Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kfoppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:09

FCSA schreef:
De stallen zijn wel helemaal open aan 1 kant, waardoor ze veel ruimte hebben om met hun hoofd uit de stal te staan. Maar je hebt gelijk hoor, het is vrij klein. Andere stallen om naar te kijken:

- stal bouwman
- kelyna
- manege de jong
- Willig (Abcoude)
- Stal ouderkerkerplas

Oke dankjewel!

kfoppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:15

gaucho schreef:
Als s winters buiten en veel contact een vereiste is zou ik de Jong overslaan

Ja dat is een vereiste. Ik sta nu op een fijne stal waar dit beide helaas niet mogelijk is. Daarom ben ik een beetje aan het rondkijken of ik iets beters kan vinden.

kfoppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:17

gewoonmarie schreef:
aks je bij Wennekers je eigen land hebt, kan je hem erop zetten wanneer je wil.

Oke. Zijn daar geen regels voor? En staan er in de winter meerdere paarden op de wei of niet?

Geryon

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:22

Er staan dan maar weinig paarden op het land, dus je kan je paard er eigenlijk alleen op zetten als ie helemaal alleen kan staan.

Veeder top stal!

kfoppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:29

Geryon schreef:
Er staan dan maar weinig paarden op het land, dus je kan je paard er eigenlijk alleen op zetten als ie helemaal alleen kan staan.

Veeder top stal!

Oke bedankt!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:09

Bij Wennekers is het in de rij staan voor de paddock, voor de longeerkraal en voor de warmwaterspuitplaats (waarna het warm water op is als je aan de beurt bent). Een mooie, grote binnenbak die wel heel druk kan zijn.
Maar idd je hebt er alles ;)
Ik moet zeggen dat de sfeer op Wennekers wel Ok is.

De Jong heeft imo in de winter niets te bieden en de dame die het er voor het zeggen heeft is, nou ja laat ik het beschaafd zeggen, heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Dan kan ik Ronald Braam nog beter hebben.

De combinatie van het Amsterdamse bos en weidegang is een hele beperkte. Funny heeft een paar uurtjes, Kelyna nog minder.

Stal Bouman kan je niet buiten rijden.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:54

Nikass schreef:
Bij Wennekers is het in de rij staan voor de paddock, voor de longeerkraal en voor de warmwaterspuitplaats (waarna het warm water op is als je aan de beurt bent). Een mooie, grote binnenbak die wel heel druk kan zijn.
Ik moet zeggen dat de sfeer op Wennekers wel Ok is.

Ik heb echt nog nooit op de warmwater plaats hoeven wachten... En was m'n pony wekelijks
En longeer kraal
Is echt alleen op bepaalde tijdstippen dat je moet wachten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:58

Ik hoef ook maar weinig te wachten :P

Maar ik ga lekker overdags. Savonds na het werk is het druk.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:00

Nikass schreef:

En hoe lang is het geleden dat je daar echt geweest bent? Buiten het feit dat er inmiddels een stuk of 8 paddocks, 3 overdekte en 2 niet-overdekte longeerkralen zijn heb ik in de ruim 8 jaar dat ik er sta nooit ergens voor in de rij hoeven staan. Soms in het weekend maar dat is het dan ook. Heb ook nog niet meegemaakt dat het warme water op was. En ik kom toch echt bijna altijd in de spits. En met 4 binnenbakken kun je altijd wel ergens rustig rijden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:22

Ik rijd op Wennekers 9 van de 10 keer alleen in een bak :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:42

Sandra_H schreef:
Nikass schreef:

En hoe lang is het geleden dat je daar echt geweest bent? Buiten het feit dat er inmiddels een stuk of 8 paddocks, 3 overdekte en 2 niet-overdekte longeerkralen zijn heb ik in de ruim 8 jaar dat ik er sta nooit ergens voor in de rij hoeven staan. Soms in het weekend maar dat is het dan ook. Heb ook nog niet meegemaakt dat het warme water op was. En ik kom toch echt bijna altijd in de spits. En met 4 binnenbakken kun je altijd wel ergens rustig rijden.

Ik kom er meerdere keren per week. Ervaring uit eerste hand dus.
En hoor even wat je zegt... 8 paddocks op 350+ paarden...

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:57

Sja ik kom er dagelijks, zoals ik al schreef al ruim 8 jaar. En ik heb nog nooit ergens voor in een rij hoeven staan, ook niet voor een paddock.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:09

Stal Willig is qua uitrijden niet echt ideaal.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:48

Hier ook een Wennekers klant. Kom er nu zon 4 jaar. Longeercirkels is bij slecht weer de wachttijd idd soms een drama (bepaalde tijden), qua rijden regelmatig bak voor mezelf. Paddocks is wisselend, maar heb er nooit langer dan 20min moeten wachten vooralsnog.
Landje in winter mag helaas niet als het erg nat is ivm beschadiging, dus dat is wel een dingetje om rekening mee te houden.

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:59

Hey Bokkers, ik las dit topic. En ik heb gelezen dat Pensionstal de Droomdiemertjes aangeraden werd, maar ik heb hier zelf gestaan. En heb heb het totaal niet naar mijn zin gehad. Afspraken werden niet nagekomen, er werd geen begrip getoond op bijv. medische klachten bij mijn paarden, het kuil is van mindere kwaliteit en zeker ook in een hoge prijs klasse. Ik betaalde voor mijn pony die net iets groter is dan een shetlander 80 euro. Mijn merrie met veulen moesten zomers in de brandende zon zonder schuilstal blijven staan mochten ook niet naar binnen gehaald worden.. Dit soort ongein. De rijbak was ook zeker niet optimaal werd nooit gesleept of gesproeid. En de draainering was ook niet meer optimaal.. De Droomdiemertjes in Diemen is dus zeker geen aanrader!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:22

Volgens mij zijn er hier meer mensen met slechte ervaringen dan goede wat betreft de droomdiemertjes hoor.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:02

Ik ken meerdere mensen die er gestaan hebben en ook weer weg zijn gegaan. Eigenaresse is niet bepaald vriendelijk. Op zich een mooie locatie en prima buiten rijden, maar er wordt met verschillende maten gerekend daar ( prijs voor kuil etc verschilt per klant)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:52

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:43

Hahaha. Zie de berichten boven jouw bericht XD

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:19

ik ken stal bouman, veder geen idee haha

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:24

Even een kleine update:

inmiddels wezen kijken bij een aantal stallen, waarvan ik Willig helemaal geweldig mooi vond, maar waar ik het voor mijn paard niet ideaal vind (in de winter amper naar buiten, in de zomer paar uurtjes) Wel prachtig mooie locatie.
Bij Zeinstra vond ik het persoonlijk erg massaal maar wel mooie faciliteiten, roken in de kantine wat minder.
Van het weekend bij Bouwman geweest. Minder luxe dan ik gewend ben (wat klinkt dat als een snob zeg!) maar wel mogelijkheden voor buiten in de winter, rustig en mooi land voor de zomer.Is iemand hier bekend mee? Vond de eigenaresse erg aardig qua eerste indruk en deze blijft tot nu toe als enige op mijn lijstje staan:)

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:36

Bouwman idd aardige mensen! volgens mij zijn er veel mensen die daar al lange tijd staan ook opzich.
Nadeel vind ik het buitenzijden daar. echt alleen weg via die dijk en dat is smal!
Vroeger was er trouwens wel wat met die wei. toch best beperkt in uren ofzo. ik kan het me niet goed meer herinneren eigenlijk.
wel mooie bakken dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:39

Al bij bleijkmeer geweest? Lente zomer herfst 24/7 op heel veel weide. En winter overdag hele dag in grote paddock ( 25 x 80)
wel alleen een goede buitenbak

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:06

Bouman is halve dagen op de wei dacht ik.
Bij Zeinstra vind ik de stallen erg smerig. 1 x pw wordt er uitgemest.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:10

Ik ben er 1x gaan kijken, fijne sfeer vond ik, rustig en veel weidegang. Alleen zeer beperkt buitenrijden...