspraak en ze waren bezig.
Heb de rijbak dus ook niet gezien en we liepen wel langs een stal waarvan gezegd werd, deze is mogelijk vrij, maar dat ging ook zo snel dat ik het niet echt goed kon bekijken, en heb zo veel stallen gezien op een dag dat het ook wat lastig verwerken was :+
Ga denk ik volgende week even bellen en vragen of we nog een keer langs mogen komen voor ik een definitieve beslissing maak, vind het toch wel moeilijk omdat we nu op zich gewoon een hele fijne stal hebben en een hele mooie stabiele kudde

Shalimar schreef:
Ik heb er gestaan een aantal jaar. Prima, beetje basic en als je niet al te kritisch bent op orde en netheid kun je je daar goed redden. Beetje leven en laten leven sfeer. Maar ben je meer sportgericht, en dan bedoel ik bij wijze van spreken het duurdere segment, dan ben je er waarschijnlijk niet helemaal op je plek. Het kan niet te gecompliceerd, tenzij je dat zelf doet of regelt. Ze zijn verder wel meedenkend, en aardig en nuchter. Het is net wat je zoekt.

Oh dat klinkt wel goed, ik ben absoluut niet van de sportgerichte stallen in het duurdere segment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:50

Enkhoeve is voor recreatief echt heel prima geschikt.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:19

Ja, dat van die stenen in de bak kan ik me ook nog wel herinneren. Maar weet niet hoe dat nu is. Daarom ook vooral geschikt voor de recreatieve ruiter die voor basic gaat en geniet van het bos. Volpension doen ze overigens (liever) niet, alleen binnen en buiten zetten en voeren.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:23

Het is de enkhoeve geworden, het is wel een flink stuk rijden/fietsen vanaf ons huis, 13km, maar ik vond het de meest geschikte optie. Hopen dat we het volhouden op die afstand aangezien het ook wel voornamelijk doe het zelf is dus wel echt elke dag gaan, maar mijn moeder heeft gelukkig wel aangegeven dat als ik het een dag niet trek ze af en toe wel bij wil springen net als ze nu doet, omdat ze dit toch ook de meeste geschikte plek vind, dus dat is fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:28

Fijn dat je wat gevonden hebt!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:28

Leuk Faelynn! Kun je er meteen terecht? Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. De locatie is echt top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:15

Verstandig dat je de andere plekken niet gekozen hebt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:53

Britt1 schreef:
Leuk Faelynn! Kun je er meteen terecht? Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. De locatie is echt top.

Zeker! Ze hebben nu een stal vrij, maar ik kan mijn paard pas verhuizen op zijn vroegst 1 Juli, want dan krijgen we pas de sleutel en starten we in de nieuwe woning met verbouwen, haar eerder verhuizen is niet handig, het is meer dan een uur enkele reis met de auto vanaf ons huidige huis namelijk. Mijn nadeel is nu wel dat ik per de volgende maand al stalgeld moet betalen als ik zeker wil zijn van de plek, dus krijg wel eventjes dubbele stal kosten aangezien mijn paard dan natuurlijk nog even blijft staan bij waar ik nu woon. Maar heb er wel voor gekozen want wil zeker zijn van de plek, geld leen ik even tijdelijk omdat ik nog steeds werkloos ben door de corona situatie, maar dat valt hopelijk uiteindelijk allemaal op te lossen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:24

Als iemand eerlijke informatie wil over de wilfskuil/ hit: en nee; niet zo positief...
App gerust.
Ik zal netjes niks openbaar maken hier.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:03

Er kwam ineens iets heel sufs in mij op, maar is er wel een wc op de Enkhoeve? Ik moet soms heel vaak plassen namelijk, zwakke blaas :') iemand die dat weet? Vind het ook zo wat om hem nog met die vraag te gaan mailen haha.

Ga deze maanden maar vast starten met grote kast opruiming, mijn kast word straks nog maar een kwart van wat die nu is :') ach kan wel wat kwijt haha. Enige "probleem" is dat er vermoedelijk maar 1 zadel in de kast bij de enkhoeve past en ik heb er 2 die ik toch echt allebei veel gebruik en op stal wil/moet hebben. Maar goed daar gaan we hopelijk nog wat op verzinnen :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:05

Als je met de auto gaat kan je een steun kopen voor in e auto toch?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:21

Haha nou er valt qua kast daar altijd wel wat te regelen hoor. En er is wel een wc maar alleen als ze thuis zijn. Anders moet je het in je stal doen :o
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren, hopelijk goed!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:27

EmptyWords schreef:

Ik probeer altijd te fietsen ivm kosten besparing.
In de auto vind ik eerlijk gezegd ook niet zo fris, maar ik rij ook een hyundai i10 dus dat gaat nooit passen.
Hij heeft wel kasten waar 2 zadels in passen alleen die zijn al bezet door andere. Hij had nu alleen nog een heel klein kastje over en ik mocht niet zelf iets meenemen helaas, dus ik hoop dat daar nog iets te ruilen valt met iemand die maar 1 zadel heeft of weinig spullen, maar wel een grote kast, of als er een keer wat schuiving is met mensen die weg gaan dat ik dan over kan stappen van kast. Is dus wel wat mogelijk maar hoop dat dat ook op tijd gaat lukken

Shalimar schreef:
Haha nou er valt qua kast daar altijd wel wat te regelen hoor. En er is wel een wc maar alleen als ze thuis zijn. Anders moet je het in je stal doen :o

Oohjee ja daar maak ik wel regelmatig gebruik van hoor, weet niet of ik in de stal durf te plassen, maar zo te horen ga ik dat wel een keer moeten doen, gelukkig heb ik een stal in een hoek _O-

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:39

Faelynn schreef:
EmptyWords schreef:

Ik probeer altijd te fietsen ivm kosten besparing.
In de auto vind ik eerlijk gezegd ook niet zo fris, maar ik rij ook een hyundai i10 dus dat gaat nooit passen.
Hij heeft wel kasten waar 2 zadels in passen alleen die zijn al bezet door andere. Hij had nu alleen nog een heel klein kastje over en ik mocht niet zelf iets meenemen helaas, dus ik hoop dat daar nog iets te ruilen valt met iemand die maar 1 zadel heeft of weinig spullen, maar wel een grote kast, of als er een keer wat schuiving is met mensen die weg gaan dat ik dan over kan stappen van kast. Is dus wel wat mogelijk maar hoop dat dat ook op tijd gaat lukken

Shalimar schreef:

Oohjee ja daar maak ik wel regelmatig gebruik van hoor, weet niet of ik in de stal durf te plassen, maar zo te horen ga ik dat wel een keer moeten doen, gelukkig heb ik een stal in een hoek _O-

Ik heb tot half febr op de enkhoeve gestaan en eigenaar is wel vaak thuis eigenaresse werkt alleen overdag
Als je aan geeft dat je evt een andere kast wilt en dat nogmaals aangeeft als er iemand weg gaat, lukt het vaak wel dat je een andere kast krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:45

Heb nu dus zelf ook gemerkt dat deze omgeving n drama is.
Ik ga nu de regio uit. Desnoods tijdelijk maar voor pony het beste dat ie stressloos normaal kan eten.
Daarna kan ik altijd nog verder zien.
Maar t blijft bijzonder dat er zo weinig is hier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:47

Daarom ben ik nu paardloos. Er is gewoon niet te vinden wat ik wilde voor een pony. Zelfs een ongecompliceerd dier zonder enige problemen was gewoon geen geschikte plek voor te vinden binnen 20 km van mijn woonplaats. -O-

Gewoon zo zonde van de regio, en onbegrijpelijk. Zoveel boeren, groen, weiland maar geen "normale"stallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:57

Nee ik snap het wel.
Ik ga dan maar regio uit en desnoods een trailer erbij zodat ik toch nog naar de Veluwe kan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:38

Moet zeggen dat ze bij de Snippervlucht echt wel zat hooi krijgen. T is maar 1 keer per dag maar het meerendeel heeft s ochtends nog hooi. Nu staan ze alleen tijdelijk overdag met 1 grote kudde op een paddock zonder hooi maar dat is zodra de weides weer groen zijn ook weer klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:38

Maar in de wintermaanden dus niks te eten overdag?
Is bij die stal in spankeren ook, en dan vraag je of je wellicht zelf wat hooi mag geven als je gaat rijden ofzo.. mag niet.
Ik begrijp dat gewoon niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:44

In de wei niet, paar sprietjes nog om te knabbelen. Maar als je je paard eruit haalt kan je idd hooi geven. Maar zolang gaan ze niet naar buiten in die periode.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:25

Anoniem schreef:
Maar in de wintermaanden dus niks te eten overdag?
Is bij die stal in spankeren ook, en dan vraag je of je wellicht zelf wat hooi mag geven als je gaat rijden ofzo.. mag niet.
Ik begrijp dat gewoon niet.

Ze zijn pas een week of 3 nu in de paddock daarvoor nog in de weides, stond niet veel in maar gaan ook niet hele dag buiten als er niks meer staat.